1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Upgrade de la H7 / xenon simplu - la BI-XENON la Audi A4 B5 FACELIFT

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de audi11wst, 18 Sep 2011.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A4 Allroad / CAHA / 2010 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Am făcut trecerea de la xenon OEM simplu, la BI-XENON la mașina mea Audi B5 facelift.
    Etapele pe care le-am urmat pentru finalizarea lucrării au fost următoarele:

    1. Se scot farurile de pe mașină (se știe cum);
    2. Se dezlipește sticla de pe carcasa farurilor (impropriu spus sticlă – este din material plastic) – fiecare procedează cum crede de cuviință – eu am încălzit marginile de îmbinare cu un feon special și am folosit o șurubelniță dreaptă pentru separarea celor două – pot spune cu siguranță că aceasta este o treabă deosebit de migăloasă;

    Pasul 2
    [​IMG]

    3. Se scoate ornamentul exterior din plastic (este prins în patru locuri prin intermediul unor ghidaje ancorate în vechiul silicon);

    Pasul 3

    [​IMG]

    [​IMG]

    4. Se desface balast-ul de xenon (pentru cei care au xenon OEM) de pe carcasa farului prin scoaterea celor șase șuruburi;

    Pasul 4

    [​IMG]

    5. Se scoate mufa conectată la balast și igniterul conectat la becul de xenon D2S (și mufele de la motorașul de reglaj electric al înălțimii farurilor, de la fază lungă și de la becul de poziții, după care se înlătură capacul protector din spatele becului de la faza lungă, cu toate firele aferente, pentru a ușura munca în continuare);

    Pasul 5

    [​IMG]

    6. Se scoate angrenajul care susține oglinda pentru faza lungă și lupa pentru fază scurtă, desfăcându-l de pe tijele de reglaj manual/electric conectate la acesta (după ce se deconectează tijele din poză, se trage de angrenaj în exteriorul carcasei, pentru ca acesta să se deconecteze și de pe tija motorașului de reglaj electric al înălțimii farurilor - nu am poza necesară);

    Pasul 6

    [​IMG]

    [​IMG]

    7. Așa arată angrenajul detașat pentru cei cu becuri H7 pe fază scurtă;

    Pasul 7

    [​IMG]

    8. Așa arată angrenajul detașat pentru cei cu xenon OEM pe fază scurtă; Carcasa farului goală:

    Pasul 8

    [​IMG]

    [​IMG]

    9. Se scot de pe suport lupele de la faza scurtă. Procedura este la fel pentru H7/xenon – se desfac cele trei șuruburi;

    Pasul 9

    [​IMG]

    [​IMG]

    10. Proiectoarele utilizate de mine pentru această operațiune sunt acestea: proiectoare BI-XENON FX-R, cu becuri de xenon D2S Philips originale 4300 K;

    Pasul 10

    [​IMG]

    11. Aceste lupe au diametrul puțin mai mare decât cele originale ale mașinii (xenon sau H7) și astfel va trebui polizată marginea suportului care acoperea lupa originală, pentru ca proiectorul FX-R să se potrivească exact;

    Pasul 11

    [​IMG]

    12. Se va proceda și la polizarea celor trei piciorușe de pe acest suport, până când noul proiector se va fixa în locașul indicat anterior;

    Pasul 12

    [​IMG]

    13. De asemenea, proiectorul folosit de mine, are deja patru găuri la extremități pentru a fi folosite la montaj, dar acestea nu se vor potrivi cu suportul de pe care s-au scos lupele originale. După ce se vor fi efectuat polizările de la punctele 11 și 12 și noul proiector va fi pe poziție (lipit în locul lupei originale), se va proceda la marcarea și apoi găurirea acestuia exact în locurile unde trebuie să fie fixat acesta cu șuruburile indicate la punctul 9;

    Pasul 13

    [​IMG]

    14. Se fixează proiectorul FX-R pe suport, după care, în ordine inversă demontării, se montează acest suport la loc în carcasa farului (prin presarea pe reglajele menționate anterior), se montează mufele în cauză și ornamentul exterior menționat la punctul 3, după care se lipește sticla farului de carcasa acestuia cu silicon ... sau cu ce altceva se dorește (după o prealabilă înlăturare a vechiului silicon);

    15. Se poate observa din fotografia de mai jos că proiectorul FX-R Bi-xenon are două fire de culoare roșie conectate la o bobină, care acționează diafragma pentru Bi-Xenon. Aceste fire trebuie conectate la mufa de la fază lungă (nu contează care este la plus și care este la minus).

    Pasul 15

    [​IMG]

    Pentru cei care au montată o instalație de xenon after market pe faruri de B5 facelift cu becuri H7, trecerea la astfel de proiectoare se poate face utilizând 2 becuri D2S și adaptoare pentru aceste becuri (pentru a fi folosi în continuare balast-urile after market).

    Adaptorul pentru instalație after market
    [​IMG]

    REZULTATUL FINAL (am dorit păstrarea aspectului OEM al farurilor):
    - POZE

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    - UN SCURT FILM



    Doresc să precizez că lumina proiectată pe carosabil de aceste proiectoare este excelentă, rivalizând cu lumina proiectată de farurile Bi-Xenon ale unora din cele mai noi modele de mașini ( BMW E60, E90, E46; AUDI A4 B7, A6 4F, Q7; VW Touareg, etc. – trebă testată de mine … nu din auzite).

    În ceea ce privește dificultatea acestui proces de upgrade … pe o scară de la 1 la 10 … se situează la 9,5. Mie mi-au trebuit 4 zile și 2 nopți pentru a reuși acest lucru.

    Oricum, îi doresc succes oricăruia dintre voi, care se va încumeta să facă acest upgrade. Acest efort merită 100% !!!
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Dec 2017
    paul14 apreciază asta.
  2. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Felicitari pentru tutorial.
    Cateva intrebari: daca faza scrta nu e aprinsa cand dai flash-uri se aprinde lunga de pe xenon?
    Cum ai facut sa ai tot timpul semanlizarile ca in USA?

    Multumesc!
     
  3. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A4 Allroad / CAHA / 2010 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Mulțumesc de apreciere.
    1. Când faza scurtă este pusă în funcțiune, dacă dau flash, se aprind halogenele de pe interiorul farului (faza lungă) și, în același timp cu aprinderea acestora, diafragmele din proiectoarele bi-xenon de pe fază scurtă coboară, permițând proiectarea luminii de către aceste lupe pe o suprafață mărită (se transformă imaginea aceea de ZET într-un fel de cerc). Când faza scurtă nu este pusă în funcțiune, dacă dau flash, se aprind doar halogenele de pe interiorul farului (faza lungă).
    2. În ceea ce privește semnalizările USA style, am încercat să pun în locul becului de semnalizare un bec cu două filamente, dar în momentul efectuării legăturilor electrice, electronica mașii a luat-o razna (pe semnalizare se stingea filamentul conectat la poziții, pe avarii - cu pozițiile aprinse - rămânea cuplat pe deschis releul din butonul de avarii, etc.). Așa că, nefiind posibilă o modificare de software (cu ajutorul VCDS), am făcut o modificare la partea de hardware: am mutat soclurile becurilor de poziție din oglinzile de la fază lungă în oglinzile de la becurile de semnalizare (am găurit farurile prin partea din spate - atât carcasa din plastic negru, cât și oglinzile în cauză), în care am montat becuri galbene.
     
  4. grigo112

    grigo112 Bronze Member

    Înscris:
    3 Noi 2009
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    A6 C6, 2.0 TDI. BRF, Audi A4 B7, Avant, 2.0TDI, BRD
    Salut, ce proiectoare cu bi-xenon trebuie cumparate si de unde pentru a face asa ceva ?
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Sep 2011
  5. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A4 Allroad / CAHA / 2010 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    În ceea ce privește proiectoarele utilizate de mine, am aflat despre acestea de la colegii de pe BMW CLUB ROMANIA. Acestea sunt denumite FX-R Bixenon-Projectors și se găsesc pe acest site http://www.auto-elec...-Projectors.htm și au ca parteneri în America acest site http://www.theretrof...9f24c50b5ce87bf

    Procedura de achiziție a acestor proiectoare bixenon a fost următoarea : am solicitat acest produs prin e-mail la adresa de pe primul site (auto1999@gmail.com). Am adresat mesajul unei persoane numite SWORD (cu el am ținut legătura prin e-mail). Am depus banii prin Western Union pe un nume/adresă primită de la SWORD, i-am transmis codul din zece cifre pentru a putea încasa banii și datele mele și adresa unde să-mi trimită proiectoarele. Acestea au ajuns din CHINA la mine prin DHL, în 7 zile de la efectuarea plății.
    Suma totală plătită a fost de 198 USD și a fost compusă din:
    - prețul proiectoarelor + pălăriile aferente (denumite schrouds, dar care nu trebuie cumpărate în cazul montării proiectoarelor pe B5 facelift) - 135 USD;
    - taxa de transport - 40 USD;
    - taxa Western Union - 23 USD.
    Dacă dorește cineva să achiziționeze astfel de proiectoare, în e-mail spuneți că ați aflat despre acest produs de pe VW FORUM ROMANIA sau de pe BMW CLUB ROMANIA).

    Uitați-vă pe aceste site-uri și veți înțelege diferențele între lupe after market gen FK, DEPO, DECTANE, etc. – chiar și între lupele originale folosite pe AUDI, VW, BMW și proiectoarele fabricate de acești chinezi.

    p.s. - dacă acest mesaj contravine regulilor forumului, îmi cer scuze și poate fi șters.
    - proiectoare ca acestea pe care le-am montat eu, pot fi găsite la rubrica Vânzări piese și accesorii bmw pe forumul bmw menționat anterior, la un preț mai mic decât cel cu care le-am achiziționat eu direct din China (menționez că acolo este vorba despre exact același tip de proiectoare, care se potrivesc și pe bmw e46, doar că persoana în cauză are o colaborare mai largă cu cei din China și bănuiesc că beneficiază de discount. Proiectoarele în cauză se găsesc la acea persoană, în București).
     
  6. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Am gasit topicul colegului care le vinde si pretul e chiar ok. Acum intrebarea e de ce nu ai luat de la el daca sunt aceleasi? E diferenta de aproape 200 ron.
    Si ce am mai observat, si pe site-ul din USA si in filmuletul tau: lumina din dreapta parca bate jos, din cate stiu trebuia sa fie ceva de genul ____/
    Asa le-ai reglat tu sa nu ai cum sa le faci? iti lumineaza suficient in dreapta incat sa vezi indicatoarele si biciclistii, carutele si betivii?

    Oricum in mare parte sunt 80% convins ca voi face si eu trecerea.
    Aveam de gand sa montez xenon H7, dar prefer sa mai astept si sa fac ceva ca lumea.
    Cam cat trebuie polizat ca sa incapa noua lupa si cat de greu e sa dai noile gauri?

    Daca ar fi sa faci montajul pentru altcineva cam cat ai cere?

    Multumesc
     
    Ultima editare: 25 Sep 2011
  7. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A4 Allroad / CAHA / 2010 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Lupele pe care le-am montat pe B5 le-am avut montate pe fostul meu VW Jetta (am făcut o variantă cu persoana căreia i-am vândut maşina şi am luat lupele înapoi ... încă nişte bani ... dar merită). Am comandat aceste lupe pentru acea maşină în Noiembrie/Decembrie anul trecut şi nu ştiam că userul de pe acel forum avea la vânzare acest tip de lupe la acel preţ. Văzusem doar diy-ul cu montarea acestor lupe în faruri de bmw e46.

    În ceea ce priveşte proiectarea luminii pe carosabil şi pe părţile laterale ale acestuia, te pot asigura că lumina este fantastică pe toată suprafaţa. Locul în care am filmat este puţin înclinat şi din acest motiv ai o impresie greşită despre lumina proiectată. Această lumină nu este în formă de ____/, ci este în formă de Z întors. Voi face nişte poze mâine seară ca să vezi despre ce vorbesc.

    Referitor la montaj, polizarea ornamentului cromat şi noile găuri se fac uşor. Despre montajul pe care aş putea să îl fac pentru alţi colegi ... sincer ... nu m-aş băga, deoarece desfacerea sticlelor se face foarte greu. Dacă ar fi să ai sticlele desfăcute de pe faruri, te-aş ajuta cu cea mai mare plăcere la montatul proiectoarelor FX-R. (preţ ... cam cât o masă pentru o persoană la un restaurant :) ).
     
    Ultima editare: 25 Sep 2011
  8. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A4 Allroad / CAHA / 2010 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Nu prea mă pricep să reglez aparatul meu foto (SAMSUNG WB 500) pentru a face poze bune pe timp de noapte, pentru a vă putea convinge de adevărata calitate a proiectoarelor despre care este vorba în acest topic. Atașez totuși câteva poze și un video pentru a vedea designul de Z întors al luminii și gradul de iluminare pe părțile laterale ale carosabilului.

    Ștefan - te asigur că această investiție (mai ales la prețul la care se găsesc acum în România), merită ! Nu vei regreta absolut deloc. Nu există comparație cu lumina proiectată de nici un fel de far after-market sau OEM pentru B5 ! În realitate, lumina se vede și mai bine decât am reușit eu să prezint prin intermediul aparatului foto. Vizionează filmul (vezi că este și opțiunea HD) și vei observa și iluminarea laterală excelentă - datorită faptului că raza de iluminare este foarte largă, eu consider că se poate compara cu multe mașini care au funcția cornering.

    http://www.youtube.com/watch?v=3Ug7R-34Uw4

    p.s. - A NU SE ÎNȚELEGE GREȘIT ! Prin acest topic nu urmăresc să fac nici un fel de reclamă în scopul obțineri unor avantaje, ci doar vreau să aduc la cunoștință și altor posesori de B5-uri despre calitatea/eficiența/costul relativ mic al unui astfel de upgrade, care nu este neapărat de ordin estetic, ci, mai mult, este un upgrade deosebit de util.
     

    Fișiere atașate:

    • c.JPG
      c.JPG
      Mărime fișier:
      176,8 KB
      Vizualizări:
      318
    • cc.JPG
      cc.JPG
      Mărime fișier:
      191,1 KB
      Vizualizări:
      299
    • z1.JPG
      z1.JPG
      Mărime fișier:
      155,2 KB
      Vizualizări:
      278
    • z2.JPG
      z2.JPG
      Mărime fișier:
      152,9 KB
      Vizualizări:
      266
    • z3.JPG
      z3.JPG
      Mărime fișier:
      160,3 KB
      Vizualizări:
      259
    Ultima editare: 26 Sep 2011
  9. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Da, pare ok lumina.
    Oricum sunt convins ca lupele mele sunt arse/ matuite asa ca daca tot le schimb sa am pe ce le da.
    Daca nu ar fi distanta asa mare as da masa la restaurant numai pentru informatiile care mi le-ai dat.
    Felicitari inca o data si sper sa revin si eu cat mai curand cu rezultatele( dupa calculele mele abia peste vreo 3 luni)
     
  10. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Stefan ce spui tu cu lumina farului din dreapta este adevarat.La farurile cu halogen farul din dreapta descrie o linie in forma de ___/ , pe cand la cele cu xenon ambele descriu linia in forma de "Z" intors.Nu stiu de ce au facut farurile de xenon asa, insa asa sunt toate.Clapeta din interior care da forma lumini este identica la cele cu xenon si diferita intre cele 2 faruri la halogen
     
  11. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A4 Allroad / CAHA / 2010 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Catalin - Clapetele din interiorul proiectoarelor Fx-r diferă și făță de clapetele din proiectoarele xenon OEM (atât la A4 B5, cât și la Bmw E46 - vorbesc despre modelele de mașini la care am făcut eu acest retrofit).
     
  12. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Ce parere ai sau aveti toti de desfacerea sticlelor la far prin incalzire in cuptor electric?

    Cuptor am si partea cu defacutul mi se pare cea mai grea parte.
    De feon nu stiu de unde sa fac rost
    Multumesc
     
  13. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A4 Allroad / CAHA / 2010 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
  14. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Multumesc!
    Cea cu taiatul nu stiu cat e de ok, cam am retineri fata de ea.
    La cuptor tot la celalte parti ale farului ma gandeam si eu.
    Mai am un far de teste, taiat, pe care am sa il bag la cuptor sa vad cum se comporta.
     
  15. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    BARCELONA
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Nu pot deschide link-urile...ma ajuti un pic?:beerchug:
     
  16. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A4 Allroad / CAHA / 2010 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Ultima editare: 2 Noi 2011
  17. DeViAnS

    DeViAnS Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    Le puteti baga fara grija la cuptor, eu am bagat de fiat, si de renault (pentru ca doar astea au avut loc in cuptor) pe cand le puneam angel eyes si nu s-a deteriorat nimic, din contra, il strici mai mult daca insisti cu pistolul de aer cald. Oricum trebuie avut grija cat il lasi, il studiezi, doar cateva minute trebuie sa stea.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Noi 2011
  18. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Na Stefan... te bagi? :)
    Eu am niste faruri de facelift cu urechile rupte si m-as juca cu ele. Sau poate imi bag mana pe dayline-uri sa imi fac retrofitul asta. Insa in mod evident, nu iarna.
     
  19. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Deocamdata am ales varianta mai usoara si reversibila in caz ca ies din tara sau se inaspresc legile si controalele, xenon H7.

    Am si cuptor electric si tot dar inca n-am curajul sa umblu in ele.
    M-am jucat cu un far cu urechile rupte si l-am nenorocit, insa am folosit o suflanta de aer cald.
    Deocamdata stau linistit, poate la urmatoarea masina ;)
     
  20. danysxx

    danysxx 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Oct 2009
    Locație:
    tecuci
    Masina:
    audi a 4 b5 1997 ADR 125 cai
    Am folosit si eu lupe foarte multe modele. Am ramas la cele mai eficiente, si anume cele de Touareg. Pe masina mea am un set Touareg si un set A4 B7, ambele bixenon.
    Pentru cei ce vor calitate mai serioasa, cu toate ca inplica mai multa munca la ajustare le recomand pe cele de Touareg.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Sep 2012
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta