1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Usi / Portiere la audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - yala blocata, usi lasate, inchidere dificila

Discuție în 'Modele clasice' creată de boby87, 14 Mai 2009.

  1. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Dupa ce desfaci manerul usii si manivela geamului,vezi sa nu mai ai si alte prinderi efectuate pe parcurs,de diversi proprietari... la mine mai am un surub pe interior,in zona oglinzii,iar in capatul celalalt,inca doua!Dupa care,desfaci panoul usii ridicand in sus de el ca sa-ti iasa din cleme...atentie la fluturasii din plastic,scoate-i usor sa nu-i rupi!
    Operatiunea o faci cu geamul jos la maxim,la fel si cand montezi,sa ai grija la partea superioara sa intre bine in locasul de la geam!
    Eu am dat panoul jos la portiera soferului pentru ca de pe aceasta portiera nu-mi merge inchiderea si la celelalte,doar de la portiera dreapta pot inchide toata masina!
    Succes!
     
  2. Nae

    Nae 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2008
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi 80 B4
    Dom`le, romanu` tot roman. M-am uitat cu atentie la porcaria aia de broasca. Parghia care trebuia sa blocheze usa in pozitia inchis avea un arc elicoidal plasat jos, pe un ax nituit in ambele capete in carcasa broastei. Mi-a fatat mintea o idee: in loc sa ma chinui sa inlocuiesc arcul rupt, mai bine ii pun unu` nou intr-un loc acceptabil. Asa am si facut. Am "ancorat" parghia respectiva cu alt arc pus in alta pozitie dar care isi face foarte bine treaba. Iar cu cablurile scapate in usa...stiti voi bancu` cu medicu` ginecolog care vrea sa se faca mecanic auto? La fel le-am scos si eu din usa, cu o sarma indoita la capat, cu multa rabdare, cu o lanterna sa vad ce fac acolo si printr-o gaurica de 2x1 cm. Conteaza ca am reusit fara sa demontez fata de usa. Totul s-a rezolvat cu putina inventivitate romaneasca. Ramane de vazut cat o sa tina figura.
    Multumesc pentru ajutor.
     
  3. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Doar ca acolo nu are arc elicoidal(spirala) ci unul in forma de Omega(nu gasesc la tastatura).Merge si inventia,dar nu merge ca originala,tzac-tzac.De obicei gasesti arcul in usa.Poate ai noorc sa fie numai sarit,daca nu,macar ca model sa iti cauti altul.Eu am schimbat la o skoda felicia(usa soferului,care era un risc sa inchizi usa cu geamul ridicat,pentru ca cobora axul si se bloca,dupa ce am schimbat mergea ca de fabrica) arculetul respectiv cu unul de la un mecanism de mercedes bot de cal sau cobra,la fel are si skoda 120 L si cam toate modelele mai vechi care au axul de inchidere in fata de usa.Am mentionat masinile de mai sus ca poate gasesti aruncate prin vreun garaj sau pe o bere pe undeva.
     
  4. Nae

    Nae 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2008
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi 80 B4
    Nu era sarit, bucata care s-a rupt am gasit-o in broasca. Era rupt, nu mai aveam ce face cu el. Oricum, piesa respectiva nu o gasesc numai in dezmembrari, cel mai aproape pe la Ramnicu Valcea iar noua numai pe comanda, la Unix Brasov. Si cum nu prea ma dau banii afara din casa, prefer varianta "inventiva" :-))
     
  5. rarescyp

    rarescyp 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2010
    Locație:
    Zalau
    Masina:
    AUDI B4, '93, 1.9 TDI, 1z, 90 CP
    m-am confruntat de curand cu o problema asemanatoare...usa de la sofer nu o mai puteam deschide nici din interior nici din exterior...prin urmare nu stiam cum sa dau capitonajul jos cu usa inchisa si sa vad care e treaba...am gasit pe cineva care s-a legat sa mi-o deschida dar numai daca am lasat masina la el o ora(fara ca eu sa fiu de fata); dupa o ora m-a sunat sa ma duc dupa masina...a deschis usa si mi-a zis ca un arc a fost problema (a spus ca a inlocuit arcul cu unul improvizat de la ceva piesa de Dacie)...treaba asta m-a costat 50 Ron....toata smecheria e metoda de a deschide usa ca sa poti pe urma sa dai jos capitonajul...
     
  6. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    :) era meserias rau tipu. (hot de meserie) Era interesant sa stim si noi cum se deschide o usa blocata. La mine a inghetat in seara asta una din portiere si nu se mai ridica in sus chestia aia care blocheaza usa (am inchidere cntralizata electrica). Se auzea motorasul dar nu se ridica. Dupa ce s-a incalzit in masina s-a deschis si usa. dar daca nu se deschidea era bun de stiut cum dam fata de usa jos cu usa inchisa sau cum se deschide usa in asemenea conditii.
     
  7. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Baga cu o seringa antigel in incuietoare si nu mai ingheata,oricat de frig e afara!
     
  8. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Am omis sa precizez ca era portiera de pe spate. Nu are incuietoare. S-a deschis dupa ce s-a incalzit in masina.Eram curios sa stiu in caz ca se blocheaza parghia si nu mai vrea de loc sa se deschida.
    bdw, antigelul e posibil sa sicleasca cateii de la iala si sa nu mai lucreze cum trebuie.
     
  9. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Divulg un secret pe care n-ar fi bine să-l ştie şi hoţii. O uşă blocată se deschide uşor cu o sârmă oţelită (o luăm de la Oţelea) lungă de vreo 40 cm în formă de L. Partea mai lungă de vreo 30 cm şi partea scurtă 10. Se introduce între cheder şi geam această "sculă" paralel cu geamul şi se răsuceşte cu 90 de grade cu "ciocul" spre interiorul maşinii. Prin tatonări (ridicări, coborâri) în zona broaştei, veţi reuşi să agăţaţi tija de la butonul interior de pe portieră. Odată ridicat, se poate pătrunde în maşină fără probleme.
    Durează câteva minute...
     
  10. rarescyp

    rarescyp 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2010
    Locație:
    Zalau
    Masina:
    AUDI B4, '93, 1.9 TDI, 1z, 90 CP
    iti multumimpt sfat...ai incercat metoda respectiva?...am auzit si eu de metoda aceasta; cred ca ar fi mai usor daca am scoate si chederul de la geam...

    p.s. ...eu cred ca pt hoti, metoda asta nu e un secret...cand am avut aceasta problema cu usa(nu puteam sa o deschid), unii imi recomandau sa merg cu ea la electrician, altii- la mecanic, la tinichigiu...un prieten mi-a recomandat sa caut un hot de masini...
     
  11. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Chederul de la geam nu se poate scoate decât cu geamul coborât, prin urmare trebuie procedat aşa cum am zis.
    Cu un prilej oarecare, mi-am parcat maşina cu partea stângă lângă un perete. Evident că n-am putut să cobor decât pe uşa din dreapta. Asta am şi făcut, numai că am uitat să scot cheile din contact când am apăsat pe butonul uşii din dreapta şi am închis-o.
    A trebuit s-o descui prin metoda "hoţească". Acuma, să nu-nţelegeţi că e foarte simplu de făcut această operaţie, insă eu demontasem portiera pentru o problemă la macaraua geamului şi am văzut cum sunt tijele de acţionare. Am ştiut cam pe unde trebuie să ridic acel buton şi cu o sârmă banală luată de la prietenul la care eram în vizită, am deschis maşina în mai puţin de 15 secunde. A rămas şi el mască, văzând cît de uşor de poate deschide o maşină. Fără zgomot, fără rangă, fără geamuri sparte sau alte stricăciuni...
     
  12. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Aha, dar tine si de dexteritate.
    btw, chiar daca am nume predestinat si lucrez si intr-un combinat siderurgic, nu ma pricep la chestii cu sarma, cu toate ca am auzit ca e meserie banoasa :)
     
  13. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    :asskicking:Fa tu rost de sarma,ca binevoitori se vor gasi intotdeauna!
     
  14. costica 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Dec 2010
    Locație:
    adjud, vrancea
    Masina:
    audi 80 b4 1,6 benzină multipunct 1995
    salut. sunt nou pe forum şi ţin să vă spun că am un audi 80 benzină 1,6 multipunct. sunt foarte mulţumit de el însă am o problemă: are instalaţie gpl iar cînd merg în turaţie pe benzină între 2000 şi 3000 de ture la un mooment dat dă în nas, adică moare motorul mai exact cade acul la turometru pînă pe la 1400 de ture şi singur revine la acceleraţia anterioară. Acest lucru nu se întimplă şi pe gpl, aici merge perfect. Numai pe benzină are această bubă. Cine ştie ce ar putea fi? Am fost la un service "Scorpion" din Focşani, mari meseriaşi maşini germane şi duă ce au făcut diagnoza mi-au spus că are clapeta acceleraţie spartă.Intrebarea mea afost păi dacă e spartă de ce nu are aceleaşi siptome şi pe gpl. Au dat din umeri. La plecare de acolo nu mai mergea nici pe gpl şi mi-au spus că au ***ăţat cu spray clapeta şi şi-a dat drumul mizeria de pe clapetă, de aia nu mai merge nici pe gpl. Cind am ajuns acasă am vrut sp demontez clapeta şi după ce am desfăcut gulerul care face legătura între clapetă şi filtrul de aer, am văzut că meseriaşii nu mi-au mai pus mufa de la senzorul clapetei. Am montat-o şi merge din nou bine doar pe gpl. Incă ceva dacă motorul este rece nu face figuri pe benzină, ci numai dacă se incălzeşte un pic. Vreau un sfat . Vă mulţumesc
     
  15. AdY_AdrYan 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Rrm. Valcea
    Masina:
    audi 80, 1,8 benzica, 1989
    Sper sa ma ajutati. Intr-o dimineata am gasit usa inghetata. Am reusit sa intru in masina, am ajuns la servici si cand sa ies..... s-a rupt ceva la maner si nu mai pot deschide usa din interior. Trebuie sa deschid geamul si sa deschid din exterior :). Intrebarea mea este cum sa desfac capitonajul de la usa, pentru ca am incercat si nu reusesc (cred ca din cauza reglajului de la oglinda) sau daca se desface decat manerul fara sa mai fiu nevoit sa desfac toata usa.
    Orice sugestie e bine venita. MULTUMESC
     
  16. rarescyp

    rarescyp 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2010
    Locație:
    Zalau
    Masina:
    AUDI B4, '93, 1.9 TDI, 1z, 90 CP
    capitonajul se da jos destul de usor, dar daca nu sti risti sa rupi ceva sau sa rupi clemele...mai intai trebuie sa desfaci cateva suruburi vreo 4 sau 5 nu mai tin minte exact,,,e un surub undeva sub manerul interior , mai e unul chiar sub clapeta de care tragi cand vrei sa deschizi usa din interior;...si mai sunt pe lateral...trebuie pe urma sa scoti plasticuul ala pe care ai comenzile de la geauri si de la oglinzi, scoti mufele afara....daca nu ai mai desfacut, sau nu ai mai vazut cum se ia jos, eu nu te-as sfatui sa incerci singur....la tine mai mult ca sigur problema e:acel cablu care actioneaza inchizatoarea...cred ca un electrician sau oricine care se pricepe ti-ar rezolva problema in 15-20min
     
  17. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Se da jos doar manerul. Vezi ca este un surub la baza manerului cum tragi de el. Apoi impinge spre fata tot manerul si tragel afara. E posibil sa se fi rupt carligul de la cablu, dar asta ai sa vezi cand il scoti. Daca nu s-a rupr cablul trebuie data toata fata jos. Chestia cu dat toata fata jos te sfatuiesc sa o faci cand e cald sau undeva la cald si cu cineva care a mai facut treaba asta, altfel risti sa rupi clemele de prindere si atunci e bai.
     
  18. OvyBj

    OvyBj Silver Member

    Înscris:
    6 Feb 2009
    Locație:
    Blaj/Sibiu
    Masina:
    Audi 80 b3 '91 1.6 cod PP 51kw
    La fel am patit si eu dar la usa din dreapta! S-a rupt carligul care prinde o clema de la broasca usii si o deschide.
    E destul de anevoioasa treaba ca are si un cablu pe care merge sarma aceea de otel...eu am incercat sa improvizez cu ceva sarma rezistenta insa m-a tinut vreo luna si apoi iara a picat...
    Cum ziceau si colegii mai sus, is vreo 4 suruburi:
    -tragi manerul de deschidere a usii si se vede acolo unu;
    -cand deschizi usa pe lateral pe capitonajul fetei de usa mai este unul;
    -trebuie luat jos manerule de deschidere a geamului;
    Apoi trebuie in acelasi timp tras de fata la usa si ridicat, pana iasa peste tija care blocheaza usile. Mare atentie deoarece sunt niste cleme acolo, se zicea mai sus sa astepti sa dea caldura deoarece plasticele nu sunt deloc elastice la frig.
    E destul de migaloasa treaba...eu mi-am facut o multime de nervi deoarece nu nimeream carligul in locasul care trebuie dar am dat jos broasca la usa cu o cheie hexagonala si a fost putin mai usor!
    Sper ca am ajutat cat de cat si spor la lucru!
    :respekt:
     
  19. antonzoltan

    antonzoltan Bronze Member

    Înscris:
    18 Mai 2009
    Locație:
    Făgăraș
    Masina:
    Audi 80 B4, 1600 tip ADA, 1994
    si tija care blocheaza usile trebe desfacuta,si cand pui fata de usa la loc e mai bine sa ai geamul lasat jos dar acum e prea :cold: pentru asa ceva:respekt:
     
  20. AdY_AdrYan 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Rrm. Valcea
    Masina:
    audi 80, 1,8 benzica, 1989
    Multumesc mult. Nu ma asteptam la atatea mesaje, atat de repede. sunteti super. O sa incerc in prima faza cum a spus otelea sa dau decat manerul de la usa sa vad ce s-a intamplat. Daca mai am probleme mai apelez la cunostintele voastre. Multumesc mult
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Ian 2012

Distribuie pagina asta