Valva solenoid (supapa de la canistra de carbon)- motor 1.8 ADR - 1.8T AEB - 1.6 ADP

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de equililbrum, 6 Apr 2009.

  1. equililbrum

    equililbrum 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2008
    Locație:
    oravita
    Masina:
    A4 1.8 5V
    am un a4 din 95 motor 1.8 adr si am o mare neclaritate,pe filtru de aer ii o supapa conectata la 2 furtune,prin care initial am crezut ca trece benzina.aceasta supapa sau ce o fi scotea din cand in cand un sunet urat,azi am scoso sa o curat si am constatat ca era infundata cu carbune si ea si furtunu care pleaca din ea in sens opus fata de motor.va rog explicati-mi si mie ce rol are aceasta supapa si daca e normal sa fie carbune in ea si pe furtun
     
  2. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    TM
    Masina:
    <<<<===
    Ultima editare: 6 Apr 2009
  3. Cristian S.

    Cristian S. Moderator Staff Member

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timisoara.
    Masina:
    Captiva;A4
    Este normat ca tacane,nu face asta tot timpul.Este supapa de la canistra de purjare,prin ea circula gazele.
    este normal sa se stranga mizerie acolo,vad ca ai curatat-o,foarte bine,cand trec gaze prin ceva este normal sa se depuna funigine ca pe tobe de altfel
     
    Ultima editare: 6 Apr 2009
  4. equililbrum

    equililbrum 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2008
    Locație:
    oravita
    Masina:
    A4 1.8 5V
    dar e normal sa fie plina de carbune si ea si furtunul?
     
  5. equililbrum

    equililbrum 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2008
    Locație:
    oravita
    Masina:
    A4 1.8 5V
    am o problema mare de tot,am desfundat furtunul de la supapa aia si am plecat sa alimentez masina,din peco nu a mai pornit deloc,dar am observat ca atunci cand desfac busonul de la benzina iese aer cu presiune,mentionez ca furtunu de la supapa aia duce direct la rezervor,am dat la automat de mai multe ori si a pornit dar nu se accelera deloc,adica cand incercam sa turez murea motorul.va rog ajutati-ma cu idei.va multumesc
     
  6. iulian_1976

    iulian_1976 Moderator Staff Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    O parere.
    Zona de unde vine problema ta vine de langa filtrul de aer ,de la canistra de carbon si piesa care este de fapt o
    -valva N115-"EVAP purge solenoid valve (part nr 037906283C) este normal sa se auda un tacanit de la ea.
    Din ce am observat ea ,,cara,, surplusul de vapori din rezervorul de benzina. Tot ce face aceasta valva nu-mi este 100% clar ,nu stiu pe unde circula gazele si cum.;)
    ...insa le circula asta e clar.( o poza cu piesa cu pricina).


    ...atasez schema cu filtrul de aer poate te ajuta.;)
     

    Fișiere atașate:

    Ultima editare: 12 Apr 2009
  7. equililbrum

    equililbrum 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2008
    Locație:
    oravita
    Masina:
    A4 1.8 5V
    exact valva aia e cu problema.merci mult.acum stiu ce sa caut sa cumpar
     
  8. iulian_1976

    iulian_1976 Moderator Staff Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...:hi:poate revii sa ne spui cat costa si daca a pornit ;)
     
  9. equililbrum

    equililbrum 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2008
    Locație:
    oravita
    Masina:
    A4 1.8 5V
    problema e ca valva totusi functiona,si nu sunt chiar sigur daca ia e de vina sau furtunul care pleaca din ea,era plin de carbune si eu l-am curatat

    am atasat schema iulian 1976,care mi-ai trimis-o,dar am incercuit piesa care la mine nu exista,poti sa-mi spui ce piesa e aia?si ce rol are
     

    Fișiere atașate:

    Ultima editare de un moderator: 27 Dec 2013
  10. florinbiris

    florinbiris 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2008
    Locație:
    rasnov
    Masina:
    audi a4 b5 95 1,6 ADP; audi a4 b7 2008 1,9 BRB
    trebuie sa ai si tu piesa aia (filtru cu carbon)- este sub aripa dreapta, carbunele care l-ai gasit in valva solenoid este din filtrul ala, normal ala filtreaza vaporii de benzina din rezervor si prin valva ajung in admisie
     
  11. equililbrum

    equililbrum 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2008
    Locație:
    oravita
    Masina:
    A4 1.8 5V
    din pacate nu exista ,fostul propietar mi-a zis ca a avut-o dar o fost de la un pasat vechi si a sparto,asa ca ii anulata
     
  12. iulian_1976

    iulian_1976 Moderator Staff Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ..oare canistra de carbon regleaza si presiunea vaporilor din rezervor ?!:think:

    Deci equililbrum@ sa o luam logic neavand canistra este clar ca o parte din vaporii nefiltrati s-au dus si au fundat ai ceva infundat diverse chestii ...primul lucru la care ma gandesc este clapeta de acceleratie.
    In plus dupa parerea mea formandu-se o suprapresiune posibil sa fie afectata pompa de benzina,sigurantele ce tin de pompa.
    Ma mir cum a functionat masina fara;)
    Succes .
     
  13. equililbrum

    equililbrum 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2008
    Locație:
    oravita
    Masina:
    A4 1.8 5V
    merci mult acum stiu ce am de facut,si ce am de curatat.maine o sa incep sa vad ce pot sa ii fac
     
  14. iulian_1976

    iulian_1976 Moderator Staff Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Mi-am adus aminte de problema cuiva de pe forum.
    Acum cam un an un coleg avea o problema asemanatoare tot pe un ADR 1.8.
    Masina lui mergea doar cu busonul de benzina deschis sau cel putin intredeschis.
    Daca strangea busonul masina incepea sa se balbaie si se ardeau sigurantele
    de la pompa de benzina locaizate (undeva sub bord).
    Cred ca si el avea infundat circuitul si canistra de carbon.

    Cauta intai o noua canistra de carbon prin dezmembrari exista sau la reprezentanta , curata tot ce se poate,apoi verifica si sigurantele de sub bord.
    Succes.
     
    Ultima editare: 12 Apr 2009
  15. florinbiris

    florinbiris 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2008
    Locație:
    rasnov
    Masina:
    audi a4 b5 95 1,6 ADP; audi a4 b7 2008 1,9 BRB
    am vazut ca era cineva interesat cat costa valva solenoid -la reprezentanta am dat pe ea 3 mil. acum aprox 1 an jumatate, la mine era blocate deschisa si tragea motorul tot timpul aer prin busonul de la rezervor
     
  16. iulian_1976

    iulian_1976 Moderator Staff Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Eram curios nu m-am lovit de problema asta ;)

    Cum se manifesta masina ?
    Cumva se auzea un suierat din rezervor sau zgomote?
     
  17. equililbrum

    equililbrum 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2008
    Locație:
    oravita
    Masina:
    A4 1.8 5V
    am desfacut clapeta de acceleratie si am depistat ca un pe pe tubul care vine de la debitmetru pana la clapeta de acceleratie are un furtun care cred ca e smuls ca nu duce nicaieri ,are colier in cap dar ere scos,ajutati-ma cu vreun sfat ca nu stiu unde ii locol lui si as vrea sa-l pun la loc
     
    Ultima editare: 13 Apr 2009
  18. florinbiris

    florinbiris 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2008
    Locație:
    rasnov
    Masina:
    audi a4 b5 95 1,6 ADP; audi a4 b7 2008 1,9 BRB
    cu valva solenoid blocata se auzea un ,,fasait" puternic prin busonul de la rezervor (se auzea de la 2-3 metri de masina), masina tragea aer prin buson (nu-l scotea) dupa un timp am observat ca rezervorul se strangea pt ca am scos capacul din portbagaj de la pompa de benzina si dupa 2-3 minute de la pornire cand incepea sa fasaie busonul si rezervorul incepea sa se stranga. Litrometrul nu mai indica corect si aveam impresia ca masina consuma enorm . Initial am crezut ca are ceva pompa de benzina si am dat rezervorul jos si surpriza : din rezervorul care arata un sfert de plin (aprox 15 l) am scos 43 l de benzina. Urmarind furtunele de la rezervor am ajuns la valva solenoid care desi era comandata cu tensiune nu facea nimic (era tot timpul deschisa, nici nu se auzea tacanind). Motorul nu mergea rotund, mai ales vara in zilele calduroase cand tragea sa moara la plecarile de pe loc
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Dec 2013
  19. equililbrum

    equililbrum 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2008
    Locație:
    oravita
    Masina:
    A4 1.8 5V
    am atasat poza tubului care e spart la mine,si in care intra furtunul acela ,spune-ti poate fi tubul acela cauza pentru care nu a pornit masina.l-am dat jos si in chestia in care intra e multa mizerie,afecteaza mult acest lucru?
     

    Fișiere atașate:

    • 041189.jpg
      041189.jpg
      Mărime fișier:
      29,3 KB
      Vizualizări:
      503
  20. iulian_1976

    iulian_1976 Moderator Staff Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Acela este unul dintre furtune de care am mai spus face parte din racirea cilindrilor.
    Este compusa din 4 elemente:
    -Furtunul din poza
    -Furtunul ce intra undeva sub clapeta aprox.
    -un colier ce strange cele doua furtune intre ele
    -Clips otelit .
    Furtunul din poza(partea mai groasa) intra fortat undeva in zona jojei de ulei spre motor se strange cu un clips otelit i-as pune .Asemanator ca cel din poza.
    Nu din cauza asta nu porneste masina.

    Doar o parere :
    -schimba sigurantele de sub volan ce au legatura cu pompa de benzina
    -scoate busonul de la benzina
    Apoi incearca sa o pornesti ,posibil sa porneasca.

    Sfatul meu sa cumperi intai valva solenoid si canistra de carbon.
    Nici debitmetru,clapeta de acceleratie cu siguranta nu sunt prea curate.
    Ai cumparat masina un pic descompletata ;)...
     

    Fișiere atașate:

    Ultima editare: 14 Apr 2009

Distribuie pagina asta