1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Valva solenoid (supapa de la canistra de carbon)- motor 1.8 ADR - 1.8T AEB - 1.6 ADP

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de equililbrum, 6 Apr 2009.

  1. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...stii ca mie imi vin idei :)
    Dar intre rezervor si canistra o fi o fi infundat sau ok.
    Ma gandesc ca atunci cand pompa intra in functiune si este infundat intre rezervor si canistra se intampla ceva:unsure:
     
  2. motor

    motor Bronze Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
    nu stiu...nu prea am timp sa ma ocup de ea...doar sambata o sa le desfac toate pacolo....sa dau jos "canistra" sa vad ce ii si dupa ea
     
  3. motor

    motor Bronze Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
    azi am inspecatt mai bine..da intradevar...face vid :)))
     
  4. motor

    motor Bronze Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
    azi mam uitat...si cred ca am descoperit problema....valva canistra...nu merge tot timpu....merge o vreme dupa care se opreste ...o misc unpic...si merge din nou ...mam uitat la firele din mufa...care par OK ... oare care o fi problema ???

    am suflat pe furtune...is ok toate nici unu infundat
     
  5. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...daca nu este nimic infundat eu spun tot valva solenoid.
    Merge dar discontinuu.

    Ps:nu prea am inteles de ce anume misti ;)
     
  6. motor

    motor Bronze Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
    iulian...iti explicam "ce misc" nu am zis ca nu este stricata :))) miam dat seama azi...acum cobor jos sa vad dak nu ii din mufa...dak nu cumva is intrerupe firele in mufa..(asa am patit cu N75 supapa ce controleaza turbina...izolatie intacta...dar litzele interioare rupte)
     
  7. motor

    motor Bronze Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
    am masurat ...ii ok... vine curent pe fire....am gasit un manual...in care zicea cum sa masori valva...ca tre sa aiba intre 22-30ohmi...ea are 24.3
     
  8. motor

    motor Bronze Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
    deci.. e oficial valva ii problema....cumpar valva functionala :))
     
  9. vesaadrian 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2009
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi A4 ADP 1996
    daca citesti atent am scris mai sus ca sa scoti furtunele di ea si sai introduci niste sprai pt curatzat suruburi sti ce zic!!!!!
    misco bine scuturo in mana cu spraiul in ea si pe urma suföo cu aerul cu presiune mai punei niste sprai si puneo la loc poate o sa ai noroc sa meargala mine a mers de fappt ea nu functioneaza tot timpul dupa cum ai spus dar cind nu functzioneaza ramane pe deskis acoloi buba nu etanseaza si motorul trage aer di ea care normal tre sa fie inchisa doar atunci cind tzacane se deskide foarte putzin si mai trage ceva gaze di rezervor
    dar in rest ea tre sa stea inchisa daca nu merge anuleazo pana gasesti alta anuleaza la intrarea in supapa punand un furtunas astupat cuun surub in el
    sau scoate furtunul din supapa care merge la acceleratie adica la galeria de aer la clapeta si tot la fel astupat cu surub pt ca daca nu motorul ia mai mult aer si nu merge bine de fapt ai vazut este ca si cu supapa deschisa
    si garantez ca osa mearga mult si bine si asa o supapa noua costa vreo 100e
    hai bafta
     
  10. motor

    motor Bronze Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
    cod bosch 0280 142 300...si original 058 133 517

    am luat azi o valva...sh si surpriza...aceeasi chestie ...tzacale....dar tot face vid in rezervor,,,, chiar nu mai stiu ce sa mai fac
     
  11. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ,,Tank ventilation valve,, si ,,Gravity valve,, sunt una langa ai acces pe la busonul de alimentare.
    Prima are legatura cu compensarea presiunii in rezervor cu a doua nu am idee.
    Solenoid valve care este asezata deasupra filtrului de aer lasa sau nu vaporii sa treaca de canistra de carbon.

    Aceasta valva exista chiar si la modelelele noi.
    http://www.automarket.ro/stiri/reca...n-cauza-unor-scurgeri-de-carburant-25374.html

    _______________________________________________________________
    In plus merita citit:
    Filtrul de carbon sau „supapa”de egalizare a presiunii.
    Problema este ca trebuiau retinuti vaporii de benzina. Pentru aceasta se foloseste un filtru de carbon (carbune activ).
    Principiul este urmatorul:
    Rezervorul se conecteaza la filtrul de carbon, motorul (galeria de admisie) se conecteaza si el la filtrul de carbon printr-o electro-supapa comandata de UCE,ECU injectie, iar canistra de carbon are o aerisire in atmosfera.
    Cand exista vapori de benzina in rezervor care creeaza o presiune mai mare decat cea atmosferica, vaporii de benzina trec prin filtrul de carbon astfel sunt absorbite de carbunele activ (asa cum un burete absoarbe apa), lasand sa treaca din vaporii din rezervor doar aerul pe la aerisirea in atmosfera a canistrei (la care este instalata o supapa mecanica care se deschide in functie de diferentele de presiune) nu si vaporii de benzina, care raman in carbonul canistrei.
    Benzina astfel recuperata (care se afla in filtru de carbune activ) este eliberata prin procesul invers – cand exista depresiune in circuit fata de presiunea atmosferica. Acest lucru se intalneste in principal cand se deschide electro-supapa ce intrerupe in mod normal circuitul catre galeria de admisie (in galeria de admisie este depresiune fata de presiune atmosferica).
    Astfel aerul este tras prin aerisirea filtrului de carbon, trece prin filtru unde se satureaza cu vaporii de benzina eliberati de acesta si se duce in galeria de admisie, unde imbogateste amestecul.
    Aceasta trecere a unui volum mai mare de aer prin stratul de carbune activ care elibereaza la randul sau vaporii de benzina acumulati se numeste purjare.
    De asemena, acest circuit invers (de cedare a vaporilor acumulati in elementul de carbon) mai poate avea loc cand in rezervor este depresiune fata de presiunea atmosferica,astfel incat aerul este atras in rezervor prin filtrul activ care cedeaza din benzina acumulata. Acest caz se regaseste mai rar decat primul (mai ales cand rezervorul este mai rece decat aerul atmosferic –dimineata).

    Alcatuirea recipientului:
    Recipientul cu carbune activ (asezat pe aripa dr.) este umplut cca 90% din inaltime cu un strat de carbune activ, delimitat de hartie de filtru (pentru a filtra praful de afara si de a impiedica patrunderea granulelor de carbune activ pe racorduri). Durata de viata a carbunelui activ este in principiu nelimitata. In timp insa separatorul de hartie de filtru se poate acoperi cu praf sau cu benzina.
    Conducta de racordare la rezervor are racordul in partea superioara a rezervorului, ceea ce face ca pe conducta respectiva sa circule doar vapori de benzina + aer, nu si benzina lichida. Acest lucru explica partial si necesitatea ca rezervorul sa nu fie plin „ochi”.
    Aspiratia de aer+vapori de benzina recuperati modifica procesul de amestec care are loc prin injectia de benzina (daca 1% din amestecul gazos aspirat in motor provinde din desorbtia din recipientul de carbon, atunci raportul aer/vapori de benzina se poate modifica cu pana la 20%)
    La unele automobile electro-supapa incepe sa functioneze imediat dupa pornirea motorului, iar la altele cu temporizare.
    In general perioada de deschidere este de 90 de secunde si de inchidere de 60de secunde, dar difera si in functiile de amestecul de carburant (daca este sarac sau bogat), lucru citit de sonda lambda.
    _______________________________________________________________


    Informatia este preluata sa speram ca va clarifica cate ceva.
     
    Ultima editare: 15 Dec 2009
    costy_1971 apreciază asta.
  12. motor

    motor Bronze Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
    Iulian, jur ca nu-mi dau cu seama. Oricat citesc nu inteleg. Oricum sambata dau jos carenaju la roata si sper sa am acces ca pe la buson am scos cauciucu ala si de abia vad "gravity valve" dar valva de aerisire nu se vede. Sper ca daca dau jos carenajul de la roata spate am acces ca sa le desfac si sa vad care-i problema. Am vorbit cu un prieten din Bistrita (mecanic) si a zis ca o mai intalnit porblema. El zice ca ii infundata/blocata valva de aerisire. Sambata cred ca o sa ma ocup.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Dec 2013
  13. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Cealalalta tot acolo este din ce se vede din poza.
    Incearca prin portbagaj in dreapta posibil sa fie spatiu.
    Succes ,asteptam vesti bune :)
     
  14. motor

    motor Bronze Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
    iulian...mam luptat sambata la -11 grade... sa dau jos carenaju rotii drepte spate...si ghici surpriza....nu bate desenu cu realitatea:)) are numa beed valve...si gravity valve....ventilations valve...nu`i nicaieri :)))si furtunu ce ar trebui sa mearga de la gravityu valve la ventilation valve....cobora jos pe langa gatul rezervorului...mai egzact 2 furtune...jur ca nu inteleg ....mno nush ce sa mai fac
     
  15. florinbiris

    florinbiris 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2008
    Locație:
    rasnov
    Masina:
    audi a4 b5 95 1,6 ADP; audi a4 b7 2008 1,9 BRB
    am avut probleme mari cu valva solenoid, si pot sa-ti dau un sfat, si anume: Inarmeazate cu un aparat de masura si multa rabdare si nu dispera. Problema care n-am inteles-o e urmatoarea- busonul de la rezervor suiera cu valva inchisa? (pentru ca eu asa inteleg din ce ai afirmat)
    Teoretic din punctul meu de vedere asa ceva nu are cum sa se intample pentru ca aerul care intra prin buson nu vad unde sa se duca. Daca ar fi deschisa s-ar duce in admisie tot. Fenomenul de aspiratie a aerului prin buson este produs exact de trecerea aerului spre clapeta de acceleratie si valva deschisa -dupa parerea mea. Valva solenoid tacane - corect- asta stie toata lumea despre ea..........dar ATUNCI CAND MOTORUL ESTE RECE (LA PRIMA PORNIRE) INCEPE SA TACANE DUPA 2-3 MINUTE SI RAR LA INCEPUT- timp in care poti sa masori cu aparatul de masura cum este comandata cu tensiune si cum inchide/deschide valva. Atunci cand ea tacane des nu o sa poti sa faci asta. Pentru asta ai nevoie de rabdare asa cum am spus mai sus. Gravity valve aia de langa buson n-are treaba -taie alimentarea cu benzina daca masina se inclina ff mult sau se rastoarna. Valva inchide si deschide atat - fara sensuri. Din cate imi amintesc erau in jur de 4-5 V si 10-11V pe mufa de la valva. Ideea e sa o verifici cu motorul cat mai rece dupa parerea mea si cu atentie pt. ca e o piesa cat o nuca si care iti scoate aproape 100E din buzunar ( si poate degeaba). Daca am scapat ceva si-ti pot fi de folos poti sa ma intrebi orice. Numai bine!
     
  16. motor

    motor Bronze Member

    Înscris:
    27 Apr 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A4 B5 avant 1.8T 400hp+ inca in lucru
    Si cu busonul scos afara imping cu degetu clapeta dar tot face vid. Cand am desfacut am scos gravity valve. Am desfacut alea 2 cleme si am scos valva in sus si asa am lasat-o. Acum nu mai face, credeti-ma ca nu am habar daca are vreo legatura sau nu. Cu aparatul de masura am incercat de mult, venea parca in jur de 6V. Valva functioneza. Am luat una SH iar una noua am gasit pe original si nu e chiar asa scumpa.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Dec 2013
  17. vesaadrian 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2009
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi A4 ADP 1996
    motor da am patit si eu asa ca tine si dupa cele postate aici am demontat valva, am curatzat-o cu spray, am suflat-o cu aer sub presiune si a inceput sa functioneze adica a inceput sa tacane atunci cind trebuie si cand nu tacanea ramanea pe inchis. Deci totul bine lucreaza. Dupa doua zile m-a lasat pompa de benzina asa dintr-o data. Am pornit-o am plecat si la vreo 200 m s-a oprit si nici gand sa mai porneasca. Am scos pompa destul de greu dar pana la urma daca sti cum sa faci iese destul de usor, asta dupa ce era sa rup toate alea ca s-o pot scoate. Pompa era blocata pur si simplu. I-am scos filtru si cu o surubelnita am invirtit putin rotitza care se vede am probat-o cu o baterie functioneza la fel i-am dat cu spray de curatat la greu si am dat multe ture inainte si inapoi schimband firele de la baterie. Am montat pompa la loc si merge struna. Nu stiu pana cind dar sunt convins ca s-ar putea sa mearga mult si bine.
    Sa revenim: cand valva solenoid ramanea deschisa se auzea pompa ca se forteaza foarte tare motiv pentru care scadea indicatorul de benzina la bord practic se facea vid in rezervor dar cu busonul scos mergea mai bine. Asa cum ai spus si tu mai era o solutie sa inchizi intrarea in valva si functiona. Solutia ta este una provizorie bineinteles, dar pana nu te lovesti de chesti din astea totul pare imposibil. Noroc ca ne-am adunat cu totii aici si cate putin de la fiecare rezolvam problema. Cinste celor care au infintat forumul. Hai salut si La Multi Ani.

    Valva asa trebuie sa tacane dar cand este stricata ea ramane pe deschis cea ce determina proasta functionare a motorului si vid in rezervor. Dca ai rezolvat este ok ea de fapt functioneaza destul de rar si tacanitul acela nu este altceva decat dechiderea si inchiderea valvei. Treaba este sa nu ramana pe deschis pentru ca atunci este o problema. Asta cred ca se intamapla din cauza ca intra mizerii pe acolo sau poate chiar se strica. An nou fericit.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Dec 2013
  18. leo1987

    leo1987 5th Gear Member

    Înscris:
    27 Sep 2009
    Locație:
    TIMISOARA
    Masina:
    ALFA ROMEO 1.6 TS.1998
    eu am un motor de 1.8 tot adr din97 si spre surprinderea mea nu am asa mufa pe filtru.
     
  19. balanel81

    balanel81 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2009
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 Avant 1.8 ADR, 1998, 125cp, negru
    mda, iti lipseste valva deci teoretic ar trebui sa ai un circuit blindat(inchis).
     
  20. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Nu ai fi nici primul nici ultimul care are masina descompletata;mai era cineva fara canistra,valva etc. chilipiruri de Romania.
     
    Ultima editare: 14 Feb 2010

Distribuie pagina asta