1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ventilator - Aeroterma habitaclu la Audi A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de norocosu, 31 Mar 2009.

  1. norocosu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2009
    Locație:
    bals
    Masina:
    audi a4 b6
    salutare prieteni! dupa un drum de 4000km ventilatorul din bord a inceput sa faca figuri cind pornea cind nu pornea .Acum nu mai porneste deloc .Ce pot verifica sa imi dau seama care este cauza? Am un a4 b6 din 2002.multumesc anticipat
     
  2. norocosu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2009
    Locație:
    bals
    Masina:
    audi a4 b6
    Salutare prieteni,
    Am un a4 1.9 tdi din 2002 la care a aparut urmatoarea problema aeroterma din habitaclu care trebuie sa porneasca atunci cand pornesti clima, porneste doar cand masina sta mult in soare iar in interior sunt peste 30 de grade.Imi poate spune si mie cineva care ar fi cauza?
     
  3. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Ai pus vag com pe ea sa vezi ce eroare ai?Ai verificat sigurante,tot?Probabil este un circuit intrerupt acolo si in functie de temperatura face contact,sau cine stie.Pune vag com si vezi ce erori ai pe clima si posteaza aici.Nimeni nu este magician sa ghiceasca,raspundem si noi la problemele de care ne-am lovit si stim,sau ajutam daca ne dai detalii(coduri de eroare etc).Este de ajuns sa pui o singura data intrebarea,dupa cum vezi topicul tau a fost citit de mai multi colegi,dar ei nu au raspuns pentru ca nu stiu ce sfat sa-ti dea.Plus de asta este un topic dedicat problemelor cu clima
     
  4. HOTBOYDINU 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2009
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 2.5 TDI 180 CP ,2002
    Am aceiasi problema si o sa bag vag com pe ea vineri la intalnire.


    norocosu. ai rezolvat ceva ?
     
  5. LucianDom

    LucianDom 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2009
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi A4 B7 Avant 1.9 TDI
    Salutare!
    Aceeasi problema am avut-o si eu. Daca incepe sa faca si zgomot atunci cnd reuseste sa porneasca in cazul acesta sunt dusi carbunii. Se pot askimba .
    Mult succes!
     
  6. fever

    fever 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDi PD 131CP
    Am avut si eu problema cu ventilatorul din habitaclu, nu mai mergea deloc 12 mil original valeo + montaj. Acum functioneaza ca inainte, intrebarea este ventilatorul se poate repara, dat fiind faptul ca e destul de costisitor?
    Multumesc!
     
  7. norocosu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2009
    Locație:
    bals
    Masina:
    audi a4 b6
    Din pacate motorasul ventilatorului este comandat electronic .Partea electronica este turnata in rasina deci nu se poate repara.Eu am cumparat unul SH cu 2,5 mil si l- am montat singur.Se monteaza relativ usor
     
  8. BennyBeNNy

    BennyBeNNy 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2010
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4,1,9 TDI 110 CP .28\12\1998
    stie careva cum se ajunge la respectivul motoras?

    LucianDom am avut si eu problema asta.am schimbat periile(carbunii) si e totul ok.am facut si niste poze sa fie mai usor pt cei care o sa mai aibe probleme cu ventilatorul.sper sa le pot atasa saptamana asta.
     
  9. DJ-24-KOS 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2008
    Locație:
    CALAFAT
    Masina:
    AUDI A4 1.9 2002
    cam aceeasi problema o am si eu si am reusit sa il demontez (daca va intereseaza se demonteaza torpedoul, dupa care ai acces la acest motoras de la care se desfac trei suruburi, unul se desface cam greu din cauza pozitiei) si tinandu-l in mana observ ca incearca sa porneasca dar porneste sacadat, adica stanga-dreapta, nu se invarte intr-o singura directie. pe vag da urmatoarea eroare:Faults Found
    01273 - Fresh Air Blower (V2)
    30-00 - Open or Short to Plus

    daca are cineva vreo idee ce se intampla, sa ma ajute si pe mine.
    Am un a4 b6 din 2002.
    Sper ca am postat in regula.
    Multam!
     
  10. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    posibil carbunii.poti sa il dai jos si sa schimbi si carbunii daca tot ai demontat.apoi poti sa vezi cum se comporta dupa schimbarea carbunilor.in acelasi timp poti sa lipesti si 2 fire daca nu ai posibilitatea sa masori tensiunea de alimentare a motorasului.mai verifica si rulmentii sa nu fie vreunul intepenit.
     
  11. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Salut, asa cum zice cata26bcn, sint gata carbunii, eu i-am schimbat la masina mea, aveam simptome cind pornea, cind nu, iar daca il loveam cu ceva cind era oprit isi dadea drumul. Se da jos torpedoul(aveti grija la mufa de la becul din torpedou), se desface din 3 surube,(unul este ascuns un pic din cauza unui manunchi gros de fire, dar se poate taia o brida de plastic si da intr-o parte, dupa care la montare se poate pune un soricel de plastic), se scoate mufa de alimentare de la el si apoi se desface capacul sa se poata schimba carbunii. Trebuie lucrat cu grija ca sint niste ghidaje mici pe care iese/intra, sa aveti un letcon, etc. pentru dezlipit/lipit firele unde trebuie, iar carbunii (eu nu am gasit sa potriveasca perfect, dar se pot pili si aduce la forma care trebuie sa intre in locasul lor) sa aiba duritatea mai mare, altfel iar se tocesc.Se poate rezolva fara sa dai milioane pe altul, dar de preferinta sa fiti cu cineva cind faceti operatiunea, este nevoie de doi ,,meseriasi". Si daca tot il desfaceti, dati si cu un spray 4wd pe ax(ca eu am uitat) si scirtiie citeodata. Spor la treaba.
     
  12. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    vezi in spatele ventilatorului este un controler. Poate e doar acela stricat, asa am patit eu, ba sufla ba nu mergea ce viteza vroia el. In mod normal acel controler vine odata cu ventilatorul cumparat nou sau SH . E in aceeasi carcasa.
     
  13. DJ-24-KOS 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2008
    Locație:
    CALAFAT
    Masina:
    AUDI A4 1.9 2002
    multumesc pentru raspunsuri. Odata ce il rezolv va anunt de unde a fost mai exact.
     
  14. DJ-24-KOS 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2008
    Locație:
    CALAFAT
    Masina:
    AUDI A4 1.9 2002
    fratilor va inteleg ca ati avut probleme cu carbunii dar din cate observ eu si din cate mi-a spus si mecanicul asta al meu nu are carbuni, deci nu am ce schimba(cred ca functioneaza in camp magnetic cu ajutorul condesatorilor de pe placa din spatele motorasului care sunt prinsi intr-o pasta). problema mai mare e ca la dezmembrari nu mai au asa ceva, ceea ce ma face sa cred ca aceste motorase se defecteaza des, iar la magazin vin numai pe original la un pret undeva pe la 800-900 lei. Daca mai are cineva vreo solutie decenta pe saracia asta e bine venita.
     
    Ultima editare: 16 Dec 2010
    Doru132 apreciază asta.
  15. DJ-24-KOS 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2008
    Locație:
    CALAFAT
    Masina:
    AUDI A4 1.9 2002
    fratilor eu am cam rezolvat problema. Eu nu eram sigur daca era de vina motorasul, sau din alta parte intrucat intr-o dimineata am vazut un soricel fugind de sub masina mea si a doua zi...nu mai vrea sa porneasca motorasul cu pricina si soricelul respectiv m-a facut sa iau in calcul ca ar fi ros vreun firicel, pe undeva. Rezolvare: am gasit un motoras de skoda octavia care s-a nimerit perfect in mufa iar cand am probat...spre fericirea mea a functionat perfect, lua toate comenzile, mergea pe auto. Problema e ca nu se poate prinde acolo, sunt foarte diferite plasticele acelea. Am facut comanda de unul second iar luni il montez si am rezolvat. Multam pentru sfaturi! si apropo cel de pe b6 nu are carbuni, se invarte in camp magnetic.
     
    ONITA apreciază asta.
  16. DJ-24-KOS 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2008
    Locație:
    CALAFAT
    Masina:
    AUDI A4 1.9 2002
    am remediat problema, schimband motorasul cu unul sh si functioneaza perfect. Un electrician mi-a spus ca al meu mai mult ca sigur are vreun condesator de pe placa din spate dus si deaia nu mai vroia sa-si faca treaba si era foarte complicat de remediat.din cauza solutiei in care sunt puse piesele.
    bafta la toti!
     
    ONITA apreciază asta.
  17. Libarca 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Craiova,Dolj
    Masina:
    Audi A4 8E/B6 AVF 2005
    Asta am spus-o de pe user-ul acela pe la sfarsitul lui 2009,iar acum la sfarsitul lui 2010 cel cumparat SH se comporta exact ca celalalt.Am incercat sa-mi dau seama cand porneste,de ce porneste,iar cand nu,de ce nu.Asa poate identificam variabila si poate se rezolva ceva...insa realitatea este ca de fapt nu se ia dupa nimeni si nimic!Poate sa porneasca din prima,din a doua,din vreo 34 de incercari(d obicei se ajunge la destinatie si aeroterma nici nu se oboseste),sau nu porneste deloc o perioada de timp!Pe scurt,pleaca CAND VREA,si ce e mai rau este ca asta se intampla din ce in ce mai rar pana nu mai pleaca deloc(exact ca precedenta)!
    De dus am fost cu ea la constatare,de fapt la mai multe constatari,si unul dintre raspunsuri a fost(bineinteles ca l doctor a pornit instant de fiecare data):"iote-o domne ca merge!las-o setata la o temperatura si nu te mai juca la botoane!
    Si alta suna cam asa: "e de la aeroterma!trebuie schimbata!Pai acum ce facem?Schimbam aeroterme anual?Din moment ce are exact aceleasi simptome ca cealalta,presupun ca buba e in alta parte,nu?ceva le strica!Intrebarea este,ce-ar putea fi...:banghead:
     
    Ultima editare: 23 Dec 2010
  18. Libarca 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Craiova,Dolj
    Masina:
    Audi A4 8E/B6 AVF 2005
    Revin cu detalii: Bazandu-ma totusi pe ipoteza conform careia aeroterma porneste influentata de temperatura,am dat jos filtrul de polen,si dupa o incalzire cu uscatorul de par de aproximativ 10 -15 sec,a pornit!Pentru a elimina influentarea vreunui senzor pitulat prin vecinatate,am scos aeroterma din locasul ei,si cu ea in mana am incalzit placa din spate cu piesele ingropate in rasina,pana a pornit din nou.Am facut testul acesta si cu aeroterma originala a masinii,ca sa constat ca incalzita a pornit(cu panzele de paianjen cu tot) de fiecare data.Cand s-a facut experimentul afara erau -4 C ,si dupa o incalzire de cateva secunde aeroterma continua sa raspunda la comenzi(pornit/inchis,sau trepte de viteza) mai mult de 1 ora,dupa care din nou nu se mai oboseste sa porneasca!Am atasat chiar si niste poze cu placa,in speranta ca se va descoperii care dintre piese este influentata de temperatura,si ce se poate face pentru inlocuire.Am facut chiar si niste "excavatii",poate poate se arata defectul,dar...nimic.
     
    AdyAudi4 și ONITA apreciază asta.
  19. sorin07 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2010
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    1850cm3,125cp,2003,benzina,cutie multitronic
    La fiecare capat de grila aer se demonteaza in interior(stanga-dreapta) si are o placuta cu o siguranta(condensator mic),se scote placuta si se inlocuieste...daca este asta.
     
  20. mariusmanole 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4,2.0 benzina,2002
    Fratilor e careva care a rezolvat problema asta?Am aceeasi problema ca Libarca si nu stiu ce sa fac.Am cumparat o aeroterma SH si dupa 10 min. de mers a inceput sa aiba aceleasi simptome.Va rog mult ajutor
     

Distribuie pagina asta