1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ventilator - Aeroterma habitaclu la Audi A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de norocosu, 31 Mar 2009.

  1. Libarca 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Craiova,Dolj
    Masina:
    Audi A4 8E/B6 AVF 2005
    E rezolvata de mult!Trebuia cumva sa dirijez caldura la fiecare piesa in parte,si sa le iau prin eliminare.Am folosit deci,pistolul de lipit si am incalzit fiecare condensator in parte, pentru ca pe ei in banuiam de la inceput.S-a depistat faptasul ,inlocuit cu unul de capacitate cat mai apropiata,si de atunci nu a mai ratat nici o pornire .Asa am ramas cu aeroterma originala din nou pe masina si cu una de rezerva.Sper sa te ajute si pe tine Marius rezolvarea asta.Numai bine!
     
    AdyAudi4 apreciază asta.
  2. mariusmanole 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4,2.0 benzina,2002
    Deci sa inteleg ca ai putut sa umbli in placa aia acoperita de rasina?Cum ai incalzit rasina?Multumesc frumos pentru sfaturi!
     
  3. Libarca 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Craiova,Dolj
    Masina:
    Audi A4 8E/B6 AVF 2005
    mariusmanole Condensatorii au capul afara, nu sunt scufundati in rasina. I-ai pe rand cu pistolul de lipit, vezi ce se intampla. Spor!
     
  4. mariusmanole 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4,2.0 benzina,2002
    Habar nu am sa umblu la condensatori.Imi poti lasa un nr. de telefon sa-mi explici mai pe intelesul meu?
     
  5. Libarca 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Craiova,Dolj
    Masina:
    Audi A4 8E/B6 AVF 2005
    mariusmanole Nu sunt in tara deocamdata si consider ca ar fi mai simplu sa ti explic aici.Nu trebuie sa umbli la nimic.Tocmai asta e si idea: Conectezi mufa la aeroterma,si o pornesti.Toata treaba e sa o prinzi intr un moment in care sa nu plece. O lasi pe oricare treapta, dupa care cu un pistol de lipit iei la rand toti codensatorii si ii incalzesti pe rand unde indica sageata in poza.

    La un moment dat ar trebui sa porneasca, iar condensatorul pe care il incalzeai la momentul respectiv ar trebui sa fie vinovatul. De aici, daca nu te pricepi la schimbat, o duci frumos la un nene electronist si ii spui sa ti-l schimbe, de preferat cu unul de aceeasi capacitate.

    Asta este o rezolvare doar in cazul in care a ta are aceleasi simptome ca si a mea: sa porneasca la cald si odata cu venirea iernii, sa ti porneasca mai rar, doar atunci cand se incalzeste habitaclul. Si tot asa pana nu ti mai porneste deloc. (condensatorul nu mai retine curent). Sper ca te-am lamurit cat de cat.
     
    Ultima editare de un moderator: 30 Iul 2011
    AdyAudi4 apreciază asta.
  6. mariusmanole 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4,2.0 benzina,2002
    Multumesc mult o sa incerc!
     
  7. dorel41

    dorel41 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4,negru,116 cp,an fabr. 27.12.2004,
    Libarca Fratioare, sunt din Alba Iulia am un A4 B6-le vietii din 27.12.2004 an fabricatie.
    Am aceeasi problema cu ventilatorul. Porneste doar dupa ce se incalzeste in habitaclu. Sincer, am idee ce inseamna o lipitura rece la un condensator dar nu vad la ce a ajutat sa-l incalzesti exterior, daca bine am inteles, deoarece nu ai cum sa ajungi la piciorusele acestuia.
    Am capiat uitandu-ma la placa aia nenorocita din aluminiu, s-o frezez sa ajung la picioarele lor, ca prin faptul ca incalzesti condensatorii pe carcasa exterioara, nu cred ca se rezolva nimic. Am facut si cateva foto. La -4 e mort si dupa ce se incalzeste pe la -1 porneste de mai mare dragul si merge fara nici un scartait sau fosnet. :banghead: :banghead:
    Mor cand ma gandesc cat costa unul nou, dar e atat de frig in masina de care sunt atat de mandru si pe care am dat o caruta de bani in 2008.
    La tester imi spune ca da la masa in scurt. Nu se potriveste de la alte tipuri de Skoda sau Vw ? stie cineva ?
    E jenant sa dai atatia bani pe o masina germana, laudata si raslaudata si sa fie atat de slaba si scumpa la piese.
    Sunt curios, producatorii ce parere au. Stie cineva cum ma pot adresa conducerii audi ? Multumesc.
     
  8. a4avantnl 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2008
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    a4avant,BKE,2005
    Condensatorul din stanga jos este murdar(patat) sau chiar a curs ? In general se "umfla" si crestatura aia in stea se desface si curge lichidul din interior .Daca este asa condensatorul este compromis si trebuie inlocuit . Se poate interveni fizic asupra lui ca sa ramana cele doua "picioruse" - conductoare - sarmulite - lipite pe placa de baza , se lipeste de ele noul condensator si se fixeaza cu un adeziv ...
     
  9. dorel41

    dorel41 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4,negru,116 cp,an fabr. 27.12.2004,
    mutumesc a4vantfl

    Salut.
    Sincer, ma pricep la electronica dar cred ca de disperare ca trebuie sa dau atatia bani nu-mi mai merge mintea. Nu am vazut pata de pe pardalnicul de condensator. Cred ca maine voi da din nou jos ventilatorul si voi interveni "in forta" :) asupra lui. Bineinteles dupa mult studiu si chibzuinta.
    Sper sa-i dau de cap ca nu am de unde scoate atatia bani acum. Ma gandeam ca este loc acolo si as putea monta in cel mai rau caz o mica aeroterma alimentata la bricheta care sa incalzeasca motorasul un minut dupa care acesta porneste si merge super. Folosesc masina 10 minute dimineata la 8 si nu porneste ventilatorul la incalzire orice as face. La 16-17 plec acasa si porneste din prima. Merge ca si cand ar fi ok doar dimineata face figuri.
    Promit ca voi posta continuarea si multumesc pentru sfat. Noapte buna
    iti multumesc si tie,macristian1,nu stiam si mi-a fost de folos.noapte buna si tie
     
    Ultima editare: 21 Noi 2011
  10. dorel41

    dorel41 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4,negru,116 cp,an fabr. 27.12.2004,
    Salutare tuturor. Nu am rezolvat nimic cu ventilatorul de habitaclu. Nu este umflat condensatorul si nici curs. Era putina mizerie. Am fost la tot felul de specialisti, electronisti, etc., care mi-au spus ca nu au mai auzit pana acum asa ceva. Cica nu se poate sa fie ventilatorul de vina. As vrea sa-l pun pe un alt audi sa vad cum se comporta. Electronistii spun ca poate fi ceva bai pe la modulul de comanda. Nu am gasit nici sa cumpar second si am fost pana la Timisoara, pe la Arad, dar nu am gasit niciunde.
    Mai insist si va tin la curent.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Noi 2011
  11. Libarca 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Craiova,Dolj
    Masina:
    Audi A4 8E/B6 AVF 2005
    Hai sa o luam cu inceputul.Ca sa-ti dai seama cat e de sensibila treaba cu condensatorul,gandeste-te ca aeroterma ta porneste la o diferenta de temperatura care se petrece sub pragul de 0 grade,si anume de la -4 grade la -1,si asta petrecandu-se fara nici un curent de aer suflat spre dansa.Pur si simplu creste temperatura in habitaclu si pleaca.Acum iti poti da seama ce poate face un jet de aer la 150 de grade Celsius suflat pe la filtrul de polen fix in palele aerotermei.Chiar daca nu e direct pe placa,temperatura mare a aerului face ca atmosfera din jurul aerotermei sa creasca brusc cu x grade,pana in punctul in care aeroterma prinde viata.
    Tu ai facut testul asta?Daca se comporta cum am descris mai sus,sunt mari sanse ca problema ta sa fie aceeasi,si deci rezolvabila.
    In ce masura ai urmat pasii din posturile mele anterioare?Ca sa stim de unde pornim...
    Si in legatura cu placa...in rasina aia sunt foarte putine sanse sa existe contacte reci.Daca se intampla ceva,mai degraba suspectam componentele,oricum sub rasina nu putem actiona.
    In concluzie,daca e sa fie de la un condensator,99,01% nu este de la lipiturile picioruselor pe placa,ci de la el in persoana,isi pierde proprietatile de a mai fi condensator!:):)Si pentru asta nu trebuie sa fie umflat,si deci nici curs.Pur si simplu seaca.
    Iti inteleg revoltarea,o recunosc pentru ca am trecut si eu prin asta.Dar ca sa-ti mai treaca putin fa ca mine.Gandeste-te ca aeroterma Valeo e aeroterma si Audi e...Audi.Si masina mea m-a pus la incercare,nu numai cu aeroterma,si cu altele mai grave,dar parerea ramane aceeasi...n-as da banii pe nici o alta marca.Mor de ea si acum dupa atata timp.Aceeasi senzatie ca la inceput!:applaus:
     
  12. dorel41

    dorel41 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4,negru,116 cp,an fabr. 27.12.2004,
    In sfarsit am avut vreme de nemernicul de ventilator. L-am luat la puricat asa cum trebuie si cum mi-a indicat libarca si a4avantnl.
    Dar culmea.... s-a incalzit afara :hubbahubba: si ventilatorul meu merge de rupe. Ce face romanul cand e la belea ? cauta solutii.
    Am luat jos ventilatorul si l-am introdus in congelator si l-am dat pe -40 grade, unde l-am lasat circa 5 ore. L-am scos si l-am montat pe masina,bine-nteles ca nu a pornit si am pus pistolul de lipt pe condensatorii marcati in foto cu 1, 2 respectiv 3. Am tinut circa 6 sau 7 sec varful pe primul condensator, nu s-a intamplat nimic. Am repetat cu al 2-lea. nimic. La al 3-lea am tinut tot asa si dupa ce am luat varful de pe el, la circa maxim 10 sec. a pornit ventilatorul.
    Nefiind convins ca al 3-lea e devina, am repetat figura cu congelatorul si cand am mers la masina, nu a pornit fapt pentru care am pus varful pistolului de lipit direct pe nr. 3 si in circa 10 sec a pornit.
    Asta a fost sambata 10.12.2011. Astazi am colindat toate magazinele de piese electronice din Alba Iulia si nu am gasit decat condensator de 1000 microfarazi la 35v sau 2200/35. Toti electronistii (seriosi si cu state vechi in meserie) au spus sa pun de 1000/35 ceea ce am si facut. Am atasat foto pentru lamurire.
    Nu a fost complicat deloc sa-l schimb. Cu un cutter,(cu care am taiat carcasa de aluminiu a condensatorului) un pistol de lipit si un pistol de turnat silicon (glue gun) in circa 20 de minute am terminat treaba. Am montat ventilatorul la loc si functioneaza perfect. Avand in vedere ca e ora 22, nu l-am mai pus in congelator dar promit ca o fac cat de curand ca mor de curiozitate sa vad daca se mai opreste la temperaturi joase si nu mai am rabdare pana vine gerul.
    Poate invata si altii din cele postate. Un jegos de meserias, la care am fost indrumat sa-l verifice cu vag-comul si sa-si dea cu parerea mi-a zis ca daca am avut bani sa-mi cumpar audi, am 200 de euro sa-mi cumpar si alt ventilator. I-am multumit printre dinti si am renuntat la serviciile lui.
    Succesuri multe :) Sper ca nu v-am plictisit......
     
    Ultima editare: 12 Dec 2011
  13. bz58bcr

    bz58bcr 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8.5 2.0 Avant 2013, Audi A4 1.9 tdi 131cp 2002
    Am citit postarile voastre. Am si eu o preblema cu ventilatorul: intr-o zii nu mi-a pornit, apoi a mers 3-4 zile, apoi iar nu a mai pornit desi mersese ceva timp si era cald in masina.
    Acum de 4 zile nu mai merge deloc. Simt in mers la 140 km/h cum vine putina caldura, de la viteza probabil dar ventilatorul nu mai merge deloc. Oricat as da eu treapta mai mare sau mai mica. Aeroterma e tot cu camp eletromagnetic sau asa ceva.
    Am fost la un electrician si inca mergea. Mi-a zis ca este posibil sa ma lase de tot si trebuie sa o schimb.
    Crede-ti ca as putea sa o repar cu un condensator cum a-ti facut voi daca la mine nu mai merge deloc ?
     
  14. dorel41

    dorel41 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4,negru,116 cp,an fabr. 27.12.2004,
    La multi ani si cat mai putine probleme la masini pentru toti forumistii.

    Nu am mai revenit cu noutăti dar deocamdata totul este ok cu ventilatorul de habitaclu. Am efectuat schimbarile din fotografii. nu stiu ce sa zic pana nu vine frigul extrem :) Cea mai joasa temperatura in masina am prins-o la -7 grade si a functionat perfect. nu a mers ok pana nu i-am schimbat toti trei condensatorii. in loc de 1200 am pus de 1000 si nu are nimic.
    Acu am alta belea cu masina. Nu mai merg becurile pe marsarrier si cred k mi s-a dus debitmetrul vietii. nu e defect bulbul de la mersul inapoi, becurile sunt bune, calculatorul de sub bord e ok si mai treb sa desfac si modulul de confort s vad ce mama zmeului are.
    debitmetru am gasit bosch l 400 lei cu conditia sa-l dau pe ala vechi inapoi. Daca nu se pot repara, de ce le cer inapoi ? tare-s curios. Va mai tin la curent. Multumesc tuturor pentru colaborare, in special lui Libarca, pentru rabdare si pentru ca mi-a dat curaj si explicatii care au dus la un final, cel putin pentru moment, fericit. Pentru bz58bcr nu stiu ce sa zic. citeste topicurile de mai sus si fa la fel. nu ai ce pierde cum n-am avut nici eu. oricum trebuie s cumperi alta k e defecta. Daca e acelasi model, schimba-i condensatorii ca mine, incet si cu grija ca se poate. ai fotografii mai mult decat edificatoare. Bafta.
     
    Ultima editare: 12 Ian 2012
  15. mocanupetre2

    mocanupetre2 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2009
    Locație:
    Alexandria
    Masina:
    Audi A4B7 , 1.9TDI, motor BKE, p.d. 116 c.p. an 2005
    Si eu am aceiasi problema, numai ca am un audi a4b7.
    Nu cred ca este ventilatorul de habitaclu. Ca sa te convingi uitate sub filtrul de polen aflatla motor in partea pasagerului, si vezi daca se invarteste sau nu ventilatorul.
    Eu am aceleasi simtome decat ca la mine functioneaza 45 min. dupa care vine decat o adiere ( desii ventilatorul de habitaclu functioneaza). Daca opresc masina 10 min. isi revine putere la ventilator.
     
  16. bz58bcr

    bz58bcr 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8.5 2.0 Avant 2013, Audi A4 1.9 tdi 131cp 2002
    dorel41 am inteles ce ma sfatuiesti tu, dar la tine mergea macar cand se mai incalzea. La mine nu mai merge deloc, e dus de tot cred. Am gasit unul la 200 lei. Maine ma duc sa-l iau, sa-l schimb si va spun apoi daca merge.

    mocanupetre sincer cum spui tu ca merge 45 de minute apoi doar o adiere, poate ventilatorul isi pierde din viteza fiind ingreunat de ceva, frunze spre exemplu. Poti cauta, un unchi al meu asa a patit la o alta marca de masina.
     
  17. bz58bcr

    bz58bcr 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8.5 2.0 Avant 2013, Audi A4 1.9 tdi 131cp 2002
    Am caldura.!!! Ce bine. Am schimbat aeroterma.
    Am cumparat una de la un magazin de dezmembrari din Buzau, pret 200 lei si am montat-o cu 50 lei la un service tot in Buzau in 30 de minute. Acum imi merge caldura si e mult mai bine. O am si pe cea veche,m-ar duce gandul sa o desfac si sa vad daca pot sa o fac.
     
  18. men_battery 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2010
    Locație:
    amara
    Masina:
    audi a4 2.5 aym 2003
    Salutare,
    Si eu am aceeasi problema cu ventilatorul, porneste doar cand este incalzit. Credeti ca daca as face si eu aceeasi treaba schimband condensatori ar merge ? Voua v-a mai facut probleme dupa ce ia-ti schimbat ?
     
  19. bz58bcr

    bz58bcr 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8.5 2.0 Avant 2013, Audi A4 1.9 tdi 131cp 2002
    Poti incerca sa schimbi condensatorii. La mine nu a mai pornit deloc si am schimbat-o cu totul. Eu de cand mi-am pus una sh nu am mai avut probleme,si mai ales la temperaturile astea si-a facut treaba foarte bine.
     
  20. by694bh

    by694bh Gold Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Ivrea(TO)-Baia Mare
    Masina:
    AUDI A4 2.0 ALT 2002
    Salut,
    Si eu am avut probleme cu ventilatorul de vreo doua ori cu temperatura externa -10°C nu a pornit decit dupa citiva km. La inceput am crezut ca are ceva senzor de temperatura defect dar acum am inteles ca incep sa se ,,duca '' condensatorii (am mai avut o experienta neplacuta cu condensatori la un tv unde i-am inlocuit pe toti pentru ca se umflau din cauza temperaturii ridicate exact invers la ce se intimpla aici).
    Am cautat putin pe ebay si se gaseste nou la un pret convenabil http://www.ebay.it/itm/Original-Aud...508780912?pt=DE_Autoteile&hash=item20b6f9d970
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Feb 2012

Distribuie pagina asta