1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ventilator - Aeroterma habitaclu la A4 B5 - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de thegame, 29 Dec 2008.

  1. thegame 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B5 1.6 101cp 1996
    Salutare la toata lumea !!! Imi cer scuze ca nu am reusit sa fac o scurta prezentare a masinii dar lucrez de nebun si nu am avut timp dar sper ca in viitorul apropiat sa apuc sa scriu una alta ... trecand peste asta vin la voi cu o mare problema : acum cateva zile a incepu sa "haraie" ventilatorul cand il porneam si in prima si a 2 si a treia treapta... in a 4 tot asa facea dar nu se mai auzea atat de tare. Problema e ca azi a incetat sa mai functioneze !!! si erau minus 8 grade !:cold: !! Sper din tot sufletul sa imi spune-ti ce sa fac , ca m-am blocat dupa prima etapa ,am reusit sa dau torpedoul jos si gata :shrug: .
     
  2. juve_star

    juve_star Bronze Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 1,6 101CP
    Salut! Cred ca era bine sa fi cumparat unul inainte sa desfaci bordul, dar asta dupa ce ti se confirma de catre cineva priceput care este hiba. Dupa cum ai povestit 99% a cazut ventilatorul. Acum este nasol ca e ger afara. Cauta un ventilator sh dar vezi si ptr unul nou ce pret are. Un service de climatizare sigur gasesti, care sa ti-l monteze. Sa ne povestesti ce ai facut. Succes!
     
  3. marius24

    marius24 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A4
    daca erai din bucuresti in 5 minute ti-l dadeam eu jos. e simplu de dat jos.
    si eu am patir-o cu si am schimbat carbunii si nu am mai avut probleme.
    Sub torpedou ai in fata un capac mare unde este aeroterma. nu poti sa o demontezi pana nu desfaci cu o tubulara ceva de 10 parca, elementele de ranforsat. daca ma suni cand esti la masina pot sa te ajut prin telefon. nu am poze sa arat de la mine cand am dat-o jos ca era mai usor.
    daca nu reusesti da-mi mesaj pe privatsa iti dau nr de tel sa iti explic.
     
  4. thegame 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 B5 1.6 101cp 1996
    Multumesc baieti pentru ajutor si in special lui marius 24 ... intr-un final am reusit sa demontez ventilatoru ...l-am curatat putin sper sa functioneze :). Merci inca o data si sa aveti un an nou fericit !!!
     
  5. juve_star

    juve_star Bronze Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 1,6 101CP
    Multumim de urare si nu ne uita cu prezentarea masinii. Te asteptam anul asta, daca nu ...asta e , la anul.:)
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Dec 2012
  6. iacovita 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Gălănești
    Masina:
    AUDI A4, 1.6, ADP
    Cine ma ajuta sa dau si eu ventilatorul jos?
    M-am blocat si eu dupa ce am dat jos torpedoul!
     
  7. augustinn

    augustinn 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2010
    Locație:
    OSLO
    Masina:
    Audi A4 B5, 1998, 1.6
    Aeroterma (incalzire habitaclu) la A4 B5 - probleme - cauze si rezolvari

    Salut,

    I-mi cer scuze daca s-a mai discutat topicul, am cautat si nu am gasit.

    Pe scurt, in ultimele 3 saptamani ventilatorul de la aeroterma a inceput sa faca un zgomot ciudat, upa cateva zile mergea cand vroia el pana cand nu a mai pornit deloc.
    Am facut rost de un ventilator nou, am demontat torpedoul si am avut o surpriza neplacuta, eu nu am AC la masina iar ventilatorul era pentru model cu AC. Neavand alta solutie am demontat carcasa de la cel cu AC si am inlocuit motorasul cu totul. Cel cu AC are altfel mufa dar am reusit sa le conectez, a mers 3 zile si acum nu mai merge. Intrebarea mea este urmatoarea, au voltaj sau amperaj diferit, cum de a mers si acum nu? mi-am bagat nasul pe acolo si nu simt miros de ars.

    Multumesc anticipat
     
  8. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    ventilatorul in sine e acelasi la sistem cu AC sau fara AC. Ce difera e controler-ul din spatele ventilatorului, din aceeasi carcasa. Acela controleaza turatia lui care la randul sau primeste semnal de la reglajul setat de tine din bord.

    Verifica sigurantele, oricum nu inteleg cum ai conectat, mufa chiar e diferita.
     
  9. robert_pantelimon

    robert_pantelimon 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a4 1.8T quattro by TCM TURBO
    este vreo diferenta intre aeroterma pt aer conditionat si cea fara pt ca eu am aer si am inlocuit aeroterma cu una asemanatoare dar care cred ca nu era pt aer merge ventilatia ok dar nu mai pleaca aerul conditionat mersi
     
  10. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    Da, sunt pentru AC si fara AC. Teoretic ce face diferenta e doar Cotnroler-ul, acea bucata de metal prinsa langa aeroterma, ea stie sa controleze ventilatorul, mai ales AC cu AUTO.

    Problema e ca nu gasesti de cumparat acel controler separat nou, doar daca cumperi una SH si pui controler-ul la aeroterma ta noua.

    Sunt aeroterme pentru:

    Ventilatie (no AC)
    Sistem AC .
    Sistem AC cu functie automata a turatiei.
     
  11. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Sal acesi problema am avut si eu acum 2 sapt a crapat pt a 2 a oara ventilatorul (prima data l-am reparat provizoriu curatand colectorul si carbunii si a mers pana iarna asta ) nu ma mai putut sa la repar si l-am schimbat tot cu un valeo , am fost la un magazin de piese auto de cartier cu talonul masinii si totul a fost ok piesa s-a potrivit nu ma probleme , costul a fost de 500ron , manopera 0 ca am montat eu ventilatorul .
     
  12. cozmino

    cozmino Bronze Member

    Înscris:
    28 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    1995 RHD A4 B5 1.9TDI (1z) - If it ain`t rubbin` you ain`t dubbin
    A inlocuit cineva siguranta termica la ventilatorul de pe o masina fara AC ?
    Daca da, ce specificatii sa cer la magazinele de profil ?

    Intreb pentru ca mie ventilatorul imi merge doar pe ultima treapta si din cate stiu, asta se intampla atunci cand se arde acea siguranta.
     
  13. robert_pantelimon

    robert_pantelimon 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a4 1.8T quattro by TCM TURBO
    ok mersi inseamna ca am nimerit ventilatoru se pare ca aveam o problema de mufa la butoane acum merge multumesc de raspuns
     
  14. RED16 MTM

    RED16 MTM 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4
    Salut,
    Mi-am schimbat venilatorul de la aer pentru ca batea foarte urat si nu mergea decat in treapta a patra. Am montat un Valeo in loc de Bosch pentru ca Bosch nu am gasit la un pret acceptabil.
    Dupa ce l-am montat an constat ca merge bine si nu bate dar tot numai in treapta a patra.
    Imi poate spune cineva cu pot remedia aceasta problema si din ce cauza nu merg primele trei trepte :(

    Va multumesc anticipat.
     
  15. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Salut nu stiu exact cum functioneaza sistemul la ac normal dar in caz ca ai doar 2 fire care ati alimenteaza motorul de la aeroterma inseamana ca , comanda se face rezistiv adica ai o rezistenta pt fiecare treapta ,iar aceasta este din ce in ce mai mica cu cat cresti turatia in cazul tau posibil sa fie ori arsa ori un contact imperfect cu rezistenta de pe treapta 4 .
     
  16. RED16 MTM

    RED16 MTM 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4
    Multumesc mult de sfat.Am sa ma documentez putin si am sa verific.
     
  17. cozmino

    cozmino Bronze Member

    Înscris:
    28 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    1995 RHD A4 B5 1.9TDI (1z) - If it ain`t rubbin` you ain`t dubbin
    De fapt e o rezistenta termica (184 grade Celsius) . Am demontat azi torpedoul pentru a avea acces la aeroterma. Am deconectat cele 2 mufe ce intra intr-un modul ce se afla pe aeroterma. Dupa asta am scos din clipsuri acel modul cu rezistente.

    In el se afla aceasta termorezistenta. O sa cumpar una noua (cost 2.5 RON) , o lipesc si o pun la loc.


    Acest scenariu se aplica atunci cand merge ventilatia doar pe ultima treapta (direct).
    Daca nu va merge o treapta sau doua, atunci sunt arse celelalte rezistente. Din pacate pentru a rezolva aceasta problema sunt 2 solutii:
    -se inlocuieste tot blocul de rezistente cu unul nou
    -se ia de la dezmembrari alt bloc de rezistente (poate fi chiar si pe pe alt model) si se face adaptarea lui.
     
    Ultima editare: 6 Mar 2011
  18. RED16 MTM

    RED16 MTM 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4
    Multumesc mult.
     
  19. cozmino

    cozmino Bronze Member

    Înscris:
    28 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    1995 RHD A4 B5 1.9TDI (1z) - If it ain`t rubbin` you ain`t dubbin
    Gata, am rezolvat-o.
    Eu am lipit cu o statie de lipit , la temperatura de 225grade Celsius, cu mare atentie sa nu ard termorezistenta. Mare atentie cand lipiti, sa nu tineti mult si aproape sursa de caldura (varful letconului/pistolului de lipit) de termorezistenta.In caz contrar aceasta se va arde.


    O alta posibilitate,daca nu aveti aparat de lipit, este taierea picioruselor vechii rezistente. Se va lasa in fiecare parte cel putin 5mm de piciorus. Astfel se pot utliza 2 jumperi (de exemplu de pe o placa de baza de PC) si se face conexiunea ca in desen (sper sa se inteleaga).
     
    Ultima editare: 12 Mar 2011
  20. Al Bundy

    Al Bundy Gold Member

    Înscris:
    11 Ian 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Skoda Octavia II FL, 2009, 2.0 TDI AG
    Nu rezista jumperii la curentul consumat de aeroterma.
     

Distribuie pagina asta