1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Viata unui motor - cat tine in conditii optime - discutii diverse

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de mariusrizea, 22 Sep 2008.

  1. laurentiucat

    laurentiucat 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    VLADENI/IALOMITA
    Masina:
    AUDI A 4 1,6-alz BENZINA A4 8E, B6 -2002
    diferente

    nu ziceam de optionale.optionalele sunt cam la fel..clima pe doua zone,scaune incalzite,esp,inch centralizata,jante aliaj etc..ma refeream daca dieselul merita diferenta de pret.daca faptul ca ai cuplu mai mare conteaza f mult pe soselele de la noi.daca pretul mai mare la diesel si respectiv durata mai mare de exploatare constituie un avantaj fata de benzina?in orice caz am devenit un fan 100% audi si as vrea sa stiu daca ptr exploatarea "normala" in romania actuala se merita..mai mult cuplu,diesel si o durata mai mare de viata a motorului( ca in rest celelalte componente sunt la fel)..?adica ..vreau sa fiu convins ca ptr conditiile actuale de la noi.. merita una sau alta.eu am benzina..dar daca cineva aduce argumente valabile ..poate ma razgandesc o vand si iau tdi...nu exclud nimic.vreau insa sa si vad daca am facut o alegere buna ptr mine in conditiile actuale.aveam 14.000 de euro disponibili ptr masina dar am luat 1,6 benzina.i-am luat cu 200 de euro:distributia,filtre,ulei long life,placute frana,bujii,huse,antigel,detergent parbriz cu 200 de euro.si pachet iarna cu jante tabla cu 150 de euro.am mai dat 100 de euro pe caseta adaptoare,ipod si incarcator masina.i-am mai luat si covorase cauciuc si tavita ptr portbagaj,plus o gramada de bureti,sprayuri..etc..
     
  2. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    diferenta de cuplu este foarte mare si face condusul mult mai placut. De asemenea, in afara orasului o sa te cam chinuie la depasiri motorul de 1.6. Diferenta de 400E as fi dat-o cu ochii inchisi.
     
  3. laurentiucat

    laurentiucat 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    VLADENI/IALOMITA
    Masina:
    AUDI A 4 1,6-alz BENZINA A4 8E, B6 -2002
    trevin

    e vorba de 400 de euro plus 65.000 de km in plus.ce sa depasesc greu..?cam toata lumea merge tare..am deja doua amenzi ptr viteza..si m-am linistit.pe autostrada soarelui m-am jucat si eu cu un passat 1.9 tdi pana pe la 200 la ora si m-am linistit(adica el).in treapata a-4 pot sa depasesc destul de lejer..fara sa-mi primejduiesc permisu..deci eu intreb daca una similara ca a mea ,ca dotari dar diesel..care costa cred cu 2-3000 de euro in plus[pret mai mare(la km parcursi similari)+ taxa mediu mai mare+taxe la primarie,asigurare mai mare,revizii mai scumpe,combustibil mai scump si ce-o mai fi] merita ptr romania si ptr a oarcurge sub 20.000 de km pe an?daca imi raspunde cineva,il rog sa ia in considerare toti parametrii nu cum a zis domnul de mai sus. doar de 400 de euro care ar fi diferenta de pret.
     
  4. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Nu pt tine clar nu este rentabil... Ai calculat si rascalculat deci e clar
    Nu stiu de ce cauti atat de mult nod in papura:p
     
  5. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    Man, sa le luam pe rand. Fara permis pot sa raman si cu masina prietenei, un Corsa 1.2 16V 75CP. Ajunge si aia pe la 170-180. Asta nu inseamna ca-i vreo bestie sau macar o masina decenta pentru depasiri la viteze de 120-130km/h. Pe de alta parte, daca "renteaza" dpdv financiar poti sa afli si singur. Afli consumurile, vezi care-i diferenta de pret la carburant etc. Dar dupa parerea mea, 1.6 este un motor slab care in combinatie cu o masina de talia lui A4 da ca rezultat o masina submotorizata, nu stiu cum zici tu ca in treapta a 4a depasesti lejer. Pe de alta parte, daca esti un om care merge mereu calm, nu cauta senzatii sportive de la masina si il intereseaza mai mult un motor mai silentios decat unul mai puternic, este f bine, mergi pe 1.6.

    P.S. Tine cont si de faptul ca vinzi MULT mai usor un A4 TDI decat unul pe benzina, mai ales cand vorbim de 1.6.
     
  6. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    Ice am vazut pana si pe modelul de A4 B7 acest motor 1.6 si sincer chiar eram curios ce amptitudini are. Clar nu prea il vad bine pe aceasta caroserie dar nah pt fiecare masinua lui este cea mai buna ;)
     
  7. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    da, l-am vazut si eu... mi se pare la fel de potrivit ca motorul de 1.4 75CP de pe Golf IV...
     
  8. blizzard

    blizzard Bronze Member

    Înscris:
    3 Feb 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A6, 2003, 1,9 TDI 131 CP
    Sau Golf V cu 2 usi (si portocaliu pe deasupra); puteam sa pun pariu ca ala-i GTI. Cand mi-a zis stapanul lui ce motorizare are am ramas paf. Ma asteptam la mai mult, mult mai mult.

    P.S. Scurt si la obiect raspunsul tau de mai sus cu 2 posturi. Pertinent :thumbs-up:
     
  9. Gibi Bronze Member

    Înscris:
    2 Apr 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2006 1,9 TDI
    Pentru 20.000 km /an pe care ii faci in Ro, diferenta de pret diesel vs. benzina, o recuperezi in vreo 4 ani (poate chiar 5 ani). Se pare ca nu esti doritor de senzatii pe sosele si inca nu realizezi ce inseamna diferenta de cuplu intre un motor diesel si unul pe benzina, asa ca parerea mea este sa ramai pe benzina (1,6). Cheltuielile cu intretinerea periodica sunt aprox. identice (am avut si benzina si diesel si nu m-a dat pe spate niciun fel de diferenta).
    Toate bune!
     
  10. laurentiucat

    laurentiucat 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    VLADENI/IALOMITA
    Masina:
    AUDI A 4 1,6-alz BENZINA A4 8E, B6 -2002
    sal

    nu sunt carcotas,nu vreau sa am masina cea mai buna,am vazut ca forumul e ptr a-ti spune parerea,experienta iar acest topic are numele: viata unui motor la a4...eu am cautat sa cumpar o masina mai sigura,eleganta, cu o durata de viata cat mai mare si consumuri cat mai reduse...cam astea au fost criteriile mele,la alegerea masinii.acum vreau sa ma convinga cineva ca am facut o alegere gresita si imi schimb masina imediat pe una tdi..sau benzina cu ccl mai mare.mi-a spus cineva de pe forum ca exploatata corect si fara incidente motorul meu poate ajunge pana la 300-350.000 de km( ptr mine,arhisuficienti).eu cred ca vorbirea noastra despre masini se face rescpectand legislatia rutiera(deci excludem depasiri la viteze de peste 130 km /h si asta pe autostrada)nu vreau sa par mai catolic decat papa dar daca nu ne disciplinam modul de a conduce..mai devreme sau mai tarziu vom suferi noi sau altii din cauza noastra.in germania am vazut politete in trafic,mai ales daca esti strain.la noi am auzit numai injuraturi si apelative de tot felul.la noi este cel mai mare numar de victime pe sosele.este adevarat ca avem cele mai proaste sosele posibile dar si cei mai indisciplinati participanti la trafic.de la pietoni pana la soferi.deci pana acum..avantajul tdi este cuplul mai bun,un consum mai mic ..altele mai sunt?dezavantaje..nu exista?
     
  11. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ...daca te referi la filtre,ulei da sunt aprox .egale.
    ...insa EGR,debitmetru,sonda lamnbda,turbina,injectoare,kit de ambreial,volanta :)
    ...ai idee cat costa un injector pentru diesel?:)
    ...ce spui , care injectoare se pot curata cela de la benzina sau cele de la diesel?
    ...lucrurile de mai sus la un aspirat nu o sa intalnesti...a ba da la 1.6 pica kitul de ambreiaj la fel ca la diesel de des.

    ...este o bucurie cand vezi consumul la diesel este foarte adevarat dar luati in considerare si aspectele de mai sus.
    Numai bine.
     
  12. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    1. Sonda lambda defecta la diesel mai rar am vazut. La benzina pe de alta parte, o gramada.
    2. Kitul de ambreiaj pica des la diesel? Nici macar o data in 250k km pe A4 1.9TDI 131CP tractiune fata este des?
    3. Turbina intr-adevar este un element care poate ceda daca nu este folosit corespunzator. Dar pe principiul asta 1.8T ii este inferior lui 1.8i?
     
  13. Gibi Bronze Member

    Înscris:
    2 Apr 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2006 1,9 TDI
    Draga Iulian, am spus cat se poate de CLAR: cheltuieli cu intretinerea si nu cu reparatiile. Am vrut sa-i arat colegului ca intr-o exploatare corecta, fara "varfuri" si la 20000km/an se merita benzina!
    Stii, tu esti ca in vorba cu drobul de sare; daca se intampla aia, daca pica aia, etc. Daca ma ghidez in viata dupa ceea ce s-ar putea intampla naspa, nu mai fac nimic.
    Pana la urma sa fim fericititi fiecare in parte cu ceea ce are si sa ne vedem cu bine cu totii(sau cat mai multi) la Cheile Gradistei pe 15-16 nov.
    Respect!
     
    Ultima editare: 15 Oct 2008
  14. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München

    Ice_2k tu in particular ai dreptate.
    Insa nu putem generaliza :) intre 95-98 sunt motorizari diesel de 1.9 de 75 cp,90cp,110cp ,115 cp.
    Intre 2000-2004 nu exista doar 1.9 tdi 130cp si 131 cp , exista
    si 100cp si 116 cp :)...iar la acestea din urma este alta poveste.
    Cand spuneti diesel-oamenii chiar cred ca toate dieselurile se duc cu un kit de ambreiaj mai mult de 250 km, ceea ce nu este adevarat.

    Scuze Gibi eu ma refeream la intretinere in general nu doar la consumabile.Dieselul este cu mult peste benzinar
    la intretinere privit in general.Nu mai pretul unui injector la diesel te ia cu frig.
    Nu sunt un anti-diesel,pentru Romania motivele pentru care as alege dieselul:
    -viteza de reactie buna in depasiri
    -daca masina este tot timpul plina bagaje,bunica,copii etc
    -cuplu bun si sotia ar putea demara in rampa la stop fara emotii :)
    -consumul mai mic
    ...insa costurile mai ridicate mi le-as asuma.
    Insa cred ca inima si ratiunea m-ar duce spre un Audi 2.tfsi 200 cp sau un Golf 1.4 tfsi 122 cp
    Numai bine :p
     
    Ultima editare: 16 Oct 2008
  15. ARBODS 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2008
    Locație:
    MEDIAS
    Masina:
    AUDI A4
    turbina?

    am si eu un audi a 4 benzina 1,8 din 98
    adus anul acesta in august din germania
    imi spune si mie cinva ca se tot vorbeste de turbina
    toate masinile au turbina asta ca nu ma pricep
    si nu vreau sa stric masina
    eu am dat pe distributie ,si filtre si citeva piese cu manopera 33 mil vechi
    de unde ati facut rost asa iefttin?!
    ms
     
  16. laurentiucat

    laurentiucat 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    VLADENI/IALOMITA
    Masina:
    AUDI A 4 1,6-alz BENZINA A4 8E, B6 -2002
    sal

    din germania.daca ai vre-un prieten sau o cunostinta care merge acolo,ti le poate aduce mai ieftin ca la noi.eu am luat consumabilele pe numele tipului de la care am cumparat masina si am vazut cu uimire ca am avut discount de 50%.
     
  17. COSMIN0891 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    ROMANIA
    Masina:
    AUDI A4 2.6L V6 BENZINA
    va pot spune cu siguranta ca motoarele de a4 1,9tdi si v6 benzina au garantat cu revizile la service audi germania 500000km reali, si dupa care pot ajunge la 800000km , deci stati linistiti ca nu o sa ajungeti voi la km respectivi sa omorati un motor de audi, decat binenteles cu buna stinta
    un exemplu: v6 2600cmc 300000km fara probleme, si merge ......
     
  18. szacsvdm 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2011
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0 1993
    Durabilitate

    Salut tuturora!

    Am un Audi 80 B4, din 1993 benzinar de 2.0 litri. 66kw, 90 cai.
    Are 267.000 km (reali, detin niste documente justificatoare). Am montat sistem GPL pe ea, la 256.000 km. Masina este intretinuta, nu o calc, circul mai mult cu ea afara (nu in oras).

    M-ar interesa oare cat ma mai duce motorul. Sunt multumita de masina, si a-si vrea sa o pastrez inca cativa ani.

    Ce experiete aveti? La ce ma pot astepta?

    Mersi anticipat raspunsurile voastre.
     
  19. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Uleiul din cutia de viteza trebuie schimbat si kitul de ambreiaj schimbat preventiv,este cu masa simpla din cate stiu si poate afecta cutia.

    GPL sa fie reglat in asa fel incat sa nu alimenteze cu gpl cu amestec ''sarac'' ci mai bogat altfel ar putea injectoare,supape etc.

    ...cat timp cutia si motorul sunt ok nu vad ce griji sa ai,Audi 80 sunt cele mai fiabile masini produse de Audi.
    Cat mai multi km :hi:
     
  20. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    Nimeni nu poate sti cat tine un motor, un ambreaj, sau un senzor. Sunt prea multe variabile, putem doar banui cu aproximatie.

    Faza cu ambreajul te tine xxx.000km e prea tare.

    Nu vad de ce si-ar pune cineva problema cat tine motorul, sunt motoare de toate felurile cu peste 1.000.000km si nu neaparat Audi. Singurele cazuri pe care le-am vazut de motoare tocite au fost din cauza uleiului vechi de 3 ani, pe un forum auto suna stupid, dar sunt foarte multe cazuri, iar acelea sunt motoarele duse.
     

Distribuie pagina asta