1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Vibratie in volan la Audi A4 Allroad Quattro

Discuție în 'Audi A4 allroad quattro' creată de dascalutzu, 22 Iul 2010.

  1. dascalutzu

    dascalutzu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2010
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 Allroad Quattro 3.0TDI/240CP/S7.
    Salutare tuturor,
    As vrea sa va supun atentiei o mica poveste:
    Audi A4 Allroad Quattro 3.0 TDI/ 240HP/ S7, anul trecut mi-am cumparat aceasta masina, dar din pacate dupa 2 saptamani am observant o vibratie in volan intre 80 – 130 km/h si de atunci a inceput calvarul , pe scurt de 10 luni am cumparat masina am circulat cu ea 8 luni, de ce fiti atenti: am fost cu masina in service-ul Porsche TM de 6 ori o data mi-a tinut masina acolo o luna , si de doua ori in Germania, si aici a doua oara mi-a tinut masina in service tot o luna. Am preluat masina si in drum spre RO dupa aprox 300km parcursi, iar a reaparut straniul fenomen. De fiecare data mi-au spus ca rotile sunt cauza, dupa ce au facut toate verificarile stiute numai de ei plus schimbat discuri,placute de frana., au ajuns la concluzia ca defapt tot rotile sunt cauza. La cei de la Porsche TM le-am sugerat sa schimbe toate 4 rotile cu altele noi de pe o masina din showroom au facut si treba asta si surpriza tot aceleasi simptome avea masina, dar ei, baieti priceputi intrale mecanicii, inca mai sustin si acum ca rotile sunt cauza, vai de ea meserie. Cam tarziu ce-I drept m-am hotarat sa fac plangere oficiala la Audi AG ei au redirectionat-o spre Porsche RO si ia uite ce raspuns am primit, citez:
    ”Ca urmare a finalizarii analizei functionarii pe care ati descris-o la autoturismul dumneavoastra, va putem aduce la cunostinta urmatoarele:

    - Cauzalitatea frecventelor trasmise in volanul autoturismului dumneavoastra sunt consecinta confortului in actionarea sistemului de directie, care in anumite situatii (ex: viteza, starea drumului,etc. ) induce o foarte usoara oscilatie de rezonanta.
    - Intrucat aceasta comportare nu are ca si cauzalitatea un defect, ci este un factor care in conditiile descrise induce o anumita rezonanta, putem afirma ca fenomenul respectiv este un "standard tehnic" (adica un compromis intre confortul in actionarea sistemului de directie si confortul semnalat de catre dumneavoastra in anumite conditii de utilizare, depinzand de o serie de factori externi).

    Astfel, avand in vedere situatia descrisa si verificarile efectuate de catre dealer-ul Porsche Timisoara, va informam ca autoturismul dumneavoastra nu prezinta nici o disfunctionalitate, iar sistemele integrate functioneaza in limita parametrilor descrisi de catre producator. “
    inchei citatul.
    Va rog frumos sa imi spuneti, voi ce concluzie trageti din explicatia lor. Va multumesc si astept mesajele voastre.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Iul 2010
  2. Audistul 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi
    Poate ca nu e chiar cum ai patit tu.....

    Eu am avut un Vw Passat 1.9 TDI. Si am cumparat-o Second. Am mers cu ea 2-3 zile , era adusa din Germania la 70.000KM. au fost puse cauciucurile din fabrica pastrate de cel care a avut-o inaintea mea. pe la 70-130km/h virbra masina cam urat... chiar si la viteze mici cateodata 40-60. Am fost cu ea cam peste tot si nici o problema , m-am gandit sa schimb cauciucurile din fabrica cu unele Good year de vara mai bune. Si Surpriza masina mergea tun. Nu pot sa zic ca ma primesc sau daca poate fi aceeas cauza , nu merita sa-ti zic sa le schimbi , poate fi si altceva , nu vreau sa te fac sa pierzi bani.

    Cam Ciudata "povestea"

    O zi Buna.
     
  3. dascalutzu

    dascalutzu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2010
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 Allroad Quattro 3.0TDI/240CP/S7.
    sau inlocuit rotile cu totul si tot asa face, chiar si cu cele de iarna
     
  4. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    A6 Allroad CGQB 2013 , S5 Sportback CWGD 2017
    Am mai auzit ceva de problema asta
    Stiu pe cineva care avea parca un service plan ;)
    Probabil a sarit peste topicul tau, dar il voi anunta
     
  5. Audistul 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi

    Ciudat. Chir nu-mi dau seama logic ce poate avea....


    Mai asteapta unpic , trebuie sa raspunda pe aici cineva care cunoaste masinile mai bine....

    Alte cauze ar fi ( unpic ireale , ilogice ) jantele , dar ma indoiesc.... sau cardanul , habar nu am ce poate fi...
     
  6. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    CONSTANTA
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    bine ar fi daca ai putea face un scandal monstru (mai ales ca ai 2 luni cu masina in service fara nici un rezultat) si sa ceri inapoierea banilor sau schimbarea masinii.atita timp cit ea prezinta un defect,care nu poate fi depistat,masina ar trebui retrasa sau schimbata cu una identica.orice aparat care are garantie are cel mult 3 cupoane de vizita la garantie,dupa se face cerere si se inlocuieste produsul respectiv cu unul nou.
    mie unul asa mi se pare corect.
     
  7. CristiAuD

    CristiAuD Silver Member

    Înscris:
    30 Dec 2008
    Locație:
    Ro
    Masina:
    alta marca
    vor sa te faca sa intelegi ca pentru o masina ca asta care are pretul pe care il are si pretentiile la fel astfel de vibratii sunt absolut normale si nu trebuie sa le bagi in seama :confused:
    intrebarea mea e daca masina a fost verificata corespunzator?in sensul ca sunt sanse foarte mici ca acele vibratii sa vina din transmisie.in general au ca sursa suspensia(inclusiv roti,geometrie unghiuri etc)dar zici ca au facut ei toate "verificarile".sa postezi rezultatul daca ii dai de cap.
     
  8. traian si decebal Platinum Member

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    BMW 520xd, G30
    vezi aici:

    http://vwforum.vwforum.ro/index.php?showtopic=34739

    poate te ajuta. e o chestie ce se numeste "inel de centrare". nu stiu daca se aplica si la audi, dar macar incearca. pt o astfel de masina se merita fiecare efort.
    ar mai putea fi si alte solutii descrise in topicul respectiv.

    daca te ajuta, iti dau adresa unde sa vina fun courier cu un bax de carlsberg.
     
    Ultima editare: 28 Iul 2010
  9. dascalutzu

    dascalutzu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2010
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 Allroad Quattro 3.0TDI/240CP/S7.
    Salut,
    Multumesc de sugestii, mai astept un pic sa vad ce si cum apoi voi decide ce voi face in viitorul apropiat legat de aceasta probl.
    le-am solicitat celor de la Porsche RO sa imi schimbe masina sau eventual sa-mi dea bani inapoi, raspuns nu si nu si nu. Va dati seama si dupa toate evaluarile ei inca mai sustin ca's rotile si nedepistand problema mi-au bagat raspunsul de mai sus ' standard tehnic', dar cam tarziu (10 luni) s-au hotarat sau le-a picat fisa ptr un astfel de raspuns. Oricum am facut un mail in DE la Dekra asta e compania care le-a acordat certificatul de calitate, acum astept putin sa vad ce raspund, daca raspund si astia.


    traian si decebal salut,
    Cu mare bucurie ti-as trimite 5 baxuri cu bere, numai sa vad probl rezolvata. Garantia e de 2 ani si ei efectiv NU vor s-o aplice, cred ca vom ajunge in judecata.


    Cata_Adc Te rog, multumesc
     
  10. traian si decebal Platinum Member

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    BMW 520xd, G30
    dascalutzu,
    chiar daca tu ii dai in judecata, vei pierde timp si cine stie cand vei rezolva problema masinii.
    ia topicul ala la despicat si mergi si rezolva pe cont propriu incercand cu acele inele de centrare.
     
  11. glumaretzuu Gold Member

    Înscris:
    16 Mar 2008
    Locație:
    Bacau/Iasi
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0TDI
    La un moment dat am citit pe un forum din afara o chestie de genul asta pt A4 B8 si era o informare de la fabrica prin care daca nu se rezolva problema prin schimbarea anvelopelor se schimba niste brate. Explicatia era ca datorita schimbarii raportului de mase la acest model orice imperfectiune a anvelopei sau a bratelor respective care nu stiu ce aveau, masina poate prezinta vibratii. Acum nu stiu daca e aceeasi chestie si la Allroad,dar e posibil fiind in mare parte aceleasi componente.
    Update: cred ca acesta e site-ul: http://a6retrofit.tripod.com/articles/a4a5vibration.html
     
    Ultima editare: 31 Iul 2010
  12. sab197

    sab197 Silver Member

    Înscris:
    11 Mai 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 tdi multitronic, MY 2009
    salut, problema ta se rezuma la bratele de la suspensie, care trebuiesc schimbate cu unele redesenate. Cei de la reprezentante stiu de problema asta dar cei de la fabrica ii obliga sa faca 1000 de teste inainte sa schimbe acele brate, iar cei de la noi nu au aparatele necesare ca sa faca testele si atunci arunca vina unu pe altul. Procedura este in felul urmator:
    se echilibreaza rotile si se merge in test daca face la fel, se scot rotile si se verifica amprenta care o lasa pe sol si se pun rotile cu cea mai mare amprenta pe fata apoi se merge in test, daca nici asa nu este rezolvata problema atunci se schimba bratele....ai nostrii se impotmolesc la partea cu amprenta.
     
  13. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    A6 Allroad CGQB 2013 , S5 Sportback CWGD 2017
    Exact pe Sabin il cautam ;)
    Sper sa rezolvi problema acum ca ai aflat cauza
    Succes
     
  14. glumaretzuu Gold Member

    Înscris:
    16 Mar 2008
    Locație:
    Bacau/Iasi
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0TDI
    Si eu pe Sabin il asteptam ca de la el stiam de informarea aceasta. E de departe cel mai cunoscator pt A4 B8.;) Eu zic sa incerci si la alta reprezentanta si daca tot te mai duc cu vorba sa dai un telefon la Porsche si sa vorbesti cu Radu Petrica si sa-i spui de informarea aceasta de la fabrica. Daca vrei da-mi pm si iti trimit nr. de telefon si mailul.
     
  15. dascalutzu

    dascalutzu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2010
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 Allroad Quattro 3.0TDI/240CP/S7.
    Va salut si va multumesc frumos de mesaje,
    Masina a fost in service de 7 ori. In Romania de 5 ori la Porsche Timisoara a doua oara mi-au tinut masina o luna , iar la ultimul Contract de Service au pus stampila si semnatura cu NOK .
    Si in Germania am fost de 2 ori si aici a doua oara mi-au tinut masina o luna , atunci m-am hotarat sa fac reclamatie la Audi AG Germania am primit raspuns de la ei prin Porsche Romania semnat chiar de Radu Petrica, iar concluzia este urmatoarea "standard tehnic" , au ajuns la concluzia asta dupa 10 luni si 7 vizite in service.
    vai si amar de el "After Sales" Departament.
    Oare ei TOTI nu sunt constienti ca mananca o paine de pe urma noastra a consumatorilor. se pare ca NU.
     
  16. glumaretzuu Gold Member

    Înscris:
    16 Mar 2008
    Locație:
    Bacau/Iasi
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0TDI
    Adu in discutie acea informare cand vorbesti cu vreun reprezentant Porsche Romania.
     
  17. sab197

    sab197 Silver Member

    Înscris:
    11 Mai 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 tdi multitronic, MY 2009
    Customer statement / workshop findings
    Vibrations from 60 - 150 km/h in the seat surface, vehicle floor, footwell, pedal box or steering wheel.
    The vibrations can be stronger or even only start when braking or accelerating.
    To narrow down the cause use the attached questionnaire.
    NOTE!
    Follow the procedure described under Measure.
    Technical background
    Explanations and definitions:
    Radial force fluctuation:
    Illustration 1.1
    The radial force is the force with which a tyre is compressed.
    Tyres have softer and stiffer areas along their circumference.
    In Illustration 1.1, A and illustration 1.1, B this is shown by different springs.
    If this wheel rolls, with constant wheel load (illustration 1.1, arrow 1) the centre of the wheel rises and
    falls on level road because of the different spring hardness by the amount x.
    The change by the amount x can be felt in the vehicle as vibration or shaking of the steering wheel.
    The change of the compression force of the tyre is the radial force fluctuation.
    To measure the radial force fluctuation a constant force is applied to the tyre on a vibration control unit
    (e.g. VAS6230 (A) (up to 6500N) and the tyre is operated. This simulates the pull out of the tyre on the
    road surface. The fluctuation of the radial force is independent of the turning direction and is measured
    as the difference of maximum and minimal radial force ( peak to peak value).
    On Audi vehicles the peak to peak value must be 120N or less.
    1. Harmonic
    The wheel force fluctuations during the turn of the wheel can be mathematically divided into individual
    harmonic vibrations.
    For an objective assessment of the tyre stiffness the 1st harmonic (the basic vibration) is used.
    The basic vibration or 1st harmonic is the share of the radial force fluctuation which causes the strongest
    vibrations.
    On Audi vehicles the 1st harmonic must be 80N or less.
    Production change
    100% wheel balancing from week 01/08
    Measure
    A structured procedure is essential.
    Complete the work in the following sequence:
    1. Flat spots
    After a stationary period of only a few hours flat spots are created after the warm tyre has cooled down.
    Depending on the type, size and make of the tyre this is more or less distinct.
    Flat spots falsify the radial force fluctuation and must be driven out before balancing the wheel. A test
    drive of up to 30 km over various speed ranges (including motorway journey >130km/h) is necessary.
    Remove and balance the wheels straight after the test drive. On cooled-down tyres flat spots appear
    again.
    Note! Flat spots are normal and therefore no fault in the sense of warranty.
    Observe also information on flat spots in the repair manual under running gear / wheels and tyres /
    unsteady running because of tyres / flat spot in the tyres
    2. Effects of increased radial forces on the vehicle
    Note! If vibrations are caused or amplified when braking check the wheels as described in point 3.
    To eliminate radial force fluctuations proceed as follows.
    3. Measure and reduce the radial force fluctuation
    Before starting work perform a test drive of up to 30km reaching a speed of 130km/h.
    • Vibrations in the steering wheel at constant speed - increased radial forces on the front tyres
    • Vibrations in the steering wheel when braking - increased or critical radial forces on the front tyres
    which are amplified when braking.
    • Vibrations in the complete vehicle - increased or critical radial forces on the rear tyres, possible
    also on front tyres
    Technical product information 2021066/5 Page 2 of 3
    Remove, measure and balance the wheels straight after the test drive.
    Optimise the radial forces on a VAS6230(A) Hunter vibration control unit.
    When tightening the wheel on the balancing machine make sure the contact surfaces of flange and
    wheel are clean, the wheel is correctly centred and a suitable taper and jig are used. We recommend the
    use of a five-finger jig.
    If the 1st harmonic of the radial force cannot be reduced to under 80N, use a new tyre.
    A replacement is only permitted, if the original tyres are fitted.
    running gear – 44 wheels, tyres, wheel alignment - installation of wheels/ tyres/ tyre pressure warning -
    instructions on wheel change/installation.
    If the vibrations or steering wheel vibrations persist, send a technical enquiry. The enquiry must
    include the completed tyre questionnaire of this TPI.
    Warranty accounting instructions
    Only repairs on parts originally fitted in the vehicle can be claimed under warranty
    Write the chassis number on the VAS 6230 wheel protocols and attach them to the warranty claim.
    For the accounting use the part that caused the complaint.
    • Set the tyre pressure of every wheel to 2.5 bar .
    • Measure, balance and if necessary match the wheel according to the instructions of the machine.
    Use the above value for the 1st harmonic vibration.
    • Fit the wheels according to instructions of the VAS6230 according to the lowest vibration.
    • Fit the wheels according to the instructions of the repair manual under:
    • Adjust the specified tyre pressure.
    • Assess the vehicle in the speed range where complaints occurred..
    If the vibrations or steering wheel vibrations persist, send a technical enquiry. The enquiry must
    include the completed tyre questionnaire of this TPI.
    Warranty accounting instructions
    Only repairs on parts originally fitted in the vehicle can be claimed under warranty
    Write the chassis number on the VAS 6230 wheel protocols and attach them to the warranty claim.
    For the accounting use the part that caused the complaint.


    Asta este textul TPI-ului, eu in primul rand as intreba daca au in dotare VAS6230 despre care gasesti mai multe detalii aici http://www.hunter.com/balancer/index.cfm .
    Apoi sa vezi daca au facut cerere de asistenta la AUDI AG sau nu, daca au facut cerere de asistenta ar trebui sa vezi ce au trimis acolo, e plin pe forumurile din afara de problema asta si 90% din ei au schimbat bratele de suspensie. Trebuie sa urmaresti tot procesul si sa fii sigur ca se respecta pasii. Bafta multa.
     
  18. dascalutzu

    dascalutzu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2010
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 Allroad Quattro 3.0TDI/240CP/S7.
    Salut, multumesc frumos, am citit o sa incer si aici/acolo.
     
  19. Cloud 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2010
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    A6 Allroad 3.0 BiTdi 2013
    Salut.
    Si eu am aceeasi masina si ma confrunt cu aceeasi problema, numai ca mie cei de la EuroTehno de la Pitesti (ca pe cei din Targoviste deja nu ii mai suportam) mi-au schimbat pompa de servodirectie, dupa ce am avut o frumoasa "intalnire" cu un "Active steering failure / ESP system failure" (nici acum nu vad legatura).
    Treaba cu vibratul volanului si mie mi se intampla de circa 6 luni, vibreaza desi am echilibrat rotile de o suta de ori in o suta de locuri, chiar si cei de la Cardinal de la Ploiesti mi-au sugerat sa schimb rotile "ca au mai avut cazuri la A6 Allroad", deci cu absolut nicio legatura cu modelul acesta de masina. Imi vibreaza intre 80 si 120 si ceva, cel mai rau la exact 113km/h.
    Sunt curios daca ai mai aflat / schimbat ceva intre timp, pana nu ma apuc sa mai fac alte investii inutile pentru remedierea acestei probleme.
    Bafta.
     
  20. dascalutzu

    dascalutzu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2010
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 Allroad Quattro 3.0TDI/240CP/S7.
    Salut la toata lumea,
    Va multumesc frumos de amabilitatea si ajutorul pe care mi l-ati dat.
    Pot sa spun ca numai cu ajutorul vostru cautand, sapand si dand zvon in tara si apoi al lui Sabin cu informarea Audi, problema s-a rezolvat.
    Va expun in mare desfasurarea evenimentelor:
    - am anuntat Porsche TM de informarea Audi
    - ei nu stiau de asa ceva, dar au intrebat la Porsche Romania acestia aveau informarea de 2 luni, dar nu au transmis-o in teritoriu.( cu greu ma abtin sa cataloghez personalul din Porsche Romania, apropos de raspunsul lui Radu Petrica: consecinta confortului in actionarea sistemului de directie, care in anumite situatii (ex: viteza, starea drumului,etc. ) induce o foarte usoara oscilatie de rezonanta.)
    - cei de la Porsche TM au facut comanda de noile brate reproiectate si saptamana trecuta le-au schimbat, pe garantie
    - apoi am mers cu masina in drive-test si surpizaaa NU mai vibra volanul nici la accelerare-decelerare si nici la franare, dar tragea un pic dreapta s-a facut geometria de vreo 3 ori la un moment dat un mecanic vine cu idea sa inversam rotile pe fata dreapta cu stanga, dupa aceasta operatie tragea in stanga, shit. Cand a pus mecanicul mana pe roti sa le inverseze erau foarte incinse desi am mers normal si nu mai mult de 4 km.

    Ce am mai observant in plus, altfel se simte masina la curbe, directia este mai incisive cu toate ca este pe modul “auto”( masina are audi drive select) inainte de schimbarea bratelor la curbe cu unghi mai mic de aprox 120 grade, pe la jumatatea curbei cand se roteste volanul spre exteriorul curbei sa indrepti masina avea un fel de hop sau punct mort, o senzatie foarte naspa, acum nu mai este ceeace este un lucru foarte bun.

    Au verificat si rotile, nici una nu era/este ok sau in normele Audi cica au batatie radiala o fi, ei au propus schimbarea rotilor eventual de la un model de S/RS 4/6, nu mai stiu ce sa zic.

    Astazi am facut o tura cu troaca mea si am observant ca trepideaza volanul, dar numai la franare, o franare mai fina, se prea poate ca aceasta sa fie din roti.

    Acum astept sa vad ce rezolvare ( pret ) se gaseste pentru roti. O sa montez cele de iarna sa fac cateva ture sa vad cum se comporta.

    Ca fapt divers, fiind in service a trebuit sa plec pana in oras, am primit o masina A4 2.0 TDI automata, eeiii ce credeti si aceasta masina prezenta exact aceleasi simptome ca a mea, concluzie….

    La un moment dat un prieten mi-a propus s-o vand, am avut chiar si o oferta foarte buna, dar nu am acceptat sa vand o masina cu probleme, acum ca e reparata ma gandesc serios sa o vand.
    Sa va spun ceva, am cumparat aceasta masina la oferta pentru ca e Audi e faina si are dotari full, dar nu ma asteptam sa fie cu asa probleme, inainte de Audi am avut 7 BMW-uri printre care s-a numarat si un M5 1993, nu am avut absolut nici un fel de probleme cu nici una dintre ele, de trenul de rulare nu e cazul sa vorbim, nimic nu se compara cu cel de la BMW, eventual alt BMW. Mai am o Skoda Octavia II din 2005 nici o problema – motorina-tapla-consumabile.

    In plus Audi NU ESTE Toyota sau BMW sa recunoasca o problema si sa recheme masinile in service, chiar acum de cateva zile BMW a rechemat in service peste 350 000 de masini – Bmw si Rolls care au probleme la sistemul de franare.
    Vezi site-ul:
    ( http://www.money.ro/si-bmw-are-prob...e-vehicule-in-service-rolls-royce_682366.html )

    Spunea cineva ceva de un bax de bere il meritati din plin fiecare dintre voi care m-ati ajutat sa rezolv problema, ori ne intalnim la vreo adunare Audi, ori il trimit cu posta, decideti voi.

    Va atasej si cateva poze cu troaca mea.

    Inca o data va multumesc frumos si va doresc sa conduceti masina fara nici un fel de probleme.

    Cloud,
    Transmite si tu pe mail informarea de la Sabin reprezentantei de unde ai cumparat masina sau in prima faza scrie si tu la Porsche RO, numai asa de atentionare ca oricum nu te baga in seama, dar asa ai ceva scris de la ei.

    P.S.:

    Daca mai apare ceva si nu imi vine sa cred ca nu mai apare, va tin la current.

     

Distribuie pagina asta