1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Volan Audi A6 C5 (4B) - inlocuire volan cu model tip B7 sau TT - montare comenzi si incalzire

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de JohnDoe, 11 Dec 2010.

  1. gigi70moldo

    gigi70moldo 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2011
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A6 2000 2.5 TDI V6 Stage 1 220HP / A3 2002 1.9 TDI ASZ Stage 1 170hp(remap+exhaust)
    :D

    O intrebare: oare nu stiti, volanul de B7 sau a6 C6 (cred ca ambele sunt la fel) pot fi adaptate pe un A6 C5 si daca da, merg si padelele de la tiptronic si comenzile de pe el ?
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Mar 2013
  2. 25DMG

    25DMG 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2010
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B6 - 1.9TDI AVF - 2004
  3. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    S-a cam pus praful pe aici, dar am o intrebare pentru cunoscatori:
    intentionez sa-mi montez un volan cu comenzi in 4 spite, stie cineva daca pe doua din butoanele/comenzile nefolosite (cele de pe lateralele airbagului) se pot duce fire si se pot folosi pentru schimbarea vitezelor in modul tiptronic, in locul butoanelor destinate pentru aceasta (cele care se afla pe spitele laterale din partea de sus ale volanului)? Mersi fain.
     
  4. gigi70moldo

    gigi70moldo 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2011
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A6 2000 2.5 TDI V6 Stage 1 220HP / A3 2002 1.9 TDI ASZ Stage 1 170hp(remap+exhaust)
    interesant mod, daca iti reuseste , lasa un comentariu mai detaliat pe aici,bafta!
     
  5. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Revin cu info despre montarea volanului cu comenzi pe A6 C5 din semnatura. Operatiunea e descrisa foarte bine aici in acest pdf.
    Pentru montarea unui volan cu comenzi pe o masina care nu a avut de fabrica asa ceva, este nevoie de un releu care face posibila intelegerea comenzilor cu sistemul infotaiment al masinii. Acesta are codul 4B0907487 si poate avea la sfarsit litera A,E,F,G,H,J,Q sau scrise pe releu numerele 390,399,609, 616, 618,619. Pentru volanul care are si butoane pentru tiptronic potriveste doar releul cu terminatia H,J,Q sau cu nr. 618,619.
    Nu e nevoie de o alta spira de aibag, merge cea de pe masina, la mine era cu codul 1J0959654AC . Doar pentru volanul care are si comenzi pentru schimbarea vitezelor in modul tiptronic e nevoie de o alta spira , cu terminatia M, L, Q,AG (practic, in mufa ingusta de pe partea din fata, de linga cea galbena de aibag si claxon trebuie sa fie 5 pini, in loc de 2,la fel si in partea din spate a spirei)
    Se efectueaza cablajul releului si al spirei volanului, conform pdf-ului de mai sus, e foarte bine detaliat, ce vreau sa mai spun e faptul ca mufa care era pentru claxon, cu doua fire, nu mai potriveste, acum va trebui o mufa cu 3 fire, (in plus e cel de can, de la pinul 1 al mufei galbene) si se introduce in modulul electronic al volanului in mufa incercuita cu albastru din imaginea 1.
    Alimentarea cu 12 V a modulului electronic al volanului se face prin 2 fire (un plus si o masa) care intra in spira prin mufa incercuita cu verde (din spate) iar in partea din fata se introduce in modulul volanului in mufa incercuita tot cu verde, imaginle 2,3,1.
    Se trece la schimbarea fizica a volanului (procedura e descrisa pe forum) , codarea noului modul MFSW si gata, treaba e rezolvata.
    Initial, eu am dorit sa fac o inovatie, :), folosirea a doua butoane de pe modulul airbag pentru schimbarea vitezelor, dar aceasta nu mi-a reusit, deoarece comunicarea intre aceste butoane si sistemul audio se face pe can, iar de la cutia de viteze semnalul pentru butoanele de schimbat vitezele nu vine pe can. Teoretic se poate face si asta, dar trebuie facute mai multe modificari, trase fire separate de la acele butoane fara ca ele sa intre prin placa electronica a modulului airbag si duse in mufele dedicate pe modulul volanului. Eu am renuntat momentan la asta, caut o oferta buna de volan care sa aiba din fabrica si butoanele pentru viteze si atunci o sa-l montez pe acela, instalatia e pregatita, inclusiv releul si spira.
    Daca cineva vrea sa faca aceasta conversie si mai are nelamuriri, ii stau la dispozitie si cu alte amanunte.
    Produsul final la mine, in ultima imagine.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Noi 2014
    laurstrimbu apreciază asta.
  6. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    Multumim nucugheri
    Poti sa ne spui si ceva de costuri?
    Eu am volan in 4 spite simplu si ma intrebam daca se poate schimba decat airbag-ul cu unul cu comenzi!?!?!?
     
  7. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da, va spun si ce costuri am avut eu. Volanul l-am cumparat de pe ebay cu 50,99 si 7 euro transport in Germania, (imaginea 1) iar releul si spira le-am cumparat de la un coleg de forum, (dar spira are ceva probleme, urmeaza sa ne intelegem asupra acestui aspect) cu 150 ron. Munca mea nu o normez, a fost o placere :) mai ales dupa ce am montat totul la loc, fiind functional.
    Nu se poate schimba doar airbagul cu comenzi, din cauza ca volanul fara comenzi nu are integrat modulul electronic (E221) din imaginea 2 si astfel nu are comunicare cu butoanele si restul componentelor, trebuie volanul cu comenzi complet.
     
  8. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Revin cu o completare la ce am afirmat in postul de mai sus, anume aici :
    Doar pentru volanul care are si comenzi pentru schimbarea vitezelor in modul tiptronic e nevoie de o alta spira , cu terminatia M, L, Q,AG (practic, in mufa ingusta de pe partea din fata, de linga cea galbena de aibag si claxon trebuie sa fie 5 pini, in loc de 2,la fel si in partea din spate a spirei) .
    Aceasta schimbare a spirei trebuie facuta NUMAI atunci cand volanul este incalzit si se doreste activarea acestei facilitati. La montarea/schimbarea volanului cu comenzi complet, si pentru tiptronic, nu e nevoie de alta spira, merge cea simpla cu terminatia AC.
    Am reusit si eu azi sa finalizez ce am inceput, am schimbat volanul cu unul care are si comenzi pentru tiptronic. Cablajul imi era deja facut, doar am facut schimbul volanelor si totul e functional.
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu te-ai lasat. :) Ai facut treaba buna. Bafta
     
  10. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Mai trebuie sa-si gaseasca volan de RS, cel cu piele perforata si padele in loc de butoane ;)
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca te referi la modelele noi nu merg pe masinile voastre pentru ca trebuie montat alt CAN. Pune mai bine o poza la ce model te referi.
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Cristi, mersi fain, a fost dificil ca nu prea am avut informatii, dar acum le stiu pe de rost :)
    Nu la modelul nou se refera, am vorbit noi putin inainte :p
    boresque, nu cred ca mai caut acum modelul ala, e cam scump.
     
    Ultima editare: 2 Oct 2013
  13. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    pt. Cristi: nu ma refer la modelul de pe a ta, ci la modelul de pe RS C5. Mufele sunt la fel, butoanele de tiptronic sunt insa sub forma de padele in spatele volanului, iar pielea e perforata.
    pt. Nucu: las' ca iti ochesc eu unul accesibil.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Am inteles, dar volan de care zici tu nu stiu daca am vazut vreodata pe ebay deoarece sunt foarte rare.
     
  15. GLS

    GLS 5th Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2013
    Locație:
    Oxford & London
    Masina:
    Audi A4 B6 Cabrio 1.8T 2003 Ex Audi A6 2.5 TDI 2003
    Am pus si eu ochii ieri la serviceul unde merg cu masina pe un volan model R8 cu partea de jos dreapta, cel mai misto de la Audi parerea mea. Va fi urmatoarea fita pe masina mea cand o sa-mi permit evident :)) Sper doar ca montarea nu va fi bataie de cap..
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Sa fii sigur ca nu va fi plug&play din pacate. Ceva bataie de cap vei avea, dar vei fi cu atat mai fericit dupa operatiune.:)
     
    andrei21tm apreciază asta.
  17. GLS

    GLS 5th Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2013
    Locație:
    Oxford & London
    Masina:
    Audi A4 B6 Cabrio 1.8T 2003 Ex Audi A6 2.5 TDI 2003
    Nu, ca oricum nu-l voi monta eu :))
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Revin cu cateva impresii dupa montarea/folosirea volanului cu comenzi, in special partea a de schimbare a vitezelor de la butoanele volanului, care nu stiam in totalitate cum functioneaza, asa ca explic acum pentru cei care vor dori sa faca aceasta schimbare.
    La actionarea butonului de schimbare a vitezei de pe volan, cutia trece in modul tiptronic automat, nu e nevoie de mutarea fizica a schimbatorului in pozitia +/ - , acesta ramanand in pozitia D.
    La apasarea butonului in zona +, se comuta pe tiptronic in viteza care este in acel moment(a3-a, a4-a, etc). La apasarea pe buton in zona - se comuta pe tiptronic dar intr-o viteza inferioara celei care era la momentul respectiv, aceasta fiind de mare ajutor, in depasiri mai ales.(daca in mod natural masina era in viteza a 4-a, se schimba in a 3-a)
    Daca se apasa accidental unul din butoanele de tiptronic si cutia trece in modul manual, dupa aprox. 5 secunde revine in modul D daca nu se apasa din nou nici unul din cele doua butoane de tiptronic iar dupa folosirea mai indelungata a butoanelor si implicit a modului manual, cutia revine singura in modul D dupa aprox. 10 secunde de nefolosire a butoanelor.
    Cam asta ar fi modul de functionare, eu sint foarte incantat si multumit de cum merge , recomand cu caldura schimbarea volanului cu unul cu comenzi pentru toti posesorii de cutii multitronic/tiptronic :)
    Bafta la toti.
     
  19. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    :)
    Foarte tare !
    Stai sa vezi cum e cu padele. ;)
     
  20. Woodoo

    Woodoo 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Aug 2013
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A6 C5 SE 1.9 TDI 2000 Automatic
    Salut

    Sunt nou pe aici... si am un Audi A6 C5, 2000, 1.9 TDI, 110 CP,Automata

    M-ar interesa si pe mine volan cu schimbare a treptelor,problema este ca eu nu am tiptronic, este cutie automata care are urmatoarele: P,R,N,D,3,2. Se poate pune volan cu schimarea treptelor pe aceasta cutie?
     

Distribuie pagina asta