1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Volan multifunctional la A8 D3 - schimbare volan - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A8 D3 (2003 - 2010)' creată de geosan1638, 16 Iul 2008.

  1. geosan1638

    geosan1638 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A8 3.0TDI A4 2.5TDI
    Salutare domilor,
    Minunatul meu A8 are probleme:
    Din cand in cand functioneaza si comenzile de pe volan. Pun contactul si in 3 din 100 de incercari functioneaza si functioneaza pana iau contactu'.Am fost pana la baietii aia de la Valcea ...Nurvil parca dar se pare ca i-am laudat prematur. Oamenii mi-au spus ca e de vina folia de la volan dar daca ar fi asa cum de functioneaza perfect pana iau contactul?Poate cineva a mai patit asa ceva si a gasit o rezolvare. Si o alta problema cu key-less access. daca ii sterg erorile cu VAG-ul funct. o perioada de timp dupa care iar nu mai functioneaza. Si tot asa.La PBN tot nu am curaj sa ma duc. va astept parerile voastre .

    MS
    log-ul de la VAG

    Address 16: Steering wheel
    Part No SW: 4E0 910 549 HW: 4E0 953 549
    Component: Lenksäulenmodul H13 0040
    Coding: 0012041
    Shop #: WSC 02311

    1 Fault Found:
    01426 - Controls in Steering Wheel (E221)
    004 - No Signal/Communication
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100100
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 7
    Reset counter: 7
    Mileage: 57192 km
    Time Indication: 0
    Date: 2008.05.19
    Time: 12:44:20


    Address 05: Acc/Start Auth.
    Part No SW: 4E0 910 131 HW: 4E0 909 131 C
    Component: FBS AUDID3 H03 0140
    Coding: 0410624
    Shop #: WSC 02311

    Part No: XXXXXXXXXXX
    Component: ELV XXXX

    6 Faults Found:
    00668 - Supply Voltage Terminal 30
    002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100010
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 0
    Reset counter: 23
    Mileage: 56880 km
    Time Indication: 0
    Date: 2008.05.11
    Time: 14:39:42

    00179 - Access/Start Authorization Antenna; Drivers Side (R134)
    011 - Open Circuit - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101011
    Fault Priority: 4
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 33
    Mileage: 56880 km
    Time Indication: 0
    Date: 2008.05.11
    Time: 20:52:10

    00180 - Access/Start Authorization Antenna; Passenger Side (R135)
    011 - Open Circuit - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101011
    Fault Priority: 4
    Fault Frequency: 0
    Reset counter: 33
    Mileage: 56880 km
    Time Indication: 0
    Date: 2008.05.11
    Time: 20:52:10

    00181 - Access/Start Authorization Antenna (in Rear bumper) (R136)
    011 - Open Circuit - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101011
    Fault Priority: 4
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 33
    Mileage: 56880 km
    Time Indication: 0
    Date: 2008.05.11
    Time: 20:52:10

    00182 - Luggage Compartment Access/Start Authorization Antenna (R137)
    011 - Open Circuit - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101011
    Fault Priority: 4
    Fault Frequency: 0
    Reset counter: 33
    Mileage: 56880 km
    Time Indication: 0
    Date: 2008.05.11
    Time: 20:52:10

    00183 - Interior Access/Start Authorization Antenna 1 (R138)
    011 - Open Circuit - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00101011
    Fault Priority: 4
    Fault Frequency: 2
    Reset counter: 33
    Mileage: 56880 km
    Time Indication: 0
    Date: 2008.05.11
    Time: 20:52:10
     
  2. Florin Sandu

    Florin Sandu Banned

    Înscris:
    26 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI QUATTRO, Audi A3 1,6 FSI
    Salut, foarte ciudata chestia asta cu comenzile de pe volan :think:
    Daca vrei te trimit la cineva la Midocar unde am niste cunostinte. Si eu tot acolo merg cand am vreo problema. Da-mi un numar de telefon pe PM si vorbim.:icon_thumright:
     
  3. V8TDI

    V8TDI Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    la casa
    Masina:
    Q7 4.2 TDI. De la Abt.
    Si eu am avut aceeasi problema la un A3 (nu-mi mai functionau comenzile de pe volan deloc) si a trebuit sa schimb un modul care se afla incorporat in tasta de reglat volumul de pe volan.
     
  4. geosan1638

    geosan1638 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A8 3.0TDI A4 2.5TDI
    Am rezolvat problema cu volanul. Am avut acelasi defect ca si V8TDI. Mai ramane sa vad ce se intampla cu keyless entry-ul care tot asa functioneaza 20 30 min dupa stergerea DTC-urilor. Sper sa am la fel de mult noroc si cu porblema asta.:think:
     
  5. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Salutare tuturor,
    La A8-ul meu, volanul (reglabil electric si cu memorie) se ridica automat cand opresc motorul si coboara automat (asa cum l-am fixat eu) atunci cand pornesc motorul. Dar, asta se intampla, ddoar daca nu am oprit masina mai multe ore (ca si cum ar uita ce are de facut). Peste zi, ori de cate ori repornesc motorul, volanul coboara. Insa dimineata (deci dupa 12 ore de stationare), volanul nu mai coboara. Trebuie sa-l "butonez"eu sau eventual sa apas la portiera unul din butoanele de memorie. Mentionez ca micul buton (pentru memorare) care se afla pe coloana volanului, este apasat. A mai patit cineva asa ceva ? Stie cineva care-ar fi cauza ? multumesc anticipat.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Dec 2014
  6. alxmylove 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Dec 2012
    Locație:
    Dubai
    Masina:
    Audi A8 D3, 2010, 2.8 benzina, 210hp, cod motor BDX
    Din câte știu eu(manualul mașinii) cu cât sta mai mult in repaus cu atât unele funcții sunt oprite, ajungând in cele din urma in a debloca masina cu cheia manual. Sper ca asta sa fie răspunsul tău.
     
  7. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    ce spui tu se intampla cand ramai fara baterie, se opresc calculatoarele cand nu mai ai baterie pentru a avea de ajuns cat sa pornesti, mi s-a intamplat de 2 ori pana acum.
     
  8. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Salut. Am avut intradevar bateria descarcata, dar problema cu memoria volanului exista si inainte. Acum bateria este la 100%, cu VAG COM s-au eliminat toate erorile cauzate de bateria descarcata dar comportamentul volanului este acelasi, oarecum aleator. Ca si regula am observat ca de pe o zi pe alta, volanul "uita" sa coboare cand pornesc masina. In aceeasi zi e ok, daca stationez o ora, doua.
    Motorasul de reglare al volanului functioneaza iar butonul mic (pentru memorare) este apasat.
    Trebuie sa-l cobor "manual" actionand iar butonul de reglaj (din coloana) sau apasand butonul de memorie (din portiera soferului) pt scaun, oglinzi si volan.
     
  9. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Salutare !!!
    Din nou cu o problema. Astazi brusc nu mai functioneaza volanul, nici o comanda, dar surprinzator ramane aprins. ledurile nu sunt nici aprinse, nici stinse, ca in scurt. Pe VAG am urmatorile erori:

    Address 16: Steering wheel Labels: 4E0-910-549.lbl
    Control Module Part Number: 4E0 910 549 HW: 4E0 953 549
    Component and/or Version: Lenksäulenmodul H13 0040
    Software Coding: 0002041
    Work Shop Code: WSC 02311 785 00200
    VCID: E5C1D71F2C949D36875-80B0
    2 Faults Found:

    01426 - Controls in Steering Wheel (E221)
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100100
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 3
    Reset counter: 222
    Mileage: 199115 km
    Time Indication: 0
    Date: 2015.01.08
    Time: 18:35:06

    02071 - Local Databus
    014 - Defective
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01101110
    Fault Priority: 3
    Fault Frequency: 2
    Reset counter: 182
    Mileage: 199133 km
    Time Indication: 0
    Date: 2015.01.09
    Time: 07:17:28

    Stie cineva despre ce e vorba si cum as putea sa il repar?
    Multumesc anticipat si o seara buna.
     
  10. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Ieri am inlocuit vechea baterie cu una noua. Si-a revenit memoria volanului. Se pare ca intradevar, "power management system" il decupla pe masura ce scadea curentul din baterie. De asta nu mai tinea minte ce are de facut a doua zi dimineata ;)
     
  11. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Salutare. Ma roade ceva. As vrea sa cumpar un volan care are padale pentru schimbat vitezele pentru ca al meu nu are. Trebuie sa fie neaparat de A8 sau ar merge si de pe alt model. Trebuie facuta vreo adaptare speciala gen pe VAS sau merge si cu VCDS ? Multumesc anticipat
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    In mod normal merge si de pe alt model care are tastele/functiile pozitionate exact ca ale tale. Nu e nevoie de VAS, merge codat/adaptat cu VCDS.
     
  13. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Dar daca eu nu am padele si daca pun unul cu padele si adaptez doar volanul cu vcds ar merge si padelele?
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da, trebuie sa mearga.
     
  15. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Citisem undeva mai demult că trebuie trase și niște fire, dar probabil că era pentru un model mai vechi pentru că am verificat acum, iar pentru A6 se pare că ar fi suficientă o simplă recodare, deci cu siguranță la fel este și pentru A8.
    Eu pe A8 am avut volan fără padele și așa va rămâne. Pentru mine sunt inutile (sunt prea rar folosite), sunt niște chestii sensibile gata să îți dea peste cap mersul dacă le atingi la o apucare mai „zdravănă” a volanului.
    Am în schimb padele pe A6 (4F - 2006). Cu câțiva ani în urmă am schimbat și volanul cu unul mai fistichiu și m-am asigurat că noul model este tot cu padele, însă chiar și iarna, când trec des mașina pe manual, am o siguranță mai mare când folosesc schimbătorul clasic. Padelele au un mod ciudat de lucru - acestea trec mașina temporar pe manual, iar la un moment dat te bazezi pe frâna de motor creată de o treaptă inferioară și brusc te trezești în pantă dintr-a doua într-a cincea.
    Pe celălalt A6 (4B - 2002) am de asemenea padele dar acolo chiar te încurcă, la modul cum sunt poziționate. Într-o zi conducea mașina vărul meu, și a crezut că alea sunt comenzi pe volan și că de acolo schimbă posturile radio, și „am dat în nas” când a schimbat cu două trepte mai jos.

    Dar, desigur, este o chestiune de preferințe, respectiv de gusturi. Mai demult eram și eu înnebunit după ele, deci îi pot înțelege pe cei care doresc să își facă acest retrofit... dar sfatul meu este că nu merită făcut doar de fițe, ci dacă într-adevăr șoferul le folosește. Este chiar un sfat prietenesc, pentru că, uitându-mă înapoi, sunt foarte multe retrofituri pe care nu le-aș mai face pentru că nu am beneficiat de ele suficient de mult și m-au costat mulți bani, mulți nervi și mult timp.

    Cu privire la volan însă, eu aș face o altă schimbare: aș pune volan încălzit. Am pe A6-le din 2002 (!) și iarna este grozav. Eu am avut la dispoziție un A8 avariat pe care am făcut „muncă de cercetare”... ca să mai fac niște retrofituri :) (pe care chiar sper să le folosesc, în timp), dar din păcate nu a avut volan încălzit, așa că nu am prea multe informații la dispoziție. Dacă știe cineva ce modificări trebuie făcute (pe lângă schimbarea volanului, evident)... aștept cu interes.
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    O sa fii uimit sa vezi cat e de simplu . Trebuie evident volanul, respectata schema catre releu, iar in plus trebuie urmatoarele:
    - alta spira cu codul 1J0 959 654 AG sau Q, care are o in plus mufa pentru conectarea firelor de incalzire, (T2bg)
    - mufa de intrare in spira, cu codul 893 971 632.
    - mufa de iesire din spira (T5h) cu codul 4B0 973 605.
    - mufa conectare din spira in volan a circuitului de incalzire (nu am cod)
    Atasez si imagini cu ele.

    Cat despre "padelele" de A6 C5, care sunt butoane la mine, mi-au placut, erau super-tari in depasiri, cand la atingere "-" retrograda in viteza inferioara...misto, ce vremuri frumoase, mi-e dor de ele :)
     
  17. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Salutare. Am probat un alt volan pe care nu l-am cupamrat pana la urma pentru ca avea putin alta culoare la piele decat al meu. Si aici apare problema, cred ca a foat strans prea tare pentru ca acum nu mai revine cand iau curba, trebuie sa il intorc manual si tot odata parca freaca cand il rotesc. Ce as putea sa ii fac sau cum sa il distantrz un pic sa nu mai frece si sa fie mai lejer? Am vazut ca se desface cu un torx maricel 12 gen. Va rog sa ma ajutati cu un sfar! Multumesc.
     
  18. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Poate cineva a umblat și la slip ring. Desfă cu T25 șurubul de la slip ring și apasa pe el înainte. Poate o sa mai intre câțiva mm. Îți este de ajuns.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  19. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Am sa incerc. Dupa ce fac rost se un torx suficient de mare sa desfac volanul ca sa ajung la spirala. Am unul de 50 si trebuie mai mare. Multumesc.
     
  20. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Rezolvat problema. Desurubat de sub manerul se pozitionare volan surub cu imbus, tras de el insurubat si pur si simplu miracol.
     

Distribuie pagina asta