volanta usurata tt an 2007?

Discuție în 'Audi TT Mk2 (8J) (2006 - 2014)' creată de amotida, 7 Mai 2010.

  1. amotida 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    A3 sportback 2.0 TDI Quattro, 170 PS, S-line, 2010, Tip 8P/SCBBB01
    salutare tuturor,
    daca poate cineva sa-mi dea un sfat...
    am gasit sa cumpar un audi tt, 2.0, an 2007, cca 55.000 km la un pret destul de bun pentru a-mi atrage serios atentia...
    marea mea problema e ca tipul care vinde masina prezinta ca un mare plus faptul ca are kit de ambreiaj sport schimbat si volanta usurata; ca si faptul ca are peste 230 cp (sustinand ca a fost facuta o softare comandata direct la producator)... mie imi place enorm de mult masina dar, faptul ca a suferit modificari (cel mai mult faza cu volanta usurata) imi pune un maaare semn de intrebare... nu sunt un tip teribilist, deci as fi preferat o masina "stock" (imi veti spune ca daca prefer "stock", sa caut sa iau asa ceva si nu modificate...stiu, doar ca am spus, pretul este f bun)...asadar, rog orice cunoscator in materie, daca poate sa-mi dea un sfat... faptul ca are volanta usurata nu o sa-mi dea batai de cap? probleme mecanice inainte de vreme, etc? daca o iau si-i pun inapoi o volanta normala, totul este ca si inainte?
    please, nu am idee in mecanica si mi-e frica de probleme majore...
     
  2. adibose

    adibose 6th Gear Member Staff Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    volanta usurata este un plus ca sa spun asa, desi nu multi agreeaza astfel de plus. la relanti de obicei volanta usurata scoate un sunet deranjant.

    ambreiajul sport in mers este incomod daca nu esti iubitorul acestui stil de condus si de comportament al masinii.

    de regula probleme mecanice din cauza ambreiajului sport si a volantei usurate nu apar decat daca masina este fortata, ca spun asa, stilul smuls! :) si poti avea probleme in transmisie, iar din cauza socurilor si caroseria devine mai sensibila.

    Eu unul as pune ambreiaj sport pe masina mea pt ca imi place stilul, volanta nu cred ca as pune pentru ca la motoarele turbo nu aduce un real avantaj si mai e si zgomotoasa :)

    poti pune piesele stock inapoi fara nicio problema, totul o sa devina normal :)
     
  3. CoCaine

    CoCaine Silver Member

    Înscris:
    10 Aug 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B5 avant (AFN)
    Depinde ce ambreiaj sport este,ce stage mai exact.
    La volanta,la fel,depinde cat a fost de "barbierita":)
    Sunetul acela de relanti "balbait" care il au masinile Rally de la volanta usurata este,dar este dusa la extrem..

    Eu am ambreiaj sport care tine putere/cuplu mare,dar care este pentru daily drive si se comporta excelent.

    In general un ambreiaj sport,daca este folosit ca un ambreiaj normal,fara plecari tari,etc. are viata mai lunga decat unul stock.

    Cred ca cel mai bine ar fi sa faci un test drive,sa vezi cum se comporta.
    Daca nu te incomodeaza la condus,stai fara grija,nu are ce sa fie de rau.Din contra;)

    Si chiar daca este putin incomod,un kit de ambreiaj pt un TT nu cred ca e mai mult de 500E cu tot cu volanta si montaj.Asa ca daca pretul este ff bun,poti sa-ti pui oricand inapoi ambreiaj si volanta stock.Sunt sigur ca gasesti chiar sa dai la schimb pe ceva stock,daca ai timp sa cauti pe cineva..Astfel scutesti din cheltuieli;)
     
  4. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Aportul volantei la funcţionarea "rotundă" a unui motor este dat tocmai de masa ei inerţială. Ea se încarcă dinamic în singurul timp motor din cele patru şi se descarcă în celelalte, asigurând rotaţia motorului fără pulsaţii. În gol, se obţine o creştere mai rapidă a turaţiei unui motor prin reducerea masei pe care acesta trebuie s-o pună în mişcare, dar în sarcină când în lanţul cinematic motor-roţi intervine masa maşinii, o reducere a masei volantei cu două kilograme este total nesemnificativă. Chiar credeţi că o maşină care cântăreşte 1498 de kg este incomparabil mai rapidă decât una de o tonă jumate, în condiţiile aceleiaşi motorizări?
     
  5. CoCaine

    CoCaine Silver Member

    Înscris:
    10 Aug 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B5 avant (AFN)
    Depinde la ce este folosita comparatia.
    Dar in general,este mai rapida.
    O volanta cu 2 kg mai usoara decat una stock va face diferenta la demaraj intre 2 masini identice la motorizare,caroserie.Nu prin acele 2 kg,asta e clar..Se spune ca daca usurezi volanta cu 1 kg e echivalentul faptului ca masina devine cu 100kg mai usoara..
    Dar nu despre asta e vorba aici.Si nici de explicatii din astea cu cuvinte pompoase pe care 80% nu le intelegem.
     
  6. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Mda...nu ştiu de ce m-am băgat. Văd că te încăpăţânezi să susţii o mare prostie, -1 kg la volantă e ca şi cum ar fi -100 kg total. Iar propoziţia se spune că... m-a stupefiat. Ăsta nu e un argument tehnic, e folclor de garaj.
    Am dorit să explic fizic ce se întâmplă, nu savant, iar faptul că 80% din ce-am zis eu, n-ai înţeles, poate fi pus pe seama culturii tehnice a fiecăruia.
    Îţi mai dau niste date, ca să-nţelegi cât de importante sunt cele două kg cu care a fost uşurată volanta.
    VW PASSAT 130 cp, 1375 kg accelerează de la 0 la 100 în 9,9 secunde
    VW GOLF 130 cp 1237 kg accelerează de la 0 la 100 în 9,4 secunde
    Pentru o diferenţă de greutate de 138 kg, se obţine o diferenţă de acceleraţie de 0,5 secunde.
    Judecaţi prin prisma acestor cifre scobirea volantei, pe care uniii o apreciază ca fiind un tuning de substanţă, dătător de reprize năprasnice.
     
  7. pfaizzzer

    pfaizzzer 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2009
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI quattro, 2005
    o volanta usurata scade masa de inertie aflata in rotatie si obtii performante la demarare imbunatatite.

    Ce zice Nelu Patrascu cu -2kg din masa totala e o aberatie.

    SE SCADE DIN MASA COMPONENTELOR AFLATE IN MISCARE DE ROTATIE pe care le antreneaza motorul (volant ambreiaj transmisie...pana la roata)
     
  8. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Eu cred că voi glumiţi sau ştiţi altfel de fizică. Un motor trebuie să pună în mişcare o masă, şi o face cheltuind o anumită cantitate de energie. Bilanţul energetic este finalizat doar dacă se globalizează parametri mişcării, si cea de rotaţie a ambielajului se transformă în mişcare de translaţie (a maşinii). Nu neg că se obţin timpi de accelerare mai mici, sustin doar că efectul uşurării volantei este de ordinul fracţiunilor de secundă. Ponderea maselor aflate în mişcare nu stă în volantă ci în pinioanele transmisiei şi dacă tu crezi că rotind 48 de kg în loc de 50 vei obţine timpi de accelerare net superiori te asigur că te înşeli, pentru ce cele 48 de kg de masă inerţială trebuie finalmente să mişte maşina.
    Uşurarea volantei este o găselniţă "race" pentru o maşină, în alte condiţii dacă aceasta ar ajusta semnificativ parametrii maşinii acestea ar fi fabricate numai cu volante light, dar lucrurile probabil nu stau aşa. Din punctul meu de vedere consider discuţia încheiată, iar celor care susţin că volanta n-are niciun rol (pozitiv) în funcţionarea unui motor, le comunic că ea se poate demonta si o să vedeţi atunci ce demaraje fulminante veţi obţine cu masă inerţială aproape nulă.
     
    Ultima editare: 12 Mai 2010
  9. radu2006

    radu2006 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2008
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    audi A6 2005 3,0 TDI quattro---audi tt mk2 2.0 TFSI
    eu as cumpara o masina stock...nu ai de unde sa stii ce brand de kit de ambreaj si volanta a pus pe masina. In plus eu am aprox 60.000 km cu masina si nici un semn de oboseala din partea amreajului asa ca poate ar trebui sa iei in considerare si stilul de condus a proprietarului...
     
  10. CoCaine

    CoCaine Silver Member

    Înscris:
    10 Aug 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B5 avant (AFN)
    Se pare ca tu ai reinventat roata.Si volanta.Felicitari.
    De asta toate masinile Rally au volanta usurata,pentru alea 2-3-4 kg de care scapa,nu?:haudrauf:

    Cred ca ai gresit forumul (ca topicul cu siguranta l-ai gresit) aici este clubaudi.ro nu profesoridefizica.ro, nu era nimeni curios de explicatiile tale fizice.
    Esti cu totul offtopic,intrebarea din acest thread este legat de ambreiaj sport si volanta usurata,nu de functionarea lor.

    Ca sa nu mai spun de
    din care rezulta ca nu ai nici o treaba cu Motorsportul.
    Stii ce inseamna alea 0.5 secunde la demaraj?
    Stii care sunt costurile upgrade-urilor pentru -0.5 secunde la demaraj?
    Stii cam de cati cp este nevoie pentru aceste 0.5 secunde?

    Un simplu exercitiu pentru tine:
    Intr-o cursa de 402m (drag race,daca ai auzit de sportul asta) prima masina ajunge la finish cu viteza de X km/h (sa spunem 160 km/h in cazul masinilor de +200cp,cum ar fi Audi TT in cauza) in timpul T.
    A doua masina ajunge la finish cu viteza de Y km/h (tot cam aceeasi viteza,+/-) in timpul T+0,5.
    Distanta dintre ele va fi de ~22 metri pentru aceste 0,5 secunde diferenta,ceea ce este foarte mult la o cursa de 402m.

    Rezulta ca -100kg de pe masa masinii face o diferenta foarte,foarte mare la demaraje.
    Comparatia pe care am dat-o cu -1kg volanta~= -100kg masa masinii nu este exacta, nu stiu care este echivalenta.Era doar exprimare "de garaj" pentru colegul nostru de forum care spune ca nu se pricepe la asa ceva.
    Am incercat sa il fac sa inteleaga diferentele intre sport/stock.
    Nu sa-i umplu capul cu explicatii fizice care nu ajuta cu nimic la intrebarile puse de el.


    Over & out.
     
  11. adibose

    adibose 6th Gear Member Staff Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    De acord cu fizica, dar din pacate aici nu se pupa cu motorsportul asa cum credem unii dintre noi... :d (sau fizica trebuie combinata cu matematica si aplicata corect in motorsport)

    Sa lasam un pic cartile de fizica si sa ne uitam un pic in viata de garaj si mai apoi sa venim cu explicatii :)

    Volanta usurata face un singur lucru si-l face bine! si mai mult de atat nu este o "gaselinita race", volanta usurata este capabila sa transmita energia miscarii catre transmisie mult mai repede decat ar face-o una stock. Asta este clar si dovedit asa ca nu incape indoiala.

    Nu se face diferenta intre 48kg si 50kg, iar castigul il transpunem in masa totala, ca sa rezulte acele 2 kg in minus si WOW..masina mea e mai usoara, deci accelereaza mai repede! NU nu se face asa ceva pentru ca este gresit! nu acolo se duc acele 2 Kg.

    O masina cu volanta usurata este capabila sa castige torque pe treptele inferioare, mai ales 1 si 2 dupa care se va comporta aproape la fel ca si o volanta stock, cu mici, foarte mici plusuri.

    Ceea ce a spus Cocaine (1kg la volanta = 100kg la masa totala) este valabil dar nu intocmai, pentru ca masina poate castiga si mai mult...dar asta numai pe treptele inferioare scazand exponential pe masura ce treptele cresc.

    de exemplu, se da Audi TT 1.8T 225 CP
    tr1 - castig 30 cp
    tr2 - castig 15 cp
    tr3 - castig 8 cp
    tr4 - castig 4 cp
    tr5 - castig 3 cp
    tr6 - castig 2 cp

    cam asta ar fi regula general valabila...si aici am dat doar un exemplu, desi cifrele pot fi destul de aproapiate de realitate.

    sa nu uitam ca tot ce inseamna castig, fie in CP fie in masa totala, este castig virtual, dar acest castig virtual ajunge la asfalt prin transmisie si devine real!

    se poate demonstra si matematic acest castig, sunt niste formule imense si complicate, cu energii mecanice si kinetice de rotatie si de impingere, prin care se poate dovedi faptul ca viteza de rotatie a volantei este direct proportionala cu raportele cutiei de viteze, viteza de rotatie motorului si viteza de rotatie a rotilor.

    Concluzie: masina cu volanta usurata va accelera mai rapid decat una stock
     
    Ultima editare: 13 Mai 2010

Distribuie pagina asta