1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Incalzire stationara - Webasto - Sirocou - Eberspacher la A4 B5 - montare ulterioara

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de sergiums, 10 Noi 2008.

  1. 22LXO

    22LXO 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    BMW E90 320d
    Nu, nu porneste deloc, desi pe display indica cum ca ar intra in functionare. Am incercat toate variantele. Tu ce model ai?
    Chiar astazi am vorbit telefonic cu cineva care se ocupa cu reparatii...trebuie demontat si verificat. Momentan nu dispun de timpul necesar.
    Referitor la model......cred ca este 1530 pentru ca asa scrie pe spatele interfetei cu displayul...dar am inteles ca se poate atasa si o alta interfata...cand il voi demontez, voi afla exact.
     
  2. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A3 8V/ CRLB / QMM / 2015 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Trebuie verificată bujia de la webasto.
     
  3. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Stiu ca este topic vechi, dar poate-poate mai aflu informatii utile.

    Intentionez sa montez un Webasto Thermo Top Z/C-D comandat de un programator (as fi fost foarte bucuros sa-l pot integra OE ca si comanda) si nu sunt foarte decis cu urmatoarele:

    - locul de montaj - 2.5-ul ocupa aproape in intregime compartimentul motor, trebuie sa ma orientez cumva pe sub.
    - turul pompei de motorina - normal stiu ca traseul pleaca din zona rezervorului si merge pana la unitate, dar as vrea sa simplific si sa montez un "T" sau "Y"; inainte sau dupa filtrul de motorina?
    - evacuarea - desi are toba proprie, as dori sa evit situatiile in care fumul iese de sub masina, capota etc si sa conectez iesirea unitatii Webasto in esapament.
    - baterie suplimentara sau nu - modelul vizat are un consum de 26 W/h plus climatronicul. Drumul pana la lucru dureaza de obicei 30-45 min, in mod normal este suficient pentru a compensa.

    Multumesc!
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu e vorba ca e vechi e vorba ca nu sunt foarte multi care au facut asta pe forum. Va trebui sa te documentezi mult si bine ca sa iasa treaba buna. Daca te depaseste sunt useri aici pe acest forum si nu numai aici (dar nu prea intra) care doar cu asta se ocupa: montat incalzire stationara. Daca nu te descurci si vrei sa stii cine sunt, cere si ti se va da. :)
     
  5. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Am început de câteva zile documentarea, la partea electrică și montaj mă descurc, e vorba doar de tips&tricks (bazate pe experiență).
    Inițial am vrut ceva care să fie cât mai apropriat de OE și interogabil cu Vcds, adică ceva din generația C5 sau D2, dar platforma de B5 este diferită ca și comunicare. Din acest motiv trebuie să adaptez și o mufă OBD pentru Webasto.

    Am găsit un kit complet la care, teoretic, după montaj trebuie să cablez alimentarea și printr-un releu să activez climatronicul.

    În caz de nevoie o să strig aici:yum:
     
  6. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Salut,

    Momentan stagnează "lucrarea", nu am găsit spațiu pentru montaj. I-am făcut în weekend probă off-line și e ok.

    Am găsit doar 2 A4 B5 cu webasto montat, dar ambele la vânzare și fără poze concludente.
    Ca și variante ce am găsit sunt așa:

    1. Mut bateria în portbagaj și în principiu pierd roata de rezervă.
    2. Anulez carcasa filtrului de aer.
    IMG_20181008_200627.jpg
    2.1. Montez filtru conic sport (de preferat nu).
    2.2. Micșorez carcasa filtrului de aer. Pentru asta decupez fundul cutiei în zona marcată și apoi lipesc un capac.
    IMG_20181009_094122.jpg IMG_20181009_094049.jpg

    Alte idei/variante nu observat să mai fie.
     
  7. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Am ramas dator cu cateva explicatii referitoare la montarea unui Webasto Thermo Top Z/C-D.

    O parte din schema electrica adaptata la masina in cauza:
    IMG_20181210_221423.jpg
    - KL30 reprezinta plusul permanent al masinii
    - X reprezinta plusul prin contact care este intrerupt in momentul demararii (multumesc colegiilor pentru ajutor)
    - M este pompa de apa pentru Webasto
    - X2 mufa de alimentare Webasto
    - X1 mufa de comanda Webasto
    - D9 pinul 9, mufa D climatronic
    - V2 este ventilatorul pentru habitaclu
    - 1533 este programatorul
    Cele 2 sigurante, 20A si 5A, se cableaza in panoul de sigurante in spatiile libere sau se pot monta soculuri pe cablu. Pentru cei care aleg panoul de sigurante, folositi un creion de tensiune sau multimetru pentru a determina care bareta este KL30. Firul de comanda pentru climatronic, D9, se intrerupe si se monteaza 2 diode; una inseriata pe firul original si una pe cel tras. Diodele sunt necesare pentru a izola circuitul. Firul de alimentare pentru V2, negru/albastru, ce pleaca din siguranta F25(cazul meu) se intrerupe si se trece printr-un releu. Este din nou necesar sa izolam circuitul, dar fiind curenti mari se folosesc relee. Releele folosite sunt de tipul "53", de 40A, impreuna cu soclul lor; se pot folosii si relee de tipul "100" sau ce este disponibil. Toate cablurile de masa (ground-uri) se cableaza in stanga, unde se gasesc puncte de masa.
    Webasto se poate folosi si fara a porni climatronicul plus ventilatorul, dar atunci nu se va incalzi habitaclul.
    Circuitul de apa nu este complicat, se inseriaza webasto pe turul catre "calorifer" folosind furtun cu acelasi diametru interior. In functie de locul amplasarii, sunt necesare tot felul de coturi, cuplaje si furtune.

    Ca si dezavantaj major, pornirea la rece este mult mai greoaie pentru ca ECU citeste antigelul cald si timpul pe bujii este scazut.
    Loc de amplasare la motoarele in 4 cilindrii este sub vasul de antigel, la V6 aspirat undeva sub farul stang, iar la V6 turbo eu am mutat bateria in portbagaj.
    Desii se alimenteaza climatronicul si ventilatorul, acesta ramane pe treapta mica chiar daca antigelul se incalzeste. Daca se pune contactul si apoi se ia, ramane la treapta mare. Acest aspect mai trebuie documentat, probabil ca mai trebuie alimentat ceva in zona climatronicului.
    Pentru alimentarea cu combustibil am inseriat un filtru cu o intrare si o iesire alimentat de pe returul filtrului original, iar din iesirea filtrului suplimentar un furtun merge la pompa Webasto si unul inapoi la retur.

    Mai multe manuale si informatii utile:
    https://www.butlertechnik.com/technical_library/thermo-top-c-d27
     
    Stefan apreciază asta.

Distribuie pagina asta