1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Zgomot si Trepidatii motor la A6 C5 - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de marius78, 9 Mar 2008.

  1. paul.alexandru

    paul.alexandru 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 - 1.9 TDI (AVF) 130 CP An:2004
    Mersi mult Skywalker.
    La mine prinde sus si trepideaza la plecare de pe loc la relanti se scutura putin si daca o accelerez pe loc cam trepideaza in special la 1800-2000 acolo e cel mai intens. Acuma vin cu inca o intrebare:
    Are legatura si cu trasul masinii? Masia a avut injectoarele schimbate si acuma au corectii bune dat masina nu trage cum trebuie mai ales sub 2400 si a fost verificat tot la ea mai putin ambreajul si nu are nimic.
    Multumesc
     
  2. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Pai ai variante asa: injectoarele sa nu fie aceleasi cu ceea ce ai avut pe masina, motorul mai poate scutura si din cauza unor tacheti morti sau sariti, volanta sa fie foarte uzata. Volanta si ambreiajul o poti simti si in pedala de ambreiaj pe loc...apesi usor cursa ambreiajului si daca simti batai ritmice acolo este o problema, la fel cu ambreiaj apasat accelereaza usor motorul si vezi daca bataile se intensifica. Pune pe cineva sa accelereze si tu in botu masinii urmareste daca motorul tremura mai mult decat normal.
    Dar daca ai pierderi de putere, ori este o treaba a turbinei( iar aici fac referire la tot ansamblul cu vacuum etc),ori injectoarele ....ori vechea istorie a tachetilor-culbutorilor-axelor. Incepe cu un log in mers pentru a scoate din ecuatie turbina si o citire compensare injectoare.
     
  3. paul.alexandru

    paul.alexandru 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2014
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 - 1.9 TDI (AVF) 130 CP An:2004
    Mersi de raspuns!
    Tacheti cuzineti ax came schimbat, turbina a fost verificata, acuma cu injectorul e o chestie adica eu aveam BA si am pus AR dar daca au corectii bune ar trebui sa mearga si alt cod din moment ce sunt inlocuite toate ?
    Trepidatii sunt. Daca e in viteza si accelerez se simte clar trepidatie mai tare dar cu pierderea de putere nu inteleg. Dupa ce am sch injectoarele a mers bine iar dupa 2 zile a revenit aproape la loc si nu inteleg de ce. Tocmai de aia intreban daca din cauza volantei ar putea fi oare ( nu patineaza) pierderea aceasta de putere.
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Volantul n-ar trebui sa-ti dea pierdere de putere. Trepideaza, dar "se duce". Un ambreiaj obosit insa, da. Si se poate asocia patinatul acestuia cu pierderea de putere.
     
    paul.alexandru apreciază asta.
  5. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Eu te sfatuiesc,m sa te duci la mecanic...cat aflii de pe forum supozitii, ti-am spus cauze...acuma verifica-le
     
  6. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Salutare.
    Sunt nevoit sa citez acest post mai vechi, pentru ca intampin exact aceeasi problema.
    Intre 1800-2000 rpm se aude ca un vuiet infundat, foarte asemanator cu zgomotul produs de un rulment uzat.
    De la trenul de rulare nu e, pentru ca vuietul respectiv se aude si cand accelerez pe loc la aceleasi rpm, dar se aude cu o intensitate considerabil mai mica.
    S-a vehiculat aici ipoteza ca ar fi de la turbo. Personal nu am auzit vreodata ca un turbo sa vuiasca, ci doar sa suiere sau sa fluiere (functie de gradul de uzura).
    Dupa o investigatie vizuala a traseului de evacuare (exceptand galeria), nu s-au constatat probleme.
    Poate fi de la site sau de la catalizator?
    Am rugamintea sa ma ajutati cu un sfat, de unde sa incep verificarile.
    Multumesc.
     
  7. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Revin cu o completare. Zgomotul se aude exclusiv din zona motorului, nu de pe traseul de evacuare. Seamana bine cu zgomotul facut de o toba sparta (un fel de "duduit"").
    Mai exact, pare sa se auda din partea dreapta a masinii, in zona carcasei filtrului de aer. Daca obturez putin priza de aer a carcasei filtrului, zgomotul se diminueaza semnificativ.
    Am verificat carcasa filtrului de aer, si nu e sparta.
    Cel mai tare se aude in treapta a 5-a de viteza, intre 80-100 km/h, in plaja de turatie 1600-2000 rpm. Cu treapta a 4-a la cca 2600 rpm, zgomotul nu se mai aude deloc, motorul devenind foarte silentios.
     
  8. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Posibil axa cu came uzata si de acolo si alte componente interne ?
     
  9. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Daca asta ar fi motivul, ce simptome ar trebui sa mai apara in mersul motorului?
    Motorul trage foarte bine, porneste perfect, nu scoate fum deloc.
     
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Deocamdata doar zgomot. Nu stiu sa-ti dezvolt. Dar asta mi-a povestit un mecanic cand aveam AVF-ul.
    Stiu ca asculta la filtrul de aer si zicea ca acele zgomote/batai/duduieli apar la uzura axei cu came. La mine nu era cazul atunci.
    Poate stie alt coleg mai "mecanic" decat mine ce se intampla in continuare, daca problema e de la axa.
     
  11. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    @nucu ai dreptate, cand axa este uzata apar acele duduile in admisie(filtru de aer), odata cu schimbul axei cu came se schimba si tachetii(probabil o parte din ei o sa fie sparti) cuzinetii.

    In afara de dudueli o sa inceapa sa scoata fum la pornire o sa aiba un mers neregulat, corectiile pe inj.o sa fie mari etc.
     
  12. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Duduitul se aude in ralanti. Iar acel vuiet despre care vorbeam mai sus, se aude in mers, in plaja de turatii 1600-2000 rpm. Sub si peste aceste turatii motorul e silentios, se aude ok.
    Deocamdata fum nu scoate deloc, mers neregulat nu are, iar corectiile pe injectoare sunt ok (intre -0.5 si +0.5)

    @romy.b
    Ajuta-ma sa inteleg si eu de ce apare acel duduit cand axa cu came e uzata? Nu se mai inchid complet supapele?
    Nu ar trebui sa fie probleme si cu pornirea?
     
  13. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Exact, tachetii sunt sparti si nu si mai fac treaba pt.care sunt pusi acolo, de obicei nu sunt probleme la pornire in afara de acel"duduit". Eu as da capacul jos si as verifica tachetii(trebuie sa i poti apasa cu mana 2/3 mm) apoi as verifica axa cu, came vizual.
     
  14. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Adica pot scapa doar cu schimbarea tachetilor, sa inteleg..
     
  15. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Daca nu sunt sparti demult(asta e si cauza uzurii axei)posibil.
    Ai 2 exemple in poze.
     
  16. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Acelasi zgomot l-am investigat 4seri la rand in mers, pe capre ....in viteza etc.
    S-a dovedit ca zgomotul provine din cutia de viteze.
    Pacient 1,9tdi Avf...cutie 6 trepte

    Zgomotul de tacheti se mentine sporadic in orice turatie si niciodata nu apare fara caderi de putere semnificative.
    Totusi nu strica sa iei capacul culbutorilor sus si sa inspectezi vizual leziunile de pe axa cu came,sau sa incerci sa apesi tachetii cu o surubelnita....orice apasare mai mare de cca 2mm ...indica un tachet obosit
     
  17. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    @mare_hotz,
    Multumesc pentru informatie.
    Totusi, in cazul meu, am convingerea ca zgomotul vine de sub capota. Se aude si cand e turata pe loc, cu ambreiajul calcat, si cutia neangajata.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  18. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Impreuna cu un mecanic am verificat axul cu came, si e ok. Doar prima cama dinspre fata masinii are un usor inceput de uzura, dar foarte putin.
    Mecanicul mi-a recomandat sa schimb tachetii, pentru a salva axul.
    In acest caz, tinand cont ca axul e ok, credeti ca va disparea acel zgomot gros/infundat dupa schimbarea tachetilor?
     
  19. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    O remediere sigur vei vedea.
    Pe langa tacheti asigura-te ca, culbutorii nu au uzuri pe ei,in cazul in care au uzuri v-a trebui sa ii schimbi impreuna cu tachetii,altfel nu vei face decat o frectie unui picior de lemn.
     
  20. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Revin cu noutati...
    Am schimbat tachetii. Doar unul era ok, restul aveau urme de uzura, si probabil ca urmau sa se sparga peste ceva timp.
    Din pacate a ramas prezent zgomotul gros, ca de toba sparta, si vuietul in plaja de turatii mai sus amintita.
    Axul cu came e intr-o stare foarte buna, si culbutorii la fel.
    Am inspectat tampoanele motorului. Cel de pe stanga e curs, cel de pe dreapta pare si el curs, dar nu sunt sigur pentru ca are si ceva urme de ulei de motor.
    E posibil ca tampoanele de motor uzate sa transmita vuiet si zgomot gros? La oprire se scutura putin motorul, dar nu exagerat. Oglinda farului din stanga trepideaza in ralanti, se observa si pe proiectia luminii. La interior se simt ceva vibratii, dar nu exagerat.
    Nu stiu ce sa-i mai fac. Daca mai are cineva vreo idee/sugestie, cu privire la ce as mai putea incerca/verifica, il rog sa-mi spuna.
     

Distribuie pagina asta