1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Zgomote tren rulare - brate-rulmenti-planetare-capete de bara-bare stabilizatoare-diverse !

Discuție în 'Suspensii si frane' creată de bigarel, 10 Aug 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. jamaiknu 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Feb 2012
    Locație:
    Braila
    Masina:
    Audi A4 2001
    Salut,
    Sunt nou pe aici. Am si eu o problema la Audi si anume se aude un scartiit ca de guma pe partea dreapta fata si nu stiu ce poate fi. Cine s-a mai confruntat cu problema aceasta astept raspuns. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Mar 2012
  2. Sob

    Sob 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 avant B8, 2.0 TDI 143 CP Multitronic, 2009
    Am anvelope de vara Kumho 225/50 17 si mi se pare ca de cand le-am pus am niste zgomote ciudate la rulare, un fel de fluierat; pe loc nu se aude nimic, deci nu e de la motor.

    Este prima data cand le pun de cand mi-am adus masina, pana acum am mers cu cele de iarna Nokian WR foarte multumit. Sa fie zgomotele cumva de la acele Kumho ?
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Mar 2012
    Bano apreciază asta.
  3. Sob

    Sob 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 avant B8, 2.0 TDI 143 CP Multitronic, 2009
    Astazi am mai "ascultat-o" putin : zgomotul e ca de motoras o combinatie ciudata intre bazait si huruit, parca incepe de pe la 30kmh si creste / scade odata cu viteza. Anvelopele de vara pe care le-am pus sunt Kumho Ecsta LE Sport. Sa fie de la astea sau rulmenti ? Cum e zgomotul de rulment stricat ?

    Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
     
  4. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Din ce spui pare sa fie de la gumele alea.
    Insa cea mai buna varianta ca sa vezi daca sunt rulmentii de vina, ar fi sa ridici masina pe elevator si sa invarti cu mana cate o roata si sa asculti daca se aude sunetul ala de macinat cafea. ;)
     
  5. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Eu as paria ca e un rulment.
    Nu stiu, poate ca si eu am fost o perioada dus de nas ca ar fi de la cauciucuri si de asta...
    Daca huruie tare, da, pe elevator si accelerezi in timp ce se asculta fiecare roata.
    Daca huruitul e la inceput, se aude mai greu. Eu am accelerat, am pus pe "liber" si am oprit motorul. Atunci s-a auzit ceva...
    Ca o confirmare, eu stateam in masina si mecanicul invartea de roti. Rulmentul cu probleme se auzea clar in habitaclu (din afara se auzea mai putin). Total diferit ca la celelalte roti,...de fapt numai el se facea auzit.
    Daca o urci pe elevator, nu uita sa decuplezi ESP-ul inainte de a "prinde viteza".
    Sper sa ai noroc si sa fie de la cauciucuri,...dar ar fi stresant sa ramai cu un zgomot enervant in masina pe multe luni de acum inainte.
     
  6. Sob

    Sob 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 avant B8, 2.0 TDI 143 CP Multitronic, 2009
    Multumesc pentru raspunsuri, mi-era mie teama ca tot la elevator ajung. Azi am "ascultat-o" si pe DN1 face tare, zgomotul e ca de motor electric ... Sper sa nu fie ceva pe la cutia automata (multitronic) - credeti ca ar fi posibil asa ceva ? Mai bine e rulmentul ca oricum cred ca e mai putin costisitor decat 4 cauciucuri 225 17" - la cat ajunge o operatie rulment B8 ?

    Multumesc
     
  7. Sob

    Sob 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 avant B8, 2.0 TDI 143 CP Multitronic, 2009
    Am pus la loc gumele de iarna (care sunt noi) si face la fel, deci nu e de la cauciucuri ...
     
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Si eu si G@briel ti-am spus sa o pui pe elevator insa tu insisti sa iti faci de lucru schimband rotile. Ai aflat ca nu e de la roti insa tot nu stii sigur ce e si nici macar la ce roata. Pacat, inseamna ca am scris degeaba...
     
  9. cipriannt 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    Azuga
    Masina:
    Audi A4 , 1.9 TDI , 110cp, quattro
    si eu optez pentru rulment. Am avut si eu unul care ma stresa deoarece facea zgomot numai de la 70km/h in sus pana la 80km/h. Niciun mecanic si nici un elevator nu l-a depistat. Am mai mers vreo 2000km ,pana cand a inceput sa faca urat rau si apoi l-am depistat .
     
  10. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Toata lumea spera sa fie un cauciuc si nu un rulment, pentru ca ai scapa mai usor.
    E misto sa mergi cu "avionul", dar de la o vreme ti se acreste si ... schimbi rulmentul.
    In cazul meu,...rulmentii :) O...minunatie...
     
  11. Sob

    Sob 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 avant B8, 2.0 TDI 143 CP Multitronic, 2009
    Rezolvat. Cauza : rulmentul.

    Multumesc tuturor pentru sfaturi si idei, chiar si agresive.
     
  12. PavelFlorescu 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Seat Toledo,1.6 16v, 2004
    Mie in Craiova nu stie nimeni sa-mi monteze acel burduf antipraf de etrier.
    Asa ca as vrea sfaturi despre cum sa-l reintroduc in santul din cilindrul etrierului, daca se poate.
    Deocamdata l-am lasat de forma pe pistonas, fara sa fie introdus in santul din etrier.
     
  13. Dan.o

    Dan.o 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Q7,3.0 TDI DHXA, 2019
    DIY Verificare rulmenti roti fata

    O metoda pe care am prins-o intr-un service auto.

    Ce-i drept ei foloseau un elevator cu 2 brate (4 puncte de sustinere a masinii).

    Sub o roata au pus un butuc de lemn iar masina au coborat-o cu elevatorul cat roata sa aiba presiune pe acel butuc.

    In acest moment,cealalta roata din puntea fata este libera la miscare.

    Au pornit motorul, au bagat in treapta 1 si au eliberat usor ambreiajul.
    Diferentialul facand magia, se invartea doar roata libera astfel auzind huruitul specific sau nu.

    Acelasi lucru se face si pentru roata cealalta. Se imobilizeaza prima roata care a fost libera/verificata si se elibereaza cealalta.

    Prin aceasta metoda se aude foarte foarte clar huruitul de rulmenti din prima punere in miscare (rotire) a rotii.

    Ma gandesc ca acest principiu se poate pune in practica si in fata blocului/curte/garaj personal folosind chiar si cricul din dotare sau un butuc de lemn pe care sa stea masina usor suspendata cat sa se poata pune ceva sub o roata ca sa stea imobilizata.

    Sper ca ati inteles exemplul meu.

    Mi se pare cea mai simpla metoda de verificare care este garantata de succes.

    Stima.
     
    Ultima editare: 22 Ian 2013
  14. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    O metoda interesanta si cu care poti face si alte chestii, cum ar fi sa iti polishezi buza la jante....?
    Cred ca trebuie puse niste atentionari aici. In cazul unor accidente, pe cine o sa cada responsabiltatea?:
    ATENTIE!!!
    1-Se decupleaza/deconecteaza sistemele de control al tractiunii (ESP, ASR....), altfel roata din aer o sa fie franata, o sa mearga putere la cealalta si, mai departe, va imaginatii ce se intampla.
    2-Nu se tureaza foarte tare roata din aer. Diferentialul nu este facut pentru asa ceva si este posibil sa se sparga. De preferat cum a zis colegul: a 1-a, la relanti.
     
  15. Dan.o

    Dan.o 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Q7,3.0 TDI DHXA, 2019
    Foarte bine punctat RevHard.
    Am omis completarile tale.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta