1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul Quattro si sistemul de transfer (Diferential) - schimbare ulei in grup la TT Mk1 (8N)

Discuție în 'Audi TT Mk1 (8N) (1998 - 2006)' creată de mihai_buldogu, 3 Ian 2009.

  1. mihai_buldogu

    mihai_buldogu 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi tt cupe 1.8 T
    Salut sunt nou pe aici, bine v-am gasit !

    Curand am avut ocazia sa merg cu un opel astra bertone cu dierentiale
    schimbate (dotat cu diferentiale autoblocante), proprietarul mi-a spus ca masina ajunge undeva la 200 - 210 cp la roata si un cuplu de peste 360 nm. A trebuit sa il cred pe cuvant si am incercat masina . Intradevar era ceva dragut .
    Eu am un tt de 180 cp din 2000 si ma gandeam ca as putea sa fac si eu asta. Aveti idee daca se poate face asta la vreun service sau eu stiu ce firma de tuning pe la noi?
    Cam cat ar costa ? Ce performante va avea masina ? Multumesc !
     
  2. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    diferentialul se poate schimba la orice service care a mai facut asa ceva, ori poti merge la Porsche.
    Mai intai trebuie sa gasesti diferentialul, iti recomand sa-l cauti in UK sau USA.
    cei de la QUAIFE fac blocante pt TT, dar s-ar putea sa gasesti ceva si pe piata din USA la preturi mai rezonabile.
    un diff bun costa intre 800 si 1200 euro.
     
  3. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Un mic amanunt de adaugat. Din ce stiu, diferentialul NU iti va da putere in plus...sa nu te astepti la asa ceva mihai. Cel cu Opel-ul avea modificari la masina de avea puterea asta, nu a obtinut-o prin schimbarea diferentialului. Rolul acestuia este sa ajute la a pune puterea masinii pe sosea... Cu alte cuvinte, daca ai masina cu tractiune pe o singura punte (la asta se folosesc de obicei astfel de diferentiale, desi exista si la 4WD) si ai cai prea multi (valoarea este relativa si depinde si de masa masinii)...sa zicem peste 250 CP, rotile vor patina in toate treptele de la I-a pana la a III-a (poate si in a IV-a depinde de cuplu). Rolul acestui diferential (se mai cheama si LSD - Limited Slip Differential) este de a pune cat mai mult din aceasta putere pe sosea, fara a patina rotile. Se foloseste in general la masini preparate pentru drag race dar si la masini modificate in diverse alte scopuri.

    Detalii: http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
     
    Ultima editare: 5 Ian 2009
  4. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    pentru 180 CP nu cred ca vei avea de castigat ca si tractiune...daca alegi un diferential potrivit, poti aborda viraje cu o viteza superioara, un LSD se recomanda la peste 220 CP (in functie si de raportul Kg/CP)
    Sunt mai multe tipuri de diferentiale cu alunecare limitata.
    Inainte de a face alegerea consulta foarte bine internetul si site-urile de specialitate.
     
  5. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Si daca tot e deschis topicul si nu este specificat in titlu ca se refera la LSD pentru un anumit model de Audi...intreb si eu: Pentru A4 B6 (modelul meu) se gaseste LSD de la Quaife? Ca pe site la ei nu am vazut...decat pt TT, S4 si A4 inainte de '99 sau pt Audi cu DSG. Da pt A4 B6 cu manuala si fara QUATTRO?

    Sau alta firma la fel de buna...intre timp mai caut si eu
     
  6. Georgekey

    Georgekey 6th Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2007
    Locație:
    ATENA
    Masina:
    AUDI TT 225 TQ BAM 2001
    In curind o sa comand eu.Quaifee 25% cu disculete 1000de euros.
    Sa fiu clar :este o solutie hardcore !daca faci liniute ok ti trebuie dar daca nu faci liniute nu ai dece
    nu conteaza daca este quattro sau nu diferentialul se schimma.Se pune pe FWD si AWD
     
    Ultima editare: 5 Ian 2009
  7. mihai_buldogu

    mihai_buldogu 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi tt cupe 1.8 T
    Multumesc pentru sfaturi !

    Am citit cu atentie ce mi-ati scris, dupa cum v-ati dat seama "broscuta" asta (TT-ul) e masina pe care mi-am dorit-o de ceva vreme, tocmai de asta am sa imi permit sa va intreb atat chestiuni legate de tuning cat si lucruri esentiale legate de service si intretinere! Multumesc :)
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2009
  8. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    Rapier s-ar putea sa fie ceva si pt A4 2004 dar nu stiu daca exact pentru modelul tau. (aici e o varianta)

    Daca vrei sa stii exact, da un mail la Quaife.
     
  9. radupro 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2009
    Locație:
    Fagaras
    Masina:
    Audi TT quttro,1.8T,180 cai
    Problema cardan si grup audi tt quattro

    Buna sunt nou pe-aici...as avea si eu o intrebare pentru cunoscatorii de quattro
    Am un audi tt 1999 1.8 180cp quattro...masina cand am cumparat-o nu avea partea din fata a cardanului...era data jos...de ce??nu stiu!!in fine am facut rost de cardan l-am pus sus totul ok pana la primul viraj...cand virez stanga sau dreapta ceva la grupul din spate freaca habar n-am ce poate sa fie doar in viraj maxim se intampla asta indiferent stanga sau dreapta ce-am mai observat ca pe partea stanga fata si spate erau niste mufe ca si cum ar fi fost niste senzori candva acolo cu tot cu suport din plastic la prisi pe caroserie in fata.Daca cineva a mai intalnit problema sau poate sa ma ajute cu niste poze sau sfaturi i-as fi profund recunoscator......va multumesc
     
  10. mario242

    mario242 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2009
    Locație:
    București / Constanța
    Masina:
    Future>A6,Ex. B6
    ce spui tu pare desprins din filme..............poate daca vii cu mai multe detalii.....oricum acum imi vine in minte doar faptul ca poate masina sa fi fost lovita(tare) si sa fi fost afectata alinierea grupului cu cutia.........dezvolta un pic problema.......la fel poate fi si o problema la satelitii din interiorul grupului......o bucsa....ceva.....
     
  11. radupro 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2009
    Locație:
    Fagaras
    Masina:
    Audi TT quttro,1.8T,180 cai
    deci...am fost la audi cu ea si mi-au zis ca e heldax-ul blocat adica partea electronica din spate care da comanda la grup...daca aveti vreo idee!!!cu mufa scoasa nu mai face(mufa de la grup)
     
  12. radupro 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2009
    Locație:
    Fagaras
    Masina:
    Audi TT quttro,1.8T,180 cai
    tin sa mentionez ca masina drept merge fara probleme,doar la viraj
     
  13. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    In ce sens e blocat Haldexul? E dus calculatorul si nu mai primeste nici o comanda? Sau nu mai functioneaza pompa de ulei? Sau e ceva spart in grup ? (mai putin probabil, pentru ca ar fi facut zgomot si ar fi trebuit sa ramana blocat spatele) Sau poate tot ansamblul nu primeste impuls electric(vreo intrerupere pe traseu, sau defectiune la mufele de legatura)?
     
  14. radupro 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2009
    Locație:
    Fagaras
    Masina:
    Audi TT quttro,1.8T,180 cai
    deci eu am fost la audi la brasov la reprezentanta si mi-au zis ca huruitul ala cand virez e ca e blocat haldexul si ca trebuie al haldex mi-au facut si o diagnoza parca motor asa scria pe factura.....deci intr-un cuvant tipul de-acolo mi-a zis ca e blocat haldexul si ca trebuie altul...deci eu cand cuplez mufa imi ramne permant blocat 4x4 si indiferent de manevra el ramne cuplat si cand virez se aude ca si cum rotile din spte nu pot tine pasul cu cele din fata adica ingradeste undeva pe tester ar fi trebuit sa iasa calculatorul daca ar fi defect si nu cred ca sunt asa de inculti aia de la audi sa ma puna sa schimb haldexul fara rost
     
  15. radupro 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2009
    Locație:
    Fagaras
    Masina:
    Audi TT quttro,1.8T,180 cai
    apropo mi-au zis ca s-a putea de la o lovitura puternica sa se fi blocat,deci lovit haldexul pe dedesupt
     
  16. radupro 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2009
    Locație:
    Fagaras
    Masina:
    Audi TT quttro,1.8T,180 cai
    deci haldexul primeste curent ca altfel daca as fi scos mufa nu mai decupla cand bag mufa el cupleaza doar ca ramane permanet cuplat
     
  17. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    In cazul asta eu cred in proportie de 90% ca este calculatorul de Haldex. Daca ramane permanent cuplat, cam singurul care dicteaza ce presiune sa bage pompa este calculatorul. Si vestea buna ar fi ca se poate cumpara separat, si nu tot ansamblul cum vor ei sa ti-l vanda, insa vestea proasta ar fi ca este destul de scump(undeva intre 600-700E). Din spusele unui domn de la Porsche Bucuresti, am inteles ca pica destul de des calculatorul.

    Insa tot ca o parere proprie ar fi ca asta nu este singura problema. In cazul in care haldexul ramane cuplat permanent, tot nu ar trebui sa faca zgomot la viraj. Sa presupunem ca ar functiona perfect si mergi pe un drum foarte alunecos, in conditiile astea el ar fi cuplat tot timpul, insa nu are voie sa faca zgomot cand iei un viraj. Deci ceva este posibil sa fie si la diferential.

    Cel mai bun sfat pe care ti-l pot da este sa gasesti pe cineva priceput, sa desfaca si haldexul si diferentialul si sa vada exact daca toate piesele din interior sunt intregi. Din fericire se gasesc aceste piese de cumparat, separat de ansamblu.
     
  18. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Ca o precizare la ce am spus mai sus, ca sa nu fiu gresit inteles: un haldex care functioneaza perfect, este cuplat tot timpul. Din ce ai spus tu, nu reusesc sa-mi dau seama daca este cuplat in mod normal(adica rotilor din spate le este transmisa cca 5% din puterea motorului, in conditii normale de drum), sau daca este cuplat la capacitate maxima, fiind blocat total, adica puterea motorului ajunge 50% pe fata si 50% pe spate (nu sunt sigur daca asta e procentajul corect de repartitie, dar cred ca ai inteles ce vreau sa spun)

    Daca este prima varianta, atunci calculatorul haldexului nu ar avea probleme, si inseamna ca trebuie sa verifici atent diferentialul
    Daca este a 2 varianta, atunci ai probleme o data cu calculatorul, si probabil o data cu diferentialul
     
  19. radupro 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2009
    Locație:
    Fagaras
    Masina:
    Audi TT quttro,1.8T,180 cai
    Deci sa ma fac inteles......masina cand este oprita dupa vre-o 5 secunde invarti cardanul cu mana.....dupa ce o pornesc cardanul ingheata adica se intareste si asa ramane si cand virez si cand merg inainte.....acum cum a tot nins i-am bagat mufa in spate si am zis ca poate-si mai da drumul deci cand patinez pe zapada patineaza si fata si spatele simultan fara probleme.....doar cand virez pe asfalt unde are aderenta si nu mai patineaza in functie de cat de tare virez asa de tare imi huruie...deci daca virez mai putin nu mai face asa tare adica aprope insesizabil......astazi i-am scos mufa ca s-a mai topit din zapada si parca a ramas ceva blocat in spate ca tot aud un hururit.......foarte slab si nu tot timpul
     
    Crist03 apreciază asta.
  20. barladi

    barladi Gold Member

    Înscris:
    10 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A7 3.0 Tdi (CDUC)- cca 300 CP
    Cum ti-am spus si pe mess, banuiesc ca ai probleme la diferential(grup)
     

Distribuie pagina asta