Salut, Am si eu o intrebare. Momentan ma aflu intr-o tara a uniunii eu., cu masina din Romania. Imi expira ITP. in februarie, si ma intrebam oare nu cumva se poate face aici.... M.O.T.??? Stie cineva despre asemenea cazuri...? Ms.,
Incearca sa dai un telefon la registrul auto roman sau scriele aici http://www.rarom.ro/?page=rfq desi nu cred ca se poate,la fel cum nici o masina inmatriculata in alta tara nu poate la noi.bafta.
Nu este recunoscut I.T.P facut intr-o tara a uniunii europene in alta tara a uniunii europene. Se lucreaza momentan la acest aspect pentru uniformizarea procedurilor de verificare tehnica periodica. De exemplu in Germania pe langa I.T.P care la ei se face de catre un organism care se numeste DEKRA anual se mai fac si teste de noxe obligatorii. In pricipiu fiecare tara are propriile ei norme, conditii si proceduri care trebuiesc indeplinite de catre un autoturism care circula pe drumurile publice (siguranta, sisteme de franare, lumini, noxe, etc.). Intr-un fel sunt intr-o tara si intr-un alt fel sunt in alta tara. Sa nu mai vorbim de America. Din aceasta cauza la noi in Romania nu sunt recunoscute diferite norme de poluare din alte state europene (vezi polemica D3 Norm - Euro2 sau Euro3, etc.) sau sisteme de iluminare de ex. in SUA sunt admise semnale luminoase rosii fata de Europa care sunt obligatorii cu bec galben sau far galben. Cutuma (procedura) legala este aceasta:ai inmatriculat autoturismul intr-o tara el va respecta normele legale ale verificarii tehnice specifice strict ale tarii unde este inmatriculat autoturismul. O seara buna
vad ca ai spus M.O.T daca te afli in uk......nu iti face nimeni MOT-ul daca masina nu este inscrisa in circulatie aici(DVLA)
Salutari. Ce trebuie stiut inainte de Verificarea Tehnica a masinii. Pentru inceput urmariti acest clip si dati-va cu parerea daca mai trebuie verificat ceva. Bafta! PS: Clipul e in germana dar o sa va da-ti seama despre ce este vorba http://www.youtube.com/user/schraubertv#p/u/89/DnPmPDMIUJI Nu uitati de scurgeriile de ulei! in caz ca nu aveti posibilitatea sa schimbati garnitura de baie de ulei,sau alte scurgeri la cutia de viteze, telescoape, etc., folositi un spray de curatat frane (expl: BREMSREINIGER) care se usuca rapid si inlatura petele de ulei. In cazul motoarelor pe benzina, inainte de ITP va sfatuiesc sa alimentati cu benzina cu cifra octanica mare, expl: Super 98 , pt. a diminua noxele si mai trebuie verificate bujiile si filtrul de aer, toate acestea scad noxele daca sunt noi sau in stare buna de functionare.
Jegmaneala pe fata la ITP Hai sa va zic pe scurt patania mea de ieri, m-am dus sa-mi fac ITP-ul ca un bun samaritean ce sunt in tara asta de ocupatie, chiar cu 7 zile inainte. Toate bune si frumoase, masina ok, noxe ok, poze alea-alea, imi zice nenea de acolo sa ma duc sa platesc contravaloarea ITP-ului, 85 lei la casa. Vin cu bonul bucuros, apoi stupoare, imi zice ca masina mea a fost respinsa pe motiv ca...acum partea fun, jante neconforme pe 16' dimensiuni neconforme la cauciuc 205/55/R16 si un rahat de far crapat de pietricica romaneasca de pe drum dar asta nu se mai punea ca nu era asa grav ! I-am zis pai bine ma nene de ce nu-mi spui de la inceput ca stau la 10 km si puneam jentile originale pe 195/65/r15? Asta dupa ce el s-a invartit la masina i-a facut poze si testarea motorului, apoi m-a trimis sa platesc! Ca sa nu mai spun ca in ora in care mi-a fost retinuta masina, ca asa cica le vine de pe server, mi-a mai facut odata noxele motorului, ca pun pariu ca ii mai vin niste coji si trebuie sa-i scoata si pe aia cumva. Imi zice sa vin peste 2 zile ca se rezolva si nu e nevoie sa schimb jentile, dar mai platesc 10 lei taxa de... revenire! Superrr! Pana la urma a fost greseala mea ca nu mi-am pus jentile originale si ma scapam de un babuin, dar nesimtirea si jegmaneala cu care am fost abordat si faptul ca pur si simplu imi cauta ceva sa revin ca sa mai ciupeasca ceva la revenire m-a enervat. Si am aflat de la colegi ca nu sunt singurul in situatia asta, au mai fost pe acolo si au patit-o. Numele societatii este SC ORFESCU SRL, langa RAR Targu-Jiu, asa ca feriti-va de ITP-ul lui audistii din gorj ca e pe mana cu magarii de la rar de acolo si fac numai invarteli.
la mine in talon scrie si 205/55/16 si 195/65/15 deci amandoua sunt ok. la tine nu scrie? ca de obicei asa iese din fabrica cu doua tipuri de pneuri, unul pentru vara si unul pentru iarna. da si tu 50 lei de un suc la magar sa nu mai zbarnaie si poate se rezolva ca doar nu-s probleme reale.
Pai de cand cu legea aia toti la RAR sunt mai severi am auzit. Oricum ai scapat ieftin 100 ron, eu dau 100ron ca tine + 100ron spaga sa nu ma mai terorizeze, face teste, imi spune ca aia aia e uzat, alta e buna bla bla, notez si am plecat. Cu 100 rom mi-a spus corect ce sa schimb pe viitor + f politicos ) . Asta am facut prin vara. In RO nu faci nimic fara spaga. Te duci in Deutchland pentru seriozitate, aici te costa
TOATE masinile au din fabrica mai multe dimensiuni de cauciucuri, minim 4. Da, 4. Inclusiv unele cu 185/65/15 M+S. Vina e din start a celor de la RAR pentru ca atunci cand se face CIV-ul pentru prima oara in Romania, ei omit sa scrie toate dimensiunile date de fabrica iar apoi daca te duci sa ti le adauge te plimba si iti iau si banii - din nou. Asadar, daca in carte/talon nu sunt trecute acele dimensiuni si tu le ai pe masina ti se pot intampla urmatoarele: - sa fi respins la ITP - sa ti se retina talonul de catre agentul de politie - sa ti se refuze plata unei daune la firma de asigurari, atunci cand esti implicat intr-un accident auto soldat cu avarii. Si toate astea pentru ca inginerii de la RAR nu si-a facut treaba de la inceput. Vezi patania lui Cristian S. de pe topicul asta.
La mine cei de la rar au mentionat intentionat o singura dimensiune in CIV 195/65/R15, mai jos e loc intr-adevar dar nu s-au mai obosit sa mentioneze..ca sa te mai stoarca de niste banuti. Ca la noi la nimeni!
Eu saptamana trecuta am facut ITP si cu totusi ca nu cunoasteam pe nimeni mi-a dat din prima inspectia fara probleme,oricum la tine o facut domnul acela o manevra...
nu a facut nici o manevra, a aplicat legea. probabil si astepta ceva. cei de la rar trec in carte doar dimensiunile care sunt pe masina in momentul omologarii. acum ca sa iti omologhezi cauciucurile si jantele trebuie sa mergi la o reprezentanta audi sa iti dea un certificat de conformitate cum ca poti monta acele dimensiuni( iti va da o lista lunga cu toate dimensiunile recomandate de producator) cu care mergi la rar si ti le trece in carte ori iti da o anexa stampilata. pe noile certificate nu mai apare mentiune cu dimensiuni roti insa in carte se pastreaza, adica nu se mai ia politia de tine pe strada dar nu scapi la itp.
Gresit. Reprezentanta Audi din 99% din orase nu au autoritate sa emita un act recunoscut de Audi Germania, asta poate face doar reprezentantul oficial al Audi in Romania, adica Porsche Romania. Ceea ce voi nu stiti este ca fiecare reprezentanta Audi din fiecare oras apartine unei firme de sine statatoare ce are exclusivitate pe judetul respectiv (exceptie poate face doar Bucuresti) din dorinta de a nu face concurenta interna. Pe scurt, doar Porsche ROMANIA poate elibera acel act de omologare, stampilat si parafat de directorul de omologari dl. Petre Todorescu. Si nu, cei de la RAR nu isi fac treaba, ei ar trebui sa treaca din start ceea ce producatorul a omologat pentru tipul de masina si de motor, nu ma mergi separat. Daca eu ma duc cu un B5, 1.6 si am pe el 245.35.R16 sa nu imi spui ca le omologheaza pentru ca nu are cum. Nici macar ZR-uri nu pot sa omologheze chiar daca sunt 205.55.R16
stiu caz concret la cineva care si-a luat hartie stampilata de la reprezentanta audi din iasi si a mers la rar pentru omologare, cel putin asa sustine. ma refeream ca la rar o omologheaza cu rotile cu care vine daca sunt conforme( cazul de fata 195/65/15, asa cum sunt si la mine trecute in certificat si civ). ei la rar oricum au baza de date si ar putea sa le treaca de la inceput, dar nu au chef
Exact. Si eu stiu caz concret cand s-a dus cu foi scoase la imprimanta si cu stampila de dealer si a fost ok... chiar acum vb cu el pe messenger. Insa la inceputul anului am fost 3 zile cu Cristian S, si ne-am plimbat de am crezut ca innebunim. Pana la urma a trimis d. Teodorescu hartii de omologare facute special pentru Cristi, cu stampila in original, si tot si-au mai gasit boi de la RAR sa comenteza ca vezi doamne nu era trecut VIN-ul. Ori acele documente au numar de omologare european de la x la y in care se incadreaza iar ala bate VIN-ul. In fine, varianta de sus e fara spaga, daca se impinge ceva atunci e altceva.
am cumparat-o inmatriculata pe spania dar nici nu ma gandesc sa ma duc sa-o inmatriculez pe ro sa ma jefuiasca astia....ca vor 1200 taxa de inmatriculare....am in cercat sa i-au actele de la unul care a lovit-o pe a lui si sa fac recarosare da ii dau lu ala 500 de euro pe acte,pe urma astia de la rar spun ca trebuie sa schimb motorul sa se numeasca recarosare plus taxe plus spaga....ies tot cat taxa +stress...si nu se merita...deci ultim solutie...bulgaria...450 de euro = drumul....mai acceptabil.