1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A6 C4 - antigel - termostat - discutii diverse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de piratu, 27 Ian 2011.

  1. piratu 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2010
    Locație:
    Dornesti, Suceava
    Masina:
    Audi A6 C4, 1.8, 1996
    Ieri am observat ca termocuplele imi stau pornite tot timpul, si cand pun contactul si cand dau cheie, i cand sta pornita, efectiv nu se mai opresc. Am fost la cineva si mi-a spus ca e bulbul de pe radiator. am sa ma duc maine sa iau unul, il schimb si vad daca se rezolva. Daca a mai avut cineva aceasta problema il rog sa ma ajute si pe mine.
     
  2. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Să ai în vedere un aspect important. La unele maşini şi cred că şi la a ta, termocupla este doar element de comandă. Executarea comenzii o face un releu, pentru diminuarea curentului ce ar trebui să-l suporte contactele termocuplei. De regulă defectarea termocuplei duce la imposibilitatea pornirii ventilatorului electric, la tine nu se mai opreşte. Scoate firele din termocuplă şi vezi ce se-ntâmplă. Dacă se opreşte ventilatorul, ea e de vină, dacă nu se opreşte atunci releul a rămas cu contactele lipite.
     
  3. piratu 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2010
    Locație:
    Dornesti, Suceava
    Masina:
    Audi A6 C4, 1.8, 1996
    In primul rand cred ca fac o confuzie intre termocupla si ventilator...Mie ventilatoarele imi stau pornite. Insa am rezolvat azi problema, era de vina bulbul ala din radiator, din cate am inteles el da comanda ventilatoarelor, l-am inlocuit cu unul nou si totul merge brici. Multumesc mult pt ajutor
     
  4. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Eu pot sa-ti spun sigur ca inainte aveam probleme cu termocupla,nu imi crestea temperatula la apa ramanea la 60.Dupa ce am schimbat termostatul totul e ok,apa ajunge imediat la 90 C.Ventilatorul trebuie sa mearga intruna,asa mergea si inainte si dupa ce am schimbat termostatul.Chestia sta in radiator care inainte era caldut intruna,iar acum pana la 95 de grade e rece si dupa ce se deschide termostatul devine fierbinte,se deschide circuitul.
     
  5. piratu 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2010
    Locație:
    Dornesti, Suceava
    Masina:
    Audi A6 C4, 1.8, 1996
    probabil la tine e altfel, la mine ambele ventilatoare sunt electrice, nu sunt actionate de curea, si stiu sigur ca trebuie sa porneasca la anumite intervale in functie de temperatura apei, insa la mine din cauza bulbului din radiator care era defect, stateau pornite intr-una
     
  6. Poly 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2009
    Locație:
    CLUJ
    Masina:
    Audi A6,C4,2.6 quattro
    Si eu am patit asta acum 2 luni, dar la mine era cuplata clima si nu puteam nici cum s-o opresc din buton.
    Asa ca am dat jos panoul cu comenzile,si am curatat contactele,iar de atunci nu mai am probleme.
     
  7. laurentiugut

    laurentiugut 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2012
    Locație:
    salaj
    Masina:
    a6,1.9,1995
    Salut,
    De curand am schimbat antigelul in motor si de atunci cand dau drumul sa incalzeasca in masina, scade temperatura de la motor. De la 90 grade scade si pana la 50. Care este problema ?
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Noi 2012
  8. robert28

    robert28 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T 2001 AWT (Ex. A6 C4 2.5 TDI AAT)
    Din cate spui se pare ca ai o problema cu termostatul care a ramas blocat pe deschis,iar antigelul circula in circuitul mare,a doua problema ar fi senzorul de temperatura (inclin sa cred ca nu este el de vina) dar ai avea fluctuatii mari pe ceasul din bord sau nu ar merge deloc.Bafta!
     
  9. laurentiugut

    laurentiugut 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2012
    Locație:
    salaj
    Masina:
    a6,1.9,1995
    Ok! termostatul este problema. Insa acum am o alta dificultate, nu stiu exact unde se afla termostatul (amplasamentul acestuia), deaorece cel de la care am cumparat masina, l-a scos afara pe cel vechi, fiind defect, fara sa il mai inlocuiasca.
    As fi recunoscator, daca mi-ti spune unde trebuie pus termostatul, am cumparat unul nou, insa nu stiu unde trebuie pus si nu vreau sa fac ceva gresit. Multumesc
     
  10. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Salutare, colegi forumisti ! Va cer un sfat pentru o problema la care nu am gasit lamurire, oricat mi-am stricat ochii pe net zilele astea.
    Cum stim cu totii, ale noastre AEL-uri se lasa foarte greu incalzite. Dar nici chiar asa: am facut un drum de 130 km si acul nu a ajuns la 90*, se oprise pe la 80, afara fiind peste 10*. Iar in oras am obturat chiar si tot radiatorul (am vrut doar sa testez) si tot nu urca la 90.
    Prima banuiala a fost termostatul. De fapt eram asa de convins, cam am cumparat direct unul nou si l-am inlocuit. Fostul e un Behr-T, actualul e un Wahler, ambele cu deschidere la 87*. Uimitor a fost cand le-am testat in apa fiarta, ambele se deschid normal! Deci nu era termostatul de vina. Montajul s-a facut cum trebuie, orientare 12/6, garnitura in capac etc.
    Pur si simplu nu inteleg de ce nu urca / mentine temperatura. Doua chestii mi se par ciudate:
    - Furtunul superior, cel dintre bloc si radiator si pe care sunt si cei 2 senzori, se incalzeste tare, abia pun mana, si relativ repede in 2-3 km. De ce ? Inseamna ca lichidul cald ajunge totusi in radiator fara ca termostatul sa fie deschis ? Sa fie un al 2 termostat /valva pe undeva, alaturi de cei 2 senzori, si care sa fie dus ? De ce la AEL termostatul vine pe furtunul inferior si nu pe cel de sus, cum e la majoritatea motoarelor ? De ce se permite transferul lichidului cald din bloc in radiator, inainte de termostat ?
    - Pe canalul 51 al climatronicului, temperatura se cramponeaza la 50* daca nu pornesc clima, si urca pana pe la 80 daca o pornesc.
    - Pe climatronic imi da 2 erori: 29.2 si 29.4, adica “belt slip detected HARD static” respectiv “sporadic”. Sa aiba legatura cu servo pompa care a inceput sa transpire ulei ?
    Am cercetat pe net si prin Haynes: ventilatorul cu visco-cuplajul invarte usor la rece, nu e blocat.
    La montajul t-statului, data fiind pierderea, am completat cu un litru de antigel concentrat. Poate fi concentratia mai “tare” un motiv de overcooling ?
    Am schimbat si acel sensor alb cu 2 pini, de sus. Nici o schimbare.
    De curand au fost schimbate toate garniturile din pompa de injectie. Parca e si pe acolo un sensor de temperatura, poate avea legatura ?
    Am scris atatea detalii tocmai in speranta ca va puteti face o idée si ma indrumati. Va multumesc.
     
  11. TudiConstanta 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6/2.5 tdi/1995
    salut ! am si eu un audi a6 c4 2.5 tdi , cod motor AAT , 116 cai si am o problema cu ea. Imi consuma antigelul si se combina cu uleiul din cutie. Mecanicul mi-a spus ca e spart radiatorul,aveti vreo idee,s-a mai izbit cineva de problema asta ? Masina sta la 90 de grade,doar ca mereu consuma antigelul/apa distilata.
     
  12. robert28

    robert28 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T 2001 AWT (Ex. A6 C4 2.5 TDI AAT)
    Nu inteleg cum poate sa se amestece cu uleiul din cutie ca nu are nici o legatura fizica cu circuitul antigelului,daca zici ca este spart radiatorul atunci schimba-l si vezi dupa aceea daca mai ai pierderi.
     
  13. TudiConstanta 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6/2.5 tdi/1995
    mentionez ca, cutia este automata . chestia cu radiatorul a fost parerea unui mecanic. nu stiu daca s-ar intalni lichidele acestea in radiator sau nu. ar putea fi garnitura de chiuloasa ?
     
  14. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    ; inainte verifica stand pe loc daca sub masina picura antigel cu motorul pornit apoi verifica uleiul daca are " spume " sau nivelul este crescut , atunci stii cu siguranta ca ai un defect la garnitura de chiulasa sau bloc motor fisurat
     
  15. TudiConstanta 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6/2.5 tdi/1995
    are simptomele astea, spumele si mai si picura antigel , sa fie sigur garnitura de chiuloasa? te-ai intalnit cu asa ceva?
     
  16. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Ar fi minunat sa fie doar garnitura de chiulasa prima data o schimbi si vezi , in cel mai rau caz , daca nu se remediaza situatia dupa , inseamna ca e fisurat pe undeva blocul motor atunci e nevoie de altul .
    Vezi pe unde picura / prelinge antigelul si rezolva si problema aia .
    ( da am trecut prin asa ceva cu alta marca , imi venea sa i dau foc ).
     
  17. TudiConstanta 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6/2.5 tdi/1995
    plus ca porneste greu tare,nu are compresie la a nu stiu cata cheie porneste . imi inchipui ca e greu,auzisem ca e mult de demontat, din pacate!! pana la urma de asta se combina uleiul din cutie cu antigelul zici ? o sa trebuiasca sa-l schimb si pe ala, si e o minunatie ca e cutie automata.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Fie cutie manuala sau automata, uleiul din cutie nu se combina cu antigelul !!!
     
  19. TudiConstanta 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6/2.5 tdi/1995
    sa fie ulei de la motor ? ca ulei sigur este !
     
  20. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Uleiul din motor , cel din cutie nu are nici o legatura cu antigelul !
    Verifica starea uleiului din motor - cel mai bine mergi la un mecanic care se pricepe ( ca vad ca nu prea le ai din pacate )
     

Distribuie pagina asta