1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A6 C6 - discuri/placute de frana - modificare sistem de franare

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de zeuss, 6 Iul 2008.

  1. Pop Ionut

    Pop Ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A6, 2TDI, 2009, Multitronic 170 CP
    Am inteles.
    Mersi!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pe fata procedezi in felul urmator.
    Desfaci capacul vasului de lichid de frana dupa care folosesti o presa sau faci parghie cu o surubelnita sau ce ai la indemana pentru a impinge pistonasul inapoi.
    Daca nu desfaci capacul vasului, le vei impinge foarte greu inapoi.
    P.S Pune o carpa in jurul vasului, posibil sa dea foarte putin pe langa cand impingi al 2-lea piston.
     
  3. Megatron Gold Member

    Înscris:
    25 Iun 2012
    Locație:
    Franţa / Zalău - Romania
    Masina:
    Audi
    Salut

    Se poate pune DOT 5.1 peste DOT4? Doar ca sa aduc lichidul de frana la nivel...
    Multumesc.
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da.
     
    Megatron apreciază asta.
  5. Megatron Gold Member

    Înscris:
    25 Iun 2012
    Locație:
    Franţa / Zalău - Romania
    Masina:
    Audi
    Multumesc Cristi. Din greseala am comandat 5.1 in loc de DOT4, cand mi-a ajuns comanda acasa am crezut ca a facut vanzatorul greseala. Dar apoi am observat ca era greseala mea, defapt nu am fost atent la comanda.
     
  6. Pop Ionut

    Pop Ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Feb 2016
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    A6, 2TDI, 2009, Multitronic 170 CP
    Multumesc frumos de indicatii! @audi66
     
  7. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Salut , incerc sa rezolv o problema destul de neplacuta , nu la masina personala , la masina unui prieten .
    Este vorba de deformarea discurilor fata (ovalizare) la un A6 , 2007 , V6 , 3000 TDI , Quattro . Masina are sowft stage 2 , dpf off , bla bla .
    Sistemul de franare este cel de 342 mm fata sau cat are , nu imi vine acum exact distanta .
    A incercat toate natiile de discuri de la cele mai proaste la cele mai performante , aici vorbim de la Delphi pana la zimmerman , singurele ne incercate ar fii ATE performance , dar nu ami am incredere sa incerc nimic si cred ca diferenta ar fii de putin kilometri in plus , ca totusi cu masurat fuzete , inlouit rulmenti , verificat etrieri , roti echilibrate de mai multe ori in locuri diferite si indreptate , anvelope noi (roti pe 19) , inlocuit brate fata , ce sa mai incerci ?
    Dupa 3-4000 de kilometri se deformeaza , incep sa bata , se simte in volan si in toata masina . Nici un set nu a tinut mai mult .
    Cat timp sunt noi sau indreptate , am incercat si asta cu indreptatul doua seturi de discuri , franeaza lin , nu este nici o plobleme . Apoi usor usor , incep iar distractia , iar trepidatii , iar se simte in toata masina , iar le schimbi sau indrepti , ... nu mai face 3-4000 de kilometrii si tot asa .
    Nu se vad urme se supra incalzire pe discuri iar mersul nu este unul sportiv , dupa atatea seturi de discuri si placute , fata spate , 8 la numar , te saturi de mers sport .
    Sunt prieten cu mecanica dar asta este deja ciudat . Nu mai am idei , nu mai stiu ce sa il ajut pe om sau ce sa schimbe la masina sa nu mai deformeze discurile .
    Sunt de accord ca masina este grea si cu tot cu sowft-ul are nevoie de putere de franare , dar nu in felul asta . Sa schimbi discurile mai des ca uleiul ...
    Poate a mai pati careva , poate un sfat , sunt deschis la idei noi . Multumesc .
     
  8. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    O posibila cauza ar fi rotile. Nu este ca le strange prea tare?
    Eu la mine asa am reusit sa ovalizez discurile pe fata. Cand facusem schimbul vara/iarna, dupa ce au fost strane ciobaneste, a doua zi au inceput sa bata.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu au voie sa se ovalizeze daca au fost montate corespunzator, adica, curatat in 2-3 etape locul unde se aseaza discul (smirghel, spray de discuri, eventual perie de sarma rotativa), verificat cu ceas comparator (ai valorile maxim admise pe o foaie ce vine livrata in pachet cu discurile), curatat bine etrierii si portetrierii.
    Un set inteleg, poate a avut ghinion, dar 8 ?!?
    Daca discurile au fost montate in 10 minute (cum se practica pe la majoritatea service-urilor) fara a curata nimic, de acolo si ovalizarea.
    Un schimb de discuri si placute facut ca la carte dureaza aprox. 2 ore.
     
    Pop Ionut apreciază asta.
  10. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Sa pui comparatorul pe fuzete sa vezi daca fuleaza trebuie sa ai suprafata perfec curata .
    Dupa cum am mentionat in postul anterior , am facut toate testele si masuratorile ca la carte .
    Faci totul ca la carte cum si ai spus cu perie rotativa , cu sprai de cupru inainte de punerea discurilor , cu verificarea discurilor dupa montare , tot cu comparator .
    Ok . Ai dreptate . Nu are voie sa faca . Dupa ce le indrept , tot incepe sa faca dupa aproximativ aceeasi distanta , exact acelasi lucru , ca si cum ar fii noi ...
    Nici mie nu imi place cum suna , l-am pus sa faca tot ce este cu putinta logic din punct de vedere mecanic cu hartiile in fata .
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Undeva, ceva nu e bine. Dupa ce ai facut si schimbat atatea nu mai imi vin in minte decat planetarele.
    Vezi ca un rol important au si placutele.
    Ambele discuri se ovalizeaza sau doar pe o parte ?
     
  12. spanu110976 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Feb 2012
    Locație:
    Napoli
    Masina:
    audi a6 avant, 2.0 BRF-136CP (170CP) 2006
    Eu dupa 3 seturi schimbate (ferodo premiere, abe si ate) am cumparat Pagid,din Anglia si n-am mai avut nicio problema. Am mai auzit ca TRW ar fi ok cat de cat. Doar di auzite iti zic de TRW.
    Oricum, sistemul franare fata de 321mm pe un 3000 cu cutie automata este subdimensionat.
     
    Ultima editare: 25 Apr 2016
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu de 321 am discurile.
    Un set de ATE mi le-a ovalizat la primul drum Romania-Italia.
    De atunci folosesc discuri Zimmermann si placute ATE fara probleme.
    Pagid sunt foarte ok ca si calitate, problema lor este ca nu se impaca bine cu orice placute.
     
  14. kimson

    kimson 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2014
    Locație:
    Austria
    Masina:
    A6 C6 avant 2,7 TDI (cu DPF)
    Am schimbat rotile de iarna/vara,pe care le am avut si vara trecuta,cauciucurile sint noi.Am iesit pe autobanda si surpriza, intre 140-160 aveam trepidatie,de la 160km pina la 200km nu se mai simtea nimic.
    Cu rotile de iarna nu aveam nici o trepidatie.Am fost si le am echilibrat pe toate 4 si am iesit iar pe autobanda,intradevar nu mai vibreaza la fel dar parca putin putin tot se mai simte.
    Ma gindesc la ce a spus Marian in postul #508 e adevarat.Eu recunosc le string de obicei destul de tare.Ramine sa le verific si daca sint discurile am sa va anunt.
     
  15. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    se strange cu momentul de 120Nm.
     
  16. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Merci pentru pareri .
    Discurile sunt de 347 mm am verificat sa nu fie dubii , cu etrieri cu un singur pistonas , in postul de mai sus am spus ca sunt de 342 mm (nu exista) .
    Incerc cu suportii de etrieri , daca nici asa nu reusesc ... !
    Apropo de strangerea la roti , in manualul de reparatie spune ca trebuie strans la 140 nm pentru A6 3.0 .
    Strangerea de 120 nm se face la masini pana in 1500 kg non Quattro si oricum 20 nm nu sunt o forta care sa deformeze miezul discului prin stranger .
     
  17. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Știe cineva dacă un set de etrieri de pe un s8 se potrivesc pe un a6 c6 avant din 2006 motor 3.0tdi tracțiune quattro.
    Codul etrierilor este 4D0615105
    Multumesc
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Etka nu gaseste codul pus de tine. Pentru A6 C6 quatro si A8/S8, exista cod compatibil, dar acesta este 4E0615123D.
     
  19. Megatron Gold Member

    Înscris:
    25 Iun 2012
    Locație:
    Franţa / Zalău - Romania
    Masina:
    Audi
    Salut

    Orice etrier de A8 4E potriveste pe A6 4F. Numai ca incepand cu sistemul de franare 1LL 360mm si 1LJ 385mm etrieri trebuie sa vina cu suporti cu tot. Eu am avut pe masina 1LL si acum am 1LJ. 1LJ vine de pa A8 W12, si este exact la fel ca cele de S6 si S8, doar ca potriveste pe A6 C6.
    De pe S8 4E si S6 C6 nu potrivesc suportii de etrier pe A6 C6. Am testat pe masina mea...

    gabitza121, ce vrei sa faci?

    Edit.

    Vezi ca sistemul de franare 385x36mm, ca si cel de S6 si S8 cere jante de 19" de A6 4F, sau jante de 18" de Audi A6 4G.

    Sistemul de franare 360x34mm cere jante de minim 17" originale Audi.
     
    Ultima editare: 30 Apr 2016
    gabitza121 apreciază asta.
  20. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Mulțumesc amândurora de răspuns. Megatron răspunsul tău mi-a ușurat viata. Vreau sa îmi fac upgrade la frane înainte sa ma apuc de altele.
    Planurile sunt multe dar frânele vreau sa fie printre primele. De ce ai trecut de la 1LL la 1LJ adică ma interesează dacă nu ți-a plăcut ?
    Sau mai bine te întreb asa ca și feedback de la standard la 1LL cum a fost ca și diferența de franare și după aia de la 1LJ.
    Frânele mele sunt ok momentan dar știu ca stilul meu de condus ma ajuta sa le stric(nu merg cu piciorul în frână dar merg tare și la c5 am stricat doua seturi de discuri și nici nu avea puterea la asta)
    Mulțumesc
     

Distribuie pagina asta