1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de racire motor - Temperatura motor - termostat defect la A3 8L - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de cip2712, 26 Feb 2008.

  1. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    111 e cam mult,dar pina in 107-108 la relantii este normal
    furtunul nu iasa din termostat si intra in radiator,e invers.....este returul.....iasa din radiator si intra in termostat...si e mereu rece,este si normal sa fie ca sa raceasca coolant-ul din motor.
    sunt mai mult ca sigur ca ai climatronic...in timpul mersului pune pe canalul 49 si acolo iti arata temperatura din motor(adica masurata de senzorul din carcasa unde se afla si termostatul) si o sa vezi ca atunci cand accelerezi scade temp si cind stai la relantii,urca
    deci iti spun ca termostatul deschide mecanic la 105....daca vrei sa intelegi e bine..daca nu,e problema ta.
    Asa turatii la relantii am si eu : 670rpm plus sau minus
    si ti-am explicat...mai citeste odata.ventilatorul porneste numai daca coolant-ul care trece peste senzorul de jos de la radiator este mai mare decit plaja maxima care o are el.111 grade ai in motor,pina ajunge pe retur la senzor,scade drastic.Ce nu ii clar???
    Si eu am AVU 1.6 benzin si tot behr am avut si eu....
    Tu ai o problema cu missfire...aia trebuie rezolvata.Nu cred ca missfire are legatura cu sistemul de racire..Cu cit temperatura este mai mare,si arderea este mai buna,daca amestecul se face bine si atingi un consum optim,prevazut de inginerii de la audi.Deci din cauza ca este caldura mare...se sufoca oxigenul?sau bujia?sau scanteia?
    Nu inteleg de ce ai schimbat 3 termostate...sau cel putin dup ce ai schimbat atitea si ai vazut ca tot asa ii...ce nu reusesti sa te convingi?
    Deci eu ma dau batut...imi cer scuze ca te-am bulversat mai tare.
    Iti recomand sa mergi pe mina a...cui vrei tu
    Bafta
     
    Torres95 apreciază asta.
  2. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Nu te enerva, acum am inteles ce ai zis tu, toti "patiserii" la care am fost mi-au zis ca furtunul care iese din termostat si intra jos in radiator e turul nicidecum returul. Intelegi ? Am schimbat 3 termostate pentru ca ziceau ca sunt defecte ca nu deschid si ziceau ca e temperatura mare si din cauza aia am missfire si daca pun clima scade temp si dispare misafire.
    Acum pot sta linistit, merci mult ca m-ai luminat cum sta treaba cu termostatul si cu faptul ca acela e returul. "Patiserii" ziceau ca furtunul de sus de la radiator e returul si cel care iese din termostat e turul. Stii cum am reusit sa ma conving ? am luat acasa fain frumos creionul de faza cu motorul cald am scos mufa de la termostat si am verificat pinii din mufa si am vazut cum da ECU impulsuri, apoi am pus mufa inapoi am turat motorul aproape de 5000 de ture si atunci a deschis termostatul. Faza cu meniul climei, pe 49 dobicei arata cu maxim 2 grade mai putin decat indica pe tester.

    Aprinderea e noua,sistemul de racire e nou....dar missfire la relanti pe canale am si nimeni nu ii da de cap nu stiu ce sa mai fac,ce sa mai verific...
     
  3. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Ai schimbat bobina si bujii, dar nu si fisele. Du-te sa iti masoare ce valoare ai in cap la fise ca fapt divers si stiu ca nu e acelasi lucru. Dar na, poate. La un amic la un generator, acelasi lucru: benzina,s canteia, dar nu pornea adica un fel de missfire. La un control amanuntit s-a descoperit firul de la fisa ca ar fi belit si pierdea curent si nu dadea destul, deci dadea ca scanteia, dar nu suficient
    Intereseazate de tot ce tine de aprindere. Missfire poate fi ca nu ai scanteie puternica, ca nu "pisa" destula benzina, oxigen sarac, cap de bujie murdara (cum aveam eu, dar s-a rezolvat dupa segmentare) si altele.
     
    Torres95 apreciază asta.
  4. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Fisele le-am schimbat vara trecuta tesla parca. Electricianul mi-a zis ca daca ar fi fisele missfire-ul la relantiv nu s-ar muta ar ramane mereu. La mine ba e pe 4 ba pe 3 ba pe 2 pa toti pe zero ba 2-3-4 deodata.
    Bujiile dupa seria de sasiu au fost luate NGK 20 lei bucata, bobina noua Bremi, 95 la suta mereu porneste la sfert de cheie. Unii zic ca de la benzina ar face asa. M-am gandit sa bag un aditiv in benzina, merge prea frumos motorul in mers si trage prea bine ca sa fie ceva din injectoare.
     
  5. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Salutare! Ce temperatura aveti pe canalul 49 in meniul climei sau pe vcds cu motorul cald?mie mi se pare mult 108-111 grade......unii prieteni cu acelasi motor(1.6 avu) mi.au zis ca au 102 grade...si furtunul de jos care iese din termostat mereu cald,la mine ffff rar se incalzeste deobicei deloc nici chiar dupa drumuri lungi...
     
  6. Torres95 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2015
    Locație:
    Bihor
    Masina:
    Audi a4 1.8 125cp ADR 1997; audi a3, 1.6 Avu 102 cp 2002,
    Salutare!Ma poate ajuta cineva cu un cod oem sau cu o poza a senzorului de temperatura de pe radiator(acela de culoare gri),e pe filet sau cu oring si clema?multumesc(audi a3 8L 1.6 avu)
     
  7. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Torres95
    Acesta este. Am unul acasa de rezerva, dar cel mai bine da-l jos pe al tau si du-te cu el la un magazin de piese auto si sa iti comande dupa seria de pe el (asta presupunand ca e cel original sau cel/cei ce au avut masina inaintea ta, daca l-au schimbat, au comandat tot dupa codul ce era pe piesa originala).
    Vezi ca sunt senzori ce au "plaja" de cuplare diferita, tu cumpara exact dupa codul ce ai tu pe masina. Cost undeva la 100 lei.

    P.S.:

    Nici un furtun nu iase din termostat, este doar unul ce intra, fiind pe retur, coolant-ul vine pe furtun si trece prin termostat si nu invers. Ar trebui sa te bucuri ca este rece doarece cu coolant mai "rece" se raceste motorul si nicidecum cu unul fierbinte. Furtunul acela e gros, rar o sa il simti cald bine, doar caldut.
    Am vazut masini care nici la 30 grade afara nu porneau ventilatoarele, pentru ca se putea face racirea in parametrii si fara ajutor din partea lor. Parerea mea este ca il schimbi degeaba, dar na...banii tai, masina ta.
    Si repet: termostatul tau deschide MECANIC la 105 grade, tu poti sa ajungi la 102 grade doar daca mergi cu masina intre 3500-400 rpm.Incearca!
    Iarasi ma repet ca sa poti intelege.Turandu-l mai tare, ECU da impuls electric la rezistenta din termostat care face sa se deschida mai tare si sa raceasca mai bine, e si logic.
    Ma indoiesc, de mi se rupe spatele, ca "amicii" tai au constant 102 grade in motor.
     
  8. Liviu85

    Liviu85 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2018
    Locație:
    Neamt
    Masina:
    Audia A3 8l 2003
    Bună seara !!!Sunt nou pe forum ,am devenit recent posesorul mașinii din semnătură Audi A3 1.9 TDI 2002.O problemă la care nu găsesc rezolvare sunt acele indicatoare de la temperatură lichilichid răcire și nivel combustibil care nu-mi arată nimic ,am schimbat senzorii ,respectiv sonda litrometică dar în zadar .Care e părerea voastră e posibil să fie ceasul problema .îmi și beep-ăie computerul arătândumi problemă la răcire ,și lipsă combustibil .Vă mulțumesc mult
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca ai fi citit forumul si in special acest topic si topicul din aria A4 B5 (in principiu sunt aceleasi ceasuri) ai fi aflat ca probabil trebuie sa schimbi ceasurile dar asta dupa o verificare si o diagnoza temeinica. Adica la electrician auto profesionist, nu un agarici, ai fost ? Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai. Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Alte ceasuri.
     
  11. Liviu85

    Liviu85 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2018
    Locație:
    Neamt
    Masina:
    Audia A3 8l 2003
    Îți mulțumesc ,și scuze că m-am grăbit să postez aici. Urmează să merg la diagnoză .O zi bună
     
  12. StaicuAlin 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2018
    Locație:
    United Kingdom - Filiasi/Romania
    Masina:
    A4,1.9,2004
    Salutare oameni buni , am in A4 , B6 , 1.9 TDI 2004 , automat. Il am de putin timp, si am observat ca nu prea sta apa la 90 ( de obicei sta pe la 72-75 ) , schimbat termostat si senzor temperatura apa, tot nimic. Testat ceas bord, cu gandul ca acesta e defect, cat arata el, arata si pe program. Am observat ieri, ca daca merg pe manual, si merg agresiv se ridica apa si incearca sa se mentina la 90 ( dar asta daca merg cu ea tot timpul agresiv si turata ) , cum o trec pe automat , cum scade iar temperatura la un 72-75.
    Care sa fie buba? Pe termostat scrie 87° , sa fi pus eu garnitura la termostat gresit?( intai am pus termostatul in blocul motor, dupa garnitura, si tubulatura)
     
  13. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Nu e bun termostatul.
    Garnitura are treba cu scaparea antigelului din instalatie, nu cu functionarea termostatului.
     
  14. BH-93-RRD

    BH-93-RRD 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Ian 2016
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A3, 1.6, 2001
    Salutare tuturor. Am si eu o intrebare ce cred eu ca tine de termostat, doar ca are un comportament ciudat despre care nu am gasit nimic scris. Anul trecut am schimbat termostatul pentru ca nu tinea apa calda (asa mi-a zis electricianul) si daca porneam clima dupa cateva minute mi se aprindeau martori in bord ceea ce imi influenta mersul si performantele masinii (pana la resetarea erorilor). Acum problema este ca in mers la drum intins temperatura la apa nu imi urca deloc dar daca circul in oras sau stau pe loc temperatura urca normal. Sa-mi iau alt termostat? Mersi!
     
  15. IonutCB

    IonutCB 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Aug 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2002
    Salutare,
    Masina mea este un Audi A3 1.6 AVU 102 Cp din anul 2002. Pe ea am instrumentar de bord 8L0 920 900 N Jaeger Magneti Marelli minidot.

    Problema, care a aparut spre finalul anului 2017:
    Sporadic, dar destul de des, temperatura lichidului de racire indicata de instrumentar creste peste 90 de grade si se duce spre 120 de grade. Isi revine dupa 5 - 10 minute, iar dupa o oarecare perioada creste din nou temperatura peste 90 de grade. Uneori, dupa ce acul sta la 120 de grade, coboara usor la 90 de grade. Alteori, pica direct la 60 de grade, valoarea default. Cateodata nu face probleme de loc, alteori e razna tot drumul.
    Problema mea cea mai mare nu e faptul ca am temperatura masinii indicata eronat ci comportamentul masinii. Odata ce temperatura indicata in bord trece peste 90 de grade, ventilatorul pentru racirea motorului e actionat. Un alt simptom e ca imi taie clima. (probabil intra in ceva safe/limp mode)

    Ce am facut pana acum:
    Am schimbat termostatul.
    Am schimbat senzorul de temperatura al lichidului de racire de pe termostat. Nu stiu daca sunt mai multi senzori, din service-uri am inteles ca cel de pe termostat ar fi singurul.
    Atunci cand mi-a fost schimbat termostatul si senzorul, tipul de la service a pus un pistol cu laser in zona termostatului si a masurat ±76 de grade iar instrumentarul indica atunci ±110 grade.
    Am fost la cineva sa-mi verifice firele care pornesc de la senzor, dar nu complet ci doar in compartimentul motor. Deci nu s-a ajuns pana la ECU si sincer nu stiu exact cat s-a verificat si cat de migalaosa a fost verificarea.
    Mi s-a spus ca instrumentarul ar fi de vina in 3 locuri.
    Am ajuns sa cumpar din dezmembrari un instrumentar (cu acelasi cod ca si al instrumentarului de pe masina mea) cu 400 de lei, dar degeaba pentru ca nu-l pot folosi din cauza imobilizatorului. Nu ma asteptam sa fiu nevoit sa mai platesc 300 de lei pentru a sincroniza cheia la noul instrumentar si incep sa cred din nou ca poate totusi problema nu e instrumentarul si nu stiu daca sa mai investesc 300 de lei sau sa returnez instrumentarul.

    Problema pe care incerc sa o rezolv e sa nu-mi mai porneasca ventilatorul razna si sa nu-mi mai fie taiat aerul conditionat.

    Ideea e ca am fost la un service si de la ECU primeam valoarea de 30 de grade (masina nici nu era pornita), iar de la instruments primeam peste 90 de grade.

    S-a mai confruntat cineva cu asta si a gasit problema ? Voi ce credeti, sa fie totusi instrumentarul, sa fie ECU sau sa fie pe undeva ceva scurt circuit ? Eu nu stiu ce sa mai cred.
     
  16. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Senzorul verde (el ii zice la ECU ce temperatura are coolant-ul), cel cu 4 pini de pe carcasa unde intra termostatul. Termostatul in sine NU are senzor, nu indica nici o valoare, el e doar parte mecanica care deschide sau nu, incearca sa iei un senzor OEM, deoarece unul AM posibil sa nu te tina mult sau prost facute.
    Daca valorile trimise catre ECU nu se incadreaza in valoarea ce o are el "stocata in mapa", atunci el "crede" ca este eroare si comuta ventilatoarele pe modul avarie, adica merg la stage 2 constant.
    Daca tot ai VCDS si ai vazut eroarea, trebuia sa le stergi si daca tot reapar, sa schimbi senzorul ce zice acolo si daca tot asa facea, reveneai cu un info. De fapt tu ai raspuns singur la intrebare.
    Vezi si de senzorul temperatura ulei.

    te rog zimi si mie cum ai facut?!

    Apropo,mai este un senzor pe radiator jos,care ala zice la ventilatoare cand sa porneasca sau nu,are o plaja de valori si in functie de temp coolant-ului,el zice daca sa porneasca sau nu.Alti senzori la temp coolant nu sunt.
    Daca nu ai fi avut problema ventilatoarelor as fi zis ca e ceasu de bord,la astea se cam duce bobina ce invarte acu,problema des intalnita.
    Presupunand ca ECU nu are nimic,atunci e senzorul cel cu 4 pini.nu te zgarcii,ia OEM,ca platesti mai mult.Si ca sa vezi daca e senzorul,pune klimatronicul pe canal 49 sau 51,nu mai stiu exact si vezi acolo ce valori ai la coolant-ul,sau foloseste VCDS in timpul mersului sa vezi ce valori da senzorul.
     
    Ultima editare: 1 Feb 2019
  17. IonutCB

    IonutCB 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Aug 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2002
    Salut @alle_ares!

    Poate ca n-am folosit cea mai fericita exprimare, dar la asta ma refeream, ca am schimbat senzorul care se conecteaza pe carcasa termostatului.

    Atunci cand am cumparat senzorul respectiv am primit si un dop (are ca rol stoparea apei dupa scoaterea vechiului senzor pana la montarea celui nou) si l-am lasat in locul senzorului, iar senzorul l-am lasat atarnand pe afara, sa vad ce temp indica. Temperatura indicata era din nou peste 90 de grade iar ventilatoarele cuplate.

    Atunci cand am facut operatia descrisa in paragraful de deasupra nu aveam eroare pe senzorul de ulei. Ce-i drept, ar trebui sa-l schimb si pe el dar nu cred ca are legatura cu temp apei.

    Ma poti ajuta te rog sa identific care si unde e amplasat senzorul de pe radiator, poate cu o poza ceva ? Si eu ma gandeam ca mai trebuie sa existe un senzor si pe radiator (vezi poza enigne_temp_vs_radiator_temp) dar prin ce service-uri am fost nu stiau decat de cel de pe carcasa termostatului. Am cautat si pe site-uri de piese si nu am gasit senzorul respectiv.

    Merci.
     
  18. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Din cunostiintele mele,doar senzorul cel verde cu 4 pini de pe carcasa trimite info la ECU si ceas bord,s-au mai intilnit probleme din astea.
    Cel de pe radiator( este gri si are 2 pini si este in jur 90ron,cauta dupa codul de pe el,ca sunt multi habarnisti si iti aduc altceva,sunt patit,stiu ce zic,nu cauta dupa seria sasiu sau altceva),are o plaja de valori,cupleaza la 95grade si decupleaza la 87grade(e doar un exemplu ca nu mai stiu exact plaja de valori).El se afla exact deasupra de furtunul de retur,in partea de jos dreapta cu stai fata masini si te uiti in jos.Furtunul de retur este cel care intra in termostat.Termostatul deschide mecanic la 105grade.Daca coolant-ul ce este si trece prin radiator,implicit peste acel senzor, este mai mare decat valoarea maxima la care cupleaza senzorul de pe radiator,atunci acesta cupleaza si porneste ventilatorul in stage 1 sau 2 in functie de cat de fierbinte este coolant-ul.Asa functioneaza senzorul din radiator.Nu am poza cu el,daca nu il gasesti,fac una.
    Pe termostat nu este decat o mufa,care nu face altceva decat sa conduca 2 fire catre o rezistenta din interiorul termostatului.Daca te uiti la termostat din partea din spate(unde intra furtunul) vezi ca e o conducta la 90grade,in interiorul eu sunt 2 fire.Aceste 2 fire incalzesc o rezistenta care dilata o ceara ce impinge un pin spre exterior care face sa se deschida termostatul mai tare cind "tu" mergi cu 4000rpm +.S-a mai explicat asta.
    Senzorul de pe carcasa,el zice temperatura din motor(relativa as zice,pentru ca exact in motor sunt ceva grade in plus,dar sigur inginerii de la audi au luat in calcul asa ceva)Senzorul verde cu 4 pini trimite informatia catre ECU care acesta la randul lui le "analizeaza".Eu zic sa iei unul OEM ,sa vezi daca mai face figuri.intreaba unde iei piesa,daca nu merge,o poti returna?in caz ca nu e senzorul,sa nu pierzi bani,OEM e mai scump.Eu tot merg pe ideea ca el e de vina.Ceasurile daca indicau gresit nu aveau legatura cu ventilatoarele si valori eronate in VCDS.
    Mai este si posibilitatea ca o paleta de la pompa de apa sa fie rupta,si sa nu recircule bine coolant-ul(antigelul),posibil sa iti fie obstructionate canalele pe unde trece coolant-ul prin motor si de aici sa se incalzeasca,dar asta se face treptat.adica treptat creste,treptat scade,cu o viteza mai mare sau mai mica,depinde de situatie,dar tu ai zis ca ti-a scazut brusc de la 120 la 60.Semn clar de senzor defect,sau functionalitate proasta.
    Asta este parerea mea....nu inseamna ca am dreptate!Din experianta mea...asta e concluzia

    PS inca un lucru....la relanti ....1.6 benzin , in motor , temp coolant-ului masurat la capul senzorului este de 107-108...mai rar catre 110,la mers normal intre 102-104 , in ture mari am vazut si 100 grade.Asta spun din experienta mea,verificat de multi ori pe masina mea.
    Din citite , temp maxima in motor sa depasesca veci 115grade,e limita maxima dar nici sa nu scade la 95,pentru ca la motor ii trebuie o temperatura optima sa functioneze in parametrii normali,si aderea este mai buna(consumul :))Daca mergi in extrema ,peste 115 risti sa topesti furtune,decalesti piese...etc
    Oricum tu vezi 90 in bord,ea nu are veci 90 in motor,termostatul deschide la 105 mecanic....deci!dar acul nu trebuie sa depaseasca 90 veci.Cand a depasit,semn clar ca ceva nu merge.
     
    Ultima editare: 1 Feb 2019
  19. IonutCB

    IonutCB 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Aug 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2002
    Temperatura reala nu e precum cea indicata nici pe diagnoza si nici pe instrumentar. Exemplu: Acum doua seri am stat in masina mai bine de o ora. Deci ideea e ca nici macar nu am pornit masina, doar am avut contactul pus, si acul s-a dus la 120 de grade + pornit ventilator, faza care s-a repetat de 2-3 ori.
    Sunt convins ca temperatura lichidului de racire nu sare peste limitele normale. Mentionez din nou ca simptomele astea la masina le am din decembrie 2017. As fi avut ceva daune de atunci.
     
  20. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Mediaș
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Pai si din 2017 nu ai reusit sa rezolvi problema ?? Sper ca sfaturile mele sa te ajute.
     

Distribuie pagina asta