1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 3.0 TDI la Audi A4 B9 (8W) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de lsc05, 26 Sep 2019.

  1. lsc05

    lsc05 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 B9, 3.0 TDI (CSWB) quattro 218 hp, 2017
    Salut,

    Am fost cu masina la revizie saptamana asta si mi s-a facut o observatie ca se aude un tacanit din zona axului cu came si ca ar trebui sa investighez problema. Cand am deschis si eu capota atunci sa ascult nu am auzit nimic nou, doar acelasi "tacanit" cu care stiam ca a venit masina de pe poarta fabricii, despre care ma interesasem si stiam ca toate motoarele V6 3.0 tdi de la Audi tacane asa.
    Am facut niste cautari totusi si am ajuns la video-ul postat de colegul @caiac din topicul despre motorul asta din aria A7 si mi s-a parut totusi ca se aude un tacanit anormal la motorul lui. Am mai fost o data la masina mea sa ascult mai cu atentie si am descoperit ca e exact acelasi tacanit ca cel din video, care mi se pare ca nu e acelasi sunet specific pe care il au motoarele 3.0 din fabrica.
    Am facut si eu o inregistrare si o voi pune aici. Cel mai bine se aude spre sfarsit cand mi-am dat si eu seama de unde vine exact si am dus telefonul inapoi in partea stanga a motorului.



    Masina are 45.000 km si asta e cumva motivul pentru care postez aici si as vrea sa aud niste pareri. Mi se pare ca o problema de genul asta este prematura si chiar daca masina e in garantie, nu prea as vrea sa se umble la motor la o "varsta" asa de frageda, mai ales ca nici nu am incredere prea multa in reprezentante si in service-uri in general. La altcineva nici nu o pot duce din cauza ca e in garantie.

    Acum am vazut ca unii colegi il considera un zgomot normal, specific motorului, in schimb colegul a spus ca nu se mai aude dupa ce a schimbat saibele de foc si O-ring-urile.
    Ma gandeam poate mai este cineva pe aici care a facut acelasi lucru si s-a rezolvat problema sau poate @caiac ne poate spune cum a mai evoluat problema dupa 8-9 luni: s-a mai auzit sau nu ?
     
  2. Caprita Emanuel

    Caprita Emanuel Silver Member

    Înscris:
    9 Ian 2018
    Locație:
    Rastatt DE
    Masina:
    A7 3.0 TDI 2015 (CRTE)
    Salut,motorul tău nu se aude bine deloc!Trebuiesc schimbate axele cu came.Toate modelele de 3.0 TDI din 2015 pana la inceputul lui 2018 au aceasta problemă la axele cu came si intinzatorul de lanț. În germania se face pe garanție. Operațiunea nu e una simplă
     
    lsc05 apreciază asta.
  3. lsc05

    lsc05 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 B9, 3.0 TDI (CSWB) quattro 218 hp, 2017
    Si aici tot pe garantie o vor face daca vor gasi probleme, am discutat asta deja. Doar ca sunt asa cu inima stransa sa se umble la motor la doar 45k km, la o reprezentanta in Romania.
    Daca zici ca e o problema comuna, care e cauza de fapt? Axele cu came in sine sunt proaste si se uzeaza prematur, sau e alta piesa?(tacheti, lant, intinzatoare)
    Cei de la reprezentanta au zis ca vor verifica si daca este vreo actiune de fabrica pe tema asta, dar dupa ce am citit ce ai zis tu, mi s-ar parea normal sa fie..
     
  4. Caprita Emanuel

    Caprita Emanuel Silver Member

    Înscris:
    9 Ian 2018
    Locație:
    Rastatt DE
    Masina:
    A7 3.0 TDI 2015 (CRTE)
    Eu citesc si in forumul German si aici sunt foarte multe mașini cu problema asta la axele cu came. Unele mașini chiar cu 20-30 mii km.Axele cu came sunt problema materialul din care sunt făcute. Treaba este va unii au schimbat axele de 2 -3 ori deja.
     
    lsc05 apreciază asta.
  5. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    știu pe cineva la cluj cu aceeași problemă cu un q7. au eliminat efectul nu au identificat cauza.
     
    lsc05 apreciază asta.
  6. lsc05

    lsc05 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 B9, 3.0 TDI (CSWB) quattro 218 hp, 2017
    Au eliminat efectul facand ce? Au facut motorul bucati si i-au schimbat axele cu came?
     
  7. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    au făcut motorul bucăți și au schimbat tacheții. 2 erau uzați. au zis că a fost un lot cu probleme.
     
  8. Robertaudia4b9

    Robertaudia4b9 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2020
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi a4 3.0 2016
    Salutare,
    Nu de mult timp am achiziționat un audi A4 B9 3.0 TDI 272 cp an 2016. Masina are 54.000 de km.
    Masina a rulat si in continuare ruleaza perfect. Acum 2 saptamani am avut o mica problema cu antigelul, imi picura antigel din blocul motor (nu stiu ce a fost dar a fost ceva minor, reparația a fost făcută la reprezentanta Audi in Germania). Locuiesc in Germania.

    Problema este urmatoarea: cand am cumparat masina acum 3 luni si pana in prezent, temperatura a fost scăzută, in fiecare dimineață masina pornea cu "șocul" undeva la 1000 rpm. Dupa incalzire la 90 grade, masina sta undeva la 800 rpm. Motorul se aude perfect, parca ar fi un motor benzina.
    Dar apare si dispare un țăcănit care se aude mai tare. In timp ce se aude țăcănitul apas pedala de frana si dispare. Este ceva ciudat. Apare si dispare.
    Si nu cred ca se aude de la motor pentru ca motorul are sunetul lui si țăcănitul se aude dar nu la motor.
    Dupa reparația piesei care crea pierderea de lichid pentru racire masina a fost verificată complet de catre reprezentanta AUDI. Si nu s-a spus nimic de acest sunet. Nu am martori nu am nimic. Masina rulează perfect. Daca are cineva idee ce se poate auzi, va rog un sfat. Multumesc
     
  9. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Salut, stii bancul cu tacanitul dintre volan si scaun? :)

    Ai putea sa dai mai multe detalii referitor la cand se aude, e pe loc sau la ce viteza etc., daca nu apesi frana cat timp se aude si tot asa.

    Din ce stiu eu, la 3.0tdi se mai auzeau clapetele de la admisie, dar asta dupa ce opresti motorul, se mai pot auzi zgomote prin bord de la clapetele climei si tot asa.. pe la 40km/h se mai aude un zgomot de pe la ESP..trebuie sa fii mai specific.
     
    Robertaudia4b9 apreciază asta.
  10. Robertaudia4b9

    Robertaudia4b9 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2020
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi a4 3.0 2016
    Salut,
    Nu stiu bancul. Dar ma îngrijorează o masina cu 55.000 km sa aiba un sunet ciudat. Deci sunetul apare cand masina sta pe loc pe liber.
    Si nu are același ritm cu motorul. Tine cateva secunde 5-10 secunde si se oprește. Dupa la ceva timp apare iară. Se aude exact ca o trepidație.
    Nu se aseamănă cu problema colegilor de mai sus. Eu cred ca se aude in partea stângă. Si trancanitul nu are un ritm constant. Exact ca o bucată de metal in vibratie.
     
  11. Mitiy

    Mitiy Silver Member

    Înscris:
    2 Ian 2014
    Locație:
    Rădăuți
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0TFSI 2012
    Nu e posibil sa fie volanta oare?
     
  12. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Ar putea fi pompa de la webasto, avand 3.0tdi sigur are standard. Nu prea are legatura cu apasarea franei totusi, dar exact asa se aude, ca un tacanit, dar de obicei din spatele masinii unde are rezervorul. Vezi in manual ce zice de pompa respectiva si cum/cand functioneaza. De obicei la temperaturi scazute pleaca la cateva secunde dupa ce pornesti motorul si se opreste dupa ce ajunge apa la 90 grade.

    edit: acela e tot bancul :)
     
  13. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    Confirm si eu acelasi tacanit la motorul CSWB din dotare.
    Suplimentar, se mai aude un zgomot infundat din zona turbinei.
    Masina are 200.000 km.
     
    Audi a4 b9 esp apreciază asta.
  14. Audi a4 b9 esp 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2020
    Locație:
    Câmpia-Turzii
    Masina:
    Audi a4 b9 avant
    Salut,
    Ce ai facut pana la urma, cum ai rezolvat problema ? Ai schimbat axe came ? Cati km are masina ?
     
  15. lsc05

    lsc05 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 B9, 3.0 TDI (CSWB) quattro 218 hp, 2017
    Salut,
    Am schimbat axele cu came si tacheții de pe bancul 1 la revizia de 60 000 km. Interventia s-a facut la reprezentanta, pe garantie.
    In plus, s-a schimbat si pompa de ulei deoarece facea zgomot si garnitura de la cutia de viteze deoarece pierdea ulei pe acolo. :) Acestea din urma s-au constatat pe loc, la momentul reviziei.
    Consilierul de service mi-a spus ca Audi a resolvat cauza si ca axele cu came pe care mi le-a pus vor tine, nu se vor mai uza, dar eu sunt sceptic in legatura cu asta.

    Dupa ce am scos masina din service mi se parea ca tacanitul este in continuare acolo, dar am ales sa-l ignor si sa cred ca am eu gargauni in cap. :)
     
  16. Audi a4 b9 esp 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2020
    Locație:
    Câmpia-Turzii
    Masina:
    Audi a4 b9 avant
    Adevarul e ca si sunt putin ingrijorat in privinta asta. Al meu are 112.000 km si nu pare a avea o bataie in zona acea dar citind mai multe posturi e cam frecventa problema la acest motor. Am sa trec cu ea pe la reprezentanta sa vad ce parere au. Oricum mersi pentru raspuns.
     
  17. radu2701

    radu2701 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2022
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 B9 3.0 TDI CRTC 272 2016
    Salutare,
    Am cumparat acum 2 luni un A4 B9 cu motorul de 3.0 tdi 272 cp cod motor CRTC care a avut la 60.000 km ax-ul cu came schimbat pe bancul 1.
    Acum la 91.000 km mi se pare ca se aude si cel din dreapta motorului (bancul 2 cred ca este). Urmeaza sa merg la garantie la DasWeltAuto cu ea sa vad daca mi-l schimba pe garantie.

    Din ce am vazut, posesorii de motoare cod CRTC si CRTD se plang de diverse probleme cu aceste motoare. La ce ar trebui sa fiu atent si ce ar trebui inlocuit preventiv la ea ? Multumesc.
     
  18. lsc05

    lsc05 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2017
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 B9, 3.0 TDI (CSWB) quattro 218 hp, 2017
    Salut.
    Cred ca cel mai sanatos lucru ar fi sa te obisnuiesti cu ideea ca n-o sa scapi de țăcăneala respectivă. Eu am schimbat axe cu came de 2 ori si ultima dată bolțurile dintre pistoane si biele, toate 6. Motorul in continuare nu suna cum trebuie, dar nici nu are niciun fel de alt simptom.
    Reprezentantele nu stiu ce sa-i faca, le bajbaie si ei si tot incearca diferite lucruri dar nu sunt capabili sa rezolve problema. Se lauda ca lucreaza cu fabrica si ca ei dau solutiile tehnice, dar de la distanta. :) Eu am 50.000 km de cand au inceput tacanelile la motor si s-au facut 3 interventii majore, de fiecare data cand scoteam masina din service motorul se auzea bine dar in maxim 5.000 km tacanelile erau prezente iar. M-am hotarat ca nu mai vreau sa pierd timp, nervi si bani iar acum nu mai (vreau sa) aud tacanelile. :) O tin pana crapa si in functie de cand crapa ori deschid proces ori o arunc si nu mai calc niciodata in curte la Audi.

    Mult succes!
     
  19. radu2701

    radu2701 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2022
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 B9 3.0 TDI CRTC 272 2016
    Mie inca imi sta pe cap tacanitul, imi e putin greu sa trec peste. :) Vad la diversi membrii ca au existat supape blocate, probleme la carcasa filtrului de ulei, si asa mai departe. Inlocuirea lor nu prelungeste durata de viata a motorului ? O sa incerc si eu schimbatul axelor la reprezentata pe garantie, poate am noroc. In rest masina merge impecabil, sunt foarte incantat de ea.
     
  20. radu2701

    radu2701 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2022
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 B9 3.0 TDI CRTC 272 2016
    Update: A fost inlocuit ax-ul cu came si pe partea cu evacuarea. Zgomotul nu mai e asa puternic, dar tot e acolo..
     

Distribuie pagina asta