1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Caldura in masina - caloriferul de caldura - la A4 B5

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de D807, 12 Iul 2009.

  1. adi ciobanas 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2015
    Locație:
    Arad
    Masina:
    audi a4 1600 1995
    Am si eu o foarte mare problema cu un audi a4 b5, 1.9tdi din anul 1995 de 90 cp

    Nu imi incalzeste in masina decat in turatie. Am schimbat pompa apa cu una noua, termostate 3 bucati, am verificat caloriferul si nu e infundat si nici conductele, clapetele de la climatronic functioneaza perfect, senzorii la fel.
    Mai ciudat in momentul in care scot furtunul de tur de la caloriferul de incalzire de langa baterie nu iese apa desi apa e la 90 de grade, o turez si incepe sa iasa . Oare se aieriseste ?
    Alti prieteni de ai mei care au masina din asta nu aerisesc instalatia
    Tin sa spun ca masina nu e dotata din fabrica cu bujii auxiliare de incalzire a apei. Am intrebat pe mai multi mecanici si nu stiu, dar unul mi-a spus ca a mai patit acest lucru cu un passat intermediar din 95 acelasi motor.

    Daca ma putei ajuta careva ca vine frigul si esteproblema. Multumesc.
     
  2. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Realizezi ca ti-ai raspuns singur la intrebare?
    Presupunand ca ai scos furtunul de tur si nu de retur inseamna ca ai aer in instalatie. Mult.
    Am si eu o curiozitate, cum ai verificat caloriferul sa vezi ca nu e infundat?
     
  3. adi ciobanas 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2015
    Locație:
    Arad
    Masina:
    audi a4 1600 1995
    Am băgat apa de la rețea pe tur si retur si a ieșit apa curata fără mizerie. Plus de asta face presiune mare pe instalatie.
     
  4. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Garnitura chiulasa arsa/ciupita.
     
    ovidiutm apreciază asta.
  5. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Dap...
    Daca ziceai de la inceput ca ai presiune prea mare, respectiv arunca antigel pe la prea plin, iti ziceam din start de garnitura.
     
  6. danutzu_2001

    danutzu_2001 Bronze Member

    Înscris:
    16 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 2018 2.0 Diesel IF-14-MHB
    Salut,

    daca bagi apa sub presiune si iese curata, asta nu inseamna ca acel calorifer nu este infundat.
    Iti zic din proprie experienta ca la mine se incalzea foarte putin in habitaclu cu apa la 90grade.

    Dupa ce a fost dat jos si de-capsat caloriferul, intrarea/iesirea apei calde in el se face doar pe la partea superioara.
    Are in configuratia lui multe tuburi de 4mm diametru, in care sunt introduse niste spirale metalice. Toata mizeria se sedimenteaza in josul lui si plimbatul apei sub presiune (montat pe masina) nu il ajuta deloc.
    Dupa ce au fost indepartate toate manual, doar cu spalatorul Karcher am reusit sa il curat complet pe interior. (si nu vrei sa stii ce rugina a putut sa fie in el).
     
  7. stefanb

    stefanb 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    A4 Avant,1.9 tdi AJM, 2000
    Salutare. Am o problema la al meu B5 AJM, si anume, din cele 3 guri de ventilație din mijloc, prin cea din stânga nu trece aer deloc, prin cea din mijloc, puțin, iar prin cea din dreapta trece normal, la fel ca prin cele din lateralele mașinii. Mentionez ca iarna da căldură foarte bine, iar vara bagă foarte rece, deci nu sunt probleme cu clapeta cald/rece. Orice sfat e bine-venit. Mulțumesc
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu sunt probleme cu clapeta rece/cald dar sunt probleme cu clapeta de directionare a fluxului de aer.
     
    stefanb și ovidiutm apreciază asta.
  9. stefanb

    stefanb 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    A4 Avant,1.9 tdi AJM, 2000
    Si cum as putea să rezolv o astfel de problemă ? Mentionez ca detin VCDS. Mulțumesc
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu ai citit nimic pe forum. Verifica ce am mai repetat pe alte topicuri adica sa controlezi clapete / flapsuri / motorase / voleti / actuatoarele care dirijeaza aerul. Trebuie sa mergi la electrician pentru ca sa faca diagnoza la sistemul de AC mai precis la clapete / flapsuri / motorase / voleti / actuatoarele care dirijeaza aerul. Trebuie sa faca un Basic settings la sistemul AC si la sistemul HVAC. Mergi la un profesionist care te poate ajuta.

    Se verifica si se schimba cele defecte. Nu ai cum altfel sa rezolvi. Nu ai cum sa le schimbi tu pentru ca asta se vede dupa cum ai pus intrebarea. Schimbul se face da catre un profesionist in electrica. Citeste integral topicul despre AC din aria asta.
     
    stefanb apreciază asta.
  11. stefanb

    stefanb 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2015
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    A4 Avant,1.9 tdi AJM, 2000
    Citisem de la un capăt la altul topicul acesta și nu am găsit problemă asemănătoare cu a mea. Am văzut ca se vorbește de basic settings la clapete, o sa sa caut tutoriale despre așa ceva, in rest toate comenzile funcționează pe climatronic, se direcționează corect aerul la parbriz/bord/picioare. Eu încerc pe cât pot să rezolv singur anumite probleme, până acum, de 5 ani m-am cam descurcat.
    Mulțumesc de sfaturi și informații.
     
  12. silion19 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2021
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi A4 B5, 1,9 tdi, an 2000
    Salutari tuturor,
    Vreau sa vin și eu cu un răspuns aici pentru cine vrea sa încerce metoda cu, curățarea caloriferului pe care o recomand, dar ce va mai recomand eu, ceea ce am încercat eu și a avut efect adica sa curățați și vasul de expansiune de la antigel și sa schimbați antigelul. Am făcut asta și la mine acum funcționează căldura foarte bine, chiar mai bine decât ma așteptam. Mulțumesc încă o data pentru sfaturile date aici.
     
  13. balacenoiu

    balacenoiu 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mar 2013
    Locație:
    Novaci,Gorj
    Masina:
    A4 B5 1.9tdi 1996
    Salutari si un an nou mai bun tuturor !
    Vin si eu cu povestea mea care poate de gandit uneori celor ce intampina aceiasi problema, LIPSA CALDURI ,sa verifice acest aspect.

    M am apucat recent sa incerc sa rezolv aceasta problema incepand cu caloriferul am facut vreo 3 curatiri cu produse diferite pentru a fi sigur ca se curata dar mare mizerie nu a iesit. Dezamagit de lipsa caldurii chiar si dupa ce am incercat varianta curatirii caloriferului si la indemnul mai multor mecanici spunand ca sigur caloriferul este de vina si ca acolo sunt niste bureti care sau deteriorat etc am decis ca poate asta ar fi singura sansa sa am caldura sa demontez bordul sa ajung la aeroterma. In ziua in care am decis sa ma apuc, alaturi de tatal meu, el a avut ideea de a verifica ,mai intai de a ne apuca de aceasta treaba care nu e chiar simpla, presiunea mea din instalatie si cantitatea de apa care trece prin calorifer.
    Aici am avut o surpriza constatand ca:
    1: presiunea mea este foarte scazuta chiar si atunci cand motorul este la 90grade C,
    2: cantitatea de apa care circula prin clorifer fiind destul de mica .
    Am folosit o bucata de furtun transparent pentru a vedea ce se intampla intre furtunul de pe tur si calorifer.
    Am decis sa schimb lichidul de racire, pompa de apa si termostatul care functiona normal nu aveam probleme, lucru care l am si facut insa nu sa intamplat mare lucru presiunea imi lipseste si cantitatea de lichid, debitul, a crescut doar foarte putin.
    Mentionez ca am facut si o verificare am pus fata in fata audi cu un golf 3 diesel fiind amandoua, si am conectat furtunele de tur si retur de la golf 3 care ii mergea caldura brici la caloriferul meu si surpriza, aeroterma mea de la audi baga caldura destul de bine, prin ea circuland antigelul de la golf 3 .
    Deci in mod normal ar trebuii sa nu suspectez ca problema e la aeroterma sau calorifer.
    Ma poate ajuta cineva sa imi spuna de ce nu am presiune in circuitul de racire si de ce debitul de antigel este scazut? Pompa de apa, termostat si antigel schimbate noi. Ma gandesc ca au legatura amandoua lipsa presiunii cu debitul scazut care este in circuit.
    Va multumesc !
     
  14. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Iti faci iluzii desarte si nu vrei sa intelegi si sa accepti ce iti spune toata lumea: schimba caloriferul ala cu unul nou!!!
    Opreste-te din a schimba alte piese sau din a masura debitul in comparatie cu alt circuit sau chiar prin acel circuit. Sunt multe variabile iar rezultatul e tot acesta. Nu mai ai ce sa mai schimbi decat caloriferul.
     

Distribuie pagina asta