1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Baterie Auto - Electromotor - Alternator la Audi A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de MOSU S-LINE, 12 Feb 2010.

  1. Koble Istvan

    Koble Istvan 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 4F 3.0 TDI Quattro 2005
    Postul meu a fost pe de-o parte informativ si sumar al discutiilor din conversatiile pana acum, pentru cei care cauta solutii in 2020, sa nu fie neaparat obligati sa caute printre 10 ani de postari.

    Dar ca sa sumarizez si 'problemele' mele, uite-le aici, mai pe scurt:

    Am vazut codurile si pozele, pe mine m-au interesat mai specific cele pentru 110Ah. De asta am si facut lista, dar nu am gasit nicaieri specificat daca acele coduri erau cele cu care a venit bateria din fabrica (adica prima), sau BEM-uri primite la schimb de baterie la reprezentanta.

    Da, stiu procedura de codare, am codat-o. Ce nu mi-e clar, daca modelul meu de unitate de control al bateriei, de pe A6 din 2005 suporta sau nu codurile noi, care incep cu 000, in loc de 4F0.

    "Ma lamureste cineva ce e cu internal battery resistance? Cat ar trebui sa fie? Ce consecinte are valoarea ei?" - inca ramane intrebarea..

    Iar legat de measurement blocks, nu cred ca e irelevant. Exista parametri normali la care masina se asteapta sa le aibe, iar in momentul de fata, nu vad sa se stie care sunt acestea.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    E irelevant deoarece, de exemplu, eu am aceeasi masina ca a ta dar eu avand Keyless, managementul bateriei functioneaza diferit fata de o masina fara Keyless.

    Ai citit si nu ai inteles nimic.
    Normal ca acele coduri sunt cele cu care a iesit bateria din fabrica (cand cumperi baterie OE) si care sunt inscriptionate pe sticker-ul de pe acesta.
    Bateriile vechi au P/N care incepe cu 4F0, acestea nu se mai fabrica.
    Bateriile noi, au P/N revizuit si incepe cu 000.

    Modulul iti accepta orice codare, indiferent cat este de vechi modulul sau cat de noua e codarea.

    Nu o sa stea nimeni sa iti explice termeni simpli de electronica, da un search pe Google dupa “battery internal resistance” si te lamuresti singur ce semnifica si ce influenta are asupra bateriei.

    Daca nu au timp la dispozitie sa citeasca si sa se informeze, se duc si platesc pentru serviciul respectiv.
    Nici noi nu avem timp sa ne repetam cu aceleasi raspunsuri la infinit (raspunsuri care de altfel ti le-am dat si tie cu toate ca mai erau scrise in acest topic).
    Gratis, repede si mura in gura nu se poate.
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai facut o afirmatie stupida tipica generatiei care foloseste mizeria aia care se numeste facebook.

    Ba sa fie obligati pentru ca este gratis / moca si fara bani. Pentru ca altfel, daca nu sunt interesati sa caute, merg la reprezentanta si platesc.
    Daca nu se intelege asta nu ai ce cauta pe forumuri.
     
    gizetoN apreciază asta.
  4. Daniell78

    Daniell78 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2018
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    Audi A6, 2.0 tdi, CAG, 100kw, 2010
    Salut,
    Am schimbat și eu astăzi bateria la mașină, cea veche era 92 Ah, iar cea nouă am pus-o de 95 Ah. Am codat-o dar am o intrebare: este normal ca să ajungă la încărcarea de 14,3 - 14,4 V cam în jur de 2 minute de la pornire ?
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Si in timpul acelor 2 minute, ce incarcare ai ?
     
    Sorin baciu apreciază asta.
  6. Daniell78

    Daniell78 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2018
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    Audi A6, 2.0 tdi, CAG, 100kw, 2010
    Momentan nu o mai încarcă deloc. Cred că nu am codat-o bine. Mai încerc mâine, că acum sunt la serviciu.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai schimbat-o ca nu a mai pornit masina si ai banuit bateria ?
    Poate alternatorul incarca aleator, de unde si problema ta.
     
  8. Daniell78

    Daniell78 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2018
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    Audi A6, 2.0 tdi, CAG, 100kw, 2010
    Cu bateria veche încărcarea era ok. Iarna trecută când erau temperaturi negative învârtea mai greu, acum cu căldură nu am mai avut simptome. Nu am rămas fără curent, am schimbat-o preventiv. Bateria cea veche era originala, așa că la aproape 11 ani nu mai aveam așteptări de la ea. Cred totuși că din codare este, atâta timp cât nu am avut probleme înainte de schimbarea bateriei.
     
  9. Daniell78

    Daniell78 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2018
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    Audi A6, 2.0 tdi, CAG, 100kw, 2010
    Verificat astăzi încărcarea la un electrician 13.10v, dacă scotea o mufă de pe alternator creștea la 14.2-14,3v. Răspunsul lui a fost că doar atât curent are nevoie să primească bateria.
    Nu am erori pe tester!
    Bateria este Rombat Premier 95ah, codata cu cod varta.
    Aștept păreri!
     
  10. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    Fain mecanic...........aici gasesti cit trebuie sa ai la incarcare cu si fara consumatori.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @Daniell78 Doar o mufa putea sa scoata, ca e doar una singura pe alternator. Cea care intra in regulator.
    O incarcare de 13 nu e ok, cu sau fara consumatori, indiferent de starea bateriei.
     
  12. Daniell78

    Daniell78 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2018
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    Audi A6, 2.0 tdi, CAG, 100kw, 2010
    Așa am zis și eu că încarcă prea puțin. O încărcare în parametri ar trebui sa fie între 13,8 și 14,4v. Nici măcar nu pot sa merg sa fac garanția în situația asta.

    Am o intrebare: dacă nu am nici o eroare pe vcds, logic nu ar trebui sa fie doar din codarea bateriei?
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Stiu cat trebuie sa fie incarcarea optima, ca eu am scris postul respectiv.
    Nu, nu ai dreptate in legatura cu erorile de pe VCDS.

    Nu e obligatoriu sa ai eroare pe VCDS cand carbunii sunt consumati sau cand colectorul este uzat. Treaba asta o vezi doar dupa ce dai jos regulatorul de pe alternator.

    Daca ai carbunii buni si colectorul nu a ajuns inca la partea de plastic, ai regulatorul defect.
    Am mai scris asta de cateva ori. Stiu ca sunt 80 de pagini, dar daca le-ai fi citit ai fi aflat multe lucruri interesante.

    La fel, ai fi aflat ca in locul unei baterii de 92/110 pui mereu o alta baterie de 92/110, nu alt amperaj.
    Cumva bateria ta de 92 Ah era AGM ?

    Ai spus ca ai codat-o, dar nu ai spus ce codare ai folosit.
     
  14. Daniell78

    Daniell78 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2018
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    Audi A6, 2.0 tdi, CAG, 100kw, 2010
    Da, bateria veche a fost de 92ah agm, am pus de 95ah normală, codata cu cod de varta de 95ah
    "000915105DK VA0 300910A1UQ
    Mai spun odată, mașina avea încărcarea în parametri normali până la înlocuirea acesteea.
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    O spun pentru a 100-a oara.
    Vad ca trebuie sa extragem detaliile cu forta de la voi si n-aveti buna-vointa sa cititi nimic.
    Primul tau post a fost foarte sumar, motiv pentru care a trebuit sa pierdem amandoi timp ca sa ajungem aici.
    Pe cand tu ai pus o baterie total diferita fata de ce ai avut. Cine ti-a zis ca e ok sa faci asta ?
    92 Ah AGM vs. 95 Ah normala.

    Acum, du-te si verifica carbunii, colectorul si regulatorul (acesta genereaza eroare pe VCDS cand este defect).
    Daca totul este ok, te duci frumos si iti iei o baterie OE noua, cu BEM pe ea si o codezi corespunzator.
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @Daniell78 pana nu faci ce ti-a spus audi66 aici:
    nu mai scrii pe aici. In al doilea rand daca nu vii si cu rezolvarea mesajele scrise de tine pana acum vor fi sterse.

    De acum incolo cine nu vine si cu rezolvarea problemelor ii vor fi sterse mesajele, mai bine zis intrebarile, direct si fara explicatii.
    M-am saturat eu cel putin si altii cu siguranta, de cate ori am oferit, eu si alti useri, explicatii iar voi v-ati rezolvat problemele si nu ati mai revenit cu rezolvarea.
     
    gizetoN și Aurel G apreciază asta.
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cristi, oricum au mai fost discutate problemele astea (in urma inlocuirii baterii originale AGM cu una aftermarket normala, non-AGM, de amperaj diferit) atat in acest topic cat si in altele.
    Nu e nimic nou sub cer, doar ca nu asculta sfaturile, nu citesc si cred ei ca ies mai ieftin asa.
     
  18. Daniell78

    Daniell78 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2018
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    Audi A6, 2.0 tdi, CAG, 100kw, 2010
    Am ascultat sfaturile voastre și am cumpărat baterie originala de 92ah agm, atașez poze inclusiv cu codul bem.
    Încărcarea cu și fără consumatori este 13.30v, cu bateria veche se ducea chiar și la 14.70v.
    Momentan nu îi mai fac nimic, rămâne să compar parametri după câteva săptămâni. Mai menționez că SOC-ul la baterie era de 88%, iar la o zi de la montare a urcat la 99%, restul parametrilor au fost de 100%, asta îmi arată că bateria se încarcă.
    Vă mulțumesc pentru sfaturi și o să revin cu detalii peste câteva săptămâni.
     
  19. silviu1983 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2017
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    a6
    Ai rezolvat problema de mai sus, daca da imi spui si mie cum ?
     
  20. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    DA. Poate fi normal. BEM(Battery and Energy Management) decide ce și cum. Pentru mai multe informații http://www.vaglinks.com/vaglinks_com/Docs/SSP/VWUSA.COM_SSP_287_Audi_A8_Electrical_Components.pdf
    E OK si sa nu incarce deloc. BEM decide.
    De fapt avea dreptate mecanicul. Atât a decis BEM ca e suficient. Încărcarea optima pe care ne așteptam să o vedem tot timpul pare sa fie ignorată de mașinile care au BEM. In numele economiei de carburant uneori BEM decide să nu mai încarce bateria de loc.
    Exemplu: Ieri am pus un redresor pe bornele de pornire din compartimentul motor având cheia în contact. Astfel încărcarea e monitorizata de BEM. Menționez ca în aceste condiții ai nevoie de un redresor capabil pentru că, din cei 21 A livrați de redresor, doar 16 A ajungeau la acumulator, restul erau necesari sistemelor activate. Eu folosesc un VAS 5900A care poate 35 A. După 3 ore încărcarea se oprise având în total 7 Ah încărcați. SOC era doar la 92%. Sistemele erau oprite. Daca ma jucam cu cheia în contact puteam sa repornesc încărcarea dar nu merita pentru încărcare de cel mult 1-2 Ah. Am plecat spre oraș la ora 14:15 fără încărcare a bateriei, ba chiar rulând cu pană la 39 A extrași din acumulator. Tensiunea la acumulator 12.3 V. Aceeași tensiune și la bricheta unde puteți sa monitorizați tensiunea sistemului. Am rulat asa cu o parte din amperajul necesar funcționării livrate de acumulator și singurele momente în care acesta era încărcat de alternator era la frâne de motor când primea chiar și 60 A. Prima oprire a motorului a fost la 14:50 la SOC 88. Apoi, intre 15:25 și 16:30 am mai oprit motorul o singura data. Tot acest timp am rulat fără încărcarea acumulatorului, excepție frânele de motor. Am ajuns acasă la 16:30 având SOC la 76% și încă se mai foloseau 8 A din acumulator cu tensiunea sistemului la 12.2 V.
    Am pornit motorul la ora 20:00 si SOC era la 69%. In câteva secunde încărcarea acumulatorului a sărit la 14.2 V/36.5 A. Am rulat vreo 45 min după care am oprit motorul la SOC 79% cu încărcare 14.1 V/ 4.1 A..
    Vedeți, lucrurile nu sunt asa simple și albe sau negre cu mașinile care au BEM. O eventuala diagnosticare e putin mai complicata și destul de greu de făcut fără interogarea calculatorului de management al "bateriei".
    Am mai spus ca BEM va încerca sa tina acumulatorul intre 50% și 80+% și va decide în ce condiții o va face. Avantajul de a instala un acumulator cu cod original este ca o va face în cel mai eficient mod posibil pentru acel acumulator. Asta nu înseamna ca nu se poate folosi un acumulator fără cod original. Dacă se resetează BEM prin adaptarea acumulatorului non OE cu un cod al unui acumulator de aproximativ aceeași capacitate, se poate rula multi ani însa nu cred ca este înțelept sa avem așteptări sa rulam peste 10 ani cum s-a făcut în cele mai multe cazuri cu acumulatorii originali, mai ales cei AGM. Eu am pe A4 1.9 AVF al soției Varta AGM de 92 Ah original fabricat în 2007 și încă funcționează.
    Am cumpărat A6 anul trecut cu un acumulator Varta AGM non OE de 95 Ah nou. L-am schimbat cu un Varta AGM OEM de 105 Ah fabricat în săptămâna 10 din 2013 pentru ca îl aveam, era mai mare și vroiam sa fac niște teste. Am codat bateria si, dupa 6 luni, BEM considera ca "îmbătrânirea" bateriei e peste 96%. Sunt curios sa vad cât va putea fi folosit acumulatorul.
     
    Ultima editare: 2 Iul 2020
    ady_79_myr, benkekrisztian și paul14 apreciază asta.

Distribuie pagina asta