1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul Quattro si sistemul de transfer (Diferential) - schimb ulei in grup la A4 B9

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de djxme200, 2 Dec 2018.

  1. marcelush

    marcelush Banned

    Înscris:
    22 Feb 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4, B9, (DETA), S-tronic, 2.0 tdi, 190cp, quattro
    Păi da dar unele au quattro Classic cu Torsen, adevarata tracțiune quattro, iar altele au quattro ultra, care un sistem complet diferit cu cuplaj Haldex si monitorizare electronică reactiva. Haldex se pune la vw si se numeste 4 motion
    Diferențele între quattro torsen ( adevarata mama Omida) si quattro Haldex sunt foarte mari, atât dpdv constructiv, cat si feeling, intervenție, mod de funcționare, etc
    Eu am vrut neaparat Audi pt ca motor longitudinal si quattro torsen. Altfel eram 100% proprietar de Passat
     
  2. Oudi

    Oudi Bronze Member

    Înscris:
    9 Oct 2015
    Locație:
    Bihor - Oradea
    Masina:
    Audi A4 B9 quattro 2.0 DETA
    Quattro ultra nu are legatura cu haldex, haldex porneste in mod fwd si cupleaza spatele la nevoie. Quattro ultra porneste in mod 4x4 si decupleaza spatele cand simte ca nu ai nevoie de tractiune integrala. Haldex are....cuplaj haldex iar quattro ultra are un sistem gen placi de ambreaj la ambele capete ale cardanului. Cat despre torsen, diferential mecanic, porneste si ramane in 4x4 permanent deci e de preferat.

    Eu am vrut sa subliniez in postul initial ca modele cele mai uzuale la noi, 2.0 tdi cu Stronic are quattro torsen, permanent, mecanic cum vreti voi, pana in prezent, pentru ca am vazut multe discutii contradictorii in care se spunea ca are ultra.
     
    MRR apreciază asta.
  3. marcelush

    marcelush Banned

    Înscris:
    22 Feb 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4, B9, (DETA), S-tronic, 2.0 tdi, 190cp, quattro
    Corect. Multumesc pentru completare
     
  4. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Stie cineva va rog la cati km se schimba uleiul din diferential ? Stiu ca uleiul din cutie se schimba la 60.000 km, dar nu mi-e clar cand/daca se schimba si cel din diferential ?
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Conform reprezentantei e lifetime.
    Dar la ce cantitate mica intra si la cat costa, il poti inlocui odata cu cel al cutiei, sau chiar mai des.
     
  6. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Multumesc!Saptamana viitoare fac revizia de 60k km, si o sa cer sa-l schimbe.
     
  7. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Update: cei din reprezentanta de aici au refuzat sa schimbe uleiul din diferential pentru ca:
    1. Nu e nevoie, uleiul asta e pe viata (doar e original Audi, ce naiba...)
    2. Chiar daca e pe banii mei, si ei ar fi fericiti sa-mi ia banii, ei nu pot sa faca asa ceva pentru ca asta duce la poluarea planetei “pe care trebuie sa o pastram pentru copii nostri” -serios , chiar asa mi-au spus. Dupa asta a urmat un scurt curs despre eforturile pe care le face Audi pentru prezervarea mediului inconjurator ( de asta au si marit toate intervalele de service, pt ca uleiul uzat din motoare polueaza ingrozitor mediul ....da, e ceva speriat). Daca insistam, cred ca ma alegeam si cu o participare obligatorie la un curs complet antipoluare . :)

    Dar pentru ca nu au putut sa-mi ia banii pe ce vroaim eu, s-au oferit sa-mi faca un soi de polish la vopsea (care arata oricum foarte bine), pentru suma modica de 400 de Franci. Merge mult mai fain masina dupa aia, ca se reduce frecarea cu aerul, se reduce consumul si respectiv poluare ( nu, asta n-au mai spus dar cred ca ar fi mers...) :)
     
    marcelush, Alex Pinti, Oudi și încă o persoană apreciază asta.
  8. djxme200

    djxme200 Silver Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B9 avant, 2.0tdi, quattro, 2016 Ex A8, 3.0TDI, 2006, B&O
    Doar ce am efectuat revizia la cutie si m-ar fi interesat sa fac si la diferential, ce presupune mai exact? Poate da cineva cateva detalii? Detaliile de la schimbarea uleiului in cutie au fost foarte folositoare pentru a urmari procesul si a intelege ce pasi trebuiesc urmati.
     
  9. ClaudiuR

    ClaudiuR 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Mar 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 B9,2.0TDI quattro,2016 DeTA
    Salutare,
    E normal sa ai un sunet la plecarea de pe loc, cu rotile virate, mai in forta ? Unii spun ca asa e normal pe Quattro.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da.
     
    Alex Pinti apreciază asta.
  11. marcelush

    marcelush Banned

    Înscris:
    22 Feb 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4, B9, (DETA), S-tronic, 2.0 tdi, 190cp, quattro
    Claudiu - multumesc pentru intrebare - nevasta-mea ma bate la cap de 1 an de cand am luat masina ca "ii scartaie volanul" si nu ma pot intelege cu ea - i-am aratat topicul si s-a calmat :p:p:p
     
    bobalex18 apreciază asta.
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu scartaie volanul, sunetul ala provine din cutia de transfer/diferential si apare doar cand ai volanul virat aproape de maxim.
     
  13. r00t3r97

    r00t3r97 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Sep 2020
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi a4 b9 quattro, 2.0, 2017
    Hiu, mi-ai luat o piatră de pe inimă, sunt proaspăt posesor al unui a4 b9 quattro şi credeam ca se rupe maşina :))
     

Distribuie pagina asta