1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la A5 - discuri/placute frana - modificare sistem franare - probleme diverse

Discuție în 'A5 B8 (2007-2016)' creată de Ranko, 9 Feb 2010.

  1. 0218cristian

    0218cristian 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A5 Facelift 3.0 TDI-Quattro/S-tronic Coupé
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca tu vrei sa crezi ca spun producatorii din lumea intreaga, e alegerea ta. De marketing si piata de consum ai auzit ?
    Reduc uzura discului ? Da, din cauza materialului din care sunt facute placutele ceramice.
    Durata de viata mai mica ? Da, testat de 2 ori pe pielea mea.

    Nu exista sa diminuezi si uzura discului si sa rezulte o durata de viata dubla fata de o placuta normala.
    Undeva trebuie sa sacrifici.
     
  3. 0218cristian

    0218cristian 3rd Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A5 Facelift 3.0 TDI-Quattro/S-tronic Coupé
    Nu vreau sa pornesc un razboi aici dar ce spui tu, cu piata de consum nu are nici o legatura :)), marketing? Mabye.
    Ramane faptul ca NU cred ce spun toti producatorii din lumea intreaga, dar tind sa cred ca un sambure de adevar in ce promoveaza producatorii de top exista.

    In cazul concret, de la ce spun ei ca au demonstrat ca tin mai mult fata de placutele normale pana la faptul ca tu spui ca au doar jumate de viata fata de cele normale, este cale foarte lunga.
    Te credeam daca spui ca faptul ca NU tin mai mult fata de cele normale, ei bine da, acolo puteam vorbi de marketing. Ce spui tu suna a japca pe fata, tinand cont si de pret. In concluzie tind sa cred ca adevarul este orientat spre producator, cu marketingul de riguare. :)
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu am spus doar ce mi s-a intamplat mie, nu e obligatoriu sa pateasca toata lumea dar e bine de luat in considerare.
    Evident, cat si cum se consuma o placuta sau disc tine mult si de stilul de condus, deci de la sofer la sofer.
    Nu poti compara un sofer ce face naveta 10 km la munca cu unul ce face zilnic 200 km urban/extraurban. Evident ca rezulta uzuri diferite.
     
  5. Attractive

    Attractive 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 2.0 TDI 2010 143HP
    Se consuma mai greu....dar ei recomanda atunci cand se duc placutele sa schimbi si discurile....deci la bani nu cred ca este o economie :)
    "The formation of a blue-grey layer (the transfer layer) on the friction ring of the brake disc is a normal result of using ATE Ceramic brake pads. This layer is needed for optimum function of the brake pads – in particular the reduction in brake dust. As a general rule we recommend that when the brake pads are changed, the brake disc is also replaced. Brake discs that are run in or used may well have been subject to prior damage such as erosion. This can mean that combining a new ATE Ceramic brake pad with a used brake disc does not achieve optimum performance." - sursa http://www.germanauto.com.au/ate-frequently-asked-questions/

    @Zuzg7 cum se comporta cand este frig afara? Tine bine de la prima frana sau trebuiesc incalzite putin?
     
  6. Zuzg7 5th Gear Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Tămași
    Masina:
    A5 Cabrio 3.0 Tdi MB R350 Cdi
    Le-am pus in februarie - nu am simtit nici o diferenta notabila la franarea rece/cald pe discuri normale.
     
  7. Zenix 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2017
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi A5 8TA, 2.0 TDi, 2012 (Facelift)
    Eu am mers pe discuri ebc turbo grove si placute red stuff. Fara praf, sunete ciudate si alte minuni.
     
  8. Mihai Vlad

    Mihai Vlad 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2016
    Locație:
    Belgia
    Masina:
    Audi A5 2.7 TDI 2009 Coupe
    Salut ,am cateva nelamuriri. Pentru modelul meu de masina , A5 Coupe S Line 2009 2.7 L ,ce tip de discuri si placute imi recomandati ? treaba e ca acum aproape 3 luni am schimbat discurile si placutele pe fata si am inceput sa am tremurat in volan la 105-110 km/h. La viteza mica aud cum freaca ceva foarte usor intermitent asa. Eu sunt de parere ca mecanicii unde le-am schimbat nu mi-au pus modelul potrivit. Cred ca ATE sunt placutele ,dar nu stiu despre discuri care sunt mai potrivite. Nu ma pricep asa ca va intreb daca difera modelul de la masina la masina. Mai cred si ca m-au lasat cu un piston de la etrier blocat. Help !! Merci
     
  9. Dumytek 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2018
    Locație:
    Germania / Resita - Romania
    Masina:
    Resita
    Salut,
    Am si eu un a5 sportback 2.0 tdi din 2011. Vreau sa imi schimb franele (discuri + placute). Imi puteti recomanda ceva ?
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Te-ai deranjat sa citesti pagina precedenta ?
     
  11. RflMnk

    RflMnk 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Feb 2017
    Locație:
    Giurgiu
    Masina:
    A5 2.0 TFSI QUATTRO 2014
    Salut,
    As dori in viitor sa fac un upgrade la sistemul de franare la un A5 2.0 TFSI. Am citit tot topicul dedicat pentru frane si nu am gasit nimic in legatura cu schimbarea discurilor/etrierilor. A incercat cineva sa puna frane mai mari ? E vreun setup plug and play ?
     
  12. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Cat de mari? Ai posibilitatea sa pui de pe Q5 facelift 3.0tdi etrieri brembo cu discuri 345mm și spatele 330mm și vei avea ca pe S5, doar ca mai bine datorita etrieri lor brembo. Dacă vrei și mai mari pe fata ai varianta celor de pe A6 bitdi.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  13. Angheloni Claudiu

    Angheloni Claudiu 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2018
    Locație:
    Lugoj
    Masina:
    Audi A5 B8 2010, 2.0 TFSI
    Salut,

    Daca se poate, as avea nevoie de sfaturi referitoare la sistemul de franare. Vreau sa schimb sistemul stock cu ceva mai mare, pe Audi A5 2.0 TFSI, 2010, am citit ce sa discutat pana acum, insa etrieri brembo sunt cam scumpi pentru mine. A gasit cineva o alternativa ?

    Multumesc.
     
  14. Zenix 3rd Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2017
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi A5 8TA, 2.0 TDi, 2012 (Facelift)
    Citeste putin mai sus, ai toate informatiile de care ai nevoie.
     
  15. Tykazs 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5 2.0TDI, 2014, 177PH SPORTBACK/ A3, 2.0TDI, 2004
    Salutari,

    Masina in cauza Audi A5 (B8), 2.0 tdi, 2014. Am o problema pentru care am nevoie sa cer ajutor:

    Mi-am comandat placute frane spate. M-am apucat sa le schimb. Nu am folosi VCDS pentru decuplare - cuplare. Am demontat etrierii, am actionat frana de parcare pana a iesit pistonul aproape de tot. L-am scos afara, am infiletat manual tija care actioneaza pistonul. Am bagat pistonul la loc. Am pus placutele noi si am aerisit prin metoda clasica. Dupa operationea asta, mi-a aparut in bord eroare frana parcare. Parking brake malfunction. Am pus VCDS-ul, am verificat si am gasit urmatoarea eroare:

    329984 - Function Restricted due to Missing Message(s)
    U1111 00 [009] - -
    [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]
    Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 6
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 45

    Am incercat sa o sterg, nu dispare. Folosesc VCDS 20.4

    Am urmat procedura normala de deschidere si inchidere frane. Am dat pe "start of operation" avand motorul oprit, contactul pus si frana decuplata. Am dat reset eprom, reset EOL, eroarea ramane activa.

    Frana se aplica din buton, se elibereaza din buton, comanda o asculta. insa nu se mai decupleaza automat la plecare si este martorul activ in bord. Am cautat cam peste tot si nu gasesc ce as putea sa ii fac.

    Aveti idee ce e de facut ? Stiu, m-a mancat in c*r si acum trag ponoasele.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Fa scanarea cu un VCDS original ca sa iti apara eroarea.
     
  17. Tykazs 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Dec 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5 2.0TDI, 2014, 177PH SPORTBACK/ A3, 2.0TDI, 2004

    Salut. Revin cu update.
    M-am panicat degaba. Problema s-a rezolvat. Nefiind prea multe cazuri asemanatoare, nu am avut de unde sa ma inspir. Insa, am reluat atent procedura de inlocuire a placutelor spate. Am efectuat comanda depresare (initiere inlocuire placute), am luat contactul. Am asteptat 2-3 minute. Am pus contact, pus VCDS si dat comanda presare (finalizare inlocuire placute). Sters eroarea activa. Luat contact, pus contact. Rezolvat, totul functional, fara nicio eroare.
     
    Horatius apreciază asta.
  18. Gavrila Flavius 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2020
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A5 2.0 TFSI
    Salut. Am un Audi A5 2.0 TFSI, de curand (1 luna ) i-am schimbat discuri si placute fata spate cu unele TRW pentru ca erau tocite si au inceput sa scartaie. Dupa 2 saptamani de cand le-am schimbat au inceput iar sa scartaie la franare. Din cate am inteles in ultima perioada au indepartat un material de pe placute pentru ca era toxic pentru mediu si asta ar fi motivul. Voi ce placute/discuri folositi ?
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Zimmermann cu placute acelasi brand sau ATE.
    Lasa praf dar nu mi-au scartait niciodata si le-am montat pe cel putin 20-30 de masini.

    Daca vrei praf-free, pui placute ATE Ceramic (sau orice alt brand, dar ceramice).
     
    snipe apreciază asta.
  20. Attractive

    Attractive 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 2.0 TDI 2010 143HP
    Eu am discuri Ate PowerDisc cu placute ATE si dupa 10.000km au inceput sa scartaie, dar doar cand sunt incinse. In rest... praf la greu :)
     

Distribuie pagina asta