1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Arcuri si amortizoare la A5 - modificare/inlocuire cu unele sport - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'A5 B8 (2007-2016)' creată de padugoool, 11 Aug 2015.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    A5-ul este mai rigid decat alte modele chiar si cu suspensie stock, nu ai ce ii face decat sa montezi jante pe 16".
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Daca ai suspensie standard nu ai ce sa-i faci , nu este alta mai confortabila decat asta.
    Ataseaza seria de caroserie sa vedem daca ai standard sau altceva.
    Iar despre roti...nu poti pune pe 16 ca arata ca o caruta. Vezi insa ce dimensiuni ai trecute in carte/talon/C.O.C
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ohoo, dar ce le poti pune. :)) Trebuie doar sa aibe grija la ET.
     
  4. STOIA

    STOIA 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Aug 2018
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Audi A5 3.0 Quattro 2009
    Serie sasiu pentru masina mea. Multumesc.
     
  5. Sergiu888

    Sergiu888 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2019
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    Audi A5 sportback 3.0 tdi 2010
    Salut,
    Problema asta o am si eu, am montat pe un A5 (cel din profil) arcuri H&R pe arcuri stock și acum am camberul prea mare pe față și o sa am probleme cu tocitul anvelopelor. Intrebarea mea este cum găsesc acele brațe reglabile de care zici tu sau dacă montez amortizoare S-line, rezolv problema ?
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Montezi amortizoare H&R nu amortizoare S-line. Invata faptul ca fiecare suspensie se imperecheaza cu arcuri si amortizoare in aceeasi configuratie adica suspensie sport cu arcuri sport, suspensie S-line cu arcuri pentru S-line, suspensie normala cu arcuri normale si asa mai departe. Suspensia H&R nu are nici o legatura cu suspensia S-line si implicit amortizoarele S-line nu au nici o legatura cu arcurile H&R. In general suspensia H&R este mai joasa fata de toate suspensiile montate din fabrica. S-a mai explicat asta pe forum de zeci de ori si ai toate informatiile de care ai nevoie la un click distanta pe internetul asta infinit.

    De exemplu citesti si inveti pe de rost acest articol: http://www.turbosfax.ro/stire.php?categorie=5&articol=27

    La orice magazin dedicat motorsport. Sunt cateva si in Romania dar le gasesti mai ales pe net in tari cu mai multa apa calda decat la noi si cu mai multa traditie in motorsport fata de tara noastra.
     
  7. Edwin Dobrescu

    Edwin Dobrescu 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5 Coupe (8T), 2.0 TDI - CNHA
    Salutare! As vrea acum in primavara sa fac cateva modificari la A5-ul meu. Are suspensie SPORT, insa as vrea sa-i pun arcuri de la Eibach sa o mai cobor putin (cele pe care le-am gasit o coboara cu 25mm), insa nu stiu daca va atinge in aripa fata/spate (jantele sunt de 18, 8.5j, et29 - anvelope 245/40/18) si nu stiu daca trebuie sa mai fac ceva modificari ulterior pentru a nu fi impactat unghiul de fuga. De asemenea, as vrea sa pun si niste distantiere si pe spate si pe fata, eventual daca ma puteti ajuta cu cateva sugestii pentru ce grosime sa aibe (ma gandeam la 15-20mm pe spate si 10mm pe fata) as fi recunoscator!
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Jante ET29 cu distantiere de 20mm va rezulta un ET9.
    Tu chiar nu ai citit nimic din topicul dedicat jantelor pentru modelul tau de masina, asa-i ?
     
  9. Edwin Dobrescu

    Edwin Dobrescu 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5 Coupe (8T), 2.0 TDI - CNHA
    N-am citit, e adevarul... asa ca te las sa ma certi :). O sa ma uit pe topicul de jante pentru distantiere, dar as aprecia sa-mi spui (daca stii) daca pot monta arcurile alea linistit pe suspensia sport. Mersi!
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Suspensie = arcuri + amortizoare.
    Da, poti monta arcuri Eibach pe amortizoare sport.

    P.S Iti atrageam atentia (nu te certam) la fel, chiar daca nu ma lasai.
    Acum ca ma lasi, sunt mai impacat.
     
    Edwin Dobrescu apreciază asta.
  11. Edwin Dobrescu

    Edwin Dobrescu 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Mar 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5 Coupe (8T), 2.0 TDI - CNHA
    Mersi frumos! Bineinteles, am zis-o intr-un spirit de gluma! Te salut!
     
  12. Sergiu888

    Sergiu888 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2019
    Locație:
    Brăila
    Masina:
    Audi A5 sportback 3.0 tdi 2010
    Poți pune fără probleme 12 sau 15 mm pe față și pe spate 20 mm. Referitor la unghiul de fugă nu cred că va fi afectat dar cred că dacă o cobori mai mult decât este acum o sa fie afectat unghiul de cădere. Problema asta o am si eu acum am coborât fața cu 5 cm dar amortizoarele mele sunt cele stock și am înțeles că ar merge montate niște brațe superioare reglabile și problema se remediază. La tine, dacă zici că ai amortizoare sport, nu știu dacă o să ai aceiași problemă dar dacă o întâmpini aș vrea să mă anunți.
     
    Edwin Dobrescu apreciază asta.
  13. mihaiandrei69 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Aug 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a5, 2009, 3.0 quattro
    Exista amortizoare magnetic ride pentru ADS aftermarket ? Am gasit doar originale pe la 1.200 de Euro.
     
  14. mihaiandrei69 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Aug 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a5, 2009, 3.0 quattro
    Am reusit sa gasesc la dezmembrari niste amortizoare magnetic ride mai ieftine insa nu imi pot da seama daca chiar sunt magnetic ride sau nu. Ma puteti ajuta cu un cod ceva sau vreun indiciu ?
     
  15. mihaiandrei69 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Aug 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a5, 2009, 3.0 quattro
    Salutare,
    Este posibil sa montez amortizoare sport pe masina daca nu sunt electrice adica eu avand deja amortizaore magnetic ride pe masina dar care sunt defecte ?
    Din punctul meu de vedere nu merita sa investesc 1.200 de Euro in niste amortizoare, practic 15% din valoarea masinii, iar de la dezmembrari nu cumpar pentru ca nu am nici un chef sa-i dau unuia 600-700 pe ele SH de pe niste masini cu km mai multi decat are masina mea.
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cumperi ce este pe masina si cumperi piesa noua. Indiferent cat costa ce trebuie sa cumperi si cat mai valoreaza masina. Trebuia sa te gandesti inaintea achizitei masinii despre costul intretinerii acestei marci.
     
  17. mihaiandrei69 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Aug 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a5, 2009, 3.0 quattro
    Din pacate am fost nevoit sa iau jante noi, anvelope, sa repar alternatorul si sa iau filtru de particule nou, nout. chiar nu mai am posibilitatea dpv financiar sa mai bag inca 60 de mil asta dupa ce am bagat peste 2500 de euro in ultima luna.
    Raspunsul tau nu ma ajuta cu nimic, crezi ca mie imi convine sa fac improvizatii “romanesti” ?
    Sunt nevoit sa parcurg un drum de 3000km si vreau sa ajung in siguranta pana la destinatie...
     
    Ultima editare: 19 Aug 2020
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Din cate stiu nu ai alta solutie. Masina asta te costa foarte mult la intretinere.
     
  19. mrnconstantin

    mrnconstantin 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 2012, 2.0 TFSI 211 CP, CDNC, Quattro, MT
    Salutare colegi.

    Fericit posesor al unui A5 Facelift Sportback.
    Niste date:
    An: 2012
    245.000 Km
    Suspensia adaptiva
    245/45/R17
    2.0 TFSI 211CP Quattro

    A-ti mai reusit cei cu suspensie adaptiva sa va mutati pe o alta suspensie adica sa va inlocuiti suspensia ?
    Intradevar sunt ceva sute de mii de km la bord, dar nu sunt curse amortizoarele si bratele sunt ceas (cel putin asa mi-au spus oamenii de la service).
    Pe drumurile din Romania mai dupa Roman spre Republica Moldova sau chiar in Republica Moldova, e un adevarat chin sa mergi cu masina, parca preia prea agresiv denivalarile. In unele locuri merg cu 30-40 kmh cand 90 este limita maxima ca sa intelegeti. Sa zicem ca am 150 de km de mers, sa vezi atunci distractie ... :)
    Ca termen de comparatie, poate nu cel mai bun, am avut un A6 C5 din 2001 multi ani si pe aceleasi drumuri zburam la 90-100 km/h. Clar nu e cel mai bun exemplu, dar totusi masinea mea actuala mi se pare mult prea rigida si in modul Confort. Parca prea agresiv preia toate denivarile, mult prea agresiv. Zici ca esti intr-un Aston Martin.
    Daca drumurile sunt cat de cat in mintile lor, e o adevarata placere sa conduci aceasta masina.
    Daca comut de pe dynamic in confort si invers se simte diferenta clar, ceea ce ma face sa cred ca amortizoarele sunt totusi in mintile lor.

    Daca i-mi permiteti ma puteti ajuta cu urmatoarele:
    1) A facut cineva inlocuirea suspensiei adaptive cu una normala non-S-line si cum se simte masina dupa, pe drumurile proaste;
    2) Daca cineva are un A5 cu suspensie normala, putem sa ne vedem sa fac cateva ture ca sa inteleg daca merita sau nu ? Pun eu benzina :)
    3) Daca cineva are un A5 cu suspensia adaptiva, la fel, m-ar ajuta sa fac diferenta eventual ca sa inteleg daca e ceva cu suspensia mea sau asa e masina.

    Chiar ma bate gandul sa schimb flansele, arcurile si amortizoarele cu unele OE cele cu pachet drumuri grele, pentru ca masina nu o vand in curand si in general vede Bucuresti, zona Moldovei si Republica Moldova. Cand ajung mai ales prin Moldova simt ca imi bat joc rau de masina.

    Voi raspunde in avans la niste intrebari, care am vazut ca sunt destul de dese, logice de altfel:

    1) Cand am luat masina stiu ce am luat si mi-am asumat, un amortizor adaptiv costa intre 2.100-2.400 lei pe original sau aftermarket Sachs parca la 1.800-1.900 (deci nu e mare diferenta). Problema este ca nu stiu daca ce am eu pe masina functioneaza corect neavand termen de comparatie.

    2) Nu sunt sigur cat vor rezista aceste amortizoare in Romania si Moldova daca pica la noi in Romania dupa 40.000 de km ... (am cerut o oferta la reprezentanta si a fost in jur de 12.500 Lei arcuri, amortizoare si manopera inlocuire, flansele nu sunt incluse)

    Si poate e o idee: din start sa trec pe amortizoare normale pentru ca oricum pe anumite drumuri mai departe de orasele mari mergi in modul confort 100% din timp, ce rost are acest feature de a selecta cum vrei confort sau dynamic.

    3) Nu prea vreau sa vand masina si sa imi iau altceva, deoarece atunci cand am luat-o am zis ca o tin 10 ani minim, cum am facut si cu masina anterioara de altfel.

    Bafta in ce faceti, mersi mult.
     
    lowlife apreciază asta.
  20. Itzica

    Itzica 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2019
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a5 2014
    Salut,
    O confirmare daca se poate. Suspensia 1BV de pe audi A4 B8 facelift 2.0 tdi Quatro berlina am inteles ca se potriveste pe Audi A5 2.0 tdi tractiune fata cu suspensia 1BA. Atasez “stiker-ul de la roata de rezerva de la ambele masini”. Am citit si am verificat si greutatea masinilor si doresc o confirmare daca se poate in privinta celor mentionate.
     

Distribuie pagina asta