Salutare! Am citit tot topicul. Imi poate spune cineva daca ambreiajul stock de la A4 B7 2.0 TDI suporta 400 nm ? Vreau sa ii fac stage 1 in curand si vreau sa ajung la cuplul acela daca totul este in regula. 170 -175 cai cu 380 - 400 nm . Trebuie sa schimb ambreiajul cu unul de performanta pentru acel cuplu ? Masina este manuala
Stage 1 ii spune numele, e upgrade de soft si atat. Ambreajul duce 400 nm. Dar daca e obosit oricum o sa il schimbi mai repede. Plus suporti de motor. Poate si volanta. si cred ca o sa vrei si frane mai mari. Si 170-175 cp nu are nici o legatura cu 380-400 nm. Eu am 397 nm (la motor) din 1.9tdi 131 cp si nu cred ca am mai mult de 155 cp. Restul sunt povesti. BTW, ambreajul tau de 2.0tdi 140 cai e acelasi cu al meu de 1.9TDI 131 AVF.
Total adevarat ce spune Ovi. Pe B6 AVF 04 e acelasi ambreiaj precum pe 2.0 TDI chiar si 2.0 BRD. Cel putin volanta, are acelasi cod. Difera codurile kiturilor de ambreiaj, dar fizic se potrivesc. Daca vrei, comanda-ti kit de BRD (placa+disc+rulment). BRD de fabrica are 170 CP si cuplu de 350 NM. Una e puterea dezvoltata de motor, alta puterea la roata (HP-engine horse power / WHP - wheel horse power). E logic sa ai la roata mai putin decat dezvolta motorul, se pierde pe transmisie din diversi factori. Trebuie sa te gandesti bine la ce vrei sa faci, calculezi de cateva ori si o faci o data, nu invers. Eu mi-am pus traseu cu al doilea intercooler de BRD apoi turbo BRD cu miez CAHA. (detalii gasesti pe topicul masinii mele) Detalii legate de putere si cuplu nu-ti pot da momentan. Softul a ramas acelasi de STG1, nimic modificat pentru aceste imbunatatiri.
Va multumesc pentru ajutor. Actualmente am 307.000 km si nu am schimbat ambreiajul sau volanta. Nu mi-au cauzat probleme deocamdata. Am masina de la 220.000 km. Legat de intercooler voi vedea cum procedez daca va fi nevoie. Poate voi face fix la fel. Sper sa dezvolte masina 170 -175 cai putere. Baiatul care imi va face softul a zis ca va ajunge la aceasta putere. A verificat masina. Mi-a zis ca turbina stock (Garrett GT1749VA) lucreaza stock la 1.38 bar iar el ii va creste presiunea la 1.53 bar. Maxim suporta 1.55 din ce mi-a zis el.
Sa faci un Dyno dupa aia. Nu pentru noi, ci pentru tine. Ca sa te convingi si tu ca una e ce zice baiatul si alta ce primesti. Apoi cand o sa intrebi de ce nu e asa o sa ti se spuna ca ori ai inteles tu gresit si ca acel cuplu/cai sunt la motor nu la roata, ori ca masina ta are multi km si ai pierderi, deci e vina masinii tale. Am fost intrebat de mai multe ori de ce nu fac eu softuri... practic eu as putea sa fac bani usor din softuri insa nu o fac pentru ca nu imi plac minciunile ambalate frumos. Succes.
Salutare tuturor, va povestesc povestea mea cu al meu a4. In decembrie 2019 am achizitionat un a4 1.9 multitronic 130cp, fostul propietar mentionand ca i-a facut soft si a ajuns la 192 cp.Am plecat cu masina in romania 2.400km, am mers cu ea in jur de 1 luna in tara si apoi a urmat sa ma intorc cu ea inapoi.Masina cand am luat-o avea 351.000km, am ajuns undeva la 362.000km cu ea.In ziua in care am ajuns aici, la 3-4 ore mai facut un drum de 60km dus 60km intors.La intoarcere mi-a pocnit un piston.Am fost nevoit sa chem platforma si am dus-o la service.Dupa o diagnoza mai detaliata mi-au spus ca mi-a afectat inca un piston si trebuie motorul schimbat. Uni spun ca soft-ul alti ca varsta. Parerea voastra care este? MULTUMESC
Parerea noastra este ca trebuie sa repari masina. Atat. Ai pus o intrebare inutila. Motivele pentru care s-a spart acel piston sunt cu zecile si unele din acele motive nu au nici o legatura cu softul pentru motor. Asa ca ai scris degeaba aici si ai intrebat degeaba. Masina se repara nu stam sa intrebam pe forum aiurea si inutil.
Fostul proprietat i-a facut soft = adica e stage 1. La stage 1 din 130 cp nu scoti 192 cp decat in vise umede sau in realitate cu motor spart (ceea ce deloc surprinzator ti s-a intamplat tie). Si daca prin absurd scoti 192 cp, sigur e facut exagerat incat o sa ai multe probleme in mai multe locuri. Daca ma intrebi pe mine, nici macar nu ai 192 de cai si softul prost a fost cauza principala impreuna cu km motorului. Doar km motorului (aprox. 400.000 km) nu sunt suficienti sa crapi pistoane la un AVF.
Masina este in curs de reparatie. Masina in momentul acesta este in service si urmeaza sa ii pun un motor cu 187.000 km si ii voi anula si orice soft ar avea. Si mie mi-sa parut ciudat sa aiba atatia Cp dintr-un singur soft.
Poate fostul propietar a facut si un upgrade la turbina si in cazul asta...s-ar schimba situatia.... Daca sunt carcasele originale uitate daca nu a hibridizat-o, in cazul ala e posibil sa fi ajuns la puterea aia...
Salut, ma intalnesc si eu cu o anumita problema legata de soft, masina in cauza un Audi A4 B8 2.0 TDI 2011, CAHA 170 CP resoftat prima oara in Februarie 2019 fara a fi masurat ( deoarece nu avea dyno tuner-ul la momentul respectiv ), masina a fost masurata ( la acelasi tuner deoarece intre timp a achizitionat un dyno) acum 3 saptamani prima oara si a scos 180 cp cu 404 NM aproximativ, dupa o optimizare masina a scos 185 CP cu 444 NM. Deoarece aveam cifrele astea proaste pe stand am zis sa masuram masina stock moment in care masina a dat 154 cp cu 374 nm. Turbina avea joc in ax si parca fluiera dar foarte insesizabil, oricum am reconditionata si am revenit la dyno ca dupa masina sa scoata 193CP cu 451 NM cifre finale - STAGE 1, am sa atasez doar penultimul dyno cu turbina inainte de a fi rectificata, masuratoare cu masina cu soft stock si stage 1. Ca sa dau si un pic de context masina a suferit si o inlocuire de chiulasa care a fost rectificata si montata pe masina, inlocuire de 2 injectoare si acum turbina. S-a mai intalnit cineva cu asa ceva, ce problema mecanica ar putea sa-mi taie atata putere sau sa limiteze/piarda, am incercat cred ca 10x tipuri de soft diferite si nimic peste cifrele. Masina in log-uri arata ok, mecanic verificata ok... M-ar ajuta orice sfat. Va multumesc.
Eu as zice sa incerci sa verifici partea de vacum/electrica (partea care actioneaza turbina), uneori nu da erori si defapt nu functioneaza ok, dupa sa mergi pe senzori gen debitmetru, presiune, lambda (daca ai), verifici valoriile in parte daca sunt ok, e posibil sa se blocheze la niste valori si de acolo sa nu mai plece.
Pentru posesorii de cutii multitronic ce au / doresc stage 1, inteleg ca trebuie modificat si softul cutiei, practic daca nu se umbla pe cutie, softul motor va fi mai limitat? Daca se intervine inclusiv pe softul cutiei, exista in el limite de cuplu pe softul original ? Am un stage 1, dar fara nici o interventie pe cutie la soft pentru ca tunerul nu a reusit sa patrunda in editarea lui si intreb daca e necesar sa caut sa o resoftez in alta parte cutia?
@flavius89 nu e nevoie de soft pe cutia multitronic si in general pe nici o cutie pentru stage 1. @Adi27 masina are cutie multitronic? daca da, atunci se explica diferenta de putere.
@kng_bv Multam fain, m-am linistit, aveam tot felul de sfaturi ca ar fi trebuit umblat si pe cutie pentru a urca zona de cuplu/limite. Referitor la Adi27, in cazul lui vad pe fisa dyno ca e pe transmisie manuala.
La un stage 1 nu se schimba foarte mult turatia de cuplu si putere maxima, si oricum, cu un soft facut corect, cutia stie mereu ce cuplu livreaza motorul. Important este sa fie softul de motor facut corect, sa nu raporteze 350 Nm si de fapt sa livreze 450 Nm spre cutie, ca atunci intervine uzura prematura a ambreiajelor in cazul cutiilor dublu-ambreiaj si a variatoarelor in cazul cutiei multitronic
@kng_bv cutie manuala. Inca n-am gasit nici un raspuns de ce masina nu "asculta" ce i se cere, verificata la diferiti mecanici daca este ceva in neregula, totul pare in parametri. In fine..
Acolo e simplu, trebuie facut un soft cu presiune mica si injectie constanta si verificat eficienta motorului (Nm/mg injectie). Tunerul daca are experienta si are multe masini de genul facute ar trebui sa aiba o baza de date cu loguri de pe masini similare si prin comparatie se poate vedea daca e o problema pe injectie sau are alta problema masina. Asta pe langa un test de compresie.