1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia automata la A6 C8 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C8 (2018 - prezent)' creată de Serbanescu Raoul, 3 Feb 2020.

  1. Serbanescu Raoul

    Serbanescu Raoul 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C8, 50TDI, 2018
    Salut . Detin un A6 C8 cu 35000 km la bord si ma nelinisteste felul in care se comporta transmisia la viteze mici . In treapta 2 e cel mai rau , dupa franare aproape de oprire pe loc dar fara sa opresc masina pleaca foarte greu desi motorul se tureaza .Practic se tureaza oarecum in gol . E ca si cum tii o manuala din ambreiaj foarte mult ,apoi ii dai drumul brusc.
    Se simte ca motorul nu e cuplat la cutie , abia pe la 2000 ture cupleaza si atunci ori scade turatia brusc ori schimba deja treapta 3 ...
    Azi in parcarea supraetajata la urcare in rampa efectiv masina tindea sa stea pe loc si a cuplat dupa vreo 2 secunde cand am accelerat mai puternic .
    La reprezentanta nu am avut nicio eroare , tehnicianul a zis ca lui i se pare ca functioneaza corect, insa o cam forta desi i-am zis ca problema e la turatii si viteze mici ...
    Are cineva vreo sugestie? Multumesc
     
    Tavy_90 apreciază asta.
  2. mabalaru

    mabalaru Platinum Member

    Înscris:
    12 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 D4 FL 2017, 3.0 TDI 262CP, Exclusive
    Salut
    Ai facut un test intre Confort / Dynamic pentru aceasi plecare?
    Si eu am cutie asemanatoare ca tine (ZF) si cam la fel face. Pe sport in schimb nu are nici o treaba.
    Din explicatiile unui prieten care se pricepe la asa ceva se pare ca acel convertizor de cuplu asa este pus sa lucreze din soft cand nu este cerere mare de putere.

    Si eu tind sa-ti spun ca nu este nici o problema si asa merge cutia asta Tiptronic.

    Sa o stapanesti sanatos si ma bucur sa vad pe cineva cu C8 care sa scrie aici.
    Toate bune
     
  3. Serbanescu Raoul

    Serbanescu Raoul 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C8, 50TDI, 2018
    Multumesc frumos!
    Mie personal mi se pare ca face indiferent de modul selectat.Daca accelerez foarte usor si pe la 1300 ture iau putin piciorul de pe acceleratie imi schimba superior ....Dar daca accelerez putin mai tare ,patineaza ...Nici nu trage nici nu schimba ,doar se tureaza in gol !
     
  4. Mitiy

    Mitiy Silver Member

    Înscris:
    2 Ian 2014
    Locație:
    Rădăuți
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0TFSI 2012
    Eu tind să cred că totuși este o problemă. Mașina ar trebui să fie smooth și să tragă, nu să se tureze in gol.
     
  5. Serbanescu Raoul

    Serbanescu Raoul 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C8, 50TDI, 2018
    Am mai avut si eu cutie automata dar asa nu ... Eu cred ca e o problema de convertizor , sau ceva ce are legatura cu acesta ...insa sunt doar pareri ... O sa merg si la reprezentanta ZF sa fac o diagnoza si acolo !
     
  6. Serbanescu Raoul

    Serbanescu Raoul 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C8, 50TDI, 2018
    Am fost la ZF azi . Nu sunt erori , nu sunt scurgeri pe niciunde , au facut si nivelul uleiului si e in regula .
    La testul in mers inginerul de acolo a sesizat si el problema mea , si analizand parametri a ajuns la concluzia ca uneori convertizorul ramane pe deschis mai mult timp , sau patineaza !
    Treaba cu patinatul e normala , adica orice convertizor trebuie sa patineze , si trece prin cele 3 faze : deschis, patinat,inchis .
    Doar ca pana ajunge pe inchis cateodata dureaza mai mult decat ne-am astepta.
    Concluzia a fost ca nu ar fi nimic defect , ci mai mult o optimizare proasta a software-ului . Mi-a mai zis ca nu crede ca se va defecta nimic datorita acestei functionari .
    In cazul asta eu ma declar nemultumit de aceasta transmisie , care ar trebui sa functioneze mai bine de banii pe care ii cer pe masina , mai astept sa vedem ce posibilitati de resoftare vor aparea !
     
  7. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Nu este disponibila o actualizare de software? Poate are un bug versiunea instalata pe masina ta sau in general.
     
  8. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Modele noi, probleme noi! Dacă în trecut ne plângeam de probleme mecanice, the future is 'bright', ne vom da cu capul de pereți de software-ul mașinii, nu mai stai cu tubulara în mână, ci cu 'mărul' în brațe! Nice.
     
    scooby88 și AndreiF92 apreciază asta.
  9. Ionut Stancu Bronze Member

    Înscris:
    5 Dec 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C7 FL, 3.0BiTDI, CVUA, 2016
    Si eu am tiptronic pe masina mea (ZF).
    Am fix aceleasi "simptome" ca si tine si nu le-am catalogat ca si probleme ci mi s-au parut normale. Acea patinare de care zici tu se simte doar cand accelerezi domol, nu cand ii dai tare in pedala, corect? Asa si la mine, in treptele 1-2-3 cel mai des, mai sus nu cred ca mai sesizezi acest aspect. Se intampla in general cand esti in 2 sau 1 si masina este in decelerare si apoi brusc vrei sa accelerezi. Trebuie inteles ca principiul acestei cutii de viteze este diferit de cel al cutiilor cu dublu ambreiaj.

    Nu o consider o problema, asa merg ele. Probabil ai mai mers cu automate cu dublu ambreiaj, acolo e alta poveste. Insa dpdv al confortului, cutia este vis... pune foarte bine puterea, schimba lin, se obisnuieste cu stilul tau de mers.

    mabalaru a zis foarte bine, cand esti in dynamic nu mai simti acest lucru deoarece atunci cutia tine motorul in ture si nu cred ca mai poti sa patesti cele povestite. Incearca sa mergi o perioada in S/Dynamic si poate observi ca este diferit comportamentul.
     
  10. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Pe vechiul tiptronic, la primele 3 trepte de viteza asa aveau tendinta... sa nu cupleze din prima viteza pentru a proteja transmisia. Probabil au mentinut acelasi principiu de functionare. Daca nu sunt smucituri sau zgomote, cred ca este un comportament normal.
     
  11. Serbanescu Raoul

    Serbanescu Raoul 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C8, 50TDI, 2018
    Ionut Stancu exact cum ai descris. Asta e, ne obisnuim.
    Nu sunt zgomote, nu smuceste. Eu am incercat si in Dynamic/S dar mie in final tot la 1000 ture imi sta dupa ce ating viteza cu care vreau sa ma deplasez.
    Inainte am avut BMW seria 5 tot tiptronic cu convertizor, dar mergea impecabil. Si aia pe sport intr-adevar statea cu vreo 4-500 ture mai sus.
    E bine ca nu e o problema mecanica, e bine ca am verificat si uleiul pentru ca aveam o frica sa nu fie nivelul scazut. Astept sa apara hoovere zburatoare si teleportarea sa pot sa scap si eu sanatos la cap. Masinile pe mine ma distrug, sunt perfectionist prin meseria mea si se pare ca nu ma ajuta prea mult.
    Va multumesc tuturor pentru parerile voastre. Poate apar ceva resoftari sau solutii.
     
  12. TDR

    TDR 5th Gear Member

    Înscris:
    27 Mar 2010
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 40 TDI Quattro 2019
    oricum ai garantie pe masina..daca nu e ok dale-o de cap
     
  13. Serbanescu Raoul

    Serbanescu Raoul 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C8, 50TDI, 2018
    Azi am avut niste socuri pulsatile in toata caroseria , efectiv se zguduia masina cu totul ... in D tindea sa se opreasca manifestarea , in S incepea din nou si rau , pe loc cu frana calcata ...
    Asa mi-e groaza de service , am luat masina noua ca sa fiu linistit dar n-am avut noroc . Problema este ca si cumnatul meu care are exact acceasi masina a avut deja o manifestare de genul , in marsarier ...Probabil ca e doar o chestiune de timp pana incepe si a lui , iar aici cred ca discutam despre o potentiala problema comuna modelului ... Imi pare rau :(
     
  14. Mitiy

    Mitiy Silver Member

    Înscris:
    2 Ian 2014
    Locație:
    Rădăuți
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0TFSI 2012
    Uitati-va de la minutul 8:45, vorbeste despre delay-ul cutiei și despre faptul ca nu e destul de responsive mașina. Și in comentarii se plange lumea despre acelasi lucru. Sunt curios daca Raoul a mai rezolvat ceva din problema descrisa anterior.

     
    Serbanescu Raoul apreciază asta.
  15. Serbanescu Raoul

    Serbanescu Raoul 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C8, 50TDI, 2018
    Salut ! Am sters eroarea cu desincronizarea de la arborele cotit , de atunci nu a mai avut acele simptome si nici nu a reaparut eroarea inca . Am discutat la reprezentanta despre subiect si au zis ca daca eroarea e sporadica(rara) s-ar putea sa treaca mult timp pana va reaparea , iar in conditiile astea nu au ce sa verifice /repare!
    Eu astept socurile si apoi ma duc sa verific daca a aparut , daca apare ma duc la reprezentanta direct!
    O sa va anunt cand si cum voi rezolva !
     
    Mitiy apreciază asta.
  16. boditza

    boditza 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A6 C7 FL BiTdi
    Eu am pe C7 probabil aceeasi cutie si intr-adevar la fel face si la mine, acea patinare, facut update de soft si a ramas acelasi comportament. Socuri si pulsatii nu am.
    BMW are softul mult mai bine optimizat pentru cutia asta si la un test cu seria 5 a fost totul mult mai smooth decat este la Audi. Posibil ca acum ca au montat-o pe mai multe masini sa investeasca mai mult in dezvoltarea de soft si sa imbunatateasca acest comportament.
     
    Serbanescu Raoul apreciază asta.
  17. tim s

    tim s 4th Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A6 C8 45 TFSI SPORT S TRONIC 2019 EU6 dTEMP NAVI LED ACC 245CP
    Din pacate dupa aproape 30000 de km si cutia mea face exact la fel!:(
     
  18. Serbanescu Raoul

    Serbanescu Raoul 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C8, 50TDI, 2018
    Salutare ! Tin sa va anunt ca dupa un update software socurile de care va povesteam au disparut complet ( desincronizare senzor arbore cotit) , mai stiu inca o persoana la fel ...a rezolvat si ea .
    Insa comportamentul cutiei e execrabil , deja mi-e putin lehamite sa o conduc prin oras ... Cand e vorba de treapta 2 , ma streseaza maxim ... Am vazut si pe forumurile straine ca oamenii se plang de exact aceeasi problema ... Pur si simplu nu functioneaza cum trebuie , sau mai bine zis cum simti ca ar trebui !
     
    boditza și TDR apreciază asta.
  19. TDR

    TDR 5th Gear Member

    Înscris:
    27 Mar 2010
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6 40 TDI Quattro 2019
    Da si mie mi se pare lenta la plecatul de pe loc si nu ma refer la kickdown sau pornire sportiva ci la plecatul linistit. Parca ii ia o vesnicie. Ma gandesc oricum la un update de soft si cutie poate se mai invigoreaza, stiu ca MTM nu are inca un soft iar la restul nu stiu daca ar fi ok sa apelez avand in vedere ca e inca in garantie.
     
    Serbanescu Raoul apreciază asta.
  20. Serbanescu Raoul

    Serbanescu Raoul 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C8, 50TDI, 2018
    A postat Mitiy mai sus un video, da exact asa se comporta inainte de ultimul update de soft pe care l-am facut acum 2 luni. De atunci raspunsul la pedala s-a ameliorat, adica raspunde mai bine, mai in concordanta cu ce apesi tu pe pedala, e mai liniar totul insa mi se pare ca s-a accentuat problema cu patinatul in gol in treapta 2 in special. Efectiv se tureaza degeaba, e ca si cum ai tine-o din ambreiaj si ii dai si tu drumul complet dupa 2-3 secunde si cand ii da drumul intr-un final, o fractiune de timp mai tarziu schimba a 3-a. Pot sa zic ca treapta 2 nu e aproape niciodata cuplata complet decat daca mergi brutal cu ea, in regim de sprint.
    Am fost si la reprezentanta ZF si inginerul de acolo a zis ca sta convertizorul pe “patinat” mai mult timp decat ar trebui, el avand 3 pozitii: deschis, patinat si inchis. De unde deduc ca e o porcarie de setup din soft. Nu stiu cand o sa pot rezolva aceasta problema.
     

Distribuie pagina asta