1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 4.2 Benzina la A8 D3 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A8 D3 (2003 - 2010)' creată de f4271, 19 Noi 2007.

  1. florian2k

    florian2k 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2020
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    Audi A8 D3, 4.2 quatro, BFM (2004, _4E)
    Rog niste pareri pentru o problema care pare destul de comuna la masina/motorul pe care il detin.

    Vorbim despre un A8 D3 4.2 benzina cod BFM.

    Problema: O pornesc, sta pornita ~20 de secunde si apoi se opreste, ca si cum s-ar ineca sau ramane fara combustibil.
    Pe VCDS nu da nicio eroare relevanta pentru aceasta problema. La service a masurat tensiunea la pompa dreapta (cea de presiune) si intr-adevar dupa ~20 de secunde nu mai primeste semnal. S-a pus manometru pe retur si sta in 3.5 bari la inceput, si apoi scade la 2, 1.5 si apoi si opreste.

    Singura eroare pe care o da este P1347, dar cu eroarea asta a mers 10.000 km, este de la un intinzator care nu isi mai face treaba bine.
    Momentan nimeni nu stie de unde sa apuce problema: sa fie eroarea P1347 care ii "spune" pompei de combustibil sa taie alimentarea? Sa fie releul? Sa fie pompa in sine?

    Cu respect, Florian
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Esti sigur ca nu ti-a sarit distributia ? Merge rotund in alea 20 sec. ?
    Eroarea respectiva este de la senzorul axei cu came, nu de la intinzatorul distributiei.

    Daca ai pus senzor nou OE, cablajul e verificat si eroarea persista, ai distributia sarita de la punct.

    Bank 1 - parte pasager
    G40 senzor 1 pe admisie
    G300 senzor 1 pe evacuare

    Bank 2 - parte sofer
    G163 senzor 2 pe admisie
    G301 senzor 2 pe evacuare

    Scuza-ma ca te intreb, dar la ce fel de service ai fost ? Service de masini de spalat ?
     
    Ultima editare: 8 Iul 2020
    stefan550 apreciază asta.
  3. florian2k

    florian2k 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2020
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    Audi A8 D3, 4.2 quatro, BFM (2004, _4E)
    Mersi @audi66. Sa raspund:
    1) Senzori pentru cam shaft am pus noi OE, cablaj verificat
    2) In alea 20 de secunde merge rotund dar bate lantul din cauza intinzatorului de pe partea dreapta

    La intrebarea cu "esti sigur ca..." nu stiu sa raspund. Cum se verifica daca distributia este sarita de la punct ?
    Initial masina a fost la cel mai bun service de VW din regiune (nu dau nume sa nu se supere nimeni). Masina este acum la alt service.
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Degeaba iti spun tie cum se verifica distributia. Treaba asta trebuie sa o stie cei de la service si sa aibe cale de blocare pentru tipul tau de motor.
    Daca esti in situatia in care tu trebuie sa ii indrumi pe cei de la service cum sa verifice o distributie, schimba urgent service-ul.

    Daca iti bate lantul si la ralanti, schimba urgent distributia. Nu mai verifica nimic ca nu are rost.
     
  5. florian2k

    florian2k 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2020
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    Audi A8 D3, 4.2 quatro, BFM (2004, _4E)
    Nu inteleg, poate pentru ca nu vorbesc bine limba romana...
    stiu ca vrei sa ajuti, ca e gratuit ce faci pe forum, ca simti ca lumea nu apreciaza uneori experienta ta, dar, concentreaza-te o secunda si raspunde-mi si mie la intrebare:

    Ma intrebi:
    Eu zic: "OK, vreau sa raspund la intrebare, dar nu stiu cum. De vreme ce m-a intrebat omu pe forum inseamna ca ar trebui sa ii raspund, ca doar nu pune intrebari ***". Asa ca te intreb inapoi cum as fi putut sa raspund la intrebarea aia.

    Urmeaza un raspuns pe care daca tu l-ai primi de la altcineva te-ar ajuta?
    Pana la urma incerci sa ma ajuti cu un raspuns sau nu?

    O poza cu distributia pe bank-ul 1:
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ti s-a raspuns. Tu nefiind mecanic nu intelegi indiferent cat si cum ti s-ar explica. Masina se repara la mecanic NU pe forum. Schimba mecanicul daca nu este in stare sa repare masina asta. Ti-ai cumparat o masina cu un motor foarte problematic si greu de diagnosticat si reparat cand sunt probleme.

    Cand mai atasezi poze pe forum citeste cum sa atasezi poze (exista un topic special pentru asta) si nu mai atasa link-uri externe pentru ca de obicei acele link-uri sunt sterse direct si fara explicatie. Eu ti-am modificat acum poza pentru a fi vizibila dar pe viitor te rog sa ti cont de ce ti-am spus. Te rog sa citesti forumul fara sa pui intrebari pentru ca ai multe de invatat.
     
    florian2k apreciază asta.
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nici macar nu mai e nimic de verificat.
    Era de verificat daca iti zornaia 2-3 sec. la pornire, tie iti bate si la ralanti.

    Eu imi imaginez ca vrei sa rezolvi problema fara a cheltui 1000€+, dar nu se poate.
    Ai lanturile alungite, intinzatoare praf si probabil ghidaje tocite/uzate.
    Nu vei rezolva mare lucru inlocuind doar intinzatorul respectiv, ci se inlocuieste toata distributia, impreuna cu alte roti dintate (la demontare o sa vezi ca si acestea sunt uzate).
    Schimba doar intinzatorul cu probleme si in scurt timp te vei lovi de aceeasi problema, sunt destui care au incercat, avand probleme cu zornaitul la pornire sau continuu (la ralanti/in mers).

    Repet, in acest punct e inutila verificarea distributiei.
    Ai 4 lanturi, daca unul din cele 2 lanturi mici de la axe e alungit, impreuna cu un intinzator ce numai tine presiune si are sinele de plastic uzate/tocite/inexistente vei gasi eroare pe senzorul de pe axa respectiva.

    Si cu asta am incheiat aceasta discutie, pana nu inlocuiesti distributia aia care iti bate la ralanti, nu ai ce sa mai intrebi, verifici, ajustezi, etc.
     
  8. stefan550

    stefan550 Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: S4 Quattro, CGXC 3.0 TFSI, 2013
    Din păcate nu scapi fără sa dai motorul jos și sa înlocuiești lanțurile plus intinzatoare.
    Doar piesele, din ce imi aduc aminte din experiențe proprii, costa undeva la 2000€ pe OEM. Recomandarea mea este sa nu te zgârcești fiindca in 3 luni zornăie din nou dacă folosești piese aftermarket.
    Mie mi-a sărit distribuția fără sa zornăie in prealabil...doar mi-a aruncat sporadic un “camshaft” și după 1000km m-a lăsat in drum.
    Sfatul meu este sa înlocuiești sondele Lambda de pe evacuare dacă ajungi sa repari mașina fiindca este aproape imposibil sa umbli la ele fără motor demontat.

    Sa ai spor!
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Distributia OE este facuta de Febi/Swag (ambalatori pebtru Febi).
    Daca cumperi unul din aceste kit-uri vor veni cu sigla OOOO polizata.
     
    stefan550 apreciază asta.
  10. florian2k

    florian2k 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2020
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    Audi A8 D3, 4.2 quatro, BFM (2004, _4E)
    Da domnilor @audi66 si @stefan550 , acum am inteles. Asa pe intelesul omului de vine si va cere ajutorul. Multumesc! (si cu asta am incheiat discutia.. :) Glumesc.

    Recomandati curatarea injectoarelor? Si a clapetei de acceleratie?

    Daca tot e motorul demontat deja, ce sa mai verific?
     
    stefan550 apreciază asta.
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Curata tot ce poti, inclusiv admisia si verificarea actuatoarele clapetelor.
    Pentru tot ce demontezi cumpara garnituri/O-ring-uri noi OE si/sau Elring.
    Unde e nevoie de silicon foloseste numai Victor Reinz 300+.
    Sunt anumite piese unde trebuie sa demontezi jumate de motor pentru un O-ring de 5 ron.

    P.S Nu stiu la 4.2 FSI fiind V8, dar la 2.7/3.0 TDi (V6) ai 2 posibilitati pentru a inlocui distributia integral, ori dai motorul jos, ori cutia.
    Evident, e mult mai comod sa demontezi doar cutia, atat fizic cat si financiar.
     
    ianculets, stefan550 și florian2k apreciază asta.
  12. stefan550

    stefan550 Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: S4 Quattro, CGXC 3.0 TFSI, 2013
    4.2 BFM nu este FSI, este vechiul motor de 335 cp cu injectie normala. @florian2k sfatul colegului @audi66 ramane valabil, cauta sa cumperi O-ring-uri noi pentru tot ceea ce demontezi. Schimba si garniturile de la capacele culbutorilor fiindca acest motor functioneaza la temperaturi inalte si de obicei apar scurgeri pe acolo. Din moment ce demontezi motorul verifica simeringul de palier si garnitura aceea din spatele motorului, de obicei mai sunt scurgeri si pe acolo. Verifica si actuatoarele acelea fiindca de regula se strica, in special cel de pe bancul 1. Pozitia evacuarilor vor face imposibila inlocuirea sondelor lambda fara a demonta motorul. O sa te coste ... insa dupa aceea masina va merge incredibil.
     
    florian2k și ianculets apreciază asta.
  13. florian2k

    florian2k 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2020
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    Audi A8 D3, 4.2 quatro, BFM (2004, _4E)
    Salut,
    Intinzatoarele si lanturile au fost schimbate conform recomandarilor voastre (OE). Nu mai bate nimic, merge rotund 20 de secunde si apoi se opreste. Pe tester nu mai e nicio eroare. Pompa de pe partea dreapta nu mai primeste semnal inainte sa se opreasca. Ce se mai poate verifica ?
     
    stefan550 apreciază asta.
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Te duci la un mecanic si la un electrician bun ce cunoaste VCDS si ELSA facand verificari amanuntite asupra senzorilor, cablajului, ECU-ului, etc.
    Cu distributia bine pusa la punct, prevad, 90%, ca problema ta este una pe partea electrica.
     
  15. stefan550

    stefan550 Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: S4 Quattro, CGXC 3.0 TFSI, 2013
    Sa nu cumva sa se fi deteriorat vreun cablu cand s-a umblat la compartimentul motor. In rest felicitari pentru ca ti-ai facut curaj sa urmezi recomandarile, personal sunt foarte bucuros ca masina merge asa cum trebuie. Ma. bucur ca nu a u fost si alte probleme.
     
  16. florian2k

    florian2k 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2020
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    Audi A8 D3, 4.2 quatro, BFM (2004, _4E)
    Salut,

    Update: distributia este la punct, verificata inca odata si de mecanic si de mine (dupa specificatiile din SSP). Lanturi, intinzatoare, senzor (cam + crank), pompa benzina TOATE noi OEM, masina merge si trage excelent.

    Mai am o singura eroare: P0346. Eroarea este misleading si nu are legatura cu partea electrica. Este exact aceeasi situatie descrisa in video-ul acesta:

    si cred ca rezolvarea este aceeasi ca si in video-ul acesta.

    Am o intrebare specifica: Unde se gasesc aceste Camshaft Solenoid Valve pe motor? (ele arata asa: https://www.ebay.com/itm/CAM-CAMSHA...A6-A8-Q7-R8-RS4-VW-BEETLE-JETTA-/152822053433). Inteleg ca sunt 4 pe motorul asta BFM (1 pe admisie, 1 pe evacuare X 2 banks)
     
    Mld89 apreciază asta.
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Poftim.
     
    florian2k apreciază asta.
  18. florian2k

    florian2k 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2020
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    Audi A8 D3, 4.2 quatro, BFM (2004, _4E)
    Mersi mult
     

Distribuie pagina asta