1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Miros clima/aer conditionat in interiorul masinii - cauze - probleme si rezolvari

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de V8TDI, 23 Noi 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. adynis 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 Quattro (2010) - 2.0 TDI (CAHA) - 170 CP
    Si eu am avut ceva asemanator, si ~90% din sursa "mirositoare" era formata din mizerii adunate in zona aflata sub locul de unde AC-ul isi trage aer [Aveam pamant + frunze mucegaite ; s curgerea de apa era cam blocata de toata mizeria asta]. De fiecare data cand pornea Ac-ul, tot mirosul de-acolo era aspirat si il primeam eu pe ventilatie, si trecea in ... ~30 secunde, cand aerul era inlocuit cu unul proaspat. La urmatoarea stationare a masinii + pornirea Ac-ului, acelasi lucru.
    Uite-te la baza capotei de la motor, in fata pasagerului din dreapta, sub plasticul detasabil, in lateralul locului unde ai bornele cu +/- conectate la baterie, si asigura-te ca e curat si ca scurgerea nu este blocata.
     
  2. Adriana 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2016
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Golf 4
    Am avut si eu aceeasi problema cu mirosul in masina, insa mi-am facut ozonizare la masina si au disparut efectiv toate mirosurile, chiar merita. Un generator de ozon pentru masina de care mi-am luat eu de la o firma din Targu Mures este cam 2.500 lei si nu are nici o piesa consumabila. L-ai luat si il folosesti cat vrei tu, eu imi fac masina saptamanal, il las cam 30 minute si dispare orice miros. Pentru cei interesati de aici mi l-am luat eu: http://www.ozon-plus.ro/produse/generator-de-ozon-ozonfix-business-3/
     
  3. cristimate 6th Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2008
    Locație:
    Cernica
    Masina:
    A4 B7 1,9 TDIe (BRB), A4 B9 2.0 Quattro
    M-am luat dupa tine. Daca o sa sughiti maine dimineata sa stii ca de la mine e. Azi m-am dus si am luat Loctite cel mentionat si diseara fac treaba. Sa vedem daca iese.
     
  4. cristimate 6th Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2008
    Locație:
    Cernica
    Masina:
    A4 B7 1,9 TDIe (BRB), A4 B9 2.0 Quattro
    Bun! Deci eu nu folosesc masina iar sotia mi-a zis ca ea oricum nu prea simțea mirosul... Wtf??? Putea de imi muta nasu!

    Deci am luat loctite ala si am procedat cum mi-a zis nenea de la loctite si colegul rotita: am pornit mașina pe 22 grade cu a/c ul pornit la maxim pe recirculare si am lasat 10 min! Dupa care am pus pe econ (am oprit a/c ul adica) tot pe recirculare si am dat drumul la aerosoli! Am mai lasat 15 min sa se recircule si am oprit masina si m-am dus la somnic! La 11 sotia a aerisit bine madina si a plecat cu ea! Mi-a zis ca la un moment dat trebuia sa deschidă geamul...

    Asta seara i-am dat drumul 5 min si nu mai mirosea :-)

    O iau in we la o tura si va zic...

    Trimis de pe al meu K015 folosind Tapatalk
     
  5. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Pana la urma m-am ales si eu cu problema mirosului. In august am facut o spalare cu presiune sub grila de la stergatoare, sa spal praful de acolo, nestiind ca este gaura de aer.:banghead:
    Acum daca nu folosesc masina in fiecare zi, cand dau drumul la clima, miroase ingrozitor a picioare nespalate.:) Fara AC pornita nu se simte nimic. Am desfacut filtrul de polen sa vad in ce stare este, dar nu are nici o problema. Din ce am citit pe aici si pe internet, am vazut ca toti recomanda spuma sau spray-uri, dar rezultatul nu este chiar minunat si de durata. Ce am reusit eu sa inteleg, este ca nu sunt chiar conductele principala vina, ci radiatorul de sub bord. Am vazut ca firmele de specialitate spala cu solutie acest radiator ca sa elimine definitiv mirosul.
    Este cineva care a facut aceasta spalare si care poate sa explice daca este eficienta ? Daca il spal, risc sa murdaresc ceva senzori pe acolo ?:uhm:
     
  6. cristimate 6th Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2008
    Locație:
    Cernica
    Masina:
    A4 B7 1,9 TDIe (BRB), A4 B9 2.0 Quattro
    cu spray-ul ala ce-am facut eu am atenuat mult mirosul... dar parca n-a fost eliminat total.

    adica eu mai simt inca un iz fin... ori sunt eu f sensibil acum dar parca toooot se simte ceva
    un 5% a ramas
    si eu as fi interesat de o solutie de 100% si mai permanenta ... macar un 1 an!

    recomandari? sa incerc si cu ozonul?
     
  7. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Dupa o igienizare cu spray este indicata si schimbarea filtrului de polen.
    Pe langa depunerile generatoare de mirosuri de pe radiatorul aerotermei, care sunt greu de indepartat (se demonteaza bordul pt a sjunge acolo), mirosul se imbiba si in materialul filtrant al filtrului de polen.
     
  8. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Am desfacut inca odata filtrul de polen sa verific radiatorul si sa vad de unde vine mirosul. Radiatorul este foarte curat si nu miroase, in schimb se vede din aeroterma urme de lichid si se simte miros. Deci apa de sus a ajuns in aeroterma si acolo a ramas mizeria. Sa o dau jos este foarte complicat, o sa incerc o spalare cu produse. Daca dau drumul de sus la spuma de curatare, este posibil sa strice ceva in aeroterma ?
     
  9. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Astazi am cumparat si montat un filtru polen nou. Mirosul a disparut aproape complet. Urmeaza sa o folosesc cateva zile sa vad daca reapare mirosul neplacut.
    Filtul vechi era original, cu carbon activ, schimbat in ianuarie. Acum cel pe care l-am montat este unul normal.
     
  10. Scorpion

    Scorpion 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2017
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A6 Avant 4G 3.0 TDI 218 CP Model 2016
    Este important sa se schimbe filtrul de polen in fiecare an, iar daca se poate, un model cu carbune e ideal, pentru ca filtreaza mirosul neplacut mult mai bine, plus gazele de esapament de la masinile din fata. Inainte de schimbarea filtrului nu e rau de folosit spray pentru dezinfectia instalatiei de climatizare, eu am folosit mereu cate doua odata, din acelea care le pui jos la picioarele pasagerului. Filtrul vechi trebuie scos, climatizorul (si motorul bineinteles) pornit, pus pe aer recirculat, spre picioare si viteza ventilatorului la maxim. Aici sunt si instructiuni foarte diferite si nu tocmai clare, la ce temperatura si daca climatizorul sa fie sau nu pornit, am gasit sprayuri unde scria sa fie oprit climatizorul, doar ventilatia sa mearga. Ceea ce e comun peste tot, aer recirculat si la viteza maxima. Si exista si diferente de calitate de la o marca la alta. Eu las masina asa pina a doua zi, apoi pun filtrul de polen nou si in felul acesta nu se ajunge sa se formeze mirosuri neplacute. Pentru cine nu i se pare prea scump, ideal e sa se schimbe filtrul si de facut dezinfectia cu sprayuri de doua ori pe an. Atentie: daca multi ani nu s-au facut astfel de dezinfectii, nu s-au schimbat filtrele, atunci mult nu o sa ajute metoda cu sprayul, ci ramane de facut o dezinfectie profesionala la o firma serioasa.
    Dar mai e ceva foarte important, ceea ce am observat ca foarte multi nu stiu. Locuiesc in Austria, si am vazut nu numai romani care nu stiu asta, ci chiar majoritatea colegilor austrieci nu stiau cand le-am spus.
    In primul rand climatizorul trebuie pornit SI IARNA! Chiar daca afara e frig si noi dorim 22-28 de grade inauntru, climatizorul trebuie pornit. Exceptie poate fi facuta doar la drumuri foarte scurte. Daca iarna nu se porneste climatizorul, se usuca unele garnituri de cauciuc de pe instalatie, devenind poroase si apoi se pierde din freon sau mai bine spus din substanta cu care lucreaza climatizorul, am uitat cum se cheama, dupa cate stiu freon nu se mai foloseste de mult in Europa. Iar geamurile aburite, cand e frig afara, oricum le dezaburesti mult mai rapid daca e pornit climatizorul pentru ca el absoarbe umiditatea din interiorul masinii. Tot din motivul asta, vara, la drumuri lungi, din cand in cand opresc climatizorul pt cateva minute si las aer de afara caci altfel e prea uscat in masina si nu e sanatos pt ochi si caile respiratorii. Toti cei la care se pierde lichidul de pe instalatia climatizorului inainte de a implini masina 7-8 ani de zile, cauza principala este faptul ca s-au facut pauze prea mari in care climatizorul nu a fost pornit, mai ales pe timp de iarna.
    Foarte important insa este sa oprim climatizorul CU CEL PUTIN 5 MINUTE inainte de a ajunge la destinatie, pentru a lasa 'Verdampfer' (radiatorul? ) sa se usuce. Atata timp cat climatizorul e in functiune, in ' Verdampfer' (radiator) se aduna umiditatea extrasa de climatizor din interiorul masinii, iar daca climatizorul nu e oprit inaintea de a ajunge la destinatie si nu i se da timp sa se usuce, atunci in umezeala de pe el se formeaza mucegai, si bacteriile adunate cu timpul acolo incep sa lucreze, sa dea acel miros neplacut tipic de climatizor infectat. O metoda , nu care nu da rezultate de 100 % dar tot ajuta putin, este ca intr-o zi de vara sa se lase masina cu climatizorul pornit, tot pe recirculatie si viteza maxima a ventilatorului dar la temperatura MAXIMA, in asa fel incat #Verdampferul' sa se incalzeasca puternic si macar o parte din bacterii si mucagai sa fie distruse. Nu functioneaza chiar 100 %, pentru ca asa o temperatura de ridicata nu se realizeaza in asa fel incat sa moara totul acolo, dar se poate incerca.
    Poate nu e perfect ceea ce am scris, dar cu metodele astea eu nu am avut miros rau in masina, sau cel putin cand a inceput sa miroase de la climatizor, am schimbat filtrul, am folosit sprayurile si apoi a fost totul ok. Doar metoda cu supraincalzirea intr-o zi de vara nu am folosit-o, pentru ca nu am avut nevoie.
    Si inca o mica solutie pentru un miros placut: puneti intr-un saculet de panza circa un sfert de cafea macinata, dar nu prea fin, eventual numai boabe de cafea putin zdrobite. Dupa un timp, cand nu se mai simte mirosul, schimbati cafeaua.
     
    deejayandrei, Ciprian.Mod și Aurel G apreciază asta.
  11. alintorba

    alintorba 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5 ; 2.0 TDI Quattro ; 163CP ; 2017 ;
    Eu am rezolvat astazi problema. Am fost la Porsche de am facut revizie la 18.800 km si am facut si o igienizare a sistemului de climatizare care a costat in jur de 250 RON.
     
  12. Emil Paraschiv

    Emil Paraschiv 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Skoda Octavia 3 (5E), 1.4 TSI (CHPA), 2014
  13. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Am si eu pe B6 de 2 revizii. Urmează al 3-lea. Doar la epiesa.ro am gasit dupa codul original de filtru pt B6 si era fabricat in China. Probabil acolo e mai multa poluare si au creat ceva mai performant.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  14. MajeStik

    MajeStik 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2017
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 B9 2017 2.0 TDI
    Salutare,

    Detin un A4 2013 de o luna si jumatate. Dupa oprirea AC-ului vine un miros oribil ca de urina de sobolani, e insuportabil. Am pus filtru nou cu carbon activ am pus si parfum pe el dar nu se simte mirosul, am incercat cu igienziare cu solutie care face un fel de ceata in masina, am incercat cu spuma pe gurile de ventilatie, urmati toti pasii, nici un rezultat. Am incercat si la curatatorie cu aburi, mi-a bagat jet de abur pe toate gurile de ventilatie inclusiv la aeroterma acolo pe la motor dar la fel, nici un rezultat. Daca masina merge fara compresor o perioada se diminueaza mirosul. Cand pornesc AC-ul nu miroase a nimic, intra aer rece curat fara nici un miros dar dupa ce il opresc...incepe durerea. Daca opresc motorul si las masina o jumatate de ora sau mai mult, cand pornesc din nou fie AC-ul fie doar aeroterma, vine un aer cald umed timp de vreo 3 secunde si miroase de te omoara dupa care se mai diminueaza dar tot miroase.

    Ce sa mai fac ?
     
  15. bmdbmw

    bmdbmw Bronze Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 DEUA 110kw, 2015 / Q3 8U CUVC 110kw, 2016
    S-a mai discutat despre ce intrebi. Probabil ai mucegai pe radiatorul de AC din bord, cel din aeroterma. Am intalnit chestia asta la un Golf 4, dupa curatare a fost ok.

    PS: Curatare = dat jos aeroterma si curatat, restul metodelor descrise de tine nu au functionat
     
  16. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    MajeStik doar cu Ozonificare scapi. Neapărat schimbat și filtru de polen după procedură. Încearcă filtrul de polen Frecious Plus de la MANN, cel mentionat anterior in pagina, merită banii.
    Spor.
     
  17. ltalexei

    ltalexei 5th Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2009
    Locație:
    Chisinau - Republica Moldova
    Masina:
    AUDI A4, 2.0 tdi, 2005 avant multitronic BLB
    Salut tuturor,
    Vara anului trecut cind porneam motorul in tipul functionarii climatronic - un miros insuportabil in interior circa 5 secunde, eram nevoit sa deschid geamurile. Saptaina trecuta am facut tot ce am mai gasit pe net despre curatirea schimbătorului de căldură. M-am bagat prin interior, imediat dupa ventilator. Atasate 2 poze.
    Substantele folosite :
    Etapa1. Chlorhexidin + Alcool Etilic 96% - amestecate intr-o sticla in care era spray p/u geamuri.
    dupa 10 minute
    Etapa 2. Orice CLEANER p/u air conditioner (atasata poza la intimplare din net) .
    Dupa 10 minute
    Etapa 3. Am pornit clima la LOW, FAN - maximum, timp de 15 minute, apoi HIGH , FAN - maximum inca 10 minute
    Se pare ca s-a rezolvat insa daca mai apare miros , desfac exact cum am facut atunci si in loc de chimie si alcool, bag abur fierbinte 100 grade Celsius (vazusem un anunt pe aici pe la noi, cica fac asa ceva la sistemele de aer conditionat).
     
    adibose apreciază asta.
  18. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    O completare la acest topic. Va recomand sa faceti igienizare cu ozon și apoi să folositi acest spray pentru întreținere:

    1019900_1.jpg

    Am încercat și altele spary-uri (Mojo, Prevent, ClimaX,) dar acesta, din poza, este best buy ever.
    Nici într-un caz să nu cumpărați de la Mojo, risipă de bani.

    Nu uitati că nu e de joacă cu bacteriile adunate acolo, nu e sănătos deloc să inhalezi aerul ăla de șosete împuțite. Spor.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta