1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Vibratie / Trepidatie tren de rulare la A6 C6 Allroad - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 allroad quattro C6 (2006 - 2011)' creată de Ionut Badea, 23 Mai 2018.

  1. Ionut Badea 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A6 Allroad 3.0 TDI 2011
    Salutare,
    Sunt nou aici, am cautat, citit diferite posturi dar fara succes.
    Detin un Audi A6 C6 Allroad 3.0 tdi din 2011 cu 103.000 km. De 1 an ma confrunt cu o problema pe axa spate a masinii, cam de pe la 80.000 km sa fiu mai exact, si nu reusesc sa ii dau de cap.
    Se manifesta ca o vibratie/trepidatie pe axa spate a masinii. La viteza mica (7-8 km/h, treapta 1 relanti) e ca un fel de "wobble" ca nu stiu cum sa ii zic, practic se clatina stanga-dreapta cu o frecventa constanta de parca ar fi cauciucurile cu galme sau rotile necentrate? Iar la viteza mare (intre 100-120 km/h) se simte o trepidatie pe axa spate.
    Pana acum am schimbat la reprezentanta AUDI urmatoarele:
    - discuri si placute spate
    - rulment spate stanga si dreapta
    - ax cardan (nou)
    - au schimbat si planetarele spate dar le-au pus la loc pe cele originale spunand ca nu au rezolvat nimic (ciudat stiu)
    - plus ca am cumparat initial si cauciucuri noi ca am crezut ca de la asta e (acum am pe ea Michelin Pilot Sport 4)

    Pe langa cele de mai sus, evident roti verificate si ras-verificate si echilibrate si ras-echilibrate.

    Problema e ca acum cei de la AUDI imi spun ca din punctul lor de vedere e totul ok si ca vibratia nu se mai simte.
    Intr-adevar, fata de cum a fost cand am adus masina la ei (aproape acum 1 an) situatia s-a imbunatatit dar tot nu este rezolvata. Dus munca de convingere la inceput sa ii conving ca este o problema, facut test drive peste test drive cu ei pana au "recunoscut" problema.

    Sfaturi? Experiente?

    Am ajuns in impas. Ma gandesc sa ma duc si la alt service AUDI pentru un test drive, poate ca primii au fost si sunt de fapt doar incompetenti?

    Multumesc anticipat!
    Ionut
     
  2. Ionut Badea 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A6 Allroad 3.0 TDI 2011
    Nimeni nimic? :(


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca nu stim ce ai vrea sa spunem ? Sa ne bagam in seama aiurea si sa batem campii cu gratie ? Nu suntem mecanici specialisti cu diplome la Audi :) ci doar niste amatori. Cand nu cunosti si nu esti sigur de ceva taci din gura si nu induci in eroarea sau dai cu presupusul aiurea si inutil doar sa asa sa te afli in treaba. Suntem pe un forum tehnic nu site de socializare. Bafta
     
  4. Ionut Badea 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A6 Allroad 3.0 TDI 2011
    Ok mersi


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    fuzetele?....bucsele de la brate sau chiar de la suportul care tine toata suspensia spate.
     
  6. Ionut Badea 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A6 Allroad 3.0 TDI 2011
    mik15

    Verific si revin. Mersi
     
    Eltorro apreciază asta.
  7. Eltorro 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.5 2004
    si nu ai mai revenit, din pacate. Era interesant de aflat ce a fost in final.
    Eu ma gandeam daca nu cumva masina a fost lovita, nu ai precizat daca o ai de noua si cum stai cu istoricul, numarul de km e f f mic oricum pt o masina din 2011, majoritatea au peste 200.000
     
  8. CDK 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2018
    Locație:
    Spania
    Masina:
    Audi A6 C6 (4F) berlina 2010 2.8FSI 190 manual fara quattro
    Salut!
    Aceeasi problema de care a spus baiatul de mai sus m-am lovit eu.. acum ceva timp am dat intr-o groapa destul de nasoala si de atunci la prima plecare din zi, la viteze de pana in 20-30km/h se simte un"balanganit/leganat" ca si cum as lua cate o groapa la 1 secunda. Problema e ca daca plec, merg un pic cu ea, nu mai face. Daca masina sta 2 ore, din nou.. nu face.. daca sta mai mult da, face din nou. La denivelari sau gropi nu scoate absolut niciun sunet, ("nu bate nu troncane"), si merge dreapta pe sosea!. Nu stiu ce sa fac, nu stiu ce sa schimb, daca te uiti la ea nu vezi nimic in neregula pe la brate, planetare etc.. tot caut un raspuns de o luna si degeaba. Daca apuc sa merg cu ea pana la service deja dispare "balanganitul" si nu mai vede nimeni ce si cum.
     
  9. CHB

    CHB 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2018
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    AUDI A6 ALLROAD 3.0 TDI AN 2010 MANUALA MODEL 4F C6
    Salutare colegi .

    Am o problema destul de ciudata si nu ii dau de cap nicaeri .

    Totul a inceput dupa prima softare facuta la Bucuresti , dupa softare am iesit cu masina la drum din bucuresti , si am observant ca la accelerare in treapta 4 ,5 ,6 intre turatiile 1950 – 2100 imi vibreaza masina , daca ridic piciorul de pe acceleratie sau depasesc acel interval de turatii dispare, M-am intors la “Soft guy” ….. mi-a mai scazut din valori , au disparut vibratiile dar nu complet. Nu dupa mult timp am facut si DPF off , deci iar sa umblat la soft , iar mi-au aparut vibratiile dar acum la 2000 – 2150 turatii.


    Asta e problema, acum ce am facut ca N mecanici din N locuri cu 100 pareri , asa ca am inceput sa iau prin eliminare.

    Am spus ca e din Diferential Spate, am cautat sa Il repar / verific pe al meu dar in Romania nu exista se pare nimeni care repara asa ca am cumparat un diferential spate SH cu acelasi cod 01R500044A , dar surpriza la fel aceleasi simptome.

    Am incercat sa vad daca e Cardanul de vina ,asa ca fugi repede la bucuresti si surpriza ( pt cardan allroad 2010 a6 4f manual) nu exista kit reparatii , doar prin inlocuire iar dupa explicarea simptomelor mi s-a spus clar ca un cardan cu probleme nu se manifesta asa si o vibratie trebuie sa fie continua indifferent de treapta viteza sau turatie .

    Imi mai ramane sa verific TORSENU , cutie viteze , si daca nici asta nu e ……mai simplu e sa schimb masina cred.

    Orice sugestie e binevenita ( in cateva zile termin de schimbat si VOLANTA + AMBREAJ ) cine stie poate e de acolo dar daca nu …………chiar nu mai am idei .

    Mentionez ca : suporti motor ,suporti cadru H , tot ce inseamna articulatie , deja am schimbat ffff recent , sunt genu care la cea mai mica problema repede cu masina la doctor si alte piese noi .
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca inainte nu aveai aceasta problema, nu iti este clar ca a aparut in urma resoftarii de proasta calitate ?
     
  11. CHB

    CHB 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2018
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    AUDI A6 ALLROAD 3.0 TDI AN 2010 MANUALA MODEL 4F C6
    Posibil sa ai dreptate dar prima software la București. Am mers cu mașina vreo luna după care am fost la Ploiești la a 2-a software. Acum o fi mașina mea speciala sau într-adevăr are pe undeva o problema.
     
  12. Flor A6 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2020
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6 2000TDI 2010
    Nu cred că e vorba de software. Aceeasi problemă am și eu numai în treptele 4, 5, 6 am vibrații si cand e rece afară la plecare in treapta 1. Întrebat pe la mecanici și concluzia lor era volanta.
    CHB ai rezolvat problema prin înlocuirea volantei și ambreiajului ?
     
  13. CHB

    CHB 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2018
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    AUDI A6 ALLROAD 3.0 TDI AN 2010 MANUALA MODEL 4F C6
    Salutare,
    Nu am rezolvat. Am schimbat și volanta și ambreajul. În același timp am schimbat și tampoane motor, plus brate fata și spate. Nimic, acceeasi problema. Acum am cumpărat cardan și diferențial spate SH. Când o sa ajung în Romania o sa schimb și astea. Dacă și după asta, la fel face, rămâne doar TORSENUL din cutie.
     
  14. Horatius

    Horatius 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2019
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8.5 - 2.0 TDI (CGLC ) 177 CP
    Planetarele prietene. Am schimbat cutia din aceleasi cauze. Aveam ceva joc la tripode. Planetarele, de cateva luni schimbate, sachs, cum sunt si pe original, au fost cu probleme la mine. Am 2 planetare aproape noi aruncate in garaj. Pe masina una noua si una veche, care e ok. Nu mai am trepidat la accelerare. Spor.
     
  15. VagMihai 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2018
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi A6 C6 Allroad 3.0 tdi manual, cod motor ASB, an 2007.
    Salutare,
    Ati rezolvat problema cu vibratia aceea in trepte mari ? Si eu ma confrunt cu ea de ceva timp, intradevar, fara soft e mai putin sesizabila datorita cuplului mai mic. Nici a mea nu face deloc pana in treapta a 3-a, doar dupa a 3-a. Inainte facea pana pe la 2200 rpm daca o acceleram tare, acum s-a accentuat si face pana pe la 2500rpm. Masina este un A6 C6 Allroad motor 3.0 tdi cutie manuala.
    S-au verificat cele 3 bucsi diferential spate sa nu torsioneze, s-a verificat tampon cutie, s-a verificat rulment intermediar, am reconditionat alt cardan si urmeaza sa il montez maine, schimbat ulei cutie+grup, grupul nu face zgomot in viraj maxim. O sa verific maine planetarele fata-spate cu toate ca nu am zgomote suspecte in viraj sau bubuieli la plecarile de pe loc. Daca dupa schimbarea cardanului va face la fel plus verificarea tripodelor, voi monta si ambreiajul cel nou.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu trebuie sa ai zgomote la viraj sau bubuieli la plecarea de pe loc.
    E de ajuns sa ai un joc mai mare in tripoda si de acolo vibratia.
    La diferentialul spate, ai urme de ulei cu praf pe laterale, la flanse ?
    E boala lor sa piarda ulei pe la semering-urile alea si/sau pe la semering-ul flansei de prindere a cardanului.
     
  17. VagMihai 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2018
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi A6 C6 Allroad 3.0 tdi manual, cod motor ASB, an 2007.
    E totul foarte curat, nu are nici cea mai mica pierdere de ulei, nici la cutie nici la diferential.
     
  18. VagMihai 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2018
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi A6 C6 Allroad 3.0 tdi manual, cod motor ASB, an 2007.
    Am rezolvat eu pana la urma cu vibratia. Nu am mai rezistat si am demontat motorul cu tot cu cutie si i-am facut si distributia + ambreiajul cu ocazia asta. In prima faza, verificati-va bucsile la cadrul motor sa nu fie rupte, ale mele erau praf, joc in tripodele din fata nu aveam deloc, scurgeli de ulei 0. Dupa montaj, mai facea de la treapta a 5-a in sus. Am demontat planetarele din spate, nu aveau gram de joc nici alea in tripode dar am demontat tripodele si le-am schimbat intre ele si nu mai face deloc. Nu am gasit tripode separat sa le cumpar decat OE si e 2.200 lei bucata. Acum vedem cat or tine asa.
     
    Horatius apreciază asta.
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Am scris despre cele 4 bucse prin toate topicurile.
    Au corpul destul de inalt, de aluminiu. Acesta oxidand se face bucati si bucatele.
    Pe partea de “cauciuc” se vede imediat daca exista rupturi, crapaturi, etc.
     
  20. VagMihai 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2018
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    Audi A6 C6 Allroad 3.0 tdi manual, cod motor ASB, an 2007.
    Si eu le-am vazut la mine si la majoritatea 3.0 tdi-uilor vai de ele si nu prea le-am bagat in seama vazand ca la altii nu face nimic dar nu am mai vazut niciuna manuala 3.0. Daca o gandim logic, la automate nu prea face fiindca atunci cand o calci, ea oricum schimba si esti peste 2500 si cuplul scade.
     

Distribuie pagina asta