1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Distributie A3 8P - motor diesel - interval de schimb - piese folosite - probleme diverse

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de 112, 15 Iul 2012.

  1. Florian58

    Florian58 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 , 2.0 tdi CBAB , 2009
    Salut,
    Am schimbat de curand distributia (curea, role, pompa apa si curea accesori).
    Dupa schimb intre 900/rpm si 1000/rpm se aude un huruit ca de rulment sau ceva ce atinge din zona capacului de plastic ce protejeaza distributia.

    La ralantiu sau turata peste 1000/rpm nu se mai aude .

    La insistentele mele am mai demontat distributia o data si am schimbat rola intinzatoare dar tot fata succes. Inainte sa schimb distributia nu se auzea. Aveti idee ce poate sa aiba ?

    Este vorba despre A3 2009 2.0 CR 140 cp cod motor CBAB .

    Multumesc.
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu avem de unde sa stim daca la montaj a fost ceva gresit montat. Mergi la cine ti-a facut distributia si sa remedieze.
     
  3. Florian58

    Florian58 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 , 2.0 tdi CBAB , 2009
    Dupa schimbarea distributiei am fost inapoi cu masina si a refacut distributia de la 0 schimband si rola intinzatoare cu alta noua crezand ca asta este dar fara rezultat, tot asa face .

    Mi sa spus ca distributia este montata corect si sa merg asa cu ea fara griji dar totusi ma nelinisteste acel zgomot .

    Am postat cu gandul ca poate v-ati mai ivit de problema asta. Multumesc !
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Poate fi o rola vinovata. De asta de obicei distributia se schimba cu una originala sau ceva de calitate ca si piesa. Din fata tastaturii nu iti poti da seama iar pe ghicite nu stie nimeni.
     
  5. Florian58

    Florian58 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 , 2.0 tdi CBAB , 2009
    Distributia este contitec cu pompa hepu, astea mi-au fost recomandate. La cureaua de accesori mai sunt role de schimbat ?
    Eu cand am dat comanda am luat kit distributie si curea accesorii. O sa incerc sa ajung la un service/mecanic sa mai aflu o parere. Multumesc !
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, rola intinzatoare si rola cu ambreiaj = frei alternator. Toate se schimba obligatoriu cu piese originale = OE sau cel putin aceeasi marca cu piesele originale existente pe masina. Un bun mecanic auto stie ce sa monteze si sa cumpere. Tu nu ai nimerit mecanicul care trebuie si priceput.

    Inainte de a schimba distributia de ce nu ai citit integral toate topicurile despre distributie existente pe acest forum ? De ce intrebi asta acum dupa ce ai schimbat distributia ?

    Ai fi aflat de exemplu ca sunt multe loturi de curele marca Continental Contitech care genereaza zgomot la distributie si la ora actuala este cea mai "panarama" curea de distributie. Ai fi aflat ca trebuia sa montezi Gates sau Dayco. Ai fi aflat de exemplu ca un bun mecanic, pe care tu nu l-ai gasit, nu intinde (din rola intinzatoarea se face reglajul intinderii) niciodata cureaua distributiei la maxim tocmai pentru a nu genera zgomote si ai mai fi aflat multe daca ai fi citit inainte de schimbarea/inlocuirea distributiei, tot ce ti-am spus eu.
    Nu trebuie sa intrebi nimic doar sa citesti si sa te informezi pentru ca de asta exista forumurile in ziua de astazi adica sa fie citite fara sa intrebam nimic.

    Ma tot uit la postarile scrise de tine pe forum si am impresia ca nu te pricepi deloc la masini adica nu am impresia ci sigur asta este. Invata fara sa intreb nimic pentru ca ai toate explicatiile pe forum. Sunt prea multe de scris si nu mai avem timp de asa ceva in conditiile in care tot ce intrebi tu este deja mentionat pe forum si mai ales pe internetul asta nemarginit. Trebuie doar sa faci un efort, sa inveti si sa te informezi
     
  7. Florian58

    Florian58 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 , 2.0 tdi CBAB , 2009
    Apreciez mesajul tau si acum nu imi ramane decat sa remediez problema .

    Nu am citit atat de in detaliu avand incredere ca mecanic fiind, stie ce face si totusi nu vinde legume/fructe.

    Existand posibilitatea ca cureaua sa fie intinsa la maxim sa inteleg ca sansele sa se deterioreze / rupe sunt mult mai mari ?
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu. Compenseaza intinzatorul. Cureaua de la distributie nu se rupe. Este fabricata din materiale compozite care nu cedeaza asa usor. Va genera zgomot, in schimb. Zgomot care poate fi asociat cu ce auzi tu. Mai las-o si vezi dupa vreo 5000 km daca mai genereaza acest zgomot. Oricum rezista peste 200.000 km.
     
    vladliviu85 apreciază asta.
  9. Florian58

    Florian58 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iun 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 , 2.0 tdi CBAB , 2009
    In cazul asta momentan o las asa o perioada si daca nu se diminueaza zgomotul o sa mai inspectez problema.
    Multumesc.
     
  10. Grigorescu Eugen 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2018
    Locație:
    Campina
    Masina:
    A3 Sline 2.0 BMN 2008 Quattro
    Va salut. Va rog daca cineva știe valorile corecte sa imi spună și mie. Din ce am mai citit, dar nu găsesc strict pentru motorul BMN, de 2 litri, valorile mele nu sunt tocmai ok la torsion value si durata injecție. Atașez valorile la ralanti și 3000 rpm
    Mulțumesc pentru eventualele răspunsuri.
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cine ti-a spus tie ca nu sunt ok valorile ? Valorile sunt corecte daca a fost corect aliniata distributia. Nu mai are cum sa vina distributia la valoarea ideala de minus 1.5 -> minus 2.5 la avans. Asa cum o ai acum este ok. Daca distributia a fost calata corect si motorul aliniat corect la axele cu came nu te intereseaza pe tine cat ai valorile acolo. Nu mai cautati probleme acolo unde nu sunt si nu mai cautati sa aflati lucruri care va depasesc. Nu ai citit nimic pe forum. Iti spun asta in mod sigur pentru ca daca ai fi citit ce iti atasez mai jos nu ai mai pune nici un fel de intrebari ci doar te-ai informa citind forumul:
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cauta perfectiunea la masini de aprox. 15 ani sau probleme acolo unde nu sunt.

    Inca nu le-au intrat in cap ca unele lucruri se verifica “la mana”, nu cu VCDS si ca masinile lor numai sunt in primul an de viata.
     
  13. Grigorescu Eugen 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2018
    Locație:
    Campina
    Masina:
    A3 Sline 2.0 BMN 2008 Quattro
    Am pus aceasta intrebare, deoarece motorul, după 1800/2000 merge chiar foarte bine. In schimb sub aceasta turație ceva este in neregula. Chiar și în treapta întâi se "chinuie" să tragă și apoi dintr-o dată are o explozie de forță. Mașina are 330k km și in afara de aceasta "problema" că nu merge ok sub 2000rpm sunt foarte mulțumit de ea. Turbina are aproximativ 30k km de când sa schimbat(miez nou). Oricum problema pare să fie sub pragul in care ea începe să își facă simțită prezența.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pot fi multe cauze, incepe prin a face un log in mers si alte eventuale investigatii, inclusiv la turbina, actuator, MAF, MAP, etc.
     
  15. Grigorescu Eugen 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Dec 2018
    Locație:
    Campina
    Masina:
    A3 Sline 2.0 BMN 2008 Quattro
    Ok. Mulțumesc pentru răspunsuri.
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pentru problema ta cauti raspunsuri citind, invatand si mergand la un profesionist in mecanica fara sa pui intrebari care se repeta. La 330.000 km ai cam mari asteptarile atat timp cat nu ai facut (sigur) niste mentenante/schimburi de piese obligatorii la motor adica sa schimbi EGR si Clapeta de shut-off in mod obligatoriu cu unele noi si de preferat originale, sa cureti o galerie de admisie obligatoriu impreuna cu schimbarea tuturor garniturilor, sa inlocuiesti axa came, culbutori, tacheti obligatoriu, sa schimbi obligatoriu N18 si N75, inlocuit MAP, MAF (debitmetru) cu unul nou si original si multe altele.
    Daca iti fac o nota de plata pentru ce trebuie sa faci la masina iti spun eu ca o vinzi. :)
    Ai toate raspunsurile pe forum dar trebuie sa citesti si din pacate voi vreti imediat raspunsul. Asta nu se poate si pe acest forum nu ne repetam cu raspunsurile.
     
  17. Bisnitzaru 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mar 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A3 2004 2.0 BKD
    Salutare tuturor,

    Am cumparat un A3 din 2004 cu motor BKD 103kw 16v, 200k km, adusa din Germania, verificata la 2 service-uri (de incredere pt mine, unul Bosch, altul mai de cartier unde-i cunosc pe mecanici de 10 ani)
    Totul OK, nelovita, km aparent reali.

    Am si eu cateva intrebari, nu stiu daca este de la distributie sau altceva, din cate am citit aici in VAG valoarea torsion la -2,5 este in parametri.
    Acum sa trec la subiect
    Distributia, aparent, schimbata la 148.000 km, acum a ajuns la 213.000 km deci are 65.000 km, mai merge aprox 50.000 km fara stres (conform interval 120.000 km)
    Prezinta acea trepidatie celebra la relanti + cand este motorul cald (acul peste 70 aproape de 90) porneste mai greu, invarte 2-3 secunde fata de cum porneste cand e rece (sub 1 secunda, instant)
    Consumul instant 0,2-0,4 ( normal stiu ca ar trebui 04-06, poate gresesc)
    Sa fie de la distributie/avans ? Ar trebui sa o schimb/reglez, sau sa caut alta cauza, injectoare chiulasa nu stiu ?
    Atasez niste poze cu valori vag si "aparenta" distributie

    Va multumesc,
    Alex aka Bisnitaru( nu de masini :D)
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Distributia este ok. O schimbi la numarul de km, atunci cand ai spus. Citeste topicul despre motorul tau din aria asta. Trepidatia s-ar putea sa dispara dupa ce schimbi chiulasa. Problema cu trepidatia si pornirea nu are nici o legatura cu distributia daca distributia este corect montata. Mai multe citeste unde ti-am spus eu si aici: https://vwforum.ro/topic/122177-problema-trepidatii-bkd-la-relanti-rezolvata/
     
    Bisnitzaru apreciază asta.
  19. levelboy 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2012
    Locație:
    Heilbronn
    Masina:
    Audi A6 4G 2.0TDI ultra 190CP S-tronic (CNHA) 2014
    Salutare. Mai mult o curiozitate. Masina in cauza un A3 BMN 2.0 125 kw 2006 cu 280k km. Primul schimb de distributie in Germania la 160k, al doilea la Nurvil la 280k saptamana trecuta. Dupa 300 km, un fasait pentru cativa zeci de metri, apoi motorul s-a oprit la intrarea in parcare. Constatarea la fata locului fara demontare: distributie sarita. Cei din service mi-au zis telefonic ca acest cod motor are o problema cunoscuta cu un surubul de la rola intinzatoare (?? sau ceva de genul care nu se gaseste in kitul de distributie) dintr-un material delicat si se poate intampla sa se rupa sau sa se desfaca. Ei sustin ca reparatia e pe garantie doar daca surubul rezulta desfacut. Masina e la 400 km de service, insa m-ar ajuta sa-mi confirmati daca intr-adevar exista acest "defect" si eventual un sfat in interactiunea cu cei din service. Multumesc. O seara faina.
     
    Ultima editare: 4 Mar 2021
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este ca nu ai citit nimic aici pe forum despre problema asta ? Nu este nicio problema cu acel surub daca nu se umbla la el si nu se strange piulita (care fizeaza intinzatorul de la distributie) peste masura si fara simtul masurii. Acel surub nu se rupe singur ci din cauza ca se strange piulita pentru fixare si se "intinde" surubul sau nu se strange piulita cat trebuie si iese rola. Daca este in garantie se rezolva pe garantie. Este problema lor ca s-a rupt distributia, nu a ta, din vina lor sau a pieselor folosite. Despre restul nu ai ce sa mai intrebi sau sa mai ceri lamuriri atat timp cat despre asta s-a discutat pe forum de zeci de ori si ai obligatia sa citesti toate topicurile legate de distributie pentru motoare diesel, existente aici pe forum. Bafta pentru ca ai nevoie.
     

Distribuie pagina asta