1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 193 cp Quattro

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de rex, 3 Ian 2021.

  1. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Cateva update-uri...

    1. Am schimbat sonda lambda - cam scumpa operatiunea (putin sub 2000 RON), dar na... trebuia facuta...

    2. Am localizat scurgerea si, sper eu, am si rezolvat problema.

    [​IMG]

    Acesta e codul de piesa care trebuia schimbat:

    [​IMG]

    3. Am completat uleiul de la cutia de viteza si de la diferential. Mai jos sunt codurile, in caz ca aveti nevoie:

    [​IMG]

    [​IMG]

    4. Am facut upgrade la discurile de 312 mm (fata) si 255 mm (spate):

    [​IMG]

    [​IMG]

    Da, stiu ca arata urat erierii aia ruginiti... Dar nu am vrut sa ii schimb daca sunt buni, mai ales avand in vedere ca vreau sa vopsesc etrierii negri.

    Piese schimbate au fost:

    Discuri fata Brembo 312x25 Audi A4 B6 3.0 - cod piesa 3B0 615 301 B
    Suporti etrier Ate Audi TT 8N3 - cod piesa 1J0 615 125 A

    Discuri spate Bosch 255x10 Audi A6 C5 - cod piesa 4B0 615 601 B
    Suporti etrier Trw Audi A4 B6 - cod piesa 8E0 615 425 A

    Toate cele bune!
     
    Oudi, paul14, Andu333 și alți 7 apreciază asta.
  2. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Am avut mai mult timp decat ma asteptam, asa ca am mai facut una alta ... :)

    1. Suport telefon - sincer ma enerva ca nu aveam unde sa imi tin telefonul (la vedere) si solutiile pe care le folosesc in celalte masini (suporti care se prind in gurile de ventilatie) nu functioneaza cu A4 B5. Avand in vedere ca avem un suport de pahare in plus, m-am gandit sa il adaptez si sa fac un suport de telefon... Solutia mi se pare destul de eleganta - i-as da un 8 din 10. Modificarea este reversibila - capacul de plastic de la suport se poate pune rapid inapoi.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    2. In sfarsit am montat CD player-ul Concert 2... Dar inainte, m-am asigura ca player-ul arata ca nou...
    Am cumparat 2 unitati de CD si am primit una de la colegul @cipyeu05e (multumesc inca o data) si m-am apucat sa schimbat butoane. E o operatiune usoara (daca vreti sa va bagati). Cateva poze din timpul "operatiunii" si cu CD player-ul in functiune:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Cel de sus e cel mai bun. Calitatea scade apoi cu fiecare unitate. La ultima aproape niciun buton nu mai este in stare impecabila - asta si pentru ca dupa cum puteti vedea, dimensiunea este ok pentru A4 B6 - nu si pt B5 asa ca e unitatea "de sacrificiu".

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ce urmeaza?
    Ei bine, am facut mare parte din ce mi-am propus pentru acest inceput de an. Cred ca o voi lasa mai usor in urmatoarele luni - si pentru ca vreau sa ma focusez si pe celalate masini.
    Totusi, aici e lista cu ce as mai vrea sa fac, dar cu o prioritate mai mica (in afara de primele 2 puncte)...
    - vopsire etrieri in negru
    - cumparare distantieri pentru a aduce jantele la un offset potrivit pentru A4 (atat jantele de vara cat si cele de iarna au ET 50).
    - trebuie sa vad daca nu cumva am o problema cu modulul de confort: portbagajul se deschide din buton din cand in cand si pe bordcomputer nu imi afiseaza ce usa e deschisa (chiar daca e clar ca masina sesizeaza ca o usa e deschisa pentru ca se aprinde lumina in interior
    - detailing exterior si reparat zgarieturile
    - reparare plafon (e putin dezlipita panza in zona parasolarului soferului).
    - poate, poate cruise control - in mod normal e obligatoriu sa am pe masini cruise control, dar nu preconizez niciun drum lung cu A4-le...

    Stay tuned!
    Toate cele bune!
     
    mik15, dcaramarin, flav94 și alți 6 apreciază asta.
  3. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Ce face un om normal cand nu ii mai merge bricheta? Verifica siguranta corespunzatoare.
    Ce am facut eu ? Eram convins ca daca luminita din jurul brichetei se aprinde siguranta e ok. Asa ca am desfacut cotiera, pentru a descoperi ca de fapt, firele de la bricheta nu sunt alimentate, cu exceptia celui de luminita (care era legat pe pozitie - lucru stiut dar uitat)

    [​IMG]

    Macar cu ocazia asta am schimbat si ultimul element de interior care trebuia schimbat.
    Cel vechi nu era chiar dezastru, dar daca tot am luat unul nou, l-am schimbat.

    [​IMG]

    Weekend placut !
     
    asusx51r, DonDoneL, Tommi-KGT și alți 5 apreciază asta.
  4. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Dupa doua incercari nereusite (produsele comandate de pe emag nu semanau cu descrierea produsului), in sfarsit am reusit sa gasesc si sa montez niste tips-uri OK.
    Am cautat ceva cat mai aproape de dimensiunea tevilor stock (56mm) si am gasit de ~61mm.
    A trebuit sa modific putin prinderea si am vopsit elementele de prindere in negru pentru a nu iesi in evidenta
    Before:


    [​IMG]

    [​IMG]

    After (cu prinderile in culoarea lor argintie)

    [​IMG]

    After (cu elementele de prindere modificate si vopsite).

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    All in all, ma declar multumit de rezultat.
    Next up, vopsire etrieri (pentru ca de trecut pe anvelope de vara inca nu se pune problema)...

    P.S.:

    Scuze ca masina nu e curata, dar nu am avut nici timp nici chef :(.
     
    Gabi_KGT, Oudi, DonDoneL și încă o persoană apreciază asta.
  5. DonDoneL

    DonDoneL Gold Member

    Înscris:
    26 Oct 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 1.8T AVJ Stage 2 QUATTRO 02'
    Sa speram că nu iti ruginesc. Am pus la un audi a5 ceva similar si arata cam rau dupa un an si jumătate
     
    rex apreciază asta.
  6. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Sa speram... Daca ruginesc mai iau altele ca nu sunt o avere :).
     
  7. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Am vopsit si etrierii cu vopsea neagra de la Foliatec (poze inainte, in timpul si dupa):

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    I-am vopsit negru pentru ca masina nu e "racing" sa iasa in evidenta etrierii.
    Next up, am ceva problema pe puntea fata care trebuie sa o remediez (ceva rulment sau planetara - sper sa nu fie cutia).
    Apoi, jantele de vara...
     
    Gabi_KGT, Oudi, smurff și alți 3 apreciază asta.
  8. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Referitor la problema cu modulul de confort, localizat în dreapta portbagajului în spatele mochetei, începe prin a-l desface și a curăța pcb-ul de praful de grafit. În timp, praful depus ajunge să facă scuturi pe pcb. Iar la unele module, în funcție de noroc, ajunge apa.
    După ce cureți pcb-ul, poți să aplici 1-2 straturi de lac transparent.

    Baftă!
     
    rex apreciază asta.
  9. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    In sfarsit, am reusit sa trec la anvelopele de vara... Tare mult a tinut iarna anul asta...

    Sunt foarte fericit de cum arata masina si sunt curios cat de mult am pierdut la comfort... Dar inainte de toate trebuie sa schimb 2 anvelope pentru ca, chiar daca mai au carne, sunt din 2011 :). Cred ca am facut maxim 40k km cu ele.
    Am decis sa merg pe Goodyear Eagle F1 Assymetric (ca si celalalte 2 anvelope care le-am luat in 2018 cand am busit o janta). Anyway, mai jos aveti niste poze:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Jantele sunt 8x17 ET 50 si am folosit distantieri de 15mm pe fata si de 20mm pe spate.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Cu ocazia asta am inlocuit si suruburile (cred ca aveau aceeasi varsta cu masina) cu altele noi. Apropo, stiti de ce suruburile de la roata OE ale grupului VAG au duritate 8.8 si cele AM sunt de obicei cu 10.9?

    [​IMG]
     
    911turbo, george_gopo, paul14 și alți 6 apreciază asta.
  10. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Bravo. Frumos.
    Eu caut un concert 1/bose/delta pentru al meu B5 quattro. Am din fabrica sistem audio bose, si imi trebuie radio original care sa il pot coda sa stie de bose.
    Succes in continuare.
     
  11. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Multumesc frumos!
    Succes si tie :)!
     
  12. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Ma enerveaza ca nu imi arata care usa e deschisa si ca doar cateodata functioneaza deschiderea portbagajului de la buton, asa ca in acest weekend m-am decis sa rezolv problema. In prima faza am curatat modulul de confort si nicio schimbare.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Asa ca am comandat un nou modul de confort. Cica a fost probat si era ok. Dar dupa montare si codare, nici macar nu imi inchidea si deschidea masina.

    [​IMG]

    Asa ca fie gasesc unul care chiar sa functioneze, fie raman la cel OE - in fond si la urma urmei, daca deschid usile, lumina din habitaclu se porneste si exista un "work around" si pentru portbagaj: il deschid din telecomanda.

    Ieri, dupa mestereala am scos putin masina la o implimbare mai energica prin jurul Clujului. In mod normal fac acest lucru cu alte doua masini (care sunt masini de weekend), dar acum am fost curios sa vad cum se comporta si Audi-ul pe respectivele drumuri.
    Si concluzia: decent. :) La nivel putere as spune ca e suficient, chiar daca cutia e putin ciudatica, dar la nivel de suspensie nu e chiar ceea ce trebuie. :) E mega barca si avand in vedere arcurile mai scurte, au fost 1-2 ocazii in care am ajuns la capatul cursei. Dar, pentru masina fara veleitati sportive, as spune ca e ceea ce trebuie.
    Aaaa ... si inca doua lucruri: se simte foarte frumos cum iese din viraje, cum impinge spatele si franele sunt insuficiente pentru masa masini (pentru mers sportiv).

    [​IMG]

    Si "the last but not the least", nu m-am putut rabda si am comandat niste stopuri cu LED. Am cautat sa fie cat mai aproape de stock si sper sa arate ok - voi sti doar peste aproximativ 45 de zile cand vine comanda (nu erau pe stoc si atat a estimat furnizorul ca le poate aduce).
    Thanks for watching, santatate pentru toti !
     
    rotitza, turbo_diessel, vladmang și alți 7 apreciază asta.
  13. 911turbo

    911turbo 6th Gear Member

    Înscris:
    12 Apr 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    2007 A6 2.7TDI BPP Quattro, 2003 A6 2.5TDI BFC, 2003 A6 2.5TDI AKE, 2000 A4 1.9 TDI AJM
    Referitor la faptul ca nu iti arata care usa e deschisa, ai verificat sau luat in considerare switch-urile de la usi?
    Pe partea de dinamica, doar niste arcuri mai tari si bare antiruliu mai groase pot reduce din ruliu, dar asta stii deja.

    P.S.:

    Masina arata WOW... :hi::applaus:
     
  14. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Multumesc pentru comentariu!
    Mi se pare ciudat sa nu mearga toate 4... In plus, lumina se aprinde cand deschid usa, deci switch-ul ar trebui sa mearga. Chiar nu stiu ce, in afara de modulul de confort, poate fi.
    Pe partea de dinamica, da... e putin de lucru. As baga si Audi-ul (sau cealalta daily) la un trackday, doar pentru a vedea ce face o masina stock, fara veleitati sportive. Dar sunt putin ingrijorat de frane...
     
  15. 911turbo

    911turbo 6th Gear Member

    Înscris:
    12 Apr 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    2007 A6 2.7TDI BPP Quattro, 2003 A6 2.5TDI BFC, 2003 A6 2.5TDI AKE, 2000 A4 1.9 TDI AJM
    Da, daca spui ca lumina se aprinde cand deschizi usa, cel mai probabil switchurile sunt ok. Si eu as merge tot pe pista asta, adica modulul de confort.

    Cred ca poate fi interesant chiar si un track day cu o masina stock, cat timp furtunurile de frana sunt bune, conductele nu sunt fisurate, lichidul de frana e nou sau aproape nou si e la nivel si nu ai vreo problema la pompa de frana, pompa de ABS sau la etrieri, cauciucurile sunt fara fisuri sau galme. Asa cum intuiesti, o sa simti mult mai repede fadingul si din punctul ala e indicat sa reduci ritmul imediat si sa faci un cool down lap.

    Din experienta proprie (doar masini stock detin - un C6 si un C5) - am fost cu ele la ture pe circuitul Vik de la Arad (lungime doar 1,1 km aprox.), franarile nu sunt de la viteze mari (maxim 100 km/h pentru masini cu puteri normale), fadingul incepe sa isi faca simtita prezenta la C5 dupa 4-5 ture de circuit, la C6 mai tarziu, probabil dupa minim inca 2-3 ture fata de C5. Totusi retin de cand aveam B5 ca franele mi-au lasat impresia ca sunt subdimensionate, nu stiu cum s-ar fi comportat pe circuit. Solutii sunt si pentru asta, dar daca masina ramane stock, de plimbari, nu stiu cat de rentabil e.
     
  16. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Yup, sunt de acord cu rationamentul tau :).
    Am prins "microbul" cu pista in 2009 cand Golf-ul era stock... Dar apoi am inceput modificarile (prima daca ca am facut soft, apoi frane si suspensii, anvelope, etc) si incet, incet am inceput sa uit cum se simte masina stock :). Audi-ul imi place mult si nu as vrea sa il stric cu modificari indreptate inspre performanta dar eram doar curios ca si timp unde ma pozitionez fata ce celalalte masini ale mele cu care am fost pe pista.
    Planul este sa tin Audi-ul mai mult timp (nu am in plan sa il vand), dar nu as vrea sa bag multi bani in el pentru ca bag destui in celalalte masini (in special cea de pista). Totusi, pisele si cheltuiala cu Audi-ul sunt super accesibile (sper sa nu cobesc).

    Totusi, chiar daca nu vreau modificari pentru performanta, "I am a sucker" for Porsche brakes... As vrea ca si Audi-ul sa se alature grupului de mai jos:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pe Golf am avut etrieri similari si aceleasi discuri ca cele de 312 de pe Audi si trecerea la erierii de 4 pistonase a fost mare... Se simt cu mult mai bine, chiar daca in sine forta de franare nu este mai mare.
    Mi-a placut mult cam am vazut S2 care vine din fabrica cu frane inscriptionate cu Porsche :).
    Si, mai ales avand in vedere ca am etrierii - trebuie sa ii reconditionez si sa ii vopsesc negru pentru ca nu mi se par prea "racing" (in plus, negru e la moda acum pentru etrierii Porsche :))) )- sunt desutl de sigur ca in 1-2 ani voi face si acest upgrade. Si discurile raman cele de 312mm si imi intra in continuare jantele de 16 inch de iarna.

    [​IMG]

    Toate cele bune si multumesc de comentariu!
     
  17. adideac

    adideac Bronze Member

    Înscris:
    17 Apr 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9TDI AFN 97', Audi Coupe B4 Typ89 2.0 ABK 93'
    O sa arate bine cu etrierele astea,de pe ce model de Porsche sunt?Ma gândeam sa trec și eu la zr17 dar dacă nu reușesc sa le omologhez jantele pe 17 as pune modelul pe care îl ai tu.
    Venind vorba de s2 din câte știu avea etriere g60 cu 2 pistonase pt disc de 276mm și rs2 etriere de Porsche.
     
  18. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Yup, sorry, RS2 am vrut sa scriu, nu S2. :)

    Etrierii sunt cei de pe fata de pe Porsche Cayman / Boxster 986/987 - Coduri 986.351.421 & 986.351.422. Mai mult informatii gasesti aici.
    Chiar daca platforma e diferita, etrierul de pe A4 B5 e identic cu cel de pe Golf 5. Important e ca pistonasul are 57 mm, iar aria acoperita de cele 4 pisonase Porsche e foarte aproape de cea a pistonasului OE. Astfel nu e nevoie sa fie schimbat Master Cylinder-ul (vad multi care isi pun frane mai mari dar nu se uita si la ce poate MC-ul).
    Daca vrei sa faci modificarea ai grija ca nu intra toate jantele de 16 inch. Ale mele merg pe Golf cu distantier de 15 mm - sper sa fie la fel si pe Audi.
     
    adideac apreciază asta.
  19. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Speram ca, cam pe acum, sa revin cu vesti si poze de la schimbarea stopurilor, dar nu au prea iesit planurile...

    As fi vrut sa cumpar aceste stopuri:

    [​IMG]

    Am facut comanda pe wrt-parts.ro (am incercat si pe alte site-uri dar toti mi-au spus ca nu au stopurile si nici nu le pot aduce) si mi s-au zis ca timpul de livrare este 45 de zile. Ei bine, dupa 50 de zile i-am sunat eu sa ii intreb ce se mai intampla cu comanda si mi s-a zis ca nu stiu cand (si daca) pot aduce stopurile.
    Asa ca am renuntat la comanda si mi-am comandat stopurile de pe ebay.de. Dar nici acolo nu erau pe stock (chair daca pe site pareau sa fie) si mi s-a zis ca timpul de asteptare este mai mare de 3 luni.
    Drept urmare am renuntat si la acea comanda si urmeaza sa iau stopurile cand sunt (undeva) pe stock.

    Restul de stopuri mi se par prea racing sau pur si simplu nu imi place cum arata pe masina... Daca aveti idei/sfaturi - "please don't be shy"

    Si in alta ordine de idei am trecut la jantele de iarna (de mai bine de o luna, cred) si am spalat masina pentru ca luni sa duc masina la Paintless Dent Repair - am vreo 5-6 indoituri pe masina de care as vrea sa scap...

    [​IMG]

    Vopseaua pare originala pe multe elemente asa ca nu as vrea o revopsire completa si daca ies indoiturile cu PDR, ar fi super. Pe termen lung o revopsire, cel putin partiala, ar fi necesara pentru a am niste zgarieturi care sigur nu ies la polish (bara fata, portbagaj, 2 usi).

    Si, "the last but not the least" ma gandesc serios la schimbat evacuarea... Nu vreau ceva extrem dar as vrea ca in ture sa se auda mai tare / frumos. Le-am cerut o oferta unor nemti (pentru intermediara si finala) si astept raspunsul...
    Toate cele bune!
     
    Ciprian.Mod, Gabi_KGT, Cosmin ZKG și alți 6 apreciază asta.
  20. rex

    rex 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2020
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 (1999) 2.8 V6 (193cp) quattro
    Si revin cu un review dupa PaintlessDentRepair...
    Masina avea 9-10 mici indoituri ("dents") care, in mainile unui mester priceput, au iesit rapid. Am apelat la Cosmin (https://pdrcluj.ro/) si cu alta ocazie, cu o alta masina si am ramas (ca si atunci), placut impresionat de experienta. Chiar daca Audi-ul e semnificativ mai ieftin decat precedenta masina cu care am fost la el, atentia la detalii, bunavointa si rezultatul au fost si acum la superlativ. Imi cer scuze ca sunt asa entuziasmat, dar cand vezi mesteri care isi iubesc meseria ai ocazia sa interactionezi cu ei chiar nu pot sa fiu "rece".Acum masina este "dent" free - doar cu cateva zgarieturi pe care nu am in plan sa le rezolv prea repede.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Aaa... si un coleg de-al lui Cosmin, vazand ca imi lipsesc capacelele de la suruburi, mi-a dat un set de Audi. Si nici nu a vrut sa primeasca niciun ban pentru ele ... Cine mai face asta in zilele de azi ?

    [​IMG]

    Urmeaza evacuarea. Am primit oferta de pret si doar intermediara se potriveste pe modelul meu de masina. Nu stiu cat de "reacing" va fi sunetul, dar ma gandesc ca nu va fi ceva extrem.
    Ma mai gandesc cateva zile, dar sunt 90% sigur ca voi face operatiunea.

    [​IMG]
     
    DonDoneL, 911turbo, Ciprian.Mod și alți 3 apreciază asta.

Distribuie pagina asta