1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa servodirectie - lichid servo si caseta directie la A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de audiheart, 23 Noi 2012.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pompa o distrugi daca virezi fara ulei cu motorul pornit.
    Cu motorul oprit poti sa virezi cat vrei tu, cu sau fara ulei.
     
  2. tavi27ro

    tavi27ro 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2015
    Locație:
    Harghita
    Masina:
    A4 B6 Avant, 1.9D,2003.
    Ms mult audi66. Am facut ca in descrierea de mai sus, am scos returul, l-am bagat in sticla, am pus ulei, dar nu iasa nimic pe retur. am suspendat masina am virat stanga dreapta dar nimic. Sa scurs mult din lichidul vechi. Oare da ii dau o cheie?
    Vasul este plin
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai citit si tu acest topic integral si topicul din aria A4 B7 unde se explica pe larg cum schimbam un lichid pentru servo ? Sau tot ce am scris noi este scris degeaba ?
     
  4. tavi27ro

    tavi27ro 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2015
    Locație:
    Harghita
    Masina:
    A4 B6 Avant, 1.9D,2003.
    Domnul Cristi am citit to topicul si m-am luat exact dupa cum au facut colegii. Altfel nu aveam de unde sa stiu nefiind mecanic. Doar ca , dupa ce am scoa returul si l-am bagat intr-o sticla ( tot procedeul mentionat de un coleg) puteam vira stanga dreapta cu mototrul oprit pana faceam besici la maini. A trebuit sa pornesc motorul pt a face circuitul si tot am copletat pana a ieist cel vechi si a ramas cel curat. Ce am vazut pe aici si pe alte tutoriale este ca alti au schimbat uleiul cu motorul oprit, ei bine la mine nu a mers asa.
    Am rezolvat problema, va multumesc pentru ajutor.
    Toate cele bune.
     
  5. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Eu am descris procedura cu returul in sticla.....insa am mentionat ca pornesti motorul si alta persoana completeaza in vasul de servo pana cand observi ulei curat pe retur.
    Cu furtunul de tur dintre caseta si pompa ce ai avut?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Am descris si eu aceeasi procedura in topicul pentru C6.
    O poti face si singur (dand scurt la automat), dar faci la drumuri de innebunesti. :)
     
  7. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    Gresit!
    Si ZF si KYB s-au pus pe diesel. Uite--te la orice passat b5 1.9 tdi de exemplu, si ai sa vezi pompe KYB. Personal am dat jos KYB de pe 1.9 tdi. Pe Skoda Superb 1, 1.9 in schimb, e ZF, de exemplu. Efectiv au fost loturi si loturi, carcasele ambelor difera putin, dar prinderile si tot sunt identice si se pot folosi...daca dai jos ZF si pui KYB, sunt perfect compatibile.
     
  8. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    MariusSS

    Vorbeam aici strict de Audi, nu de alte marci din grupul VAG.
     
  9. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    Asa e, oricum accesoriile sunt cam aceleasi pe tot ce inseamna vag, dar ideea pe care o subliniez este ca se pot pune si pompe KYB in cazul in care pica una ZF.
    Una peste alta, am schimbat si eu o pompa. Am gresit ceva la procedura de umplere a instalatiei cu ulei si aerisire si am mers cu pompa pe 'uscat' vreo 10 -15 secunde. M-am prins apoi unde gresisem, am rezolvat si se pare ca e totul inregula, servo functioneaza bine, usor.
    Asa ca ... citisem pe aici ca anumiti colegi erau atat de prapastiosi ...ca daca pornesti motorul si pompa e pe uscat chiar si 1-2 secunde ... e pa. Nu e chiar asa.
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Uzurile nu se vad si nu se aud nici chiar dupa 2-3 minute de mers in gol ci in ani de zile. Asta urmeaza sa descoperi, sau nu (ar fi cel mai bine asta), pe parcurs. Bafta
     
    vladliviu85 apreciază asta.
  11. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    Discutand dupa logica tehnica, daca pompa aia sufera uzuri masive in 2-3-10 secunde de functionare fara ulei, ar trebui sa se auda si vada imediat. De ce dupa ani de functionare, daca pagubele in ea sunt atat de mari ?
    Iar pompa aia se uzeaza cand ? Cand actionezi volanul, sau tot timpul, prin simplu fapt ca se invarte fulia oricum ?
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Marius discutia pornita de tine nu isi are rostul. Crede-ma. Am spus foarte clar ca nu apar uzuri daca functionarea este de cateva zeci de secunde fara lichid. Adica am confirmat ce ai spus si tu. In schimb nu este indicat sa pornesti fara lichid in instalatie dar daca faci asta accidental nu este nici o problema si opresti imediat motorul. Dureaza mai mult pentru ca sa distrugi iremediabil o pompa de servo. Bafta.
     
    vladliviu85 apreciază asta.
  13. Gabipin

    Gabipin 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mai 2020
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi a4 b6 1.9 tdi avf 2004
    Salut,
    Am schimbat lichidul de la servodirectie si m-am confruntat cu alta problema: cand este motorul pornit se aude un fel de "bolboroseala" greu de descris. Un fel de fâsâit. O sa explic modalitatea aleasă de mine in schimbarea lichidului.
    Am scos furtunul mic ce trece prin fata radiatorului (am inteles ca acela este returul) care era prins cu un colier foarte mare strâns la maxim si ca siguranța avea pe lângă colier si o bucată de sârmă "românească" (acesta fiind si motivul pentru care am schimbat lichidul deoarece aveam pierderi)
    Am pornit motorul si am facut stanga dreapta sa se scurgă tot uleiul din caseta.
    Am completat putin ulei nou si repetat procesul sa curgă pe furtun ulei curat.
    Am pus la loc furtunul si completat sa fie nivelul optim de lichid în bidonas.
    Am făcut ceva gresit la schimbarea lichidului de servo ? A rămas aer in instalație sau in caseta ? Foarte important de precizat este faptul că nu sunt un mecanic prea iscusit si audi a4 b6 este prima mea masina. Am 20 de ani, si ma ajuta foarte mult orice parere de la cineva mai specializat decât mine. Multumesc anticipat
     
  14. Mihai Daniel 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Oct 2020
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    Audi A4 B6, 2003, 1.9 TDI AVB
    Salut,
    Se potriveste caseta de directie de la Passat B5.5 motor 2.5 TDI pe Audi A4 B6 cu motor 1.9 TDI cod AVB ?
    Mersi.
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu se potriveste de la Passat dar se potriveste de la A4 B7 cea cod 1N1 (ce inseamna codul ala afli daca citesti forumul) asta daca tu ai servo simplu sau chiar si 1N3 tot de la Audi A4 B7 asta daca ai servodirectie asistata electric. Si nu mai cauta sa cumperi piese de la alte marci auto (chiar daca fac parte din acelasi grup) care chiar daca ti se par tie ca se potrivesc iti spun eu ca nu se potrivesc si/sau trebuie sa faci foarte multe modificari pentru a monta acele piese de la alte marci auto.
     
  16. MariusGrecu 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, 1.9 TDi, AVB 74 kw 101 CP, 2002
    Salutare,
    La un A4 B6 cod motor AVB, am schimbat caseta de directie (reconditionata) + pompa servo Bosch (cu ștanța ZF pe ea, codul Bosch era doar lipit). S-a golit bineinteles toata instalatia si am bagat ulei original G004002 verde. La viraj pe loc, spre dreapta scartaie in in momentul in care mai ramane jumatate tura ca si cum s-ar forta pompa. Daca accelerez parca merge mai usor dar se intensifică bâzâitul. Am schimbat 2 casete si vreo 4 pompe (si SH originala). Doar se schimba tipul zgomotului dar mereu rămâne ceva.
    Are cineva idee ce sa ii mai fac ?
     
  17. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Verifica sita din vas, cred ca nu e la locul ei.
    Desfa capacul vasului cu motorul pornit si vezi daca balboteaza lichidul.
    Si, daca nu e aia, fa un control vizual la furtunurile de presiune.
     
    vladliviu85 apreciază asta.
  18. MariusGrecu 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, 1.9 TDi, AVB 74 kw 101 CP, 2002
    Faze e ca, cu pompa veche (cea SH) zgomotul cumva disparuse dar a inceput sa curga pompa. Iar la asta noua, cand am pornit motorul a tras repede tot uleiul din vas si a apucat sa huruie vreo 3 secunde pana am oprit motorul ca sa completez la loc. Sita e la locul ei iar furtunurile le-am verificat sa nu fie infundate inainte sa le pun la loc.
    Ma gandesc totusi la o chestie: dupa ce am scos dopurile de la caseta reconditionata, a curs ulei rosu din orificii ceea ce inseamna ca s-a folosit ulei rosu pentru testarea casetei. Oare a ramas destul ulei in caseta incat sa faca reactie unul cu celalalt ?
     
  19. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pai din ce spui tu ai aer in instalatie.
    Nu mai insist cu sita desi nu mi-ai spus cum ai verificat ca e la locul ei...
    Ca sa aerisesti instalatia, ridica masina pe elevator, sau folosind 2 cricuri, ridica rotile de fata cat sa stea in aer, porneste motorul si fa stanga/dreapta de volan dintr-un capat inspre celalalt.
    Cat despre "uleiul rosu" nu ai de unde sa stii ce ulei e ala si daca a facut reactie. Daca te uiti in vas si nu vezi spuma, e ok.
     
  20. a4vio

    a4vio 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2017
    Locație:
    Orșova
    Masina:
    audi a4 2001
    Salut,
    Furtunul de presiune de la pompa de servo la caseta de directie este identic la audi A4 B6 1.9 tdi an 2002 cu cel de la A4 B6 1.8 T an 2004 ? MULTUMESC.
     

Distribuie pagina asta