1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Filtrul de Particule / DPF la A6 C6 - curatare - inlocuire - probleme diverse

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de posesor_masina, 10 Sep 2013.

  1. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    0,23 L.Cati km are mașina?
    Ultima regenerare s-a făcut în urma cu 18 km,totuși cam maricica valoarea presiunii diferențială după un timp asa scurt de la regenerare.
     
  2. doryan23

    doryan23 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 CAHA 2009
    Salut! Are 230.000 in bord,nu stiu daca sunt reali nu are carte service. Ce inseamna presiunea diferentiala mare? Mai are viata filtrul de particule la aceste valori? Multumesc frumos
     
  3. nica_ro

    nica_ro 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Iul 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 4F/ 2.0 tdi/ 125 Kw/ 2009
    Valoarea limita de Oil Ash Residue (Volum de cenusa in ulei) este de 0,175 l (175 ml) pentru motoarele CR. Asta inseamna ca dupa ce aceasta valoare este depasita, este recomandata schimbarea DPF.
     
    doryan23 apreciază asta.
  4. doryan23

    doryan23 2nd Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2.0 CAHA 2009
    Multumesc!
     
  5. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Vazusem un calcul pe alt forum, valoarea asta ar echiva cu vreo 250k km. Cam 0.009l la 13000km.
     
    doryan23 apreciază asta.
  6. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    Salutare - am un C6 2010 - 3.0TDI cu soft ABT de noua si am o mica problema cu DPF-ul.
    Am avut pana mai acum cateva zile teava cu racordul flexibil intre catalizator si dpf cam mancata si probabil ca pierdea ceva presiune pe acolo.
    Am rezolvat cu teava, dar acum am 2 erori pe Engine:
    - 009263 - DPF ( Bank 1 ) Restricted/Clogged
    - 008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 - Signal too High ( Rich )
    Nu am martori aprinsi in bord, masina merge ok, trage normal etc.

    Valorile pe VCDS sunt atasate.
    Mecanicul mi-a zis ca din cauza ca aveam racordul spart, senzorul de presiune nu vedea o valoare prea mare si nu considera ca e nevoie ca DPF-ul sa se regenereze.
    Dupa ce am plecat de la el - avand eroarea cu DPF-ul am mers conform manualului cu treapta 4 la 2000 ture cam 15 minute si facand o inspectie cu VCDS, regenerarea a avut loc si eroarea a disparut ( nu am verificat si valorile de incarcare ca m-am gandit ca s-a rezolvat ca am vazut ca se facuse cu 10 km in urma ).

    De mentionat ca atunci cand am plecat de la service acum aproximativ 4-5 zile, eroarea de sonda lambda nu exista, ea a aparut acum 2 zile cand a revenit si eroarea cu DPF Clogged si le-am vazut in urma unei scanari de curiozitate.

    Am incercat sa fac o regenerare fortata, si cu toate ca imi accepta ambele coduri de securitate ( atat pt regenerare pe loc cat si pentru regenerare in mers ), in modulul Basic Settings - nu am niciun fel de dropdown - totul este grayed out. Inclin sa cred ca e din cauza softului ABT, pentru ca tot din cauza lui, nu am access nici la Advanced Measuring Blocks.
    Folosesc o clona VCDS 17.8 care pana acum a mers perfect. Nu cred ca are legatura cu interfata.
    Am incercat la fel sa merg 15 min cu treapta 4 la 2000 ture insa regenerarea nu pleaca asa cum s-a intamplat prima data.
    Stau cu laptopul aprins pe canalele 100/102/104 si temperaturile nu trec de 200-250 grade. Sa fie din cauza erorii de Sonda Lambda ?
    Nu sunt suficient de mari valorile, sau distanta de la ultima regenerare e prea mica si asta sa fie motivul ca nu pleaca ?

    Ce sfaturi aveti ?
     
  7. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    Am rezolvat - cautam eu unde nu trebuie :)
    Regenerarea fortata la C6 Facelift se activeaza in Adaptation - Channel 13 ( parca ) si schimbi din 0 in 1 si Save. Bineinteles asta dupa ce ai folosit codul 12233 la Security Access si ai primit confirmarea ca a fost acceptat.
    Apoi iesi cu masina si o tii in treapta 4 in jurul a 2000 de ture. Daca ai un laptop cu VCDS conectat, poti urmari blocks 100/102/104 si sa urmaresti temperatura la dpf cum urca la peste 600 de grade cat dureaza regenerarea in sine. In cazul meu, fiind noapte, n-a fost o problema sa merg constant cam 20 de min pana a terminat tot. Ideal e sa mergi cat temperatura sta la peste 500 grade. Cand termina treaba, se vede clar cum incepe sa scada.
    Bafta tuturor.
     
  8. turbo_diessel

    turbo_diessel Bronze Member

    Înscris:
    15 Mar 2013
    Locație:
    Belgia/Suceava
    Masina:
    Audi A6 C6 2010 2.7 TDI CAND 163CP quattro
    Ce valori ai acum in grupul 104 dupa regenerarea fortata?
     
  9. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    @turbo_diessel

    Aparent - eroarea a revenit de Clogged DPF a revenit dupa 20 de km de la regenerare, chiar daca valorile de incarcare nu sunt mari, temperaturile la relanti sunt ok.
    Doar presiunea de pe canalul 102 e mare, posibil sa fie senzorul stricat si sa indice aiureli ?
    Sau dupa regenerare fortata mai trebuie vreun pas ceva ? Zicea cineva sa setezi DFP-ul ca fiind nou, dar ma indoiesc ca asta ar fi.
    Poza atasata e cu motorul cald, dupa un drum prin oras de vreo 30 de minute.
     
  10. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Cornholio, 19 mbar este o valoare mare la relanti. Dupa regenerare, trebuie sa fie intre 0 si 7 mbar. Incearca o alta regenerare, apoi daca nu se rezolva pune un alt senzor si daca nici asa nu devine ok, curata filtrul.
     
  11. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    Azi am mai verificat valorile, imi arata 13 mbar. In schimb am rugat un alt prieten cu C6 FaceLift 3.0 tdi - doar ca automata (nu ca ar conta cutia) sa verifice ce valori are el (vezi atasamentul).
    Si el are tot 19 mbar, ba chiar cu valori mai mari la Carbon (20) si o anormal de mica valoare la Oil Ash pentru o masina de 330.000 km cat are a lui (0.05).
    El nu a avut niciodata eroare de DPF Clogged, dar masina lui merge mai mult in exterior.
    Eu am si 008598 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 - Signal too High ( Rich ) - dar nu cred ca are legatura cu DPF-ul ca am mai avut-o la un alt C6 FaceLift (2.7 tdi) si am stat cu ea 3 ani fara nicio problema, si nu vad de ce ar declansa eroare de filtru incarcat la 20 km de la regenerarea fortata.
    Maine plec la un drum mai lung, poate i-o mai veni mintea la cap :)
    O sa mai tot verific valorile.
    Oricum masina merge impecabil - fara erori in bord, doar ca ma seaca psihic sa stiu ca e ceva acolo care nu e ok :)

    Legat de senzor nou, e si aici cu cantec. Pentru ca din ce am inteles trebuie "adaptat" si masina trebuie sa stie ca e senzor nou. Cum protocolul prin care VCDS se leaga la ECU nu e UDS (ci e CAN), adaptarea se face prin CODING II (nu prin Basic Settings) si unitatea mea VCDS nu imi "recomanda" ce cod sa pun si nu l-am gasit pe nicaieri. Si avand in vedere ca si la amicul meu e o tot o valoare "relativ" mare fara nicio problema sau eroare, inclin sa cred ca senzorul meu e ok.
    Daca am doar contactul pus fara motor, senzorul arata 0 mbar deci din nou functioneaza in parametri. Deci inainte sa pun un senzor pe care oricum nu pot (momentan) sa-l adaptez ... mai caut si alte solutii.
    Apropo - vad ca ai in semnatura un 3.0 tdi cod motor BMK - poti intra te rog la Engine / Coding II si sa vezi daca VCDS-ul tau iti recomanda prin balonul ala galben ceva coduri si eventual sa le faci o poza ?
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cam asta patiti cand incercati ceva cu o clona de VCDS 14.x.x si versiunea originala deja a ajuns la 21.3, nu poti adapta un banal senzor.

    Si eu tot BMK am, dar fara DPF din fabrica, la fel si celalalt BPP.
     
  13. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    @audi66 eu am clona versiunea17.8, amicul meu are 14.x.x - si problema cu bulele de info sunt OFICIALE de la Ross-Tech - e problema cunoscuta si la versiunile originale, ca de foarte multe ori nu se activeaza alea.
    Avand in vedere ca masinile in discutie sunt 2009, 2010 - ar trebui sa fie mai mult decat fully supported pe VCDS 14-17 etc

    In orice caz - o sa am de facut cateva mii de km zilele astea cu ea asa ca vedem ce s-o intampla :) ori se curata, ori se "curata DE TOT". :)
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    O scurta intrebare.

    Presiunea diferentiala cu motorul oprit nu ar trebui sa fie 0 (zero) atat la intrare in DPF cat si la iesire din acesta ?

    Cu motorul oprit logica imi spune ca nu are cum sa existe o presiune diferentiala negativa.

    Cu motorul pornit presiunea la intrare in DPF ar trebui sa fie mai mare decat la iesire (dar nu negativa), gresesc ?

    Cu motorul oprit am -6 mbar cu -6 mbar.
    Cu motorul pornit am 6 mbar cu -6 mbar.

    Oil Ash Volume 0.30
    Carbon Mass (calc.) 17
    Carbon Mass (act.) 1
    Last Regen. 440 km
     
    Ultima editare: 5 Ian 2022
  15. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Intr-adevar, presiunea diferentiala cu mototrul oprit in cazul unui senzor bun, trebuie sa fie zero, la fel ca si valoarea offset-ului iar la relanti ideal ar fi sa fie aprox 7 mbar, offset-ul nemodificandu-se, avand o valoare fixa.
    Cam asa arata la mine:
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Multumesc pentru confirmare, saptamana viitoare il inlocuiesc si revin cu noile valori.

    Ca si reper de comparatie, filtrul meu are Oil Ash Volume : 0.30 la 230.000 km.
     
  17. pronet

    pronet Bronze Member

    Înscris:
    7 Mai 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Tiguan 5N 2.0 TDI, 2014
    Incearca sa vezi valorile dupa regenerare. Am intalnit masini fara nici o problema, la care valoare pres dif nu era mereu 0.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Aceleasi sunt si dupa regenerare, ma refer la presiunea diferentiala.

    Si, la cat costa un senzor (28€), nu am nimic de pierdut.

    O sa fie putin mai complicat cu resetarea/calibrarea acestuia deoarece lipsesc foarte multe label-uri in VCDS pentru motorizarea CDYA (fie el VCDS original sau clona) si optiunile sunt cam limitate.

    Probleme nu exista, erori nu sunt, DPF-ul isi face regenerarea corect, in functie de stilul de mers.
     
    Ultima editare: 8 Ian 2022
  19. pronet

    pronet Bronze Member

    Înscris:
    7 Mai 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Tiguan 5N 2.0 TDI, 2014
    Corect, pretul nu e o pb. Intai ii faci adaptarea, apoi resetezi si valorile invatate anterior. Dupa adaptare, lasa-l cam 30 sec-1 min.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, intre timp am gasit si procedurile de adaptare/resetare pe forum-ul oficial RossTech (unde, reprezentantii oficiali tot promit de cativa ani buni ca vor atasa/updata label-urile pentru aceasta motorizare. Pana la versiunea 21.9, inca nu s-a materializat nimic).

    Le voi atasa pe forum dupa ce vor fi testate pe masina mea, sa am certitudinea ca sunt ok.
     

Distribuie pagina asta