1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Filtrul de Particule / DPF la A4 B7 - curatare - inlocuire - probleme diverse

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de pacolino, 30 Iul 2010.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cand te inscrii pe forum nu incepi cu intrebarile ci incepi cu cititul.

    Diagnoza o face un electrician profesionist. Si la electrician auto profesionist, nu un agarici, ai fost ? Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.
    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.

    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema. Bafta.
     
    vladliviu85 apreciază asta.
  2. Opleistul23 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8 1.8 TFSI CABA
    La a mea s-a aprins in meniul central martorul de filtru dpf si a trebuit sa merg ca nebunul aproximativ 100 de km pana a ajuns sub 10% incarcare. Apoi am observat ca iar se incarca eu mergand tot turat. Nu am nicio eroare stocata, am incercat o regenerare fortata pe loc, dar se pare ca nu merge sau nu-mi iese mie. Am si vcds si delphi 150e. In mare parte temperatura era in jur de 300 de grade, nu era prea mica pentru regenerare? Filtrul a fost curatat recent cu presiune si solutie speciala. A4 2.0 Bpw
     
  3. Opleistul23 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8 1.8 TFSI CABA
    Ce pareri aveti de senzorul de presiune diferentiala? E colmatat dpf-ul din cauza egr-ului ?
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Fa diagnoza cu VCDS si ataseaza diagnoza doar cu VCDS. Lasa intrebarile si mergi la un profesionist ce are diagnoza.
     
    vladliviu85 apreciază asta.
  5. hamza 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Dec 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B7 Avant 8EC 2.0 BPW 2007 140 HP, A6 C6 4F Sedan 2.0 BLB 2005 140 HP
    Buna ziua, avand si eu in ultima vreme problemele care se discuta pe aici, si avand la bord o eroare am schimbat preventiv senzorul G450 (BOSCH 0281002710 112 lei).
    Sunt aceleasi valori de presiune ca si cu cel vechi, Eroarea aparut in timpul unei regenerari in afara orasului, vad ca nu se poate sterge, reapare imediat chiar si cu motorul oprit.
    Nu am mai iesit in afara orasului sa mai incerc o regenerare normala, problema descrisa a oprit regenerarea la momentul respectiv pt ca am vazut ca a scazut temperatura de la 600 grade la 200 si a inceput creasca iar procentul de incarcare a filtrului.
    Egr curatat periodic la 2 luni, tubulatura la fel, nu scoate fum si nu miroase a motorina. In ultima perioada regenerarile trebuiau facute din ce in ce mai des, undeva cam la 60-100 km in oras, ieseam in weekend sa dau o tura de 40 km ca sa se curete singur. La bord este aprins filtrul plus spira care lumineaza intermitent si cred ca nu o sa mai faca regenerari avand acea eroare. Masina deocamdata porneste si merge ok, dar probabil nu pt mult timp. Nu accepta nici codarea pt senzor nou in VCDS da eroare. Probabil o sa ajung la un dpf nou ca nu cred ca are sens sa mai investesc bani in cel vechi pr a fi curatat zic eu.Ar mai fi totusi ceva ce trebuie facut?
    Recent avnd o problema intermitenta mai veche cu un tachet spart, am schimbat axa si tachestii, oringuri injectoare, verificat injectoare toate ok.
    Multumesc anticipat.

    Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BPW.CLB
    Control Module Part Number: 03G 906 016 KP HW: 03G 906 016 KP
    Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000CG 9226
    Software Coding: 0000076
    Work Shop Code: WSC 06335 000 00000
    VCID: 7BF381B73A67B2C6CEF-802E
    1 Fault Found:

    008194 - Particulate Trap Bank 1
    P2002 - 000 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
    Address 01: Engine (03G 906 016 KP)

    7:20:52 Group 068: Particle Filter (Exhaust Gas II)
    46.9 % Particle Filter Load Coefficient
    80.0 Particle Filter Carbon Mass
    0.0 % Carbon Mass Learned Value
    46.9 % Duty Cycle

    17:20:52 Group 073: Particle Filter (Vehicle Data)
    11.6 l Consumption since Regeneration
    110 km Distance since Regeneration
    132.0 Time since Regeneration


    12:14:46 Group 070: Particle Filter (Regeneration Status II)
    00000000 Status 4 Regeneration
    4492.8 s Regeneration Time (Total)
    2.0 Failed Regenerations
    0.0 Successful Regenerations

    12:14:46 Group 075: Particle Filter (Exhaust Gas IV)
    240.0°C Temperature bef. Turbo Charger
    228.0°C Temperature bef. Particle Filter
    22.9 % Particle Filter Load Coefficient
    264.0°C Temperature after Particle Filter

    12:14:46 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
    -0.92 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
    -0.89 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
    1.93 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
    -0.07 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu o sa intelegeti niciodata ca motivul aprinderii martorului DPF NU este din cauza DPF-ului ci din cauza problemelor motorului. Mai aveti de invatat si degeaba scriem pe forum pentru ca nu cititi nimic. Mergeti oameni buni la mecanici competenti si reparati problemele motorului pentru a nu se mai aprinde martroul DPF.

    @hamza cine ti-a facut diagnoza era cofetar patiser ? De ce nu verifici bine cauzele conform diagnozei ? Bine nu tu pentru ca tu nu ai habar dar cel la care ai fost de ce nu ti-a spus ce ai de facut ?

    Invatati ca un forum nu mai este de mult pentru pus intrebari si un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema.

    Poftim solutia:

    https://www.troublecodes.net/p2codes/p2002/

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18434/P2002/008194

    18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction
    Possible Symptoms
    • Malfunction Indication Lamp (MIL) active
    Possible Causes
    • Exhaust Pressure Sensor (G450) faulty
    • Diesel Particle Filter (DPF) faulty
    Possible Solutions
    • Check/Replace Exhaust Pressure Sensor (G450)
    • Diesel Particle Filter (DPF)
    Special Notes
    • Skoda Superb (3U) & VW Passat (3B) (Engine Codes: BGW, BSS, BWW) had issues with faulty Exhaust Pressure Sensors (G450), they were defective from factory and due to a leaking sealing the measured values were incorrect and resultet in wrong calculated particle filter load and unsuccessful regeneration cycles.
    • With CBEA and CJAA engines, the factory documentation may show the wrong part location for the Exhaust Pressure Sensor 1 (G450). This sensor is in a foil pouch just behind the oil cap.

    Daca si dupa ce zici ca ai schimbat senzorul G450 nu s-a rezolvat iti trebuie alt DPF nou. Revino dupa ce schimbi DPF-ul, il rescrii in ECU si ne spui dupa ce ai schimbat DPF-ul, cu unul nou obligatoriu, daca mai ai alte simptome. Sa nu incepi cu faptul ca un DPF costa prea mult. Costa cat costa si esti obligat sa-l inlocuiesti daca nu se mai poate regenera. Vezi ca exista si DPF-uri care costa 500 - 700 Euro noi si compatibile pentru masina ta. Am scris eu pe forum ce marci pentru DPF sa cumperi ieftine si bune.
     
    vladliviu85 apreciază asta.
  7. Opleistul23 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8 1.8 TFSI CABA
    @Cristi tu spui ca problema e de la motor, dar motorul ce sa aiba daca merge impecabil ? In solutia postata de tine sunt 2 cauze: g450 care a fost schimbat, toata lumea cu ala incepe si alt dpf.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Dupa tine merge impecabil, dar de exemplu injectorul cilindrului 3 nu este prea ok la valoare apropiata de 2.

    Injectoarele fiind un factor foarte important in buna functionare a DPF-ului.

    Sau, de exemplu, un EGR care tu zici ca nu are nimic si masina merge bine, in realitate poate arata asa :

    upload_2021-7-25_13-6-2.jpeg
     
    vladliviu85 apreciază asta.
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Omule, un motor nu merge/functioneaza impecabil cand ai martor aprins al DPF-ului in bord. Inseamna ca tot EGR-ul, clapeta de acceleratie = Shut Off si galeria de admisie este infundata si nu numai asta, chiar daca tu nu vezi asta pana nu demontezi ce este de demontat. Cand o sa demontati din astea cate 2-3 pe saptamana as cum fac eu o sa va convingeti despre ce vorbesc. Nu mai puneti intrebari fara sa faceti tot ce trebuie inainte. Daca voi ati dati de niste idioti = mecanici, care nu stiu sa va explice ce aveti de facut la masina, va meritati soarta.
     
    vladliviu85 apreciază asta.
  10. Opleistul23 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8 1.8 TFSI CABA
    Sunt bune aceste valori ? Presiunea diferentiala e masurata in miliBar ? E normala ? Am 0 continut de cenusa pentru ca a fost curatat cu aer cald cică.
    Are cineva formula de calcul pentru oil ash volume ?
     
  11. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Senzor presiune diferentiala defect

    @Opleistul23 presiunea diferentiala e cam mare avand in vedere ca a fost curatat si are doar 19% incarcare. Ai dat un reset la DPF cu VCDS, dupa curatare ?
     
  12. Opleistul23 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2020
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8 1.8 TFSI CABA
    Nu am dat, eu dau vina pe montarea unui alt ax cu came avand in vedere faptul ca nu pleaca deloc regenerarea, iar totul a plecat de cand am schimbat axa si tachetii impreuna cu cuzinetii.
     
  13. blue19

    blue19 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Iul 2017
    Locație:
    Germania - Ohringen
    Masina:
    audi a4 avant,2.0tdi/170cp,2007
    Salut,
    Stie cineva dacă pot ajunge la mufa din spate a filtrului de particule pe sus, demontand suportul bateriei ?

    Screenshot_20211205-095004_eBay.jpg
     
  14. Eduard86 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A4, 1.9 tdi, 2007, BRB
    Va salut!
    A4 B7 1.9 BRB cu DPF din 2007 cu 341k km.
    Pt ca aveam masa de cenușa la 120, masina regenera la 180 km și ca simteam ca era cam gatuita plus ca imi si consuma spre 7/100..am decis sa curat DPF ul.
    Menționez ca aveam presiune diferentiala de 7 după regenerare. Încarcă în jur de 21-25% în 180 km.
    Nimic aprins. Nici o eroare. EGR nou, injectoare bune (sub 0.3 toate) turbo bun, ulei la 7000km schimbat..masina îngrijită și condusa în Europa.
    Mereu ma asiguram ca nu o opresc pe regenerare..cautam sa termine mereu regenerarea.

    După ce am curățat filtrul la o firma din Ploiești (ei au zis cu soluție și presiune aer) imi încarcă mai repede..masina ajunge la 45% în cei 180km și întra în regenerare dar nu descarca pana la 0, cum făcea înainte. Ei mi au dat masa de cenușa la 0. Presiune dif este la 5 după regenerare. Consuma mai puțin..trage mai bine.
    Pentru mine, DPF ul era oricum spre capătul vieții...
    Ce ma sfătuiți? DPF OFF și catalizator pus sau sa iau altul nou?
    Dacă pun nou se poate regenera la fiecare 180? Trebuie rescris softul?
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cumpara DPF nou. Sper ca stii ca prin Europa la un eventual control risti amenzi de pana la cateva mii de €uro daca ai DPF anulat.
     
    Eduard86 apreciază asta.
  16. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Dai un soft bun si drumuri bune!

     
    Ultima editare de un moderator: 16 Iul 2022
  17. Eduard86 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A4, 1.9 tdi, 2007, BRB
    Revin cu niște impresii, poate va ajută!
    Am demontat DPF - A FOST CURĂȚAT- cu soluție!
    Masina trage mai bine!
    Consumul a scăzut (de la un 6.7 la un 5.7) medie
    Cel mai important..masina încarcă DPF ul mai repede! Dacă înainte incarca 28% în 200 km regim mers mixt ( cu încărcarea plecată de pe 0 - toate regenerarile în condiții ideale ajungeau la 0) acum masina încarcă pana la 45% în max 200 km, nu mai descărcă pana la 0 ...ramane pe la 3% 5% ( cum vrea ea) și pleacă regenerarea.
    Așadar, nu se merită, cred eu! Ori, poate nu au fost meseriași cei ce au curățat!
     
  18. Claudiu25 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Mar 2020
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    Audi A4 B7 AVANT 2007 BPW
    Salut,
    Detin un Audi A4 B7 BPW de 3 ani, de cand am cumparat masina avea DPF off fizic si soft facut la niste baieti din CT. De atunci ma confrunt cu problema mirosului de gaze, emana gaze de nu poti sta langa ea + ca in mers daca am oricare geam deschis intra miros in masina indiferent de viteza pe care o am si nu inteleg de ce deoarece eu merg inainte cu viteza ( de ex 100 km/h) mirosul ar trebui sa ramana in spate, in fine, merg mereu cu geamurile inchise si cu clima pornita daca este nevoie fara a deschide nici un geam. La inceput mi sa zis ca este racordul flexibil, l-am schimbat tot nu am scapat de miros, recent l-am schimbat dinou. Mecanicul mi-a gasit asta in evacuare, nu stiu ce este ca nici mecanicul nu a stiut , a zis ca este prima data cand vede la o masina asa ceva ( vezi foto atasament ), mi-a zis ca sunt din interiorul catalizatorului si ca sunt topite ( practic s-a topit catalizatorul, acum e gol ). Acum nu stiu ce sa cred, eu stiam ca diesel-urile au doar DPF nu si catalizator.
    Am mai intrebat pe diverse grupuri si mi sa zis ca injectoarele injecteaza prea multa motorina si nu reuseste sa fie arsa si de-asta gazeaza. Bun, am reconditionat injectoarele la BUZAU la Maracineni, tot nu am scapat de miros.
    Tind sa cred ca gazeaza pentru ca are DPF off dar am mai auzit ca mai sunt cazuri in care masina are DPF off dar nu gazeaza.
    Va rog sa ma ajutati cu niste raspunsuri cu ce as putea sa fac.
    Multumesc.
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai, mecanicul tau nu este prea informat.
    La BPW catalizatorul si DPF-ul au corp comun.
    Destul de greu sa pastrezi catalizatorul si sa anulezi fizic DPF-ul.

    De obicei se goleste tot si rezultatul este fix descrierea problemei tale.
    Din cauza asta se monteaza un catalizator AM dupa aceasta interventie.

    Esti sigur ca avea DPF OFF fizic si nu doar l-au spart ?
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @Claudiu25 rezolvarea este asta: montezi filtru particule nou OE sau AM ce are si catalizator asa cum ti-a spus si @audi66 si refaci softul initial al masinii. Dupa ce faci asta revii pe forum si scrii cum ai rezolvat. Nu mai continua cu intrebarile inutile privind anularea si/sau spargerea filtrului de particule pentru ca NU sunt permise asemenea discutii pe forum din mai multe motive. Exista DPF de cumparat ieftin si bun. Cauta ce am scris eu despre asta, ce marca trebuie sa cumperi si de unde anume.
     

Distribuie pagina asta