Salut, Uite ca au trecut doi ani de cand am scris nimic despre prima fosta nemtoaica a mea adica aceasta: https://www.clubaudi.ro/threads/nemtoaica-mea-audi-a4-b9.57567/ Din pacate am fost nevoit sa o cedez sub forma de dauna totala dupa nu mai mult de 4 luni de folosinta. Un idiot dar ... nu eu. Povestea continua pentru ca intre timp am trecut la o alta masina, tot un Audi A4 B9 dar acum, bine, pe 20 octombrie am devenit din nou proprietar de Audi. Este vorba de cel din profil, cum s-ar exprima romanul full de full dar fara scaune electrice. Masina a fost achizitionata pe nevazute/pipaite (doar din poze) de la reprezentanta Audi din Gotha (Germania). Multumit de ea dar nedumerit de optiunile puse de neamt. Deci: Primeste primul contact in mai 2019 si parcurge pana acum 68.000 km E un tractor cu 190 de ponei, Quattro, faruri matrix, virtual cokpit si ceea ce am cautat cel mai mult camera 360 grade. In rest cam are destule: incalzire in volan pe care l-am incercat intr-o dimineata si e ok, o alta dotare optionala mai este deschiderea portbagajului cu senzor la picior ... nu am reusit de nici o culoare sa o deschid. Copilul a reusit de 3 ori. Eu m-am lasat pagubas. Nu am cautat neaparat automata, dar din punctul acesta de vedere, combinat cu ACC-ul e o masina antiradar din pacate nu si in Romania. Scaune cu alcantara (nu electrice) trapa, incalzire stationara. Nu e S-line dar nu are importanta pentru mine. Inca incerc sa ma obijnuiesc cu cutia de viteze care, desi vin de pe automata asta imi pare ca e setata cu accente foarte mari pentru economie de combustibil. Imi pare asa un urs mare si greu dar cam pana pe la 90 - 100 km/h. In rest ce sa zic despre ea ? are 3 revizii efectuate in reprezentanta, ultima la 60.000 km si cu schimb ulei cutie. Ce imi pare ca nu are fata de raposata e DAB radio. Aia parca avea. Nu mai tin bine minte dar stiu ca ascultam radio on-line dar la asta nu am gasit cum, desi am activate serviciile (vreme, combustibil, stiri, e-mail, etc.) Ce imi place e faptul ca pornesc incalziera stationara din telefon. In rest totul ok. Nu am avut ocazia sa imi dau seama de eficienta sistemului Quattro sper sa nici nu fie nevoie, dar la consum se simte. Multumesc pentru rabdare. Zi frumoasa. Spre rusinea mea doar aceste poze le am:
Frumos, sa o conduci sanatos! la fostul b9 aveai faruri matrix, la actualul ai doar led din ce se vede in poze. Legat de deschiderea portbagajului cu piciorul, spre deosebire de Vw unde miscarea era un swipe stanga dreapta pe sub bara, la Audi miscarea se face fata spate ca si cum ai da un sut sub locul unde ar veni carligul.
Da ai dreptate. In descrierea masinii in anunt era trecut cu faruri Matrix. Pentru unul care nu prea e atent la micile detalii diferentele dintre matrix si led nu sar in evidenta. Acum ca ma uit mai atent si ma uit si in descrierea datelor tehnice intradevar apare stopuri LED cu semnale dinamice de viraj, faruri LED. M-a indus in eroare expresia "dynamischem Blinklicht" care aparea si la prima, dar si aici e diferenta. La prima semnalizarea curgea de la un capat la celalalt al farului (fata/spate) pe cand la asta se aprinde toata suprafata ... fara curgerea luminii. Uite ca e bine sa citesti. Multam de observatie.
Multumesc. Da m-am reîntors la tdi, dar bag de seama că e un tdi căruia îi place destul de mult combustibilul
Salut Dupa 4 luni si ceva de utilizare a tractorasului am vazut si eu ca desi polita din spate are cele doua grile/masti pentru boxe eu am doar una adica o singura boxa. Oare daca dau panourile usilor jos ce descopar ? De ani buni nici nemtii nu mai sunt ce au fost.
Nu ai descoperit nimic, din pacate si te inseli cand faci acele afirmatii. Ala, ce vezi tu, este subwoofer. Nu este o boxa ca cea din usa. Daca demontezi usile spate sigur vei gasi boxe pentru ca avand subwoofer obligatoriu ai boxe spate. Precis ai montat din fabrica, pe masina sistemul de sunet Audi Sound Sistem. Citeste si tu pe forum si pe internet ce fel de sistem de sunet a fost montat pe Audi modelul tau si nu numai. Niciodata Audi nu a avut in/sub polita din spate boxe normale. In plus in grupul VAG vei avea surpriza sa constati ca inclusiv pe masinile noi cu unele echipari mai basic, unele modele din grupul VAG nu au montate boxe spate (in usile spate) pentru ca sunt optionale si nu sunt cerute de catre cei ce isi configureaza masina de noua. Asta nu este o nouate in grupul VAG si se practica la ei din totdeauna. Bafta.
Eu am avut un A4 B8, printre primele masini comandate din modelul ala, decembrie 2007. Aveam in comanda Audi sound system care presupunea pe langa cele 8 difuzoare din portiere si unul in bord, de medii, plus un subwoofer in polita spate. Nu stiu ce mi-au montat oamenii aia pe masina, insa imi lipseau twiteerele din portierele fata, in schimb fiind burdusit de difuzoare in bord, 3 la numar, ca la Bang &Olufsen, care era linia de top dpdv audio la acea vreme.
Oricum imi mentin parerea ca "nici nemtii" nu mai fac lucrurile ca pe vremuri. Faptul ca, Cristi ma anunta ca nu am descoperit nimic si ca ma insel cand fac anumite afirmatii, m-a facut curios sa citesc din manual si cele ce ne spune/scrie producatorul acolo ... la sistemul de sunet. Ei, vine producatorul si scrie ceva de felul Evident eu stiam ca nu am optiunea de "setare" subwoofer, nu stiam ca in manual se face mentiuni despre subwoofer Oricum nu e deranjant faptul ca am o boxa pe post de subwoofer cat la fel nu e deranjant ca nu am in setari si optiunea subwoofer. Banui ca sistemul de sunet (cele mai scumpe) care are integrat un subwoofer are si efecte sonore cu optiuni 3 la numar nu doua cum e in cazul meu cat si sunet 3D (nu e cazul la mine). In cazul meu concluzia mea este simpla si nederanjanta pentru mine. Am o boxa in portbagaj pe post de subwoofer. Noi sa fim sanatosi iar masinile sa nu ceara decat mentenanta specifica. In alta ordine de idei ii place motorina mult. Desi am piciorul mic se pare ca in unele momente e destul de greu (68.000 km, viteza medie aprox70 km/h si rezulta la masina mea un consum de 6,8 litri / 100 km)
Exista difuzoare slim. Daca trebuie sa dai fetele de usi jos ca sa te lamuresti ce difuzoare ai pe ea, inseamna ca esti frate cu neamtul care a platit (sau nu) optiunile si nu ai nevoie de mai mult. S-au facut spre exemplu si B8 fara tweetere.
6, 8 sau zece difuzoare tot aceași mâncare de pește pentru mine atâta timp cât calitatea tinde spre banal. Important e că momentan nu bârâie nimic în uși că la vechea nemțoaică. La vârsta mea linia audio nu constituie o opțiune care trebuie bifată. Nu stau cu geamurile deschise la stop.
Tractorasul nemtesc se apropie usor de 72.000 km. de cand e la mine a parcurs doar 6.000km (luat rotund). Totul e bine si frumos ...inca. Cu Adblue am completat doar o singura data cam 5 l. In aplicatia myAudi nu s-a schimbat nimic in acest sens. Si inainte si dupa (mai bine de 1.500 km parcursi) tot acelasi mesaj autonomie Adblue >2.400km. Ce imi pare totusi ciudat e faptul ca indiferent de temperaturile exterioare, dupa un drum de 10-15 km cand opresc masina ...cam inca cel putin 5 minute. E primul tractoras la care am sesizat acest comportament. Nici la benzinarele avute inainte nu porneau ventilatoarele dupa drumuri asa scurte (acelas traseu, timp petrecut in trafic aproximativ identic, ..conditii similare de trafic)
Completeaza mesajul. Lipseste ceva din mesaj. Ce se intampla dupa ce opresti masina ? NU se intelege ce vrei sa spui din fraza de mai jos. Multumesc.
scuze pornesc ventilatoarele si merg cam 5-6 minute poza pusa e de ieri, dupa un drum cu o oprire de 11km. am oprit masina si invarteau ventilatoarele ca turbinele de avion. temperatura motorului era de 90 grade. Uleiul e la 60, cred ca explicatia fiind ca am oprit masina de 2-3 minute, nu m-am uitat sa ved care era temperatura in timpul functionarii motorului, dar in general nu am vazut sa ajunga la valori mai mari de 100 grade..cu ceva + sau -. Lichidul de racire e la maxim, am verificat special dupa o asemenea etapa, iar in compartimentul motor nu am sesizat caldura excesiva, miros de ceva super incalzit. poate ca e un fenomen normal.
A intrat in regenerare DPF-ul, de asta au ramas pornite ventilatoarele motorului. Dar asta face obiectul discutiei in alt topic, nu aici. Bafta.
M-am gandit si eu la chestia asta. Deci, concluzia mea e ca trebuie sa-mi schimb traseul acasa-scarbici astfel incat "calatoria" sa dureze mai mult de 10 minute pentru ca altfel cred ca o sa am parte de multe regenerari neterminate.
Exact. In momentul in care ti-ai luat masina cu DPF, automat ti s-a schimbat si rutina zilnica (si multe altele). Te conduce ea pe tine, nu tu pe ea.
Eram putin nedumerit caci la prima nemtoaica nu am sesizat acest comportament, desi traseul era acelasi. Inainte am avut megane cu DPF, dar la acesta am inteles ca modul de functionare al DPF-ului era diferit in sensul ca avea un injector pe evacuare iar regenerarea nu avea lagatura cu functionarea motorului. Nu stiu cat e adevarat sau fals dar nici acolo nu am avut parte de mers ventilatoare dupa oprire, iar masina respectiva a facut 70.000km la mine. Important e ca e placut la condus tractorasul iar drumurile mai lungi nu sunt decat o mica placere in plus. Uite asa scap sambata dimineata de nevasta si dupa o cafea si 2 tigari strig prin casa Nevasta vrei ceva cumparaturi? Ma duc sa desfund DPF-ul la tractor (pana la Sibiu, Sighisoara)
Daca tot e de desfundat filtre când am ieșit de la munca intenționat am virat greșit spre Sighisoara. Cum ei îi place motorina am zis sa fac alimentarea pentru mine pentru sfarsit de săptămână. Rezultatul: