1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Martor Motor Electronic - Check Engine - aprins la A4 B6 - cauze probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de otyman, 21 Iul 2012.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Astepti degeaba.

    In primul rand EGR (corpul acela mare NU ALTCEVA) se cumpara original sau in cel mai rau caz piesa AM marca identica la fel cu originalul.
    In al doilea rand diagnoza se face cu VCDS original nu cu alte chinezarii.
    In al treilea rand ai toate "retetele" scrise aici pe forum despre cum trebuie sa procedezi pentru ca nu suntem la ghicitoare.
    In al patrulea rand cine face diagnoza trebuie sa fie profesionist. Adica la electrician auto profesionist, nu un agarici, ai fost ? Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.
    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.

    Nu mecanicul face diagnoza ci electricianul care iti spune tie si mecanicului ce are de facut.

    Un meserias bun nu este si una si alta. Tinichigiul repara si indreapta caroserii. Vopsitorul doar vopseste. Mecanicul nu este si electrician auto ci doar mecanic auto iar electricianul auto este doar electrician auto care citeste si face diagnoza, reparatii electrice si tot ce tine doar de electrica si atat fara mecanica.
    Invatati asta pentru ca lucrurile amestecate fac o varza din tot ce vreti sa faceti.

    Si nu in ultimul rand un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci pe cum am rezolvat o problema. Bafta.
     
    cosmin.ignea apreciază asta.
  2. xycalin 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Ian 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    audi a4
    Si eu am avut o problema asemanatoare, mi s-a aprins martorul check engine si nu mai tragea deloc,a trebuit sa o aduc la service pe platforma.
    La service au schimbat bujiile si bobina si a fost ok. Acum mi s-a aprins din nou martorul dar motorul merge ok si trage...cred ca o sa merg la un alt service..
     
  3. alin351

    alin351 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    a4 b6 2000 cmc 2001
    La mine era problema si cauza, sonda Lambda de pe galerie si debitmetrul aer. Le-am schimbat si nu se mai aprinde.
     
  4. Adi Iully

    Adi Iully 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2019
    Locație:
    TR
    Masina:
    A4 . 2.0 - 2005
    „Check Engine” aprins are doua cauze fundamentale:

    1. Necesita inlocuirea sondelor lambda, obligatoriu cu altele ORIGINALE ca acelea puse in fabrica la ansamblarea masinii, deci nu cu ceea ce exista pe piata. Problema este ca, orice piesa din fabrica, nu se va gasi pe piata. Este un concept secret de fapt care merge pe premiza ca acest creier al motoarelor (sonda lambda) este defapt limitat atat cat si garantia masinii (5 ani sau 150.000 km) iar dupa acest interval, sondele lambda si-au consumat viata. Chiar daca le vei schimba, martorul apare dupa putin timp, sau chiar daca nu mai apare, motorul nu va mai functiona in parametrii cei mai normali.

    2. Cureaua de accesorii si cureaua de distributie, dupa un anumit timp, in momentul cand se intinde putin, nu mai antreneaza o rotatie perfecta a tuturor rolelor si din aceasta cauza, niste senzori speciali observa lucrul acesta si transmite la computer ( marca Audi mai ales, cunoscuta prin faptul ca acel computer este foarte performant si afiseaza deseori martorul ceck engine)
     
  5. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Gresit !
     
    marius_bv apreciază asta.
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Adi tot ce ai scris este o prostie si o tampenie. Eu sunt mai direct in exprimare. Si vezi ca si eu si EEXCALADE am desfacut cateva sute de motoare in viata noastra si nu suntem niste "habarnisti" in ale mecanicii. Asta asa ca idee.
     
    marius_bv și EEXCALADE apreciază asta.
  7. Adi Iully

    Adi Iully 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2019
    Locație:
    TR
    Masina:
    A4 . 2.0 - 2005
    Mda, probabil dumneata , sau respectivul user, sunteti si ingineri in domeniul proiectarii motoarelor . Scuze ca nu am stiut...
     
  8. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Aberezi ... si nu putin.

    1. Martorul check engine se aprinde din zeci de cauze, el indica o defectiune la motor. Sonda Lambda NU are martor dedicat .

    2. Piesele originale au EXACT aceeasi calitate ca cele de fabrica.

    3. Sonda Lambda odata inlocuita tine tot atat, timp in care motorul functioneaza normal.

    4. Cand se uzeaza cureaua de accesorii se inlocuieste si atat. NU are nici un fel de senzori speciali. Iar cand se alungeste orice curea, alungirea este preluata de intinzator.

    P.S.:

    Dupa teoria ta motoarele ar fi terminate la 200.000 km. Afla ca aceste motoare ajung lejer la 400.000 - 600.000 km.
     
    pronet apreciază asta.
  9. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Check engine aprins, eroarea de mai jos la un Audi A4 B6 2.0 benzina. Degeaba o sterg ca in maxim 400-500 km se aprinde din nou
    Catalizator defect ? La service nu pot confirma 100%. Au zis ca pot fi sondele, injectoarele, bujiile.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Toate cele mentionate se pot verifica, daca stii cum.

    Deci, schimba service-ul.
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @marius_bv cine a facut diagnoza este cofetar-patiser ? :) Nu mai faceti diagnoza la cineva care nu stie sa repare = remedieze problema.

    Raspunsul primit este partial corect si pana NU schmbi tot ce ti s-a spus NU vei rezolva.

    Aici: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16804/P0420/001056 a verificat ? Eroarea aia are legatura si cu alte prbleme ale motorului in afara de sonda pentru amestec gaze arse sau sonda pentru oxigen. Mergi la profesionisti asa cum a spus si @audi66.

    La electrician auto profesionist, nu un agarici, ai fost ? Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.

    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.
    Nu mecanicul face diagnoza ci electricianul care iti spune tie si mecanicului ce ai / are de facut.

    Eroarea aia este explicata de zeci de ori pe forum in mai multe topicuri.
     
  12. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    @Cristi , electricianul profesionist spune ca sonda lambda.
    Sonda lambda 2 este schimbata pt ca a dat eroarea de catalyst sistem bank 1 de mai sus + sonda 2.
    Dupa schimbarea sondei 2, am ramas doar cu catalyst sistem bank 1 si astept sa apara acum si eroarea de sonda 1 ca sa o schimb la sigur, insa nu apare.
    Pe scurt, daca e cineva mai priceput, sanse mari de rezolvare sunt sa schimb sonda 1 fara sa dea eroare pe ea ? Sau e si catalizatorul cu inceput de sfarsit ?
    Masina are 205000 km.
    Cu drag as merge si la profesionistii de care mentionezi dar care sunt aia si unde sunt?
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pentru diagnoza profi pot sa te indrum doar in Bucuresti. Ti-am spus ca trebuie sa le iei prin eliminare si sa cheltui foarte multi bani.
    Nu stie nimeni rezolvarea direct, adica sa iti spuna sa faci aia si gata, ai rezolvat = remediat problema.
    Sonda Lambda se cumpara doar OE (platesti cat se cere = NU mai valoreaza masina cat costa o sonda Lambda OE) sau cumperi doar marca NTK/NGK si atat, NU marca BOSCH si niciodata, dar niciodata, sonda Lambda universala.
     
    marius_bv apreciază asta.
  14. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Cristi sonda 2 care am inlocuit-o era originala 2002 pe masina si era marca Bosch din fabrica cu sigla Audi-Vw stantata pe ea. Exact asa stiam si eu ca tine ca sunt NGK pe original insa surpriza. Am cautat inainte sa o schimb pe NGK si nu exista. Raspunsul de ce nu se gaseste NGK a venit dupa ce am demontat-o pe cea veche. Iti pot face poze.
     
  15. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Salut,
    Revenim. In asteptarea erorii de sonda Lambda, mentionata mai sus m-am pricopsit cu alta. O parere ?
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    O simpla curiozitate, desfa busonul de ulei si miroase-l.
    Miroase puternic a benzina ?
     
  17. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    Deloc, nici macar o tenta de benzina, mirosul este de ulei. Nu stiu ce sa zic, o sa incep cu schimbarea sondei 1, sonda 2 fiind schimbata in iunie. Daca nici asa nu rezolv, ma las pagubas, sterg eroarea la 400-500 km cand apare si gata.
     
  18. by694bh

    by694bh Gold Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Ivrea(TO)-Baia Mare
    Masina:
    AUDI A4 2.0 ALT 2002
    Problema este de la catalizator, eu l-am schimbat. Cum spunea cineva mai sus exista o procedura de verificare a catalizatorului. Problema ar fi catalizatorul care nu mai functioneaza corect (de la uleiul consumat de motor).
     
    marius_bv apreciază asta.
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ori de la mersul cu amestec prea bogat (eroare System Too Rich).
     
    marius_bv apreciază asta.

Distribuie pagina asta