1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor la Audi A4 B8- nu sta la 90 grade - termostate - radiator racire motor

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de amirus, 26 Noi 2011.

  1. Power tdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2021
    Locație:
    Abrud
    Masina:
    A4 B8 cjca an 2013
    In mare parte, ai dreptate dar eu personal am alta parere pentru ca, un motor care ruleaza doar cu 15 grade sub temperatura optima, sa zicem 75 grade in loc de 87... 90, va avea regenerari mai dese, consum mai mare, dilutia uleiului cu motorina, admisia infundata, EGR, racitor, care fac depuneri mai mari de carbon.
    E "greseala" fabricantului, care a sacrificat fiabilitatea motoarelor pentru ecologie, adica NOX.
    La kilometrii pe care ii au cand aceste motoare ajung in posesia noastra (marea majoritate a acestor modele de Audi cu aceste coduri motor au peste 200.000 km si chiar mai mult cand sunt achizitionate SH), sunt deja afectate foarte mult.
     
  2. Dacian1980 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2017
    Locație:
    Lugoj
    Masina:
    Mitsubishi Grandis
    Salutari la toți,
    Înainte de toate, eu nu sunt mecanic. Rezolvarea menținerii temperaturii motorului la codul de motor CAHA care are carcasa termostatului mare simpla cu o singura ieșire si are termostatul simplu neîncadrat in ramnificatia cu 3 ieșiri pentru motorul meu a fost simplu: termostat principal cu deschidere la 88 grade si termostat secundar cu deschidere la 87 grade. Dacă le comandați conform originalului programul vi le da disponibile pe cele cu deschidere la 83 grade (cel mare = principal) respectiv 75 grade (cel mic = secundar). Din cauza asta si după schimbare, temperatura tot nu e menținută constant. Repet, eu vorbesc doar de cod motor CAHA. Probabil se aplica si la restul codurilor de motor dacă se poate schimba in housingul respectiv doar termostatul.
    La motorul meu, după aceasta schimbare, odata ce temperatura a ajuns la 90 grade pot opri in parcare si cu temperatura la HI (maxim) si ventilație maxima nu da deloc inapoi, nu scade temperatura asa cum se intampla inainte.
    Recomand foarte serios celor care își fac singuri operațiunea asta sa verifice înainte de montare acțiunea termostatelor măcar vreo 3 cicluri de funcționare deoarece eu am avut surprize cu ceva firme consacrate, sa zic așa, care nu erau ce trebuie. Recomand marcile Dayco si Borsehung. Sper ca am ajutat.
     
    Power tdi apreciază asta.
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Poate lasi si niste coduri de piesa. Dayco si Borsehung sunt ambalatori, nu fabricanti de termostate.

    Daca vreti ceva calitativ, folositi Behr sau Calorstat/Vernet (au fost montate din fabrica in anii 90-00, pe cand VAG-ul fabrica masini care circula si in ziua de azi).
     
  4. Power tdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2021
    Locație:
    Abrud
    Masina:
    A4 B8 cjca an 2013
    Da, rezolvarea este asa, cu termostat ce deschide la 88 grade. Acum, urmareste pe tester, in parametri, coolant temperature, sa vezi la cat iti urca apa. Din pacate, pentru cod motor CJCA, cel de pe facelift, eu tot caut rezolvarea.
     
  5. Dacian1980 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2017
    Locație:
    Lugoj
    Masina:
    Mitsubishi Grandis
    DT1012V termostatul cel mare Dayco deschidere la 88 grade
    4E0121113 termostatul cel mic am cumparat marca Borsehung deschidere 87 grade
    Nu contest renumele sau calitatea, eu recomand ce am folosit si a dat rezultat.

    Probabil pe la 102-105 grade dar e ok.
     
  6. Power tdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2021
    Locație:
    Abrud
    Masina:
    A4 B8 cjca an 2013
    Mult, la vara, ce te faci ?
     
  7. Dacian1980 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2017
    Locație:
    Lugoj
    Masina:
    Mitsubishi Grandis
    @Power tdi pentru asta sunt termocuplele, nu ? De anul trecut din iarna am schimbat termostatele si nu am avut nicio treaba. Ce cred eu acum ca trebuie, este sa schimb radiatorul sa fie cu 2 ventilatoare, eu am cu unul
     
  8. Power tdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2021
    Locație:
    Abrud
    Masina:
    A4 B8 cjca an 2013
    Am vazut termostat, cel de pe furtun, marca Borsehung, care deschide la 87 grade. Se zice ca se gaseste pe motoarele de 3.0 TDI de pe Audi A7.
    Am cautat la 7, 8 distribuitori de piese, dar nu il au decat pe cel de 80 grade. Ar fi interesant de facut un test cu el.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Asta pentru ca nu il mai fabrica. Nici macar Behr pe cel de 80.

    Daca vrei sa il inlocuiesti pune OE sau Calorstat (ambele de 80).
     
    Power tdi apreciază asta.
  10. Dacian1980 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2017
    Locație:
    Lugoj
    Masina:
    Mitsubishi Grandis
    Revin cu un update…am verificat temperatura pe vcds si nu depășește 89 C!Eu le-am comandat de pe autodoc…Am stat pe loc cu mașina la temp maxima si totuși scade cam după 10 min dar nu mai puțin de 80.E interesant ca dacă ai temp la maxim si ventilația la minim nu scade…dacă ridici puțin ventilația pornesc radiatoarele si începe sa scadă temp…asta pe loc.Din punctul meu de vedere in momentul de fata mașina funcționează in parametri in configurația asta de termostate si sunt mulțumit de ce am reușit Fiecare face cum crede dar indiferent cine/ce spune nu e normal ca mașina sa funcționeze cu mai puțin de 85 C
     
    Power tdi apreciază asta.
  11. Power tdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2021
    Locație:
    Abrud
    Masina:
    A4 B8 cjca an 2013
    Ai testat la mers pe autostrada, viteza sau pe urcari ? 89 grade, e ideal.

    @audi66, m-am bucurat degeaba, cu 87 de grade. O sa pun de 80, ce se gaseste pe la noi.

    Asa ca fapt divers, observatie de ultima ora, imi bat capul de 1 an cu problema temperaturii apei care trebuie sa fie la 90 grade, iarna. Am rugat pe cineva care are motor de 177cp si cutie mecanica 6 trepte cu racire prin antigel, sa verifice furtunurile daca sunt reci, la ceva timp dupa pornire.
    Surpriza, cu apa la 75 grade, furtunurile circuitului lichidului pentru racire prin cutie, sunt reci. Deci, electrovalva inchisa.
    La al meu Audi SA4 B8.5 facelift cod motor CJAC, cu soft Dieselgate, circuitul e deschis, in aceleasi conditi. Acuma am ori electrovalva defecta si nu lasa coduri DTC pe VCDS, ori softul comanda ca aceasta sa stea deschisa cum pornesc motorul. As fi curios daca si la alti se comporta la fel.
     
    crisangeorge și DeViAnS apreciază asta.
  12. Dacian1980 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2017
    Locație:
    Lugoj
    Masina:
    Mitsubishi Grandis
    Nu am nici un motiv sa bat câmpii si sa îmi pierd timpul degeaba. Efectiv vreau sa ajut. Eu când am de rezolvat ceva, ma documentez bine, chiar foarte bine, îmi pun gândirea si logica la treaba si fac experimente pe propria piele după care, dau sfaturi. Din ETKA si ELSA pot multi, asadar ...

    Eu am Seat Exeo nu Audi dar motorizarea de 2.0 TDI 170 Hp CAHA si am observat de când am luat-o ca, chiar si in regim de autostrada si chiar primăvara in pante cobora temperatura. Am ignorat pana a venit iarna si trebuit sa fac ceva pentru ca nu era ok. Am încercat cu “termostate originale” si nu a mers, apoi am luat-o babeste si logic si a mers. Repet: la mine a mers, nu știu la celelalte tipuri de motoare (mai noi ca si an de fabricatie) dar dacă au tot doua termostate e imposibil sa nu fie același principiu. Am înțeles ca generatia noua de motoare au si 3 termostate. Repet, eu vorbesc doar de codul asta de motor (CAHA) si îmi asum cuvintele. Sfaturi si ajutor cu drag dar comentariile in contra si măsuratul de iq si sula sunt de prisos si am spus de la început ca nu sunt mecanic sau inginer auto.
     
    Power tdi apreciază asta.
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    V-am spus sa nu mai discutati despre problema termostatelor si despre faptul ca nu ajunge apa la 90 grade pentru ca va sterg direct mesajele fara alte explicatii. Este greu de inteles asta ?
     
  14. audiss

    audiss 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Dec 2012
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4 Avant, 2.0 136CP, Multitronic, 2009, CACB
    Salutare,

    Se pare ca am ajuns si eu in aceasta situatie cum ca nu sta apa la 90grade la masina mea un Audi A4 B8 an 2009 cod motor CAGB cu o cutie multitronic..

    Solutia pentru motorul meu:
    schimbat termostat de la motor cu OE 03L121113A (Pret 176 lei) - vine fara garnitura.
    schimbat termostat 2 1K0121113A ( MAHLE/BEHR TH 5 75 ~35 lei
    schimbat supapa unisens 1J0122351 OE (127 lei)

    Termostatul de la motor era bun, precum si supapa de sens. In schimb termostatul 2 era blocat pe deschis.
    Pentru a reduce costurile inutile, recomandarea mea e sa schimbati termostatul 2 prima oara fiind mai iefin, iar daca problema persista, schimbati si termostatul din motor.

    Atentie, cum s-a mai precizat si in postarile anterioare, mecanicii confunda supapa de sens cu termostatul 2 si problema va persista fiind inlocuit supapa de sens iar termostatul 2 ramamand acolo in stare defecta pe deschis (am patit-o si eu).

    Termostatul 2 este sub supapa unisens.

    Dupa ce s-a remediat problema, apa sta in 90 grade la 10 grade afara cu clima la maxim pe 28 grade (testat 30 km in exterior) cu condus in mod D sub 2000 rpm.
    Succes.
     
    Power tdi apreciază asta.
  15. Power tdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2021
    Locație:
    Abrud
    Masina:
    A4 B8 cjca an 2013
    Bun.
    Hai sa zic si eu, ce am descoperit azi.

    Electrovalva defecta, blocata pe deschis, pe circuit antigel prin cutia de viteze mecanica.
    Este defecta, electric, circuitul intrerupt. Verificata cu ohmetru, impedanta, 0 ohm. Nu lasa nici o eroare. Am facut diagnoza cu 5 testere diferite, nimic.
    Acum, posibil sa fie codat ECU motor fara aceasta electrovalva, sau e din cauza softului, de nu stie de ea.
    Este aceeasi electrovalva ca si cea de la climatizare, care opreste circuit antigel. Vad mai departe ce fac. ...
     
    Dacian1980 apreciază asta.
  16. Costti 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Oct 2018
    Locație:
    Târgu Jiu
    Masina:
    Audi A4 B8 2011 1.8 TFSI (CDHB)
    Antigel OE vechi de 3 ani si aprox. 95000km. De la ce poate fi culoarea?
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Probabil rugina.
    Mergi doar cu apa + otet 2 zile, dupa care fa flush-uri doar cu apa (cu motorul la 90 grade) pana cand apa iese limpede.
     
  18. Power tdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2021
    Locație:
    Abrud
    Masina:
    A4 B8 cjca an 2013
    Clateste apoi foarte, foarte bine cu apa curenta, ideal ar fi cu termostatele demontate pentru ca apa sa strabata complet tot circuitul de racire.
     

Distribuie pagina asta