1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie de viteza automata la A4 B9 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de mada1971, 24 Ian 2018.

  1. rdy2drive

    rdy2drive 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4b9 TFSI
    Salutare,
    Masina din dotare este un Audi A4 B9 TFSI motor 1.4, cutie S-tronic (DSG) cu 68.000 km in urcare usoara. Cutia mea automata este cu ambreiaje imersate in ulei motiv, pentru care la 60.000 a fost efectuat schimbul de ulei la cutie.
    Am observat de vreo 2 zile urmatorul fenomen in comportamentul cutiei de viteze:
    in momentul in care franez si masina ar trebui sa schimbe vitezele descrescator de la 7>6>5>4>3>2>1 (in oras sa zicem), sare viteza 3 destul de des pe franare si face ceva de genul 7>6>5>4>2>1 ... uneori mai trece si prin treapta trei cum ar fi normal dar nu tot timpul. In rest nu am zgomote suspecte, smucituri sau alte anomalii in functionarea cutiei de viteze. In ritm crecator (1<2<3<4<5<6<7) schimba fara sa sara nicio viteza, exceptie momentele in care ii dau kick down si retrogradeaza cate trepte are nevoie. Mie mi se pare ciudat sa sara peste o viteza pe retrogradare. Pana acum n am observat sa faca chestia asta. Urmeaza sa o programez la service si revin cu raspunsul/info despre reparatie aici ulterior, dar pana atunci poate s-a mai izbit cineva de comportamentul asta si are idee de ce a inceput sa faca asa.
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cutia DQ200 cu ambreiaje uscate, pe care cred eu ca o ai montata pe masina, este recunoscuta ca mizeria suprema, a cutiilor automate, fabricata de Audi. Daca ai cutia asta nu stiu ce ulei ai schimbat pentru ca uleiul NU se schimba la cutia asta.
    Cutia DQ200 are 2 componente majore: mecatronicul ce are ambreiaje uscate si nu are ulei si un alt compartiment unde acel ulei, din acel compartiment, poate fi schimbat doar daca se desface cutia in bucati.
    Incearca cu un soft mai nou, daca exista. Daca nu exista atunci "te paste" mai mult ca sigur un schimb de mecatronic. Am avut aceeasi cutie pe alta marca din grupul VAG (VW Golf an 2014) si a fost schimbat mecatronicul de 2 (doua) ori in 170.000 km. Sa NU mai cumperi asemenea masini doatate cu asemenea mizerii de cutii in viata ta. Citeste integral topicul asta: https://vwforum.ro/topic/102040-jurnal-dsg7/ si asta: https://vwforum.ro/topic/135736-jurnal-dsg7-cu-ambreiaje-uscate-dq200/ si o sa te iei cu mainile de cap. Daca NU ai cutia automata DQ200 montata pe masina esti un norocos si problemele pe care le ai sigur se rezolva cu niste costuri ceva mai mici. Mult noroc si neaparat anunta aici cum ai rezolvat pentru ca altfel mesajul tau este scris degeaba.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Confirm ca pe Audi A4 B9 motor 1.4 TFSI de 150 cp a fost montata cutia automata cod DL382-7F cu ambreiaje umede.

    Pe alte platforme cu motor 1.4 TFSI (A1, A3) intradevar a fost montata cutia automata DQ200 cu ambreiaje uscate fara intretinere, dar pe A4 B9 s-a montat doar cutia mentionata mai sus cu ambreiaje in ulei si cu intretinere adica se schimba uleiul la interval conform normelor producatorului..
     
  4. rdy2drive

    rdy2drive 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4b9 TFSI
    @Cristi sigur NU am cutia DQ200 montata pe masina.
    Multumesc pentru precizare @audi66. Asa cum spuneam, mai sus, am facut programare la service. Intre Craciun si Revelion o duc la Porsche Vest 1 sa vedem ce zic cei de acolo. Intre timp mai fac o precizare: la 60.00 km s-a schimbat mecatronicul la masina in garantie. Motivul a fost ca erau prezente o serie de zgomote de intensitate scazuta, pe care le auzeam doar daca muzica era oprita si erau produse de valvele de la mecatronic (cel putin asa au spus cei de la service). Mai pe romaneste in masina se auzeau ca niste miorlaituri infundate cand schimba vitezele. In fine ... vedem ce se intampla de sare pe franare/retrogradare uneori peste viteza a 3-a.

    L.E.:
    Am uitat sa precizez ca atunci cand cutia este pe manual, nu sare peste viteza a 3-a.
     
  5. rdy2drive

    rdy2drive 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4b9 TFSI
    Revin cu un raspuns partial:
    Ca urmare a discutiilor purtate ieri cu cei de la Porsche Vest 1 cand am fost sa fac programarea, am studiat atent comportamentul cutiei de viteze si am observat urmatoarele:
    daca se franeaza usor pana la oprire, masina schimba treptele in mod descrescator 7>6>5>4>3>2>1 de fiecare data. Daca in schimb se franeaza mai tare si se reduce viteza mai brusc sa zicem, in functie de treapta in care era inainte de momentul inceperii franarii reduce mai multe trepte de viteza, respectiv 7>5>4>3>2>1, sau 6>4>3>2>1, sau 5>3>2>1, sau 4>2>1, sau 3>1.Daca franezi normal nu mai reduce doua trepte de viteza. In modul manual nu schimba decat cate o viteza indifent ca este in sus sau in jos. Cred totusi ca acest comportament pe franare este rezultatul resoftarii efectuate cu ocazia schimbarii mecatronicului in urma cu vreo 10k doar ca din neatentia nu mi-a sarit in ochi pana acum. Pe de alta parte, comportamentul cutiei vizavi de schimbarile intre viteze este unul normal, acestea indiferent ca sunt de ordin crescator sau descrescator sunt foarte line, fara smucituri sa zic asa sau zgomote.
    O duc totusi pe 27.12 la Vest 1 sa o scaneze si sa-mi confirme daca este in regula acest mod de functionare.
     
    bobalex18, rominika și moroenius apreciază asta.
  6. rdy2drive

    rdy2drive 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2020
    Locație:
    București
    Masina:
    A4b9 TFSI
    UPDATE: masina a fost astazi la reprezentanta Audi Porsche Vest 1 si nu are niciun fel de erori pe cutia de viteze sau alte componente. Functioneaza totul in parametri normali. Au facut inclusiv proba de drum si au spus ca are acest comportament datorita ultimului soft care a fost instalat cand s-a schimbat mecatronicul.
     
    bobalex18 și rominika apreciază asta.
  7. skypee

    skypee 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A4 B9 Avant 2.0 TDI 150hp DEUA
    Eu am schimbat volanta la masina din profil (2.0 TDI 150hp / DEUA) cu modelul ce vine montat pe motorul de 190 cp, se gaseste doar pe LUK (si cea din fabrica tot LUK era). Ca si feedback, pot sa spun, ca au disparut complet acele trepidatii cand masina era in drive pe autohold.

    volanta.jpg
     
  8. MajeStik

    MajeStik 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2017
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 B9 2017 2.0 TDI
    Salutare,
    La masina din profil un Audi A4 B9 de cateva zile mi s-a aprins in bord eroarea “Gearbox malfunction: you can continue driving”. Pe diagnoza apare eroarea:

    P18C400 Parking lock solenoid - implausible signal
    P17F600 Parking lock solenoid - Electrical Error

    Masina se comporta absolut normal, nu se simte nimic diferit.

    Am gasit o fisa tehnica in care se mentioneaza niste cablaje care ar putea sa de intrerupa/ sa se taie. Am verificat vizual si totul pare ok acolo, insa cand am scos mufa de la mecatronic ( e o mufa mare care intra in cutie, banuiesc ca de la mecatronic este) avea o urma de ulei pe ea.

    De ceva timp (cred ca de un an) la decelerare, cand franez pana aproape opresc complet se aude undeva in jurul pedalelor pe undeva pe langa cutie cred, ca un motoras care invarte in gol. Nu stiu daca ar avea legatura cu ceva sau daca e normal. Repet, sunetul acesta il am cu mult inaintea erorii de la cutie.
    O idee pentru remediere ?
     
    skypee apreciază asta.
  9. Andrei Sorin 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iul 2021
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 B9 2018 2.0 TDI
    Salutare.
    Am un b9 s-tronic 2.0 TDI 150 cp, oare merge pusă volanta de 2.0 190 cp?A mai făcut cineva treaba asta?
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Piesele pentru ambreiaj se cumpara conform seriei de sasiu si atat. Nu se fac experiente la ambreiaj. Experientele se fac la si cu alte parti componente.
     
  11. skypee

    skypee 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A4 B9 Avant 2.0 TDI 150hp DEUA
    Da se potrivește perfect și aduce un plus, prin faptul că scapi de trepidațiile pe autohold, eu am montat de ~ 5000 km și sunt mulțumit că s-a redus complet acel trepidat enervant, pe care îl au mașinile cu motorizarea de 150hp.
     
    AdriAdrian apreciază asta.
  12. AdriAdrian

    AdriAdrian 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2015
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A3 8p
    Este arhicunoscuta problema cu trepidatul cutiei S-tronic la.variata de 150 cp. Problema consta în proiectarea defectuoasa a volantei. Inlocuiarea volantei de la varianta de 190 cp ELIMINA complet trepidațiile. În reprezentanța Audi în Italia mi-au recomandat schimbarea volantei de pe motorizarea 150 cp cu volanta de la motorizarea 190 cp.
     
    skypee apreciază asta.
  13. david79 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    A4B9 Avant S-Line TDI 190 S-tronic
    Va salut,
    La masina din profil, un Audi A4 B9, am o problema cu zgomotele in cutia cod 0CK, la rece, conform TSB-ului atasat. As vrea sa stiu ce risc este daca nu intervin in cutie. Multumesc.
     

Distribuie pagina asta