1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

A3 8V Sportback 2.0 TDI Ambition

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de airden, 1 Mai 2020.

  1. airden

    airden 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    Salutre Club Audi.

    Desi sunt membru de cativa ani si intre timp am schimbat cateva modele de Audi, nu am apucat pana acum sa prezint nici unul pe forum.

    Primul Audi l-am luat pe la sfarsitul lui 2011, a fost un A3 8L 1.6 de 101cp, fabricat parca in 1996, cumparat mai mult de curiozitate dupa ce o perioada condusesem un Golf IV 1.4 16V.
    2012-11-06 14.00.52.jpg
    Nu retin cati km am parcurs cu el, dar avea la achizitie vreo 200k la bord. L-am dat dupa aproximativ un an, timp in care am schimbat kit-ul de distributie (rulmentul de la pompa de apa cedase) si alte maruntisuri.

    Per ansamblu placut impresionat de Audi, dupa inca ceva vreme am luat un A4 B6 din 2002 sau 2003, nu retin exact.
    Motor de 2l cu 130cp, Multitronic. Mi-au placut dotarile si confortul oferit.
    20150731_112050.jpg
    Mai tarziu am aflat cat de proasta a fost combiatia... Motorul pe langa consumul de 12-14 l in oras mai consuma si cativa litri de ulei intre revizii iar cutia avea deja probleme si de multe ori la cald cupla foarte agresiv la plecarea de pe loc.
    Am tinut-o 2 ani, timp in care i-am facut 2 revizii cu schimburile necesare, inclusiv distributie, si am schimbat alternatorul.

    In 2016 am revenit la A3, gasind un 8PA Sportback din 2006 in combinatia perfecta: 2.0 TDI BKD 140cp Quattro cu cutie manuala. In versiune aniversara 25 ani Quattro. Fara trapa, din pacate. Avea 220k km.
    20170506_172346.jpg 20161210_134502.jpg
    Am tinut-o 2 ani de zile si am fost nevoit sa o vand pe la 270k km dupa ce a fost avariata in parcare, in urma accidentului fiind afectata caroseria si puntea spate, costurile pentru reparatie depasind valoarea masinii.
    20180516_082315.jpg
    Ultimul A3 are deja 2 ani de cand este in posesia mea. Este un 8V Sportback din 2015 cu motor de 2l TDI de 150cp si din nou cutie manuala. Atunci 120k, acum 170k km.
    20200412_125137.jpg 20200412_125053.jpg
    Momentul in care l-am luat nu a fost unul foarte prielnic, a coincis cu inceputurile scandalului Diesel in Germania si preturile la norma Euro6 o luasera razna. Aceeasi masina in versiune Quattro si cu piele costa spre 18 mii de euro ceea ce mi se parea prea mult.
    Pe lista de interventii se numara inspectiile la Audi inca de pe vremea cand era noua, amplificatorul si subwooferul de la Blaupunkt pe care le-am preluat de la o masina la alta inca de prin 2008 :) si diverse functii activate cu OBDeleven.

    Urmeaza verificarea periodica la 2 ani (TÜV) si inlocuirea completa a franelor in perioada imediat urmatoare.

    Pentru ca este inca destul de tanara si in putere intentionez sa o tin inca cel putin 2 ani, in functie de oportunitati, desigur.
    Update-uri pe masura ce apar.

    Numai bine!
     
    stefan550, arazvan2002, LucianP și alți 4 apreciază asta.
  2. Caprita Emanuel

    Caprita Emanuel Silver Member

    Înscris:
    9 Ian 2018
    Locație:
    Rastatt DE
    Masina:
    A7 3.0 TDI 2015 (CRTE)
    Sa te bucuri sănătos de ea, fără prea multe reparați.

    Această motorizare de 150 ps si cea de 190 de pe motorul de 2.0 tdi e una foarte reușită
     
    airden apreciază asta.
  3. AndreiF92

    AndreiF92 Bronze Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B8 2009 2.0 TFSI 265 HP CDNC
    @Caprita Emanuel Ai uitat sa specifici, nu ? Nu stiu cum, dar la tine toate motorizarile de pe audi sunt reusite.

    Frumoasa masina, ii sta foarte bine in alb. :icon_thumright:
     
    Ultima editare: 1 Mai 2020
    airden apreciază asta.
  4. airden

    airden 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    In ce privește fiabilitatea încă nu mă pot pronunța, ca și performanta însă în primă fază am fost rezervat.

    Am avut in paralel ceva vreme 8P-ul cu 140cp și 8V-ul cu 150cp și mi se părea ca 8P-ul era mai sprinten și răspundea la accelerație mult mai bine. Fără nebunii de genul Drive Select și cred ca DPF-ul era altfel. Bănuiesc că totul era standard pe el, deși nu pot fi sigur 100%, nu îl cumpărasem de la proprietar, ci de la un dealer.

    Și acum am momente când parcă simt că actualul 8V nu trage așa cum ar trebui.
    Mi se pare că efectiv uită setarea din Drive Select.
    Am mai observat ca înainte sa înceapă auto-curățarea filtrului de particule pare ca nu are vlagă. Ma trezesc des pe autostrada ca sunt cu pedala în podea și motorul răspunde târziu. Probabil ține și de stilul de condus.
     
  5. Caprita Emanuel

    Caprita Emanuel Silver Member

    Înscris:
    9 Ian 2018
    Locație:
    Rastatt DE
    Masina:
    A7 3.0 TDI 2015 (CRTE)
    Nu,nu toate sunt reușite dar cele de 2.0 chiar sunt.De exemplu cele de 3.0 nu sunt reușite cele cu euro 6.Au multe defecte .Vorbesc asta din experiență.

    airden ce cutie de viteze ai pe mașina ? Hai sa îți spun cum sta treaba cu mașinile astea si de ce uneori simți că mașina cu mai puțini cp trage mai bine decât una cu mai mulți cp. Eu traiesc intr-un cerc de prieteni care majoritatea dintr-e noi avem Audi. Deci am experimentat multe cu mașinile noastre si cand spun că unele sunt fiabile și altele nu, știu eu ce vorbesc. Comparatie făcută între audi A4 2.0 tdi 2015 150 cp cutie multitronic si audi A5 aceași motorizare dar cutie manuală. A5 se mișcă mult mai bine datorită cutiei. Multitronic e leneșă. Comparație făcută audi A4 2010 2.0 tdi 143 cp multitronic si Passat B6 2.0 tdi 140 cp manual, Passatul să mișca mult mai bine plus ca are greutate mai mare.
    S-tronic se mișcă foarte bine. Am experimentat destul de multe cu modelele Audi si cutiile lor de viteze. La 3.0 TDI cele cu S-tronic se mișcă mai bine decât cele cu multitronic iarăși un lucru experimentat de noi. Deci nu contează numai motorizatea.
     
    RazvanRXR, airden și dvr apreciază asta.
  6. airden

    airden 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    Ambele cu cutii manuale în 6 trepte.

    Probabil senzația de cuplu mai puternic înca de la turații mici sa fi fost datorita faptului ca 8P-ul era Quattro?!? La accelerării la ieșirea din viraje era o plăcere să simți cum ajută spatele...

    In sens pozitiv însă, la actualul 8V cu Drive Select pe Dynamic se simte o oarece diferență, în sensul că are un răspuns la accelerări mult mai prompt la turații mici.

    A doua zi de exemplu pare că uită, și e din nou în modul "standard" . E necesara o singura apăsare a butonului Drive Select și întra și nou în modul Dynamic, practic trebuie activat.

    Citisem pe net ca asa e de fapt gândit sistemul din considerente ecologice etc.

    Toate astea le-am descoperit în timp, mult după ce 8P ul a fost vândut.
     
  7. Caprita Emanuel

    Caprita Emanuel Silver Member

    Înscris:
    9 Ian 2018
    Locație:
    Rastatt DE
    Masina:
    A7 3.0 TDI 2015 (CRTE)
    Acea diferență sigur se simțea de la sistemul Quattro. E o plăcere acest sistem.
     
    airden apreciază asta.
  8. Cosmin ZKG

    Cosmin ZKG Moderator Staff Member

    Înscris:
    12 Oct 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 8P 2004 Coupe 2,0 BKD+ /\ Bmw E30 1989 325i m20b25 /\ VW Golf VI 2010 1,6 mpi DSG
    Baieti, sa ne raportam la masina din topic, fara alte trimiteri de domeniul x versus y. Mersi !

    @airden - Felicitari pentru jucarie ! Si frumoase upgrade-uri de-a lungul timpului dpdv a masinilor :) Bravos
     
    airden apreciază asta.
  9. LucianP

    LucianP Bronze Member

    Înscris:
    25 Mar 2017
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3 2.0TDI 2006 BMM Quattro
    Pai un PD va fi cam tot timpul mai sprinten decat un Common Rail. ;)

    Si la 8P motorizarea BKD nu avea DPF, venea doar cu catalizator.
    BKD este un motoras sprinten, si daca-i intretinut cum trebuie merge bine.
    Eu am A3 8P Quattro dar motorizarea BMM(un singur ax cu came)...si cu trapa, si cu DPF ;)...si nevasta-mea are un Golf V cu motor BKD, ce pot spune este ca BKD-ul pleaca de pe loc si accelereaza mult mai liniar si mai tare decat a mea :racer:....ma face de rusine la semafor :haha:
    Desi teoretic ambele motoare au aceleasi specificatii, mai intervin niste variabile...8P-ul este mai greu fata de Golf, si Golful are o turbina care-i da over-boost(geometria variabila e gripata) si intra putin mai tare boost-ul decat la 8P...
    Oricum frumos sa vad ca ai ramas fidel aceleiasi platforme, bafta. :hi:
     
    stefan550, mirceacml, airden și încă o persoană apreciază asta.
  10. airden

    airden 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    Am ramas fidel si nu din intamplare, per ansamblu am o parere foarte buna despre grupul VW AG, chiar daca la ora actuala sunt in jur de 70 de mii de procese pe rol pentru ca au inselat clientii cu soft-uri manipulate. Cumparand numai sh masinile mi-au depasit asteptarile.

    Încă de pe vremea când conduceam 8L-ul mă uitam după 8P-uri, eram pasionat de cele în 2 uși... Mi se păreau parcă mai reușite, mai sportive. Privite din spate. Ce nu mi-a plăcut a fost partea frontala, cu masca din 2 bucăți, întrerupta de suportul de număr. Și parcă și din lateral lipsea ceva.
    În 2012 încă prea scumpe pentru mine, am preferat să iau un Golf IV 1.9 TDI de 90cp obosit care a mâncat 70k km în 2 ani de zile și m-a făcut să îmi schimb ideile preconcepute despre diesel.
    În 2014 eram foarte hotarat sa caut un 8P și tocmai atunci s-au hotărât nemții să interzică în orașe mașinile cu plachete galbene (Euro 3 sau D3 - Euro 2 cu filtru de particule) asa ca piata a fost pentru prima data impotriva mea, preturile au luat-o razna la Euro4 si am fost nevoit sa revin la benzina, schimband Golf-ul cu un A4.

    Istoria e lunga pentru ca in ultimii 10 ani am schimbat cateva masini, dar dupa 8P pot spune ca am cautat cel mai mult. In 2016 a venit iar momentul schimbarii si eram convins ca va fi un 8P.
    Initial vazusem unul negru cu interior de piele crem in Frankfurt. In parc erau mai multe A3 dar cel negru imi placea cel mai mult. Dupa cateva telefoane cu dealer-ul ajungem la nelipsita discutie despre origini si aflam ca eram amandoi romani :) Asa ca m-am urcat in masina si in 2 ore eram in parc. Omul ok, m-a lasat sa testez tot ce vroiam la toate masinile care mi se pareau interesante, din pacate cel pe care pusesem ochii era mult mai obosit decat se vedea in pozele de pe net ... pielea pe laterala scaunului soferului era rupta, ornamentul/folia de pe stalpi intre usi foarte decolorat si pe alocuri exfoliat... peste toate motorul facea un zgomot ciudat. Cerea vreo 6 mii... la pret mai puteam discuta, l-as fi luat daca ar fi avut inspectia noua, dar dealer-ul nu vroia sa o faca, semn ca ceva nu era ok la masina.
    Celelalte A3-uri la fel, obosite si aparent neingriite, deci am renuntat.
    Dupa inca cateva masini vazute fara prea mult succes am descoperit Quattro-ul la un dealer la cativa km de unde locuiam la vremea respectiva. L-am vazut, m-a impresionat direct cat era de ingrijit (avea chiar si ambele seturi de covorase (iarna/vara) si la prima proba nu a dat nici un semn suspect. Am negociat pana la 5600 si i-am spus omului ca trebuie sa ma mai gandesc si revin. A doua zi am mers din nou, masina avea inspectia noua, trecuta fara nici un fel de probleme si erau inca 2 potentiali clienti la teste... Trebuia sa fie a mea deci i-am dat avansul, mi-a dat actele sa o inscriu si in a 3-a zi m-am dus cu numerele sa o iau.


    va urma :)
     
    stefan550 și LucianP apreciază asta.
  11. LucianP

    LucianP Bronze Member

    Înscris:
    25 Mar 2017
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3 2.0TDI 2006 BMM Quattro
    Da, te-ai învârtit puțin ;)
    Și eu tot în 2016 în martie am luat-o, vroiam un 8P Quattro Sportback S-line manuală, si...2.0TFSI :). Dar am ajuns in schimb la tractorașul ăsta pe care l-am găsit la un dealer în Nurenberg și având în vedere dotările era prea greu să-l refuz, bine și preț pe măsură :laugh:. In plus mașina venind de la un singur proprietar era îngrijită si cu istoric complet, cu km reali, ambreiaj nou, motorul mergea ceas, am știut să-mi caut pe cel cu un singur ax cu came, si mi-am asumat faptul că DPF-ul era înfundat, dar ăsta s-a schimbat, și nu-mi pare rău nici acum de investiție.
    Cu puțin noroc și cu suficientă răbdare se găsesc mașini frumoase și la dealeri, decât cojile de pe la noi cu km masluiti si trosnite...

    Mai așteptăm update-uri, baftă :arco:
     
  12. airden

    airden 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    De acord, poveștile că dealerii ar fi toți necinstiți sunt total neadevărate. După părerea mea nici un dealer cu vechime nu își risca reputația pentru câteva sute de euro profit la o mașină.

    Și dacă știi ce cauți și ce cumperi atunci deja ești în avantaj.

    Ca și celelalte, și 8P-ul l-am luat de la dealer. Știam că iau o mașină de 10 ani și 220k km la vremea respectiva, nu aveam pretenții să fie ca nouă.
    În schimb s-a dovedit a fi o achiziție bună. TÜV nou, două rânduri cauciucuri aproape noi, tot istoricul de revizii la zi numai la dealer Audi. La mine în peste 50k km a văzut un schimb de ulei și o rola întinzătoare la cureaua de accesorii + un upgrade audio.

    20200506_005139.jpg 20161211_214304.jpg

    Nu m-a ruinat financiar nici la taxe și nici la consum. A fost singura mașina care mi-a arătat o autonomie de 1200 km cu un plin. Și prima care mi-a arătat 220 km/h.

    N-a avut o soartă foarte bună, am fost nevoit să o vând după ce în intervalul celor 2 ani cât a fost la mine a fost avariata în parcare de 3 ori, de doua ori chestii superficiale dar ultima și cea mai gravă a afectat pe lângă caroserie și puntea spate.

    20200506_004701.jpg

    Am mai circulat câteva mii de km cu ea avariată până s-a finalizat dosarul de daună (vinovatul își abandonate mașina după ce a lovit 5 mașini într-o parcare, printre care și a mea) și spre final dezvoltase un huruit teribil la diferențial și la rulmentul din stânga.

    Financiar a fost declarată daună totala și asta m-a făcut să o schimb cu modelul mai nou.

    va urma :)
     
  13. airden

    airden 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    Căutările după actualul A3 au început încă din primele luni ale lui 2018, conștient fiind că 8P-ul trebuie vândut.
    Scandalul manipulării emisiilor diesel era în plină desfășurare, astfel ca preturile mașinilor Euro4 și Euro5 erau în declin pe când cele Euro6 și Benzina crescuseră. Era a doua oară în câțiva ani când piața era împotriva mea în ce privește schimbatul mașinii.

    Nu am văzut și testat decât un singur A3 înainte de actualul, era unul gri metalizat cu interior de piele albă și acoperiș panoramic. Interesant, până la motorizarea de 1.6 l și Euro5... A urmat un test cu un A5 superb, coupe cu piele neagră și motor de 2l cu cutie automată. Din păcate tot Euro5.

    Apoi am ajuns la Audi Zentrum Leverkusen unde îl văzusem pe actualul. Un singur proprietar, inspecția și revizia nouă, istoric detaliat și garanție. Am făcut câteva compromisuri în ce privește dotările (cel puțin pentru câțiva ani) și după un test de câteva ore am hotărât să îl iau.

    Știu că multe se mai pot upgrada pe el, ma tot uit pe net dacă găsesc un interior in piele complet, preturile plecând de la 7-800,- pentru piele normala si/sau Alcantara și ajung și la 2600,- pentru S-Line/Recaro iar cele de RS3 trec de 3000,-... Volanul ar merita înlocuit cu unul drept în partea de jos, probabil că un set de jante de 18 zoli, eventual Rotor (și alea sunt cam 1000,- cu niște cauciucuri ok)...

    Anul trecut a fost la un alt dealer Audi la revizie, anul acesta mai am 6000 km până la următoarea vizita.

    Parbrizul a fost schimbat după ce în 2018 m-am trezit cu o piatră rătăcită în aer chiar la întrarea în Brașov.

    Multe funcții de confort erau deja activitate, eu în plus i-am dezactivat alarma pentru centura de siguranță :), i-am activat oglinda dreapta pentru parcarea laterală, senzorii de parcare pe display și testul ceasurilor la activarea contactului.

    In plus am luat semnalul de la difuzoarele din spate și cu un adaptor Hi-Low am sunet și pe subwoofer-ul care ocupa cam jumătate din portbagajul și asa destul de mic.

    20200506_192641.jpg 20181126_233925.jpg 20200506_192836.jpg
    20190407_085202.jpg
    IMG-20180929-WA0009.jpg

    Diferența de generații
    20181229_180313.jpg

    In perioada următoare intenționez să schimb complet frânele, studiez ofertele și în primă fază eram interesat de Brembo, citind câte ceva pe tema pe net aflând ca de fapt ATE ar fi cele mai ok, deși ce se găsește în magazin nu se compara cu ce a fost montat inițial din fabrica.
     
    Oudi și mirceacml apreciază asta.
  14. airden

    airden 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    Frâne cu greutate... 26 kg de fiare

    20200508_183233.jpg

    După ce mă dotez cu un spray de curățat și ceva pastă de cupru urmează montajul.
     
    Ultima editare: 9 Mai 2020
  15. airden

    airden 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    Cu dotările necesare:

    20200509_134339.jpg

    Și primele rezultate, din categoria Before and After:

    20200509_183809.jpg 20200509_183934.jpg 20200509_164021.jpg

    Știu, ar fi fost cea mai potrivita ocazie să vopsesc etrierele dar nu pot tine mașina imobilizata prea mult timp. Urmează. Un kit de la Foliatec e cam 25 de euro. Probabil albastru sau negru.

    Săptămâna viitoare în funcție de timp schimb și partea din spate.
     
    Chriss_Deejay și Sergio apreciază asta.
  16. mirceacml

    mirceacml Platinum Member

    Înscris:
    17 Sep 2015
    Locație:
    Ploiesti / Caransebes
    Masina:
    A3, 2.0 TDI BMM 175 cp 400 Nm RBN, 2007
    Ai VCDS sa deblochezi etrierii pe spate, da? Buna treaba pe fata ;)
     
    airden apreciază asta.
  17. airden

    airden 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    Primii km, doar pentru teste... Deh, weekend.
    Mă declar mulțumit, fără zgomote sau vibrații suspecte. Câteva sute de km până se rodează le țin sub observație

    Mircea nu, nu am VCDS, am OBDeleven.
    Poate și să codeze dar voi folosi "aplicația" dedicată pentru schimbarea franelor/deblocarea etrierelor.
    Sper să funcționeze, până acum nu am întâmpinat probleme.
     
    mirceacml și Beetle94 apreciază asta.
  18. Yoromica

    Yoromica Silver Member

    Înscris:
    16 Mai 2018
    Locație:
    Castelnuovo Scrivia-Italia
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 tdi 245 cp CDUC 2012 s-tronic
    Merge si obdeleven la frane.
     
    airden apreciază asta.
  19. seftaka

    seftaka Silver Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Ex: Audi A6 2.0 TDI CGLD 2012 & Porsche Cayenne 3.0d 2016
    Salutari, motorizarile astea de 150/190 cai, stau la 90 grade iarna in oras?
     
  20. airden

    airden 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    Da, la mine odată ce s-a încălzit stă tot timpul la 90, indiferent de temperatură sau trafic.
     

Distribuie pagina asta