1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

A3 8V Sportback 2.0 TDI Ambition

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de airden, 1 Mai 2020.

  1. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    Un mic upgrade la interior:

    20210214_215616.jpg

    Pe lista pentru perioada imediat următoare am adăugat și un set de perdele de la ClimAir / Sonniboy - aceleași cu cele oferite de Audi ca Accesorii, dar fără branding.
    Costă ceva mai mult decât folia (între 140 și 170... nu știu cât costa la Audi), dar sincer nu mi-a plăcut niciodată foarte mult cum arată folia AM.

    Restul se lasă așteptate...
     
    skypee și Oudi apreciază asta.
  2. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    A mai trecut un an.

    20210710_095629.jpg

    In ultimii ani nu am parcurs atât de mulți km precum preconizam, astfel că revizia anuala a constat doar în înlocuirea lichidului de frână.

    Undeva prin iarnă pe la 205.000 urmează o revizie majoră și cu siguranță și distribuția.

    Singura întrebare care se pune e dacă o mai duc sau nu la reprezentanta Audi.

    Va urma...
     
  3. george_gopo

    george_gopo Bronze Member

    Înscris:
    15 Mai 2011
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI (BLB) - 140 CP, 2006
    Conteaza doar sa o duci undeva unde garantia pieselor si a manoperei este luata in serios.
     
    airden apreciază asta.
  4. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    196.000 km

    Speram să ajung cât de cât aproape de intervalul dat de Audi pentru distribuție, din păcate pompa de apă a fost de altă părere...

    Deja de pe la 17x.xxx km am constatat total aleator ca dispare lichidul de răcire.
    Inițial foarte timid, câțiva ml completat la revizie, ajungând în ultimele zile la momente când vasul de expansiune era complet gol a doua zi, sau doar dupa câteva ore.

    Sunt destule alte probleme care pot duce la dispariția lichidului de răcire, astfel că am preferat să folosesc masina în continuare și sa completez pana constat cu siguranță că pompa e de vina și nu racitorul AGR sau altceva și mai grav cum ar fi chiulasa sau blocul motor.

    In ultimele 2-3 săptămâni începuse sa dea și semne acustice, la rece mai ales era foarte ușor de identificat acel zgomot de rulment.

    Astfel că am mai bifat o intervenție pe caietul de service și încă o factură la arhiva cheltuielilor cu mașina asta.
     
  5. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    Aproape 1000 km după schimbul distribuției, fără nimic spectaculos de menționat. Poate doar că la câteva zile după am mai completat câțiva ml de antigel, să fie la "linie". Ma așteptam sa fie necesar.

    Intre timp am trecut pragul de 200.000 km.

    VideoCapture_20211110-101836.jpg

    si pentru a "marca" momentul am instalat in sfârșit si perdelele laterale, deși afara erau doar 7-8 grade...

    20211111_085823.jpg 20211111_085835.jpg 20211111_085927.jpg 20211108_142050.jpg 20211111_090034.jpg 20211107_123604.jpg

    In curând trebuie sa trec din nou la rotile de iarna.
    Dar parca de la o vreme nu ma trage inima sa schimb roti acasă, încep sa ii înțeleg pe cei care își "țin" rotile la service/dealer si fac cate 2 vizite pe an pentru schimbarea lor.
     
    Oudi și mirceacml apreciază asta.
  6. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    203.xxx km

    Am mai bifat o revizie la un service de încredere. De cel puțin 3 ori mai ieftin în comparație cu reprezentanta Audi pentru aceleași intervenții, asta la o mașină de aproximativ 8 ani.

    Schimb de ulei, filtre și verificările necesare (cică recomandate/aprobate de Audi).
    Ca și constatări, pe lângă clasica duză de plastic înfundată la stropitorul de lunetă (schimbată deja de 2 ori și care rămâne așa, o voi schimba din nou doar când vând mașina), se observă scurgeri la amortizorul stânga spate, deci vor fi și ele schimbate (până la următoarea verificare TÜV în vară).

    Și pentru că pe lista de cheltuieli cu mașina în ultima perioada nu sunt prea multe facturi, acum câteva zile, imediat după revizie, m-am trezit din nou cu o piatră în parbriz, de data asta pe Autobahn.

    20220111_125024.jpg 20220111_124956.jpg

    A doua oară în aproape 4 ani, deja mă bucur că voi avea din nou parbriz nou :applaus:

    Asigurarea probabil că va fi mai puțin entuziasmată :beee:

    Aștept însă să se încălzească vremea. Deci poate prin Martie.
     
    mihaicristian, DonDoneL și bobalex18 apreciază asta.
  7. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    208.560 km

    Hello summer...
    am reînnoit gumele de vară, după 4 ani. Cele vechi erau pe mașină la data când am cumpărat-o (DOT 2016) și le-am tot rotit față - spate până le-am tocat uniform.

    20220428_160049.jpg 20220428_160032.jpg

    Am mers în continuare pe Continental Premium Contact 6.

    Cu ocazia asta am renunțat pentru moment la upgrade-ul la 18 Zoll, fiind pe termen lung o varianta mai costisitoare.

    Tot cu ocazia vizitei la service s-a constatat din nou parbrizul ciobit și amortizoarele spate scurse.

    Le știam și sunt pe lista pentru perioada următoare... În câteva luni ajunge iar la TÜV.

    Va urma...
     
    Ultima editare: 29 Apr 2022
    mirceacml apreciază asta.
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    A trebuit sa ajungi la service pentru a descoperi ca ai parbrizul ciobit ? :)
     
    DrLexic și airden apreciază asta.
  9. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    Sincer nu mi-am pus întrebarea așa, eu eram acolo pentru că aveam nevoie de cauciucuri noi :)

    Acum ca să detaliez puțin situația, aici montatul nu este gratuit sau inclus în prețul anvelopelor.

    Pe lângă acestea se cumpără și diverse pachete care includ, printre altele, și o verificare suplimentară a mașinii.
    Pe de-o parte sunt obișnuit cu rigurozitatea acestor verificări și profit de ocazie să mi se confirme anumite constatări anterioare (de exemplu amortizoarele, știam de ele de la ultima revizie).

    Revenind la parbriz, și aici probabil că iese în evidență faptul că le trec pragul tot felul de "șoferi", au considerat că trebuie să mă atenționeze că e ciobit. Sau vroiau să îl fac tot la ei...
    De fapt eu intenționat m-am dus acolo pentru roți, în aceeași locație (sunt de fapt parteneri) e și un centru de parbrize. A, și e aproape de muncă, îmi las mașina la ei dimineața și o iau după program.

    Așa că urmează să mă contacteze pentru programarea la parbriz.
     
  10. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    210.550 km

    Mă apropii încet și sigur de următoarele facturi de reparații...
    Săptămâna viitoare parbrizul și undeva pe la jumătatea lunii viitoare amortizoare spate și TÜV.
    Partea proastă e că pentru amortizoare am primit o estimare de speriat... Peste 400 euro, cuprinzând piesele (absolut tot - amortizoare, protecții și flanșe) și manopera.

    Momentan mă documentez dacă am vreo șansă să le schimb singur, și desigur, dacă e o diferență semnificativă de preț.
    Piesele ar fi vreo 220, dacă pun aceleași modele de la Sachs care par să fie OE (PR Nummer 1JC).
    Mă preocupă faptul că unii recomandă verificarea pe stand a geometriei după această înlocuire... Trebuie să mai discut cu mecanicul tema...

    Între timp, datorită creșterii masive a preturilor la carburanți, am început să merg în stil economic.
    Pentru prima oara în mai bine de 4 ani am setat Drive Select ul pe Efficiency. Se pare că setarea asta o tine minte.
    Și se vede diferența. Am scăzut la 4,5l/100km. Probabil ar fi și mai jos dacă nu ar fi traficul aglomerat. Nu mă apropii de valorile date de Audi, dar cel puțin încerc. Și constat că naveta spre și dinspre job e mai puțin stresantă așa :drag:

    Numai bine!
     
    Ultima editare: 16 Iun 2022
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai cat ai vrea sa platesti pentru amortizoare/protectii/flanse + manopera ?

    Cred ca ai gresit pretul, nu ai cum sa dai 220€ pe toate piesele necesare, cel putin nu pe amortizoare Sachs cu flanse Lemforder.
    Cat despre manopera, nu iti inlocuieste nimeni 4 amortizoare cu 100€.

    De ce te preocupa geometria ?
    Nu este recomandat, este obligatoriu de facut dupa inlocuirea amortizoarelor.
     
  12. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    In prețul menționat e vorba de 2 (două) amortizoare plus restul kit-ului de reparație tot pentru 2 (două) amortizoare pentru puntea spate.

    Actual kit-ul de la Sachs cu flanșe Lemforder sunt ca. 190,- Euro. Mai adaug ceva mărunțiș pentru consumabile.

    Mă preocupă tema geometriei pentru că nu am clarificat cu service-ul dacă e obligatoriu și inclusă în deviz, fiind vorba doar de puntea spate.
    Dacă e cum spui tu, se adaugă încă 60-70 Euro.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Geometria este obligatorie dupa inlocuirea amortizoarelor (fie ca le inlocuiesti toate sau doar pe una din punti).

    Eu unul le-as inlocui toate, pentru a evita iar alt timp pierdut, iar masina blocata in service, iar alti bani cheltuiti pe geometrie.

    Si, nu ma incanta gandul ca in curbe, greutatea/forta sa fie suportata de un amortizor uzat si unul nou.
    E clar ca amortizorul nou se va uza prematur deoarece o sa compenseze intr-o anumita masura amortizorul uzat.
     
    Beetle94 și airden apreciază asta.
  14. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    Mersi @audi66, momentan mă rezum la puntea spate și restul în viitor.

    Între timp au ajuns și piesele, urmează montajul, geometria și apoi direct TÜV-ul.

    20220703_102422.jpg
     
  15. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    211480 km

    Prima parte a operațiunii amortizoare s-a încheiat. Before and after :)

    20220712_211133.jpg 20220712_211211.jpg 20220712_211413.jpg

    A durat mai puțin decât mă așteptam, iar în final, cu toate achizițiile suplimentare, am salvat cam 200 euro din costurile totale.
    Fiind un hobby, nu am toate sculele necesare și am fost nevoit să mai adaug câte ceva în trusă - cu ocazia asta o cheie specială pentru tija amortizorului și un set mai robust de inelare cu cot de la Proxxon...

    In prima fază nu am observat nici o schimbare în comportamentul mașinii... Chiar am un stil de condus extrem de calm.
    Cel puțin la cum arata amortizoarele vechi, aș zice că le-a trecut termenul în urmă cu mult timp. Cel din dreapta se blochează și are joc în tija destul de mare...
    Ceva ar fi trebuit să se simtă pe șosea.
    Nici prea mult Autobahn nu face bine :faint:

    L.E. Tot ca noutate, acum cam două săptămâni am schimbat și parbrizul, acolo totul a fost cât se poate de elegant, în 4 ore a fost gata.
    Asigurarea a preluat costurile și a dat acceptul de plată pe loc.
    Ne bucurăm de o imagine mai clară în următoarele călătorii ;)
     
    Ultima editare: 12 Iul 2022
    mihaicristian și Andi Man apreciază asta.
  16. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    220640 km

    Au trecut câteva luni de la ultima postare, între timp km se adună fără evenimente neplăcute.

    Spre sfârșitul verii am avut ocazia să pun mașina la încercare cu ocazia unui drum în țară, încărcată până la refuz, pentru prima oara și cu noul suport pe plafon și o cutie împrumutată de la un cunoscut.
    Din păcate fără biciclete, spațiul lângă cutie nu îmi permitea sa montez doi suporți de biciclete, iar per total as fi depășit greutatea maxima admisa pentru bări și plafon.
    Data viitoare cu siguranță :o:

    20220918_130710.jpg
    Per total o experiență interesantă, cel mai mult m-a impresionat faptul că nu am observat zgomote suplimentare nici la viteze normale de croaziera...
    Și pentru că 2000 km cu 120 kmh durează o veșnicie, la întoarcere am urmat exemplul "conaționalilor" care mă depășeau, și am legat suplimentar cutia cu două chingi, având astfel posibilitatea de a accelera la nevoie până pe la 140-150 kmh (pe A3 pe anumite porțiuni se circula cu 100 pe primele 2-3 benzi din dreapta și cu >200 pe cea din stânga... deci o "depășire" cu 120 e sinucidere curată).

    Revenind la partea tehnică, am trecut de jumătatea intervalului de revizie și în curând urmează un nou schimb de ulei și filtre :thumbs-up:
     
    Claudiu Mch, Peto, Oudi și alți 2 apreciază asta.
  17. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    Bine v-am regăsit Club Audi,

    Ar fi câteva noutăți legate de A3 ul meu deja trecut de prima tinerețe... am ajuns la 229.000 km.

    Pentru cine nu știe povestea cu eroarea de presiune de ulei, nu reiau aici - am post pe aria technica - dar a rămas încă fără răspuns... mersi pe această cale lui @Cristi care și-a făcut timp să îmi ofere sfaturi la momentul respectiv.

    De când a crescut considerabil temperatura exterioara, eroarea a dispărut.

    Pe lângă faptul că din decembrie conduc mașina cu o oarece teamă că în orice moment problema cu presiunea uleiului poate degenera și ma trezesc cu motorul praf (e un risc asumat dar în același timp și un factor de stres), la ultima ieșire "de week-end" rulmentul de la roata stânga față a început să huruie teribil de tare, spre norocul meu în drum spre casă.

    Trebuie să recunosc, nu am mai auzit un rulment de ani buni, dar sa înceapă spontan sa huruie pe Autobahn la 120-140 la oră chiar mi se pare ceva neobișnuit, ma așteptam să fie o chestie progresiva, ceva de genul la început firav iar pe măsură ce uzura avansează sa crească și zgomotul în intensitate.

    In fine, nu am reușit să îl schimb imediat, am mai circulat cam doua săptămâni cu el asa și cu muzica mai tare, până a fost livrat cel nou și am adunat cele necesare operației (oferte, informații, piesa, scule, chef și vreme prielnica). Azi i-a venit rândul.

    Câteva poze din timpul operației:

    20230513_114717.jpg 20230513_114721.jpg 20230513_114822.jpg 20230513_120701.jpg

    Rezultatul:

    20230513_122142.jpg

    Si concluzia:
    - 2 ore de lucru.
    - costuri 95 euro: 70 rulmentul de la Meyle și încă 2 aditii la trusa de scule 25 euro:

    20230506_183257.jpg

    Cost estimat la Audi: 840 euro, cu programare cel mai devreme în 3 săptămâni sau direct las 3-4 zile mașina acolo, în caz ca apare spontan vreo oportunitate sa o rezolve între alte programări.

    La service-ul de încredere nu am mai întrebat, m-am decis sa o fac eu.

    Prima impresie... ca înainte de excursia de week-end de la începutul lunii.
    Nici o eroare pe bord, desi în devizul Audi erau incluse și o grămadă de teste și reprogramari.

    Vedem ce mai urmează. Numai bine!
     
    Peto, mirceacml, arazvan2002 și alți 4 apreciază asta.
  18. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    5 ani. Rezumatul financiar încă nu e finalizat.

    20230524_232243.jpg
     
    bobalex18 și Peto apreciază asta.
  19. airden

    airden 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2014
    Locație:
    Germania
    Masina:
    2015 A3 8V Sportback 2.0 TDI CRLB Ambition
    235.000 km

    Din nou la inspecție, ceva mai cuprinzătoare pentru ca a mai îmbătrânit un pic:

    - Ulei si filtru de ulei
    - Filtru de motorina
    - Conducta retur de la injectoare
    - Lichid de frâna + aerisit ambreiajul
    - Filtru de aer
    - Filtru de polen/habitaclu
    - diverse verificări obișnuite la inspecții aici in service: suspensii - articulații, roti, baterie, lumini, diagnoza etc înșiruite pe mai multe pagini...

    Per total mulțumit de starea actuala a mașinii, la 9 ani se prezintă acceptabil. O compar des cu alte mașini mult mai noi si sunt plăcut surprins de fiecare data.
    Datorita unor schimbări de direcție in ce privește job-ul, se vor acumula din ce in ce mai putini km in lunile următoare, eventual cred ca va trebui sa iau o decizie in ce privește vânzarea.
     

Distribuie pagina asta