1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

A4 B9 190 TDI S-tronic Quattro

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de BoboT, 23 Aug 2018.

  1. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Salutari la toata lumea!

    De curand (cam o luna) am intrat in randul posesorilor de Audi.
    Acum cateva luni mi sa nazarit sa-mi schimb masina (Volvo V60 D3 2012). Ajunsese la 110 mii km , si desi ar mai fi mers probabil mult si bine, am zis ca e un moment bun sa trec la ceva mai puternic, mai rafinat, mai modern. Daca bugetul ar fi permis prima optiune ar fi fost un Volvo XC60 . Dar pt ca modelul e nou, preturile sunt inca mari , asa ca am zis pass - poate data viitoare. In plus, am zis ca e monoton sa iau aceeasi marca, si ca asta e o oportunitate sa incerc ceva nou.

    Nu am fost niciodata un fan al grupului WV, dar ultimul model de A4 m-a impresionat de cand a aparut, in special prin interiorul sau pe care l-am apreciat pentru ceea ce eu consider o combinatie foarte reusita de eleganta simpla si tehnologie sofisticata .
    Asa ca am inceput sa cercetez mai bine subiectul Audi A4. Parerile foarte pozitive ale presei de specialitate cat si opiniile posesorilor de pe forumul acesta (si nu numai ), plus experienta catorva drive teste m-au facut sa ma decit asupra acestui model.

    Dupa ceva cautari, am cumparat masina din titlu.E din August 2017, si am luat-o cu 7000 km de la un dealer.
    Dotari mai importante:
    - MMI plus, cu internet inclus ( inca 2 ani)
    - faruri cu led (nu matrix)
    - climatizare cu 3 zone
    - scaune sport , piele cu alcantara, cu incalzire (dar reglaj manual)
    - oglinzi rabatabile electric
    - pachet exterior S-line (dar suspensie normala - poate e o greseala , dar am vrut asta in mod special)

    Trebuie sa recunosc ca am fost atat de incantat de noua mea jucarie, incat in 5 saptamani am facut aprox. 6000 km. Cu un consum mediu de 5.7 l/100 km, ceea ce m-a surprins placut intrucat repezinta cam 10% mai putin decat ar fi luat Volvo-ul, care nu era nici Quattro, si avea doar 136 CP.

    Masina trage foarte bine, comparativ cu precedenta zici ca e racheta, motorul este rafinat, iar modul in care cutia schimba vitezele mi se pare destul de bun....in modul Sport. Nu ca as conduce eu sportiv(chiar din contra) dar in modul Drive mi se pare e extrem de subturata. Oricat ar fi moturul de elastic, la 1200 rpm in treapta 7 se simte chinuit.

    Dar , dupa un timp am inceput sa observ si niste lucruri pe care la inceput nu le-am observat, dar care sunt destul de deranjante. Cele mai sacaitoare:

    1. La ridicarea piciorului de pe acceleratie (cutia ramanand in aceeasi treapta) se simte un mic șoc si un zgomot infundat, ca si cum doua piese s-ar lovi intre ele. Can pas la loc accelerati, intru-un mod bland, fara a o brsuca, se intampla acelasi fenomen, dar ca un pic mai pronuntat.
    Am incercat aceeasi manevra cu “inteligent coasting” activat, si am observat ca daca masina decide sa treaca in N, nu se mai intampla șocul, nici la ridicarea, nici la apasare pedalei. Ceea ce ma face sa cred ca nu e din cutie, ci mai degraba din diferentialul sistemului Quattro.
    Eu presupun totusi ca nu e chiar normal, asa ca in Septembrie a programare la Service pt o investigatie. Vom vedea.
    2. La fiecare oprire masina “da in nas” , e practic imosibil sa opresti lin -asta cred ca e un “feature” al cutiei de viteze ( care , spre deosebire de motor nu e un exemplu de rafinament)

    Daca nu ar fi aceste doua probleme a fi o masina minunata, dar asa , din pacate, o mare parte din rafinamentul masinii este anulat, si experinta de a o conduce isi pierde mult din farmec. Poate int-un fel sau altul problemele astea se vor rezolva; daca nu, probabil ca o sa incep in curand sa ma documentez despre urmatoare masina
     
    Oudi, Znstefan, Flo1980 și alți 9 apreciază asta.
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Bine ai venit ! Sa o stapanesti sanatos.

    Iti vei obisnui piciorul sa apesti frana in asa fel incat sa opresti lin pe loc. Crede-ma, aceeasi problema am avut-o si eu. :)
     
  3. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Bine ai venit. Foarte frumoasă. Nu știu ce să zic despre nemulțumirile tale. Poate doar nu esti acomodat cu modul de funcționare. Oricum 5 ani fără griji
     
  4. SV 23 FBI

    SV 23 FBI 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Oct 2011
    Locație:
    Torino
    Masina:
    A4 B9 2.0 TDI quattro 190 CP DETA 2016
    Welcome si cat mai multi km fara probleme.
     
  5. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Multumesc de urarile de bine!

    Si eu sper ca poate e doar o chestie de acomodare....sa inteleg ca si voi observati aceste”manifestari” ( in special prima) si ca ele sunt absolut in regula, din seria “asa face toate”?
    Apropo de asta: programarea la service am facut-o dupa ce am fost la ei si unul din mecanici a facut un drive test ad-hoc cu ea. Nu a spus ca e problema , dar nici nu a putut spune ca e normal, asa ca m-a sfatuit sa fac o programare pentru o verificare mai amanuntita.
     
  6. Gabriel Popa

    Gabriel Popa 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Apr 2017
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C5, 2.7T Q, BES, 2003 / Audi A6 C5, 4.2 Q, ARS, 2000 / Audi A8 D2, 6.0 Q, AZC, 2002
    Bine ai venit. Ai face bine sa nu mai schimbi marca. Cred ca e un fel de botez, ce ti se intampla.

    Pentru punctul 2, cred ca ceea ce simti este frana de motor, pe care am resimtit-o si eu de curand in S4 al lui @Stefan550. El iti poate confirma asta.

    Eu iti urez multi kilometri in compania marcii Audi. Cu ea sau cu urmatoarea. [emoji6]


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  7. alex2680

    alex2680 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0 TDI Ultra S tronic, 2015
    Te vei obisnui cu aceasta cutie ft ciudata. Si eu am avut aceeasi senzatie cand am luat A6 le, mai ales venind dupa un ZF Bmw, unde totul functiona impecabil indiferent de stilul de mers si unde nu trebuia niciodata sa te gandesti cum sa franezi/accelerezi ca sa nu iti dea in nas.
    Eu aud la a mea acest zgomot ca si cum s-ar lovi doua piese doar cand trece din 3 in 2 si am muzica oprita si geamul deschis. Insa asa a facut de la 0km, am inteles ca e zgomot normal pt S tronic. In rest, la schimbarea treptelor superioare nu se aude nimic nimic.
     
  8. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Intradevar, fata de o automata clasica e putin ciudata cutia DSG. Pe volvo am avut tot automata, si inainte de asta am avut si un BMW cu cutia ZF cu 8 trepte, si pot sa spun ca amandoua cutiile erau mai line si , intradevar nu dadeau niciodata in nas la oprire. Dar si cutia asta schimba bine, fara socuri sau zgomote, chiar daca mai bruscheaza cate o data.

    Partea ciudata e ca zgomotul și șocul despre care vorbesc NU se intampla la schimbarea vitezelor. Se intampla atunci cand ridici sau apesi usor acceleratia, treapta de viteza ramanand aceeasi. Si se intampla in orice treapta, si de fiecare data cand fac manevra asta. N-am vazut asa ceva pe nici o alta masina, automata sau manuala....si cum an spus, cred ca de fapt problema nu e din cutie.
     
  9. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Da...seamănă a suport mai degrabă. Dar vezi la inspecție. Audi și-a schimbat politica de garantie iar acum sunt extrem de proactivi
     
  10. stefan550

    stefan550 Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: S4 Quattro, CGXC 3.0 TFSI, 2013
    Salut si bine ai venit in club, ai o masina foarte frumoasa! Comfirm spusele lui @Gabriel Popa, ceea ce ai simtit este o frana de motor pe care o face S tronic-ul insa te obisnuiesti iar cu tipul cred ca ajunge sa-ti placa. In cazul meu, cel putin, asa a fost. Si masina mea resimte zgomotul respectiv pe decelerare respectiv accelerare usoara la viteze mici insa nu mi se pare asa deranjant. La mine a devenit mai pronuntat dupa ce am cumparat un kit de rigidizare a trenului de rulare de la 034 Motorsport insa la mine se reduce mult socul pe care-l incaseaza acesta pe acceleratii puternice.
    Mie imi place mult B9-le 2.0 TDI Quattro 190, am condus unul si mi s-a parut o masina super, clar peste B8 aceeasi motorizare.

    L.E. Eu am verificat suportii, in cazul meu nu sunt probleme pe partea asta. @bobalex18 e tarziu, am uitat, jantele fac diferenta, sunt un fel de jet packs care fac masina sa pluteasca :blow:
     
    Ultima editare: 24 Aug 2018
    bobalex18 apreciază asta.
  11. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Jantele fac diferența...:))))))
     
    Cosmin ZKG, AllinDanut și stefan550 apreciază asta.
  12. AllinDanut

    AllinDanut 2nd Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2016
    Locație:
    Galați
    Masina:
    ------
    Foarte frumoasa, sa o stapanesti cu placere si cat mai multi KM fara probleme :)
    "cough" jante "cough"
     
  13. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Faptul ca face frana de motor imi place, de fapt aapreciez forte mult ca la coborare unor pante accentuate , in modul Sport, face o frana de moror foarte eficienta, aproape ca nu e nevoie sa intervin manual. E clar mai bine deciat la alte masini.

    Insa azi am facut un test, si am trecut cutia in N de cateva ori inainte de a opri. Si surpriza, a “ dat in nas” exact sau aproape la fel....As zice deci ca nici datul in nas nu e din cutie, pare mai degraba din cauza modului in care sunt reglate suspensiile.

    Sigur mai e si varianta ca nu am eu habar sa conduc:).....dar avand in vedere ca am mai avute cateva masini inainte si nu m-am confruntat cu fenomenul asta, tind sa exclud motivul asta.
     
  14. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Ce e cu n? Că nu înțeleg. Tu treci mașina în n când vrei sa oprești?
     
  15. Mitiy

    Mitiy Silver Member

    Înscris:
    2 Ian 2014
    Locație:
    Rădăuți
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0TFSI 2012
    Faptul ca tu o scoți din viteză si ea incă "dă în nas" mi se pare chiar dubios. Sunt curios de ce face asa.
     
  16. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    In mod normal evident ca nu. Dar m-am gandit sa fac un experiment sa vad daca mai da in nas daca e scosa din viteza. Asa ca am trecut de cateva ori cutia in N inainte de a opri, si nu am vazut o mare imbunattire... ceea ce intadevar ciudat.
     
  17. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Eu chiar nu inteleg cum da in nas. Ce se întâmplă.
     
  18. alex2680

    alex2680 5th Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0 TDI Ultra S tronic, 2015
    Nu e normal sa dea in nas cu cutia pe N. Sa nu ai discurile ovalizate si sa franeze sacadat asa.
     
    Ultima editare: 24 Aug 2018
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Gata cu discutiile despre cutie si alte probleme la masina. Multumesc.
     
  20. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Update: am fost cu masina la reprezentanta. Dupa ce au mai facut un drive test cu ea au reconfirmat ca sesizeaza zgomotul de impact la apasarea acceleratie (in mers, cam in orice treapta) , au tinut masina in service doua zile, si i-au facut toate verificarile ce se puteau face. Au cerut si sfatul celor de la Audi, fiindca erau nedumeriti; as zice ca e clar ca ce din reprezentanta au considerat ca e o problema, altfel nu faceau efortul asta.

    Concluzia: masina functioneaza perfect, exact asa cum era cand iesea din fabrica. Cu alte cuvinte “asa face toate”.

    Ca sa ma convinga m-au pus sa conduc o masina similara dar din 2016 , care era in service pentru revizie (nu au una similara ca masina de drive test...) Si intradevar , cea testata face exact la fel - dar soferul ei nu s-a plans (aparent).
    Mecanicul de acolo parea un pic jenat cand cand mi-a spus ca nu poate face nimic mai mult atata vreme cat Audi nu considera asta o problema, desi era clar ca nici lui nu i se pare normal. A spus ca daca se va plange mai multa lume , Audi va trebui sa faca ceva, dar deocamdata nu au plangeri ( desi evident sunt mai multe masini ce au comportamentul asta)
    Cel putin nu m-au pus sa platesc investigatia.

    Deci e un “ feature” al acestui model, si probabil ca multa lume il accepta asa cum e, sau nici macar nu-l observa. Probabil ca sunt eu mai cu pitici pe creier.

    Personal sunt foarte dezamagit si de problema in sine, de atitudinea Audi, cat si de mine ca am fost prost si nu am sesizat problema asta la nici unul dintre drive testele pe care le-am facut inainte sa cumpara masina.
     

Distribuie pagina asta