1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

A4 B9 190 TDI S-tronic Quattro

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de BoboT, 23 Aug 2018.

  1. seftaka

    seftaka Silver Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Ex: Audi A6 2.0 TDI CGLD 2012 & Porsche Cayenne 3.0d 2016
    Ce sa faca Audi, ce le pasa, sa faca la fel cum au facut si in cazul noxelor, un soft dubios, ce isi face de cap cum vrea el, desi ai platit zeci de mii de euro pe masina.
     
  2. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Ieri mi-a aparut avertizarea de complerare Adblue, la 14000 km, cu 2400 km ramasi. Nu stiu daca fusese completat de dealerul de la care am luat masina, dar daca nu a fost inseamna un conum foarte bun

    Am gasit o benzinarie cu pompa de Adblue pt autoturisme, si am completat 12 litri....ceea ce e un pic surprinzator , tinand cont ca rezervorul ar trebui sa aiba 12 litri cu totul, iar eu mai avand 2000 km ramasi ar insemna macar 1-2 litri. Posibil sa fie rezervorul mai mate, sau sa ciupeasca astia un pic la pompa :) Ma voi lamuri ca urmatorul plin.
     
  3. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Am ajuns la 19000 km.

    Acum doua saptamani am trecut la cauciucuri de iarna. Am luat Conti 850 TS de la un atelier mare si reputat de aici.

    Imediat dupa ce le-am montat am observat o vibratie pe la 100 km/h, pe care nu o observasem inainte. M-am intors imediat la ei pentru reechlibrare, si au descoperit ca o janta era deformata. A durat o saptamana sa indrepte janta. In sfarsit dupa ce a venit si au montat-o, plin de speranta, am plecat de la atelier pentru un scurt drive test. Facea aproximativ la fel. Dupa doua zile am avut timp sa trec pentru o noua echilibrare. Imediat s-a simtit o imbunatatire, dar avea inca o vibratie foarte sesizabila. Sa spun ca eram frustrat ar fi un “ understatment”...

    Im disperare de cauza am trecut pe la reprezentanta, care mi-a propus sa le las masina o zi saptamana viitoare si faca ei echilibrarea la reprezentanta ...Bentley, unde ar avea un aparat de echilibrare cu Road Force Balance, ceea ce e minunat , dar costa 300 franci :banghead:

    Am zic ca in ultima instanta fac si asta, dar am zis sa mai incerc o echilibrare normala la alt atelier. Surpriza vibratia a disparut in proportie de cel putin 90%. Inca pare a mai fi ceva acolo, dar nu stiu daca sunt poate mici denevelari de la drum combinate cu suspensia mai tare si jantele de 18 inci , o mica dezechilibrare, sau poate doar paranoia.

    Daca o sa am ocazia sa fac un Road Force balancing la un pret decent , am sa fac cu siguranta si asa ceva, dar pe moment am sa dau pass la oferta irezistibila de la Audi.

    In orice caz , as zice ca asta arata ca mecanicii din Romania sunt comparabili cu cei din alte tari mai rasarite...
     
  4. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Ca sa elimini problema jantelor, inverseaza intai rotile fata cu cele din spate. Daca nu se schimba nimic, mergi mai departe cu investigatiile.... si cheltuiala. ;)
    Bafta!:icon_thumright:
     
  5. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Multumesc pentruu sfat! E o idee foarte buna.

    Pe moment o las asa, fiindca merge decent, si mai fac o echilibrare peste cateva sute de km. Inteleg ca e bine sa lasi caciucurile noi sa se rodeze un pic si sa le echilibrezi din nou dupa asta. Cand voi face o noua reechilibrare iti voi urma cu siguranta sfatul si le voi inversa.

    Deocamdata nu am platit in plus decat ultima reechilibrare (obisnuita) si intreptatul jantei. Restul au fost facute gratis de primul atelier, pe garantie. Iar 300 de ranci pe echlibrarea lu’ Pește ...aaa...Bentley, nu le dau. :no:
     
  6. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Un update dupa o perioada destul de lunga....

    Sa concluzionez mai intai problema cu vibratiile de dupa montarea cauciucurilor de iarna : s-a rezolvat in cele din urma returnand cauciucurile Continental si montarea de Michelin Alpine PS4, de care am fost extrem de multumit. De mentionat ca in toate testele pe care le-am gasit on-line Conti au fost peste Michelin (de asta le-am luat prima oara)

    Intre timp masina a ajuns la 32000 km (si tocmai am trecut din nou la caciucurile de vara) . Cum masina am luat-o cu 7000 km , inseamna ca eu am parcurs cu ea cam 25000 km. Parerile pe care le am acum nu sunt insa foarte diferite de cele pe care le aveam dupa prima mie de km. Fara a avea pretentia de adevar obiectiv si absolut, le impartasesc mai jos doar ca si referinta pt cei care ar puta fi interesati sa cumpere un model similar (cum si eu apreciez parerile altor utilizatori atunci cand cumpar ceva ce costa destul de multi bani).

    Asadar, incep cu ce apreciez la masina:
    1. interiorul mi se pare in continuare excelent; design-ul plansei de bord continua sa mi se para unul din cele mai reusite aflate acum pe piata; apreciez foarte mult :
    - ecranul MMI ( pozitionat bine, rezolutie buna, Google maps) si touch controlerul cu recunoasterea scrisului (si apeciez ca nu e cu touch screen pe care il gasesc ne practic la un automobil - desi vad ca asta e trendul)
    - comenzile climatizarii .... perfecte :)
    - maneta schimbatorului cutiei de viteze - mult mai ergonomica decat designul clasic, si arata foarte bine , iminda senzatia ca maevrez mansa unui avion , sau asa ceva.

    2. motorul puternic ( si in general silentios) , masina pare ca se misca aproape intotdeauna fara efort si raspunde cu imediat daca ii ceri mai mult. Nu am simtit vre-o data ca as avea nevoie de mai multa putere.

    3. Scaunele sport (cu reglaj manual). Mi-a luat un pic ca ma acomodez cu ele, dar in cele din urma am constatat ca sunt confortabile, si overa si o sustinere laterala adecvata.

    4. Design-ul exterior - understated dar elegant.

    Ce nu imi place:
    1. Micul șoc care se simte foarte des atunci cand ridic , sau apas inapoi, piciorul de pe acceleratie, in conditii de condus absolut normal ( fara a brusca in nici un fel masina) ; am mai povestit despre problema asta - Audi sustine ca e absolut normal ; la inceput nu i-am crezut, dar intre timp am mai condus cateva masini similare (vroaim sa le arat celor de la Audi ca sunt niste mincinosi) , si spre marea mea surpriza, absolut toate se comportau la fel. Deci trebuie sa recunosc, Audi nu a mintit , se pare ca “ asa face toate” , si probabil ca pe multi nu-i deramjeaza. Mie mi se pare in continuare inacceptabil la o masina la nivelul asta.

    2. Comportamentul cutiei DSG / S-tronic. In modul D, subtureaza motorul in mod barbar ( e.g. 65 km/h in treapta 6, la ~1100 rpm, sau 35 km/ in treapta 4 , tot la 1100 rpm)), si asta se traduce prin niste vibratii relativ mici dar sesizabile si pe care eu le gasesc destul de evervante. Ca urmare folosesc destul de mult modul Sport, care elimina problema subturarii, dar care, pe de o parte tureaza un pic cam mult motorul ( si la peste 2000rpm e relativ de zgomotos), iar pe de alta parte , in oras, are aceasi finete in manevrarea ambreiajului pe care o aveam si eu cand invatam sa conduc pe Dacia 1310 TLX (ce vremuri:) ) a tatalui meu :) ...da, asa e, exagerez un pic, dar nu m-am putut abtine :)

    3. Pe ploaie abundenta, ca si imediat dupa spalare la tunel, franele devin foarte ineficinte pentru 2-3 franari ( probabil pana se curata de apa acumulata). Probabil e calitatea proasta a placutelor. Prima oara cand mi s-a intamplat m-am speriat destul de tare, acum, dat fiind ca stiu la ce sa ma astept, m-am adaptat, dar, in orice caz nu deloc e placut, si din nou mi se pare inacceptabil pt o masina de nivelul asta ( nici macar pe Clio Symbol nu am vazut asa ceva , si sper sa nu se interpreteze ca fac versus....) . Needless to say, Audi a verificat franele a spus ca nu e nici o problema, functioneaza perfect.

    In concluzie , pentru mine, este o masina care are potentialul de a fi grozava, dar care are cateva carente inacceptabile la nivelul asta de pret.
     
    oick, djxme200, Mitiy și alți 4 apreciază asta.
  7. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Intre timp am ajuns la 65000 km.... love & hate story continues....cel mai tare interior pe care l-am experimentat, dar cea mai frustranta experinta de condus si de overall ownership.

    La 60,000 km facut revizia cu schimbare uleiului de la cutie. Partea buna e ca nu m-a costat decat uleiul de motor, pt ca e restul e acoperit in pachetul de intretinere. Partea proasta e ca Audi zice in continuare ca masina e in stare perfecta ( etat d’usine), iar asta include si alte chestii mai putin dezirabile:
    - vibratii de subturare - e standard feature , asa cum s-a stabilit de multa vreme
    - vibratii la accelerare ( in volan si in pedala) la 1800-2000 rpm : e normal, nu e un defect ; inca un feature inclus in pachetul standard
    - un zgomot de rulare ( huruiala) a aparut de ceva vreme: au schimbat degeaba un rulment (pe garantie) acum cateva luni; problema pare a fi uzura in dinti de fierastrau a cauciucurilor fata (foarte putin si in spate) - care mi-a fost semnalata de un garaj independent, nu de Audi. Daca v-ati grabit sa spuneti ca e geometria rotilor, ei bine, nu. Geometria a fost verificata la Audi anul trecut, si cand m-am intors la reprezentanta si le-am aratat problema cerand o alta verificare a geometriei, mi-au spus foarte senini ca e ceva normal, si e din cauza ca michelin PS4 nu se impaca foarte bine cu Audi (yeah, right....), si nu are rost sa dau bani pe alta verificare. Trebuia, zic ei, sa-mi iau Continental, asta e marca preferata de Audi ( desi masina a venit cu Bridgestone din fabrica...). Anyway, am zis ca le schimb si iau Continental. Sfatul lor? Nu are rost cauciucurile astea sunt inca bune, si nu are rost sa poluez planeta pentru un zgomot amarat.....( da, e aceasi reprezentanta care a refuzat sa schimbe uleiul din diferential, pt ca poluam planta pe care trebuie sa o lasam copiilor nostri ).
    - suspensia e destul de enervanta pe autostrada , in special pe denivelarile tranvesale relativ mici, pe cate ve transmite cu incapatanare catre pasageri ( suspensie standard, nu sport).
    La parti bune pot adauga ca ma asteptam sa imi spuna ca trebuie schimbare placutele de frana - dar se pare ca nu e cazul inca. Probabil ca o sa le schimb la toamna, poate iarna asta scap de fenomenul misterios ca face ca masina sa traga dreapa la franare pe ploaie la temperaturi scazute.
     
    jax apreciază asta.
  8. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Aoleu, dar ce e asta?
    Da, discurile le-am schimbat la 74k parca.

    Dar atâtea probleme?! Ai verificat suporții?

    Referitor la rulment - și eu am avut o problema pe spate și mi-au schimbat ambii rulmenți.
    Ar putea ca toate aceste probleme să aibă o cauza comună?
     
  9. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Dar nu sunt probleme :) Asa e proiectata masina sa functioneze. Daca la tine nu face asa , inseamna ca masina ta are o problema:)

    Serios vorbind, da am verificat si suportii si suspensia. Nu numai ca am fost de cateva ori la reprezentanta cu problemele astea, dar am fost si la un service independent (cu referinte foarte bune) si nici astia nu au gasit nimic in afara de cauciucuri, dar si ei au spus ca probabil nu e o dereglare a geometriei, pentru ca fenomenul este similar si pe stanga si pe dreapta, si de asemenea pe partea exterioara si interioara a cauciucurilor.
     
    stefan550 apreciază asta.
  10. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    In legatura cu vibratiile la accelerare, verifica planetarele fata. Apar uzuri premature ale articulatiilor interioare.
     
  11. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Da, poate am sa incerc si asta, dar drept sa spun m-am cam saturat sa tot merg la service si sa-mi spuna ca masina e perfecta, si deci, eu sunt nebun (stiu ca pare greu de crezut, dar nu sunt nebun :) ) Am tot citit si am concluzionat ca pot fi atatea surse de vibratii, ca e practic imposibil de indicat problema fara sa desfaci toata masina. Si decat sa cheltuiesc o groaza de bani si eventual sa nu rezolv nimic, cred ca o las asa si cand va veni momentul o s-o schimb cu totul.

    In primavara eram hotarat sa o schimb, dar m-a retin doua lucruri:
    1. Nu am gasit un model de masina care sa-mi placa mai mult, dpdv al design-ului, ergonomiei si caractericilor technice ; daca tot o schimb vreau sa fie si un upgrade, nu doar sa scap de vibratii. Nu o sa intru in detalii dar am facut drive teste cu majoritatea alternativelor si nu am fost impresionat (decat de faptul nici una nu vibra, si nu facea poc-poc , ceea ce ma face sa cred erau toate defecte :) )
    2. Incertitudinea economica provocata de covizi ma face sa fiu prudent a baga acum bani intr-o fieratanie, care, in plus, s-ar putea sa stea mai mult prin parcare cand se vor baga iar restrictii de circulatie...

    Si desi eu sunt dezamagit de masina, imi fac treaba cu ea si sunt si multe aspecte care imi plac.
    Asa ca deocamdata mai astept, toate au un inceput si un sfarsit.
     
    borsy apreciază asta.
  12. BoboT

    BoboT 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2018
    Locație:
    Elvetia
    Masina:
    Audi A4 B9 TDI 190 Quattro
    Acum vre-o 10 ani unui prieten i se pusese pata sa-si ia o Alfa Romeo 147. I-am atras atentia ca Alfa are reputatia de a face masini putin fiabile. El a raspuns ceva de genul : “Da , stiu, dar uita-te la ea cat e de frumoasa, n-ai cum sa-i mai ceri altceva!”

    Deabia acum, uitandu-ma la masina mea, am ajuns sa apreciez intelepciune acestor cuvinte la adeverata lor valoare....

    0D1FE4B5-E922-4C32-87F9-9501C39C1960.jpeg 2739EFF2-65BA-4346-9BEC-E40F964A632C.jpeg
     

Distribuie pagina asta