1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

ABS la Audi 80 90 100 (B3 - B4) - Martor aprins in Bord - Senzori sau Unitatea - reglare - inlocuire

Discuție în 'Modele clasice' creată de neyss, 2 Apr 2009.

  1. neyss

    neyss 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Tirgoviste
    Masina:
    audi 100
    am audi 100 2300cc din 1988 si nu stiu cum se probeaza senzorii de ABS poate ma ajuta cineva multumesc.
     
  2. bibicu_50 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2009
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A4 1,9TDI-PD 131Cp AWX
    Partea buna sunt doua posibilitati,
    1. O scanare cu VAG-COM -ul
    2. Ridicata pe elevator si verificat si curatit mufe+senzorii (sunt in spatele
    rotilor ).
    Partea mai putin buna, se aplica impreuna ! Succese.
     
  3. bibicu_50 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2009
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A4 1,9TDI-PD 131Cp AWX
    O scanare pe modulul de ABS trebuie sa-ti spuna despre tot sistemul de franare. Se recomanda apoi si un Output test pentru recalibrarea sistemului.
    deci VAG-COM (colegi prin zona ? )
     
  4. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Nu ai ce sa scanezi cu vag-com pentru ca aceste calculatoare de ABS nu au posibilitate de diagnoza. Diagnoza se facea cu un tester care se cheama BOSCH ABS 2 LED TESTER si se monteaza in loc de calculator dupa care se selecteaza dintr-un comutator unul dintre cele 6 programe de verificare si se urmeaza o succesiune de comenzi. Procedura de test o am dar fara acel aparat practic nu iti foloseste la nimic.

    Senzorii se pot verifica cu un multimetru, dar nu este o verificare completa (dinamica) ci doar sa iti arate ca nu ai intreruperi ale circuitului pe traseu sau in senzor. Rezistenta electrica intre cele 2 terminale trebuie sa fie intre 800 si 1800 de ohmi. Pinii in conectorul calculatorului si culoarea firelor care ajung in el ( se afla sub bancheta spate in partea stanga ) sunt:

    Stanga fata: 4 si 5 (ambele rosu)
    Stanga spate: 7 si 9 (ambele alb)
    Dreapta fata: 11 si 21 (ambele verde)
    Dreapta spate: 24 si 26 (ambele galben)
     
  5. cd_contact 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    '91 Audi 80 2.0 8v (AAD) '94 Audi 80 quattro Competition 2.0 16v (ACE)
    Confirm ce a zis dl. alex_hobeanu, nu poti citi erorile de la ABS cu vag-com-ul.
    Daca masuratorile de continuitate/rezistenta nu iti indica senzorul defect atunci suspenda cate o roata , pune multimetru pe V AC si in timp ce rotesti roata trebuie sa observi o tensiune AC la terminalele senzorului . Incepe cu spatele ... ca acolo e deobicei buba. Ideal ar fi sa gasesti un osciloscop, atunci poti verifica mai exact ...

    Spor la treaba.
     
  6. daniel80 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 80 1.8S NE
    nu vreau sa supar pe nimeni dar tensiunea generata nu trebuie sa fie DC(tensiune continua)si nu AC
     
  7. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Tensiunea generata eu spun ca e alternativa :p.
     
  8. daniel80 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 80 1.8S NE
    poti argumenta,ca asa pot zice si eu ca.......
     
  9. daniel80 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 80 1.8S NE
    Nu este vb de a discuta in contradictoriu ci mai degraba de a intelege mai bine fenomenul.Eu eram convins ca tensiunea generata este continua.De aceea voiam mai multe informatii.
     
  10. cd_contact 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Apr 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    '91 Audi 80 2.0 8v (AAD) '94 Audi 80 quattro Competition 2.0 16v (ACE)
    pt dl. daniel80 : tensiunea data de orice senzor care functioneaza pe principiul inductiei electromagnetice este ALTERNATIVA. Prezenta magnetului va impune un sens curentului indus, lipsa magnetului - sensul opus. (fizica, clasa a X-a)
     
  11. daniel80 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 80 1.8S NE
    :applaus:Uite vezi de asta vroiam sa aflu.Io am lipsit la ora aia de fizica.
    Oricum multumesc pt lamurire.Acum si io si ceilalti care nu stiau asta vor fi lamuriti
     
  12. neyss

    neyss 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Tirgoviste
    Masina:
    audi 100
    multumesc frumos am rezolvat problema foarte repede cu aparatu de masura senzoru dreapta spate era defect.
     
  13. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Acum iti functioneaza ABS-ul?Cat te-a costat senzorul?
    Am aceeasi problema ca si tine,si-mi lipseste un releu de pe modulatorul hidraulic (din cutia neagra de pe pompa ABS).
     
  14. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Am verificat senzorii ABS,si cel din stanga fata e ars.
    Stie cineva cum se demonteaza senzorul?E montat prin presare,sau are filet?
     
  15. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Nu s-a mai confruntat nimeni cu aceasta problema?
    Trebuie sa inlocuiesc senzorul ABS din fata stanga,dar nu stiu cum se scoate.
     
  16. neyss

    neyss 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2009
    Locație:
    Tirgoviste
    Masina:
    audi 100
    este bagat prin presare suceste usor de el si iese. Eu am avut cablu intrerupt si l-am inadit cu cablu de microfon.Merge perfect.
     
  17. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Am incercat sa-l scot usor,prin rotire,dar s-a rupt.
    A iesit pe bucati,dar tot a mai ramas o bucatica de tabla in acel orificiu,pe care nu pot sub nicio forma sa o extrag de acolo...
     
  18. andi.danila 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Apr 2009
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi B4 Quattro 1992 1.9 Diesel (fost 2.8 benzina)
    Salutare tuturor.
    As avea nevoie de niste sfaturi pentru care multumesc anticipat.
    Mi-am dus masina la mecanic pentru schimbat placutele de frana pe spate si o bucsa la un brat si, dupa ce mi-a dat-o m-a anuntat "flegmatic" ca imi ramane martorul ABS aprins in bord.
    Ca sa nu o mai lungesc, mi-a stricat senzorul de pe spate dreapta. Acum, cu vremea asta, am cautat sa-mi iau un senzor (mecanicul a zis ca nu e responsabilitatea lui, ca senzorul a fost doar o victima colaterala...:mad:) In fine. Problema e ca nu mai gasesc decat pe original la vreo 500 lei in cel mai bun caz. E mult prea mult fata de ce-mi pot permite....
    Intrebari: "stie" cineva vreun senzor din demembrari sau.. ma rog... din alte surse? Sau se poate sa se portiveasca senzorul de la alt tip de b4? (care sa nu fie quattro).
    Cam cu bataie lunga intrebarile mele, dar am zis sa incerc.

    M-am mai gandit la ceva.
    Pana ca sistemul ABS sa se autodiagnosticheze ca fiind defect, pentru ca nu primeste informatii de la un senzor, ABS-ul functioneaza (2-3 minute). Am verificat franele pe gheata (zapada inghetata) cu abs-ul functionand si lucreaza perfect, masina nu a derapat nici 2 cm.
    Asadar, ar fi vreo posibilitate de a face ca ABS-ul sa ignore senzorul lipsasi sa ramana functional? (reprogramare etc.). Ma rog, cu riscurile de rigoare, dar care par mai mici fata de a nu avea abs deloc. Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Oct 2012
  19. Adi.b 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi Avant 80 B4 1.9TDI 1994
    Am patit ceva asemanator ca si tine,dar m-am dus cu ea la mecanic,mi-a curatat nu stiu ce pe acolo si a functionat din nou,cred ca era ceva contact inperfect,dar nu mai stiu sigur
     
  20. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    Spui ca ti-a schimbat placutele pe spate si o bucsa la un brat;
    Intrebari:
    -Bucsa aia este pe spate sau pe fata?
    -A umblat si la capetele de bara?
    -Cum ti-ai dat seama ca este stricat senzorul pe dreapta spate?
    Sunt doua variante care se intampla frecvent in cazuri de-astea:
    1.Cind a schimbat placutele a cazut mizerie si s-a lipit de acel senzor.
    2.La cele care au ESP, in cazul in care schimbi capete de bara trebuie facuta geometria, altfel se aprind becurile de ABS si ESP.Cred ca tu nu ai ESP, si cel mai probabil a intrat mizerie acolo.
    Sa verifici si mufa senzorului, poate a miscat-o sau a fost oxidata, da cu un spray WD40.
    Senzorul se potriveste de la orice model din ce stiu eu, sau il poti lua de la dezmembrari.
    Trebuie doar sa aiba aceeasi mufa.
    Pe urma ar fi normal sa pui un calculator pe ea, sa-ti stearga erorile stocate.
    Daca calculatorul de ABS primeste comanda de eroare de la un senzor nu va functiona, nu ai ce-i face.
     

Distribuie pagina asta