1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aditiv combustibil si/sau pentru curatat injectoare sau motor - Pro sau contra ?

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de X, 16 Ian 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Este în perfecta stare.
     
    Alin Alina apreciază asta.
  2. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Este foarte ok.

    Adizol T6 este un aditiv ok, cel mai Light aditiv care ține de ardere .
    Metabond megasel plus rămâne din punctul meu de vedere cel mai bun aditiv de motorina de pe piata .
    Efectele lui T6 nu sunt foarte vizibile la orice motorizare din punct de vedere al felului cum mașina trage. Dar nu are componenta de protecție de care tot discutăm la diesel lucru afirmat de către mine de cam multe ori până acum .

    Eu la A3 cu motor 1.4 TSI merg cu combinație de adizol t4 și metabond fiind cel mai eficient pachet de aditivare folosit de mine până acum .
    Am avut pe mana diesel de generație veche și de generație nouă common rail și pot spune că efectele lui T6 se simt cel mai bine in cazul unui diesel vechi fara DPF prin faptul că fumul scos este mai puțin ( mașină are și soft nu foarte reușit dpdv al fumului scos )

    Aditivul are niste compuși chimici care favorizează arderea prin creșterea puterii de oxidare a carburantului in timpul arderii. Este vorba de anamegateonii sau magneții lichizi cum au fost denumiti in literatura de specialitate.

    Aditivul este bun dar nu complet , are o singură componenta cu un scop bine țintit .
    Pe eticheta scrie multe chestii dar eu aici am spus ce este adevărat și ce nu este .

    EGR-ul recircula gazele arse. Cei care au diesel cu DPF anulat pot confirma că mașina scoate o contitate de la foarte mică la ceva vizibil de fum în spatele ei în diferite stadii de exploatare .

    Nu exista oxidare completa in cazul arderii carburantului prin urmare produșii de oxidare incompletă se vad in aceasta poza .
    Nu exista aditiv care să facă arderea perfecta. Exista aditivi care ajuta ca arderea sa fie mai buna
     
    Alin Alina și Gabi 78 apreciază asta.
  3. Alin Alina

    Alin Alina 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2017
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    A4 2.0 TDI an 2009
    Se poate folosi doar metabond + adizol pentrut ungere pompa fara ulei 2T ?
    Cei 2 aditivi nu se bat cap in cap ?

    Mentonez ca de cand s-a incalzit afara simt mai multa putere la turatii joase cu adizol + ulei 2T.
     
    Kspic apreciază asta.
  4. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Cele mai ok combinații sunt
    - metabond simplu
    - metabond și ulei 2T
    - adizol
    - adizol și ulei 2T.
    - metabond + ulei 2T + adizol dar cu o atenție asupra dozelor . Metabond 5 ml/ 10 litri iar adizol la jumătate din doza iar uleiul 2T la fel la jumătate din doza .

    Dozele le găsiți pe topicul de ulei 2T postate de Cristi (moderatorul)

    Referitor la aditivi sa stiti ca nu toate motoarele se comporta la fel chiar daca din punct de vedere teoretic discutăm despre motoare diesel sau alimentare cu benzina .

    Cei doi aditivi nu se bat cap in cap pentru că au rețete diferite .
    În aditivii de curățare liqui Moly găsești componente similare cu cele din metabond iar aici nu se combina cei doi aditivi .
    Dar în cazul adizol lucrurile diferă iar compatibilitatea exista , metabond având în compoziția sa aditivi care deja exista carburanții de pe afara + o componenta de protecție .

    Găsești pe topicul de uleiuri 2T câteva aspecte teoretice cu privire la uleiul 2T și câteva minusuri pe care le oferă pe lângă părțile pozitive care domina
     
    Gabi 78 și Alin Alina apreciază asta.
  5. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Am discutat cu oameni care au folosit Adizol și ce sa vezi: o mare vrajeala, efect zero, ba mai mult unul din ei a spus ca mașina parcă mergea mai urat.
     
  6. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Si eu folosesc adizol de km buni insa nu am observat diferente .. sau nu le-am cautat indeajuns :) Oricum ar fi m-am cam saturat de aditivat combinat etc. Mai am putina 'zama' de adizol dupa care o las balta cu toti aditivii, mi-a ajuns :)
     
  7. Guest 86691 Guest

    Eu folosesc Adizol T4 în rație de 1,7 ml la 10 litri de motorină și ulei 2t Liqui Moly 1052 30 ml la 10 litri de motorină. Asta este combinația pe care am găsit-o bună pentru mașina mea.
    De ce T4 și nu T6? Am tot vrut să încerc și am făcut-o abia când am rămas fără T6. Îmi place mai mult cum merge cu T6 dar am remarcat că T4 are potențial mai mare de economisire în schimb zero creștere de putere, practic mașina mea este leșinată așa cum o știu de când am luat-o. Dacă economia adusă de T6 poate trece lejer neobservată cea obținută cu T4 este consistentă și s-a evidențiat chiar și în condițiile de iarnă. Dacă mai prind un an ca cel trecut în care fac kilometri fără număr prefer T4 mai ales că motorina s-a scumpit.
    Pot să confirm cele spuse de Gabi_74 supradozarea produce corecții mari la injectoare iar cu T6 care este greu de dozat este ușor de făcut. T4 pentru că se pune mai mult, șansele să supradozezi accidental sunt mici. Am comis-o și a trecut imediat cum am diluat cu motorină curată.
    Pe lângă partea de consum, un lucru pozitiv este faptul că scade presiunea diferențială a filtrului de particule lucru care nu mi l-a reușit nici un aditiv și doar am încercat destul de mulți. Mai am cunoștințe care au confirmat acest lucru și cred că este de mare ajutor pentru cei care circulă foarte mult în oraș.
    Metabond Megasel este un alt aditiv magistral care scade mult corecțiile injectoarelor. Am reușit cu el pe Golful (știu, nu este Audi dar informația este utilă) unui prieten să diminuam corecții din zona 1,5 și să le ducem în zona sigură. Cred că este prima soluție care trebuie încercată în acest caz.
    Megasel +Adizol la mine s-au bătut cap în cap. Mașina a căpătat semnificativ mai multă putere, aproape nefiresc de multă, dar mergea urât, zgomotoasă, corecții mari. Nu știu cum funcționează pe alte mașini dar la mine nu a mers.
    Fiecare are așteptările lui când se hotărăște să aditiveze. Unii vor să simtă modificări în comportamentul mașinii, alții vor siguranță și protecție, pentru anumite persoane este un ritual prea complicat, alții sunt mai meticulosi. Cred că foarte puțini au pus vcds-ul să monitorizeze valori sau și-au făcut cont pe spritmonitor.de să monitorizeze consumul indiferent de aditivii utilizați.
     
    Alin Alina apreciază asta.
  8. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Pe masina din semnatura, rulaj undeva la 192k km, fara probleme de nici un fel. Dupa un rulaj de aprox 50k km in tara ma cam bate gandul sa ii pun Metabond Megasel plus, din ce am citit avand cam cele mai bune review-uri in acest topic.
     
  9. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Din pacate eu folosesc t4 in 1.4 TFSI de pe la 90k km daca tin bine minte. Oricum am flaconul pentru a aditiva 1000 si ceva de litri de benzina.
    Din pacate pentru colegul de mai sus il folosesc la fiecare alimentare ( cel de la Satu Mare )
    Si tot din pacate pentru el sunt multumit.

    Este folosit in combinatie cu Metabond Megalene Plus.

    Un aspect foarte important este legat de motorizare. La unele motorizari efectele sunt prezente la altele nu pentru ca ECU are grija ca motorul sa ruleze in parametrii lui.
    Daca motorul este in stare extrem de buna de functionare si ma refer la diesel, cand adaugi un aditiv nu ai ce efecte wow sa primesti.

    La un motor clasic, de exemplu in benzinar cu carburatie, simti tot ceea ce pui in ea. Nu ai electronica, nu ai mai nimic.
    Efectele lui Adizol la diesel sunt destul de limitate la motorizarile moderne dpdv al ceea ce simti pentru ca singurul lucru pe care il face aditivul este sa asigure arderea mai buna. In urma arderii unui carburant cu adizol, aditivul lasa un strat de lubrifiere. Atat.

    La A3-ul meu se simte prezenta adizolului, cel mai frumos in momentul in care ma dau la ea la turatii mici (2000-2500 rpm ). Acolo se simte faptul ca motorul raspunde mai bine si trage ceva mai fain. Lucru care se explica prin faptul ca benzina arde mult mai bine cu adizol acesta fiind si rolul lui.
    Cand schimb bujiile la Audi ( la 106k km ) adica la 50.000 km de rulare o sa postez si pozele. Masina a rulat numai cu aditivi de benzina iar de pe la 90.000 km cu adizol.
    Masina are si soft facut pentru benzina cu C.O 100 si n-am avut nici o eroare de cand folosesc adizol, ci doar efecte pozitive.
     
    Gabi 78 apreciază asta.
  10. AlexPTB

    AlexPTB Platinum Member

    Înscris:
    14 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 B6 2oo4 1.9 AVF
    Cand fac plinul, folosesc un aditiv de ungere LM de 250ml. Daca baga 1/2. 3/4 nu mai folosesc, dozajul acela e suficient pentru un plin. Bagam motorina, aditiv, motorina. Dupa cativa km motorul era mai silentios (auzit de afara). Dupa ce am terminat motorina si am mai bagat 1/2, dupa cativa km parca era ceva mai pronuntat sunetul (crescut cu niste db). Ma limitez la asta, pentru mine are efect. Ultima data am bagat prin februarie aditiv, de atunci am uitat.
     
    kojak13 și Alex Paa apreciază asta.
  11. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Un aspect pe care l-am aflat destul de recent este ca absolut toti producatorii de carburant ( inclusiv Rompetrol ) aditiveaza carburantul in Peco. Mai precis, soferul care transporta carburantul aditiveaza personal motorina.

    Rompetrol foloseste urmatoarea gama de aditivi
    Keropur 3576
    Keropur DP 5205
    Lubrizol 9041
    Afton X 16854

    Acel afton este aditiv de benzina, iar o buna parte din compozitia lui seamana cu cea pe care si Metabond o are. Are si ceva compusi in plus dar si in minus fata de afton.
    Recent am testat Lukoil Sport 98. Luata la pret de weekend, in Constanta la numai 5.5 lei cu cardul lor Lukoil. Fata de 6.4 lei cat am platit la Buzau pentru un litru de MOL, diferenta este mare. Am adaugat extra 5 ml Metabond Megalene Plus si 0.7 ml Adizol T4. Nu am avut nici o problema cu benzina de Lukoil extra adaugata. Totul a mers foarte bine, fin, fara vibratii extra la relanti,.....n-am avut ce sa reprosez carburantului.

    O sa testez pentru o perioada mai mare benzina celor de la Lukoil pentru ca pe langa faptul ca 98=95 in weekend, tot adaug niste aditivi extra la fiecare alimentare. Bine, in cazul meu aditivii mereu si-au scos banii si au adus profit pentru ca motorul consuma mai putin pe perioada tratamentelor. In plus, efectele pozitive aduse dpdv al comportamentului motorului merita toti banii.
     
    Gabi 78 și Alin Alina apreciază asta.
  12. Guest 86691 Guest

    Am putut să testez de-a lungul timpului Lubrizol 9040 atât în varianta pentru companii (foarte concentrat) cât și pentru comerț cu amănuntul (flacon în genul celor de la Liqui Moly). Este un cetane booster puternic în genul celor care provin de peste ocean (Red Line, Amsoil, Diesel Power). Crește puterea motorului foarte sesizabil. Un corespondent accesibil este Liqui Moly Diesel Speed dar nu atât de eficient. Absolut toți acești aditivi am văzut că au aceeași problemă: dozarea, pui mai mult decât recomandă producătorii, merge mașina urât. Chiar și banalul Liqui Moly Schmier Additiv din care puneam o doză la un plin, am vrut să văd dacă rația dată de producător funcționează. Inițial am avut impresia că nu dar după ce am făcut niște kilometri mi-am schimbat părerea. Numai că la următoarea utilizare produsul capătă un miros urât de rânced.
    Am luat o pauză de utilizarea uleiului 2t, se pare că anul acesta biodieselul din motorină este de altă calitate, lubricitatea motorinei este bună dar și densitatea este mai mare. Prin urmare trebuia redusă substanțial doza și se punea întrebarea dacă mai are vreo eficiență. Prietenii mei care nu s-au prins de treaba asta s-au trezit cu corecții măricele. Mă refer la injectoarele piezzo, ceilalți nu au pățit nimic. Restul de ulei va fi folosit la iarnă când o vom lua de la capăt, asta dacă nu cumva chimia evoluează și se va găsi o soluție și pentru sezonul rece.
    Drumuri bune!
     
    Beetle94 și Alin Alina apreciază asta.
  13. Alin Alina

    Alin Alina 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2017
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    A4 2.0 TDI an 2009
    Kspic si Gabi78:Multumim pt.indicatii si teste!!!
     
    Kspic și Gabi 78 apreciază asta.
  14. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Fiind in tema acestui subiect o sa prezint cateva aspecte.
    1. Motorina de la noi ajunge in peco cu proprietatile declarate ( C.O, continut de sulf, etc... ) conform etichetei.
    2. Motorina de la noi mai primeste un set de aditivi in statia peco, set de aditivi care depinde foarte mult de CEL CARE II TOARNA. Adica aici este implicata eroarea umana cand discutam de o aditivare prea slaba a carburantului.
    Pe scurt, nefiind topicul dedicat subiectului, aditivii adaugati extra au si componenta de protectie, de lubrifiere. Daca motorina este slab aditivata o sa agraveze problemele de " fabricatie ".
    Solutia de prevenire ?
    Un aditiv extra care sa contina componente comune dar si extra de protectie comparativ cu cel folosit in motorina din PECO.
    Singurul care se gaseste in comert este Metabond Megasel Plus ce isi va face treaba, pentru o extra protectie.

    Aceasta este fisa de securitate a unui aditiv din Rompetrol Diesel EFIX
    https://bilanaust.is/bilanaust/safedocs/index/download/?d=1&file=custom/upload/lubrizol_9041f.pdf
    Aceasta este cea a metabondului
    http://metabond.eu/files/20170117091353_fds_metabond_megasel_plus.pdf

    Le puteti compara si puteti adauga extra, aditivul, pentru protectie mai buna dar si pentru a beneficia de o motorina de calitate mai mare.

    Aditivii extra nu elimina problema, ci o pot ameliora in sensul ca nu se va manifesta atat de devreme.
    Cu toate ca nu este topicul legat de motorina, pentru a preveni eventualele neplaceri, aveti mai jos o serie de analize pentru carburantul din Romania.

    Ii multumim pe aceasta cale colegului Gabi78 pentru fisele de laborator ale carburantului.
    Un clip prin care se explica foarte fain rolul aditivilor din carburant



    Succes.
     
    Alin Alina, Gabi 78, MDU și încă o persoană apreciază asta.
  15. Rumors 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2018
    Locație:
    707313
    Masina:
    Audi a6 2.0 2006
    Nu am putut sa ma abtin legat de acest Adizol. Acest produs Adizol t4 poate fi un plagiat. Mirosul de Acetona nu are ce cauta in produsul pentru benzina. Se poate incearca si cu Alcool etilenic. Alcool Izopropilic se potriveste mai mult la Diesel, nu si la Benzina. Aici Brevetul din 1995, iar aici din 2006. Aici pe 999.md este o analiza pentru un BMW 320D dar defapt este un benzinar, VIN: WBAVU31030BY24392. Am gasit mizerie (scame) in Adizol t4 un filtru ar fi fos suficient. Sunt si alte Brevete care folosesc Urea, Alcool Izopropilic, Alcool etilenic (Etilenglicol), Apa, Acid Boric, ... asa ca nu se poate vorbi de o formula unica. Am achizitionat cele doua produse (Adizol T4, T6) din pura curiozitate.
     
    gabi_74 apreciază asta.
  16. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Colegu, tu chiar crezi că băieții ăștia sunt chimiști ? Sunt niste informatii adunate si care sunt postate peste tot pe net, cu tot fel de studii și tot felul de formule magice, care de fapt nu se potrivesc cu realitatea de nicio culoare. Aditivul asta, Adizol, care îl tot lauda ei este o posirca, o zeamă ordinară care la multi din cei cu care am vorbit și am discutat, a făcut mai mult rău decât bine.
    Sa nu uităm că în toată povestea asta cred ca este și o reclama mascata, pentru că știu sigur că cel putin unul dintre ei o și vinde, ba mai mult decât atât trimite PM pe cel puțin trei, patru forumuri la diferiți useri încercând să-i aburească și să le explice sau mai bine zis sa le dea "soluția magica", adică Adizol.
    Problema cu ei este destul de complicată și stufoasă, sunt anumite forumuri gen Softpedia, acolo am făcut eu proba, unde de exemplu daca-i iei la socoteală sau le ceri explicații mai multe, ce să vezi, postările dispar ca prin vis și asta datorită faptului că sunt în cârdășie cu câțiva admini de pe acolo, le promit tot felul de avantaje (uleiuri, aditivii"minune", etc.). Aici pe acest forum nu cred că le merge cu vrajelile din cauza moderatorilor.
    Va urma.
     
  17. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Mie mi s-a oferit gratis acest aditiv și am zis pas! Cei care încă cred in basme cu zâne și aditivi minune, își merită soarta.
    Cât despre frustrările tale, nimic nou.
     
    Kspic apreciază asta.
  18. Rumors 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mai 2018
    Locație:
    707313
    Masina:
    Audi a6 2.0 2006
    Scopul meu nu este sa ma cert, dovezile pe care le sau voi prezinta vorbesc pentru mine. Sunt si alte dovezi legat de supa, dar nu vreau sa ma indepartez de subiect. Am vrut doar sa ajut pe cei care inca sunt indecisi cu privire la aceasta varianta Romaneasca de Adizol.
     
  19. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Pentru inceput, Adizol este cunoscut si in literatura despre aditivi pentru elementul cheie pe care il prezinta.
    " Anamegatorii (magneţi lichizi) în benzine asigură arderea mai deplină a combustibilului. Lanţurile laterale ramificate ale moleculei hidrocarburii, în perioada de oxidare fără flacără, se distrug neformând peroxizi. Oxidarea în perioada de ardere se petrece mai uşor, oxigenul mai activ înlocuieşte hidrogenul reacţionând o parte mai mare a hidrocarburilor. Ukraina produce anamegatorii de tip „Adizol”. "

    In orice amestec exista doua tipuri de substante sau compusi. Solvent si solvit. Fisele de securitate sau tehnice trebuie tratate in ansamblu, adica discutand despre amestecul final nu discutand despre fiecare element strucutral in parte pentru ca nu o sa ajungem nicaieri.

    In carburant etanolul sau metanolul reprezintă aditivul . In cazul adizol, elementele componente care intra în reacție sunt precizate, aditivul final este adizol t4.

    Aceasta tema a tot fost atinsa, prezentata. Acum fiecare face ceea ce vrea.
    Mai nou, cu ajutorul mirosului, creierul coreleaza o zeama cu acetona deci e acetona. Fie acetona pentru voi, alta zeama pentru mine.
    Una peste alta eu o folosesc la fiecare alimentare, asa ca daca vreti sa va mai certati cu cineva, aveti alte forumuri pentru asta. Eu am vazut foarte bine efectul aditivului Adizol T4, n-am ce sa ii reprosez. Masina merge excelent de mai bine de 10.000 km de cand folosesc T4.

    Reteta de aditivare postata de tine nu apartine lui Adizol
    Si daca te uiti, nu este alcool izopropilic simplu ci este o forma a acestuia mai speciala. Dar daca ne bate chimia ... normal ca sarim cu gura mare la atac.
     
    Gabi 78 și Alin Alina apreciază asta.
  20. Alin Alina

    Alin Alina 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2017
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    A4 2.0 TDI an 2009
    Fiecare e liber să folosească ce aditiv vrea.Stiam că e forum de discuții nu de certuri.
    Mulțumim celor care folosesc diferiți aditivi și ne dau detalii despre modul cum se comportă mașinile lor. Doar așa putem să folosim și noi și cine dorește diferiți aditivi. Și eu am folosit ce folosește Kspic, nu îl cunosc ci doar am urmărit discuțiile lui foarte pertinente, și sunt mai mult decât mulțumit de picătură magica, da de Adizol.
    Fiecare e liber să folosească ce vrea și ce dorește.
     
    Kspic și Gabi 78 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta