1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aer Conditionat - Climatronic - Sistem Ventilatie cu masina oprita la Audi A6 C7

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de soul77, 19 Sep 2015.

  1. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Salut,
    Cum se schimba senzorul de temperatura de pe tubulatura de aer proaspat ? Zilele trecute mi-a mers AC cand avea el chef iar in urma inlocuirii freonului si a scanarilor repetate, am gasit ca "fresh air intake duct temperature sensor" dadea o valoare de -13 grade si nu pornea compresorul, desi senzorul de temperatura exterioara arata 41 de grade, iar cel de interior arata 44.5 grade.
    Am comandat senzorul, am gasit si schema, dar intreb daca a mai schimbat cineva acest senzor pentru ca din ce imi dau seama, ar trebui sa fie in spatele torpedoului cumva. Cat de dificil o fi de schimbat/ajuns la el ?

    Oricum, pentru cine are probleme de nu porneste AC - verificati presiunea pe instalatie, cantitatea de freon, apoi cautati cu VCDS "Compressor shut-off condition" si acolo veti gasi de ce e oprit compresorul.
    L.E. Am ceva manuale de service pentru sistemul AC, le pot trimite doritorilor ;)
    L.L.E. Am gasit si locatia senzorului :arco:
     
    Ultima editare: 29 Iun 2021
  2. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Na belea, am schimbat senzoru', a mers 1 (una) zi, apoi iar a inceput sa nu mai bage rece. Ieri a bagat intermitent la un moment dat, dupa care s-a saturat si si-a dat demisia. Trebuie sa scot torpedoul iar si sa verific cablul/mufa, nu am apucat sa pun testerul dar mai mult ca sigur e o problema cu acelasi senzor... :(
    L.E. Am si o eroare de lipsa Basic Settings, asta desi am dat run la toate optiunile alea. Nu prea inteleg la ce se refera cu Basic Settings, pentru ca acolo sunt mai mult optiuni si nu stiu pe care o vrea...
    L.L.E. Cred ca m-am prins... eu am facut Basic Settings doar pe clima fata, iar eroarea o am pe motorasele spate. Dintr-un motiv sau altul, am avut aceeasi eroare pe motorasele de pe fata, si dupa calibrare au disparut. Tre sa fac si pe spate :D
     
    Ultima editare: 2 Iul 2021
  3. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Revin, si am nevoie de ajutorul vostru :(
    Ieri dupa-amiaza am plecat de la munca, cu VCDS conectat, si o buna bucata de drum senzorul de temperatura exterioara arata -35 de grade, oprind compresorul. La un moment dat, a pornit. Am oprit unde aveam nevoie, cand am plecat si tot restul dupa-amiezei nu a aratat altceva mai sus de -40 de grade. Cand am ajuns acasa, am tot testat cu senzor conectat, deconectat, aceeasi valoare imi citea de -40 de grade. Mufa care alimenteaza senzorul imi da constant 4.99V, iar senzorul, odata cuplat, da o rezistenta de -30 Kohmi.
    Adineauri am incercat ce a functionat ultima data - decuplarea senzorului de calitate aer si umiditate. De data asta nu a avut nicio influenta. Cand am facut asta acum 2 saptamani, desi imi arata tot -37 de grade, compresorul a pornit.
    Nu imi dau seama ce trebuie sa mai verific... Va rog sa ma ajutati!
    P.S. NU am niciun electrician auto prin preajma, si stau si extrem de prost cu timpul de nu pot ajunge la cineva in Bucuresti... :(
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    De ce nu faci o proba cu alt senzor ?
    Senzorul de temperatura exterioara functioneaza ca si debitmetrul, odata defectat sau deconectat, ECU are o valoare prestabilita.
     
  5. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Pai tocmai, ca am facut, am cumparat alt senzor, nou, OE, iar simptomele au revenit dupa 1 zi de functionare corecta. Sincer, nu imi dau seama ce ar trebui sa mai verific...
    Una peste alta, ieri, plecand .de la birou, AC nu a pornit. La un moment dat, pe drum, am oprit AC din buton, am lasat sa mearga vreun minut, dupa care l-am repornit (atentie, doar AC, nu sistemul cu totul) - a pornit si AC, a mers toata dupa-amiaza fara probleme, desi am facut multe opriri/porniri, a functionat ireprosabil...
    Am o intrebare - ar putea oare acest senzor de temperatura aer proaspat sa afecteze si functionalitatea sistemului PE INCALZIRE? Adica, acea caldurica mica pe care o baga iarna sa nu fie la temperatura corecta din cauza acestui senzor??
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Numai inteleg nimic.

    Odata zici ca ai inlocuit senzor de temperatura aer proaspat, acum zici ca ai inlocuit senzorul de temperatura exterioara.
     
  7. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Da, scuze, m-am exprimat gresit. In toata povestea asta este vorba doar de senzorul temperatura aer proaspat. Senzorul de temperatura exterioara, cel care vine montat "in bara", langa radiator, nu are niciun amestec, el nu poate opri/porni compresorul AC, cel putin la masina mea.
    Senzorul inlocuit este cel de temperatura aer proaspat, ca si locatie este in spatele torpedoului, pe tubulatura de aer. Acest senzor da o valoare a temperaturii in functie de care unitatea de clima porneste sau opreste compresorul AC.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai vad ca problema ta persista pe senzorul respectiv, indicand o temperatura de -35 °C.

    Sfatul meu este sa ceri unui coleg cu acelasi sistem de climatizare, print-uri din VCDS pe canalele ce te intereseaza.

    In seara asta o sa caut in ELSA sa iti atasez schema electrica, in caz ca vrei sa verifici cablajul.
     
  9. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Ti-as fi foarte recunoscator pentru schema. Intr-adevar, problema pare sa fie de la acel senzor, dar mi se pare foarte ciudat de ce 2 senzori OE, dintre care unul este nou, sa faca exact aceeasi problema, de-asta vreau sa verific si cablajul.
    Cum ziceam, mai nou, daca opresc AC si il repornesc, incepe sa bage, ceea ce iar ma duce spre o problema ori de cablaj ori de unitatea de clima, pe care nu o exclud ca avand o problema in a citi corect valorea senzorului asta, iar dupa un restart sa isi revina...
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @bx3m Scuze de intarziere, pur si simplu am uitat.
    Nu am stat sa recitesc posturile, deci nu imi aduc aminte ce sistem de clima ai sau daca ai mentionat, am atasat schemele pentru ambele sisteme disponibile pe C7.
     
    bx3m apreciază asta.
  11. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Super, mersi, este luxury. O sa incep sa citesc schema.
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ok, cu rabdare, VCDS si un multimetru ii dai de cap, este schema completa.
     
  13. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    @audi66 - te rog mult de tot, pentru ca inca am indoieli ca eu umblu unde trebuie, poti scoate din ELSA pozitia exacta a acestui senzor - Fresh air intake duct temperature sensor ? Am indoieli mari, desi repet, am primit informatia din 2 surse, ca cel pe care il tot gadil eu este senzorul care trebuie... Cand masor valorile (Adv. measure blocks din modulul 08 HVAC) ii gasesc citirea pe IDE03337. M-ar ajuta extrem de mult :anbet:
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Este senzorul G89, care nu este unul singur. Cel de pe conducte are cod 3D0 907 543 A. Pozitia #37.

    upload_2021-7-14_12-28-11.png

    Tot G89 imi apar 2 bucati cod 4B0 820 539 pe carcasa aerotermei doar la sistemele cu AC Plus (cod PR 9AQ).

    upload_2021-7-14_12-28-2.png
     
    bx3m apreciază asta.
  15. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    @audi66 - aia sunt senzorii de temperatura de pe tubulatura de iesire, i-am gasit in manual, dar nu pornesc/opresc compresorul. Sunt din ce in ce mai convins ca senzorul care imi face probleme este cel de calitate aer. In el este si senzorul de umiditate, si mie mi se pare logic ca un senzor care masoara temperatura aerului proaspat care intra in sistem sa fie plasat fix la intrarea pe tubulatura. Sunt undeva la 98% sigur ca senzorul de umiditate masoara si temperatura... Problema este ca desi am manualul de service AC pentru C7, NU scrie nicaieri de acest senzor, doar face o referire intr-o propozitie la senzorul de umiditate, si cum se poate testa, ceva de genul "citesti valorile date pe VCDS si compari cu ce masori ca si umiditate si temperatura la locatia senzorului"...
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Asta ai zis sa caut, asta am cautat, mai exact, G89.
    Daca Ross-Tech se inseala, ma insel si eu.

    00787 Temperature sensor in fresh Air Intake duct (G89)

    Senzorul de calitate aer este de fapt 2in1 in aceeasi carcasa, G238 si G657. Raspunzator si el bineinteles de citirea temperaturii aerului.
     
    Ultima editare: 14 Iul 2021
  17. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Nu e cumva G657 ? Eu asa am gasit senzorul de umiditate, in carcasa cu G238, calitate aer. Dar da, cred ca asta e cu buba la mine, adica eu cred ca valoarea data de asta e cea interpretata ca si Fresh air intake duct temperature sensor si cea care e responsabila de oprirea sau pornirea compresorului pe baza acestui criteriu.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, G657. Scuze, dar le zic din memorie.
    Am editat postul.
     
    bx3m apreciază asta.
  19. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Da, si eu as zice ca fix senzorul de temperatura din carcasa aia e dus. Cine stie, poate si ceilalti, o sa incerc sa testez conform indicatiilor din manualul de service, cu gaz de bricheta. Daca senzorul nu mai e bun, dar da ceva valori, nici eroare nu va fii, nici bine nu va functiona sistemul, inclusiv pe auto-recirculare.
     
  20. zuxy 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Dec 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 Avant 3.0 TDI (CVUA 235 kW) 2016
    Salutare,
    Ma poate ajuta cineva cu un cod pentru compresorul AC pentru un A6 Avant din 2016, 3.0 TDI 320 cp ? Am eroarea "B148815 - magnetic coupling for air conditioning, short circuit to plus/interruption" . Am citit aici pe forum cum ca ar exista posibilitatea sa se schimbe doar fulia. Voi ce ma sfatuiti ?

    Nu stiu daca este ghinion sau nu stiu eu sa intretin sistemele astea de AC, dar si la fosta masina, tot un A6 3.0 TDI din 2009 am patit la fel, dar atunci fulia s-a blocat, s-a rupt cureaua, o intreaga tevatura ...

    Multumesc mult
     
    Ultima editare: 16 Iul 2021

Distribuie pagina asta