1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Aeroterma / Ventilator habitaclu - Directionare aer in bord - la B3 sau B4 (80 - 90) -

Discuție în 'Modele clasice' creată de MariusSS, 8 Apr 2009.

  1. Tybychis85 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2017
    Locație:
    zalau
    Masina:
    audi 80 b4 1.9 tdi 1994
    Cauta si uita-te pe youtube.
     
  2. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Salutare. Încet încet mai descopăr câte o nouă problemă. Am observat că sistemul de ventilație nu funcționează în parametri, și anume indiferent de poziția butonului de reglat căldura, prin gurile de ventilație vine doar aer rece. Când s-au făcut reparațiile la motor, întâmpinam aceeași problemă doar că aerul era tot timpul cald, indiferent de poziția butonului. Știe cineva cauza? Câteodată cand dau ventilatorul la maxim, prin gurile de ventilație vin bucățele mici de burete.
     
  3. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Trebuie să verifici clapeta ce controlează schimbarea rece/cald. Prima dată parte electrică/mecanică și apoi clapeta în sine. Bucățile de burete pot fi desprinse chiar de pe clapeta și atunci chiar dacă aceasta lucrează mecanic, aerul circulă nedirectionat.
     
  4. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Am inteles, multumesc pentru sfat. O sa imi fac timp sa controlez ssi sa verific clapeta.
     
  5. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Am citit tot, in mare parte am înțeles cam despre ce e vorba. Multumesc.
     
  6. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Asadar, am rezolvat si aceasta problema. Dupa ce am citit tot ce am gasit pe aici, m-am inspirat de pe un fisier creat de un coleg din Germania si am reusit sa rezolv problema. Initial am cumparat un radiator (cel din bord) nou si avand doua zile libere, m-am apucat de treaba. Am facut cateva poze si o sa incerc sa postez operatiunea (asa cum am facut-o eu; accept corectii si critici, avand in vedere ca e o lucrare de amator, facuta din pasiune :)) pentru colegii care vor intampina aceasta problema pe viitor.
    Initial am pregatit o cutie cu mai multe spatii de depozitare numerotate unde sa pun suruburile iar langa o lista unde sa scriu pe fiecare de unde e, astfel incat la montare, sa imi fie usor, incepand din coada listei.
     
    Ultima editare: 25 Sep 2018
    iora apreciază asta.
  7. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Continuare
     
    iora apreciază asta.
  8. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Continuare...
     
    iora apreciază asta.
  9. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Lucrarea cap coada a durat o zi jumatate, insa lucrat cu calm (pranz cu familia...). Rezultatul mai mult decat excelent, caldura la discretie, aerul se directioneaza corect in functie de unde e reglat sa bata, ventilatorul fara zgomot, nu sunt scurgeri.
    Pentru clapete am folosit care o bucata de plexiglas foarte subtire (de 0,5mm) cu care am acoperit suprafata cu gauri, dupa care am acoperit integral fiecare clapeta cu burete izolant ce se pune sub parchet. Sper sa tina, daca nu, din ce am vazut eu, cred ca cel mai bine e sa fie pusa tabla subtire (de aia din aluminiu de tipografie) pusa pe ambele fete si prinse intre ele cu mici suruburi cu saibe late.
     
    iora apreciază asta.
  10. iora

    iora 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2012
    Locație:
    Dej
    Masina:
    AUDI B4 1992 ABK 2.0E cutie CFW
    Felicitari pentru munca depusa, cred ca la un moment dat la toate audi-urile 80 in functiune e necesara aceasta operatie. Eu am facut-o acum 2 ani , am folosit ca radiator de caldura Behr Hella service 8fh351 311-421, cel cu stanta audi stearsa si care avea cam aceasi greutate cu originalul si spiralele de cupru in interior , nu de plastic.La clapete am folosit materialul de la cateva mousepad-uri cauciucate de 2mm . Nu am schimbat atunci insa buretele deteriorat de la clapetele care blocheaza aerul in habitaclu , mai ales cea centrala si aveam un usor suierat apropape de inchidere lor. Am remediat dupa ceva timp problema folosind spuma gasita la niste placi video in cutie :).E important sa nu intre aer in instalatie , mai ales daca sunt modificari gen instalatie GPL( cum am eu ) care are vaporizatorul legat in paralel cu radiatorul de caldura, deoarece randamentul caldurii cedate in interior scade dupa un timp.Nu in ultimul rand , atentie la etansarea cu silicon a protectiei de plastic de deasupra filtrului de aer habitaclu, altfel acesta se uda la prima ploaie mai serioasa sau spalare a masinii si se uzeaza prematur
     
    Ultima editare: 27 Sep 2018
  11. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Salut. Am si eu o problema cu treptele de ventilatie la un 1z fara AC. Nu-mi mergeau treptele 1-2-3 inainte, dar acum nu-mi mai merge nici 4, care stiam ca e...pe direct. Este vreo siguranta care ar trebui verificata? Am vazut ce a scris un coleg mai sus, dar sigurantele cu nr 22 si mai sus, unde sa gasesc, ca sub capota am pana la 21 doar.
     
  12. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Verifică siguranța nr. 16. Aceea este pentru ventilatorul aerotermei. Este verde de 30A.
    De la nr.21 în sus, siguranțele se găsesc tot în panou, așezate orizontal sub cele 21. Acestea sunt pentru ECU, becuri frână, sondă lambda, ABS etc. (in funcție de motorizare/dotări)
     
  13. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Concomitent nu-mi mergeau luminile din marsarier, dar stopul de ceata da. Bineinteles, cablurile erau intrerupte. Sigurantele erau toate intregi si ma cam ingrijorase chestia asta.
    Dupa ce am refacut lipiturile la portbagaj, si-a revenit si ventilatorul. Nu inteleg de ce, dar...ma rog. Poate din cauza ca am umblat la sigurante si panoul sa fi avut vreun contact imperfect, desi ma indoiesc.
     

Distribuie pagina asta