1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Ambreiaj la A4 B8 - volanta + placa de presiune distrusa - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de Valush, 6 Iul 2009.

  1. Vasiuca

    Vasiuca 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2019
    Locație:
    Germania / Suceava
    Masina:
    Audi a 4 b8 K8 2000 caga
    Buna ziua. Am reusit azi sa dau cutia jos , totul este perfect in afara de rulmentul de presiune, ma intreb si va intreb . Daca schimb doar rulmentul ar fi ok sau sa schimb tot ambreiajul?
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca este ambreiajul OE si discul mai are “carne”, nu-l inlocui cu unul aftermarket (nu o sa te tina nici pe jumate cat unul OE).
     
  3. Florinpavel 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2016
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi a4 B8 avant 2011
    Salut all
    Ieri am schimbat tot kitul ambreiaj si volanta pe masina mea Audi A4 B8 avant 2011 .125 kw. 1968 tdi la 175000 km
    Mentionez ca la service intai au desfacut totul si apoi au comandat piesele
    Masina era echipata cu Luk din fabrica iar noul kitul complet tot pe Luk a fost comandat
    Codul ce mi l-au aratat este 6000014400 pret total 3400 ron fara manopera
    Operatiunea a durat aproximativ 6 ore cu tot cu schimb ulei +filtre etc
    Am facut azi 280 km plecand prin tara si vreau sa spun ca totul merge perfect
    Schimba foarte bine cutia.nu agata si nu am sesizat nici o problema din cele relatate pe aici :arco:
     
    Horatius apreciază asta.
  4. Vasiuca

    Vasiuca 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2019
    Locație:
    Germania / Suceava
    Masina:
    Audi a 4 b8 K8 2000 caga
    La mine kitul ambreiaj este sachs cu stanta audi pe el. Din cate am studiat arata foarte in regula . Rulmentul de presiune sta sa se dezmembreze. Pun totul nou . Sa vad ce are sa povesteasca dupa aia.
     
  5. mapsi 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 18 TFSI
    Salut. Am și eu o problemă cu un Audi A4 B8 1.8 tfsi, 170 CP. Pe la 85000 de km a inceput să alunece ambreiajul. Urca în turații de pe la 2500 până la 3500 fără modificarea semnificativă a vitezei mașinii. Nu urca mai sus de 3000. Am dus-o la Porsche București Vest 1 și după ce au desfăcut ambreiajul au constatat că discul este uzat cu urme de carbonizare, călirea materialului de pe placa de presiune, călirea volantei. Nu vor să schimbe pe garanție volanta pretextând că o utilizare normală a ambreiajul nu poate duce la supraîncălzirea componentelor ambreiajului. Aș dori și eu păreri despre posibilitatea ca supraîncălzirii componentelor respective ca urmare a uzurii normale a discului. Părerea mea e că discul s-a uzat (subțiat), a început să alunece, eu nu mi-am dat seama că alunecă și după ce s-a întâmplat să alunece de mai multe ori a produs acele daune volantului (volantei).
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu rezolvi nimic cu pareri pe forum.
    Zi-le sa iti dea scris si stampilat ceea ce au constat si refuzul inlocuirii pieselor pe garantie. Dupa care ori iti iei avocat si ii actionezi in instanta, ori plangere la Protectia Consumatorului.
    Cam asa sta treaba cu materialele consumabile, iti baga mereu pretxtul “utilizare necorespunzatoare” si dupa aia incep bataile de cap.
    Incearca sa dai un mail la Sachs sau LUK (ce echipare ai avut tu pe masina) si vezi ce raspuns primesti. Daca raspunsul iti este favorabil, te folosesti de el pe cale amiabila, instanta, etc.
    Alte solutii nu prea ai ...

    Dar vazand ca ai B8, tu vrei sa te folosesti de garantie sau culanta ?
     
  7. mapsi 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 18 TFSI
    Mulțumesc pentru răspuns. Le-am cerut scris. I-am reclamat la ANPC. Funcționarul ANPC a luat cu copy paste răspunsul pe care l-a primit de la PBV1. Adică eu sunt vinovat din cauza utilizării incorecte. Ca exemple de utilizare incorectă: condus sportiv (ce o însemna asta, că nu am găsit pe undeva vreo definiție), etc (am atașat mai jos o poza cu raspunsul ANPC. Eu aș vrea să aflu dacă volanta se poate ”arde” ca urmare a uzurii normale a discului de ambreiaj când începe să alunece. Din ce se vede în răspunsul dat de ANPC ei exclud această variantă. Mie mi se pare cea mai probabilă cauză. Ca să-mi arate cât de uzat e ambreiajul mi-au trimis și poza asta în care se vede un arc (ei zic că ăsta e semn ca ambreiajul era foarte uzat).

    upload_2019-9-18_22-11-57.png
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pe scurt, da, volanta se poate “arde” din cauza discului de ambreiaj.
    Da o cautare pe Google dupa “burned flywheel” si gasesti destule exemple.
    Cati km are acum masina ? Practic, cat ai mers cu discul patinand de la cei 85.000 km ?
     
  9. mapsi 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 18 TFSI
    Nu știu. Cred că am mai parcurs câteva sute de km. Ideea e că se manifesta ciudat. A apărut prima dată undeva pe Dealul Negru, între Râmnicu Vâlcea și Pitești. La deal, în treapta a 3-a se tura la unele accelerări mai puternice de pe la 2500 până pe la 3500 rot/min, fără să crească viteza în același ritm. Ciudat mi s-a părut că nu trecea de 3500 de rot/min. Întrucât nu înțelegeam ce se întâmplă am accelerat de mai multe ori să văd dacă se manifestă la fel. Am zis s-o las mai moale ca să nu stric ceva. La mers domol se comporta normal. A doua zi am sunat la Porsche Inter Auto. În buna tradiție mi-a răspuns cineva care m-a ascultat și a zis că transmite mai departe. Peste două zile am sunat din nou sau i-am amenințat într-un mail. Mi-au răspuns în cele din urmă și m-au programat peste o săptămână ( le-am expus problema detaliat înainte de programare). Am mai mers cu mașina prin București vreo 100-200 de km. Am dus-o la PBV, au testat-o consilierul de service și un șef de atelier prin curte (nu au vrut să iasă pe centură). Nu au reușit să fac ambreiajul să patineze. Nici nu cred că aveau cum, alunecarea se manifesta doar în treapta a 3-a, nu aveau loc în curte să meargă cu 70-80 km/h. Am insitat eu să o verifice (urma să plec în vacanță pe o distanță mare-1500 km). După ce au dat jos ambreiajul, dezastru. 13.000 de lei cost kit ambreiaj și volantă. Am luat-o nereparată și am reparat-o la midocar pe un pret ceva mai mic dar tot peste 10.000 ron. Între timp cred că am aflat și de ce nu se tura mai mult de 3000 de rot/min. Se pare că atunci cand nu e într-o treaptă de viteză sau când ambreiajul e apăsat motorul nu urcă mai mult de 3500 rot/min. Ideea e că eu aș vrea să îi dau în judecată pe baza faptului că manualul de utilizare nu cuprinde nicio referire la faptul că se poate distruge volanta din cauza modului de exploatare a ambreiajului (mie chiar mi se pare că știu să îl folosesc, altfel nu făceam 80000 de km, aproape exclusiv în București)
     
  10. smurff

    smurff Gold Member

    Înscris:
    22 Ian 2015
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Audi A4 (B9 - DEUC, B8,5 - CJCB, B8,5 - CGLC, B8 - CAGB, B7 - BRD, B6 - AWX)
    Din cate stiu eu, ambreiajul este trecut ca fiind consumabil, motiv pentru care nu se da pe garantie. Conform spuselor tale ,,80000 de km, aproape exclusiv în București", mi se pare un numar extraordinar, pentru o masina foloita in oras, in conditiile in care un ambreiaj de Audi, duce in jur de 200.000 km.
     
  11. mapsi 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 18 TFSI
    Discul de ambreiaj e consumabil, în niciun caz volanta. Deși din ce am auzit nu se prea schimbă kit de ambreiaj fără volantă. În privința numărului de kilometri, Luk (producătorul) consideră că de la 150.000 de km în sus uzura ambreiajului e normală. Pe o logică elementară, în condițiile în care pe 5 km în București apăs ambreiajul de vreo 10 de ori mai mult (fără nicio exagerare) decât pe 100 de km între București și Pitești, eu cred că nu e chiar extraordinar un număr de 80.000 de km.
     
    MDU apreciază asta.
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Un ambreiaj duce lejer si 3-400.000 km.
    Mapsi, ti-am zis ca solutii nu prea ai.
    Decat sa ii actionezi in instanta, unde va trebui sa vii cu argumente solide.

    La fel patesti si daca apelezi la garantia discurilor de frana (chiar daca sunt consumabile au garantie). Incep cu utilizare necorespunzatoare, utilizarea franei excesiv, etc. Nu o scoti la capat cu ei ...
     
    ilky și TalosCosmin apreciază asta.
  13. WPW

    WPW 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2018
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A4 B8 2012 2.0 TDI Stage 1 si A4 B8 FL 2013 2.0 TDI quattro Stage 1
    Salutare dragi colegi. Am un audi a4 b8 facelift 2013, 2.0 tdi cjca (143 cp) quattro 112 xxx km reali trecuti pe factura din belgia, si verificati la reprezentanta in romania.
    Problema este ca, imediat dupa pornire, cat motorul este inca rece se aude ceva pe la ambreiaj - volanta, zgomot care dupa cateva minute de functionare dispare. Partea si mai interesanta este ca zgomotul se amplifica cand calc ambreiajul, si dispare cateva secunde daca il eliberez brusc (daca il eliberez normal nu dispare).
    Am fost la service, la mecanicul care imi face masinile de aproape 10 si mi-a spus ca se aude volanta. Mi-a recomandat sa o mai las deoarece in afara de zgomotul care dureaza cateva minute masina nu are si alte manifestari, nu vibreaza pedala, nu trepideaza la plecare de pe loc, etc. De asemenea mi-a spus ca pentru combinatia mea de motor si cutie (cjca, mvz) nu exista kit de ambreiaj si volanta decat pe original si costa aproximativ 8000 lei.
    Acum va intreb pe voi, care ati mai avut probleme cu volantele: cand apas ambreiajul zgomotul nu ar trebui sa dispara in loc sa se amplifice ca la mine? Sincer ma gandesc sa nu fie altceva.
    Va astept cu pareri.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu ai ce pareri sa astepti. Repara masina adica schimba complet ambreiajul cu tot cu volanta indiferent cat costa. Nu cerem pareri pe forumuri cand avem defectiuni la masina, ci o reparam.
    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.
    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci, despre cum am rezolvat o problema. Bafta.
     
    adrian.rogl apreciază asta.
  15. WPW

    WPW 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2018
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A4 B8 2012 2.0 TDI Stage 1 si A4 B8 FL 2013 2.0 TDI quattro Stage 1
    Prietene, nu stiu pe ce planeta traisti tu, insa sa cheltui 8000 lei cand posibil sa nu fie acolo problema nu mi se pare ok, chiar daca imi permit. La service am fost deja, in caz ca ai citit printre randuri.
    Astept niste pareri realiste, nu bascalie.
     
    Costti apreciază asta.
  16. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Se vede ca n-ai citit nimic, dar trag concluzia ca de acum incolo o sa poti doar citii topicurile pentru o perioada de timp.:laugh:
     
  17. akim200 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B8 2009 cod motor CAGA
    Salutare ! un coleg care sa ma ajute si pe mine cu niste poze pentru desfacearea cilindrului din spatele pedalei de ambreiaj ? . Am vazut de dimineata din intamplare ca curge :( sau cineva care a mai schimbat asa ceva ? multumesc
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Dar mecanicul ce face ? Iti dai seama si singur cum se desface tu (daca nu ai doua maini stangi :)) sau mecanicul. Vezi ca trebuie sa lucrezi si in compartimentul motor, nu doar in masina. Vai de mama ei de meserie si de masina daca te-ai dus cu ea la un mecanic care are nevoie de poze.
     
  19. akim200 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B8 2009 cod motor CAGA
    Salut ! nu m am dus cu ea la mecanic vreau sa o schimb acasa , ideea era ca vroiam sa aflu exact, ca sa nu desfac mai mult decat trebuie.. si eram curios daca trebuie sa scot tot absamblul pedalier pentru ca am vazut ca trebuie rasucit de el si scos afara asta la prima vedere
     
    Ultima editare: 27 Oct 2019
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da trebuie scos ansamblul pedalier si se demonteaza si in interiorul compartimentului motor. Vezi ca iti trebuie multa rabdare sa faci asta si ai grija la lichidul de frana care il pierzi.
     

Distribuie pagina asta