Au avut SIGUR acu 2 saptamani un A5 3.0 TDI manuala la Weltauto, la 200 de metri mai incolo. Era un albastru din acela deschis. Stiu asta pentru ca am vrut sa-l cumpar eu saptamana trecuta dar deja cineva isi manifestase intentia si initiase procedura de leasing. Asteptau un raspuns sigur de la firma de leasing care pana la urma a venit nu luni asta, luni cealalta. Problemele cu ambreiajul sunt un alt motiv pentru care nu o sa-mi mai cumpar o masina diesel in viata mea :D.
Probabil s-a gandit ca masinile pe benzina au cuplu mai mic si automat, ambreiajul e mai putin fortat ....
Eu am 554 nm la roata masurati pe dyno,inmultiti voi cu pierderi de aproximativ 20%,vedeti cat iese! Asta de la 7000 de km,acum am 40.000 am mai fost si pe pista cu masina,stiti ce vreau sa spun si nu am probleme! Parerea mea ca daca e sa se duca,o face si la benzina si la motorina in egala masura,insa, unul din motivele principale e maniera defectuoasa in exploatare!
Adica, mersul cu el patinat,plecari intarziate,cu cat debraiezi mai repede,cu atat e mai sanatos pentru el!La schimbari de viteze,cand ramai impotmolit,etc,am vazut soferi care calca ambreiajul in curbe! Chiar si in cazul curselor,prin debraiere rapida protejezi ambreiajul si volanta,sa nu il lasi sa se incalzeasca! Nu stiu daca am reusit sa ma fac inteles!
prin mersul cu el patinat, te referi la situatia cand mergi cu el pe jumate ridicat la plecarea de pe loc? mersi mult oricum pentru informatii
inca ceva te mai interb, sper sa nu te stresez . prin plecari intarziate banuiesc ca te referi la faptul ca nu ai ridicat inca ambreiajul, dar turezi tare motorul? dar daca de exemplu esti pe un drum extrem de prost. cum e mai bine sa faci sa-l ridici cate jumate ca doar sa te misti, sau se strica sa-l ridici de tot si sa lasi masina sa mearga asa fara acceleratie? si care ar fi primele semne ale uzurii ambreiajului? mersi anticipat
In momentul cand el nu e debraiat de tot si accelerezi,normal,el patineaza! La drumul prost viteza 1 in relantii iti ofera o viteza destul de mica pentru a trece gropile cu succes,nu e nevoie sa le treci din ambreiaj,el se uzeaza cand se incalzeste,in relanti e mai greu sa faci asta! Primele semne ale uzurii apar in treptele de viteza mari,simti ca masina se tureaza,dar fara efect in dinamica ei!
Update: Mi-au aprobat schimbarea volantei, si joi mi-au spus ca masina e gata. Cum nu eram in tara, sambata am trimis pe altcineva sa ia masina. Masina facea acelasi zgomot In plus, in timpul in care a stat la service s-a stricat si sistemul keyless de la usi )
Update 2: Am vorbit azi cu consultantul de service care mi-a spus ca duc masina la Porsche Romania sa auda si ei zgomotul. Concluzia a fost ca trebuie sa schimbe placa de presiune si discul de ambreiaj. In plus, au inlocuit un senzor de la keyless si au schimbat si o bujie la care au constatat ei ca exista o defectiune. Fingers crossed de data asta ) (de o luna masina in service =)) ) P.S: Ca acum mi-am amintit, cand mi-am pus cauciucuri de iarna pe aceleasi jante de 18" (Nokian WR G2) a disparut complet tremuratul din volan de care vorbeam mai in urma in post. Ori erau prost echilibrate (desi le echilibrasem de 2 ori) ori aveau ceva cauciurile de vara (Dunlup Sport MAXX parca) - desi alte teorii ciudate de care tot citeam pe net ca ar fi o sensibilitate intre bratele inferioare si cauciurile OEM???
Update 3: Am fost azi pe la ei sa vad si eu masina. Zgomotul era exact la fel, dar totusi keyless mergea fara sa schimbe nimic ) Au zis totusi ca schimba un senzor si ca pe vineri ar trebui sa fie gata. Mi-au mai zis ca la nici o masina nu s-au mai aprobat atatea chestii la garantie (??). Sper ca de data asta sa scap de zgomot :P